09 Αυγούστου, 2012

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΔΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ ΜΕΣΩ Ε – MAIL 
ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΝΗΣΥΧΗ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΔΑ 
ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ.





ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΙΣ 12 ΣΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ.

 
ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ ή ΣΚΗΤΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ

Η Νέα Σκήτη ή του Πύργου, όπως ονομάζονταν ως τις αρχές του 19ου αιώνα,  βρίσκεται μεταξύ της κυριάρχου Μονής του Αγίου Παύλου, από την οποία απέχει 20΄ και της Σκήτης Αγία Άννα, σε επικληνή τοποθεσία, σε παραθαλάσσιο τόπο. Παρόλο ότι η ονομασία της τοποθετεί τη σύστασή της στα νεότερα χρόνια, όμως ο αρχαίος πύργος της μαρτυρεί ότι κατοικήθηκε από τα πρώιμα χρόνια. Aπό τον πύργο αυτό ονομάστηκε και η Σκήτη ως "Σκήτη του Πύργου" μέχρι και το 1819. Από το 1819 και μετά ονομάστηκε Nέα Σκήτη ή Σκήτη της Θεοτόκου. Γύρω στον 10ο αιώνα, η Σκήτη ήταν κτισέμνη υψηλότερα προς τη μεριά της Aγίας 'Aννας και το Kυριακό της ήταν στη θέση της σημερινής καλύβας των Aγίων Aναργύρων. Tην εποχή εκείνη η Σκήτη έφερε την ονομασία του "Bενεδίκτου" ή του "Σταυρού". Στο 2ο μισό του 11ου αιώνα, η Σκήτη μεταφέρθηκε πιό κοντά στη θάλασσα και το Kυριακό της οικοδομήθηκε εκεί που βρίσκεται σήμερα η καλύβα της Yπαπαντής.

Η περιοχή όπου βρίσκεται, είναι κάτω από τον Άθωνα. Το κλίμα της όμως είναι γλυκό το χειμώνα και δροσερό το καλοκαίρι. Η Νέα Σκήτη είναι η πιο περιποιημένη μοναστική συνοικία του Αγίου Όρους, γι αυτό και αποτελούσε το φιλόξενο τόπο σχολαζόντων αρχιερέων. Κάθε αυλή είναι και ένας νεραντζόνας, εκτός από εκείνη του Κυριακού που κοσμείται από κυπαρίσσια, ιτιές, ευκαλύπτους. Η μικρή αμμουδερή παραλία της είναι αλίμενη και πολύ καθαρή. Εδώ υπάρχει κι ένα θυννοσκοπείο (παρατηρητήριο) που χρησίμευε παλιότερα, στα χρόνια της ψαρικής ευθυνίας, για την παρακολούθηση και αλίευση μεγάλων ψαριών. Το 1819 ο εθνομάρτυρας Οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄με Πατριαρχικό Σιγίλιο κατοχύρωσε τη σκήτη υπέρ της μονής Αγίου Παύλου.

Aνέκαθεν στη Σκήτη ασκήτευαν ενάρετες μορφές και μάλιστα αρκετοί πνευματικοί πατέρες, που ανήκαν στο αναγεννητικό κίνημα των Kολλυβάδων. Ο Χαλεπίου Γεράσιμος, ο εκ Ραψάνης της Θεσσαλίας Βησσαρίων, ο εκ Μεσολογγίου Αθανάσιος εκ των καλουμένων Κολλυβάδων, ο Μητροπολίτης Λακεδαιμονίας Θεοφάνης (+1805), ο φιλόσοφος Κύριλλος, ο Νικόδημος ο Νάξιος, ο Αρχιεπίσκοπος Σάμου Θεοδόσιος (+1844) κλπ. Tο σημερινό Kυριακό, αφιερωμένο στη Γένηση της Θεοτόκου (8 Σεπτεμβρίου), άρχισε να ανεγείρεται το 1730 και ολοκληρώθηκε το 1757 με δωρεά των κατοίκων της πόλης των Ιωαννίνων. Eίναι ναός όχι πολύ φωτεινός και φέρει νάρθηκα και εξωνάρθηκα. Eίναι ιστορημένος, πλην όμως οι τοιχογραφίες του δεν είναι ιδιαίτερα επιτυχείς. Η λιτή χτίστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα, ενώ ο νάρθηκας στο τέλος του ίδιου αιώνα.

H Aγία Tράπεζα είναι ξυλόγλυπτη, φιλοτεχνημένη κατά τρόπο εντυπωσιακό. Tο 1901 στο Kυριακό κτίσθηκε το παρεκκλήσι του Aγίου Kωνσταντίνου το οποίο θεωρείται τάφος τριών αρχιερέων που ασκήτεψαν εδώ: του Θεοφάνους Λακεδαιμονίας, του Bησσαρίωνος Pαψάνης και του Γερασίμου Xαλεπίου. Το κωδωνοστάσιο κατασκευάστηκε το 1812, αλλά επιδιορθώθηκε το 1816 λόγω μεγάλων ρωγμών που προξενήθηκαν από την υποχώρηση του εδάφους από υπόγεια ύδατα. Στο προαύλιο του Kυριακού βρίσκεται ο ναός κοιμητηρίου που τιμάται στη μνήμη των Aγίων Πάντων και λίγο πιό πέρα το οστεοφυλάκειο στο οποίο φυλάσσονται τα οστά των πατέρων από 400 και πλέον χρόνια. H βιβλιοθήκη του Kυριακού φυλάγει περί τα 200 χειρόγραφα και περίπου 500 έντυπα. Τα χειρόγραφα είναι κυρίως αντίγραφα του περασμένου αιώνα, με γνωστό αντιγραφέα το λόγιο μοναχό Iάκωβο.

 (Σκήτη του Πύργου)

Στο σκευοφυλάκιο υπάρχουν εικόνες, άμφια, σταυροί, εγκόλπια, ράβδοι και τεμάχια διαφόρων τιμίων λειψάνων. Οι περισσότερες Καλύβες της Σκήτης έχουν ενσωματωμένο ναό και όλες μικρή εδαφική έκταση που τις περιβάλλει. Οι μοναχοί ασχολούνται με την αγιογραφία, την ξυλογλυπτική, τη χρυσοχοΐα και την καλλιέργεια, ιδίως εσπεριδοειδών. Σπουδαίοι αγιογραφικοί οίκοι της σκήτης θεωρούνται: των Kυριλλαίων, των Aβραμαίων, των Σπυριδωναίων, του Mοναχού Nίκωνος και του Iερομονάχου Προδρόμου.

Ο Β. Μπάρσκι που επισκέφθηκε τη Σκήτη κατά το 1744 βρήκε να κατοικείται από Έλληνες, ενώ παλιότερα έμεναν εδώ Σέρβοι. Το μόνο ναό που αναφέρει είναι της Θεοτόκου, στο σπήλαιο. Το τοπίο είναι ευχάριστο και θερμό, πλην δεν έχει νερό ούτε πρόσβαση στη θάλασσα. Αυτά ο Μπάρσκι. Αργότερα η Σκήτη είναι πολυπληθής. Στις αρχές του 19ου αιώνα αριθμεί 60-70 μοναχούς, στις αρχές του 20ου αιώνα 28 καλύβες με 80 μοναχούς, στη δεκαετία του 80 είχε 20 καλύβες με 30 μοναχούς και κατά την απογραφή του 2001, 48 μοναχούς.

Αύριο η συνέχεια με την 10η Σκήτη.



ΔΙΑΤΑΧΘΗΚΕ Η ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΣΠΙΤΙΑ, ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ

http://l3.yimg.com/bt/api/res/1.2/E8KCqgQBfs4eNekVmcEZDA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NTt3PTMxMA--/http://www.newsit.gr/files/Image/2012/08/09/pyrkagia_arkadia.jpg 
 
- Έχουν εκκενωθεί ξενοδοχεία και πάρα πολλά σπίτια – Υπάρχει σχέδιο εκκένωσης της πόλης!

- Ο κόσμος κατεβαίνει στις παραλίες Νέων Ρόδων και Ιερισσού

- Αποπνικτική η ατμόσφαιρα εξαιτίας του πυκνού καπνού

- Τι λένε κάτοικοι της Ουρανούπολης

- Στα 200 μέτρα από τα σπίτια του οικισμού Μπαλώτα στην Αρκαδία

- Λόγω πυρκαγιών και καύσωνα Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία αρνήθηκαν να στείλουν βοήθεια

- Οι Σέρβοι θα στείλουν ένα αεροσκάφος μόλις μπορέσουν

- Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στην περιοχή Καρδάμενα στην Κω

Άγιο Όρος και Αρκαδία είναι τα δυο μεγαλύτερα μέτωπα καθώς οι φωτιές που έχουν ξεσπάσει τις τελευταίες ώρες συνεχίζουν να κατακαίουν ό,τι βρίσκουν μπροστά τους.

Η κατάσταση στο Άγιο Όρος έχει ξεφύγει, καθώς η φωτιά που ξέσπασε την Τετάρτη στην περιοχή Μονοξυλίτης στο Άγιο Όρος, κοντά στη Μονή Χιλανδαρίου επεκτάθηκε τα ξημερώματα, εξαιτίας των ισχυρότατων ανέμων και από το πρωί απειλεί την Ουρανούπολη. Οι αρχές διέταξαν ήδη την προληπτική εκκένωση πόλης, ενώ πολλοί από τους πολίτες, όπως δήλωσε στο NewsIt ο κάτοικος της Ουρανούπολης Τόλης Παπαγεωργίου, φεύγουν μόνοι τους προς τις παραλίες των Νέων Ρόδων και της Ιερισσού. Νωρίτερα, είχε δοθεί εντολή να εγκαταλείψουν την πόλη μόνο οι ευπαθείς ομάδες.

Η Ουρανούπολη καίγεται περιμετρικά και το μέτωπο της πυρκαγιάς φτάνει τα 25 χιλιόμετρα είπε στο NewsIt ο αντιδήμαρχος Αριστοτέλη Κώστας Κατσαβαβάκης, κάνοντας λόγο για ανυπολόγιστες καταστροφές σε δασικές και καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Έχουν καεί αγροικίες, ενώ υπάρχουν και ζημιές σε σπίτια, οι οποίες ακόμη δε μπορούν να υπολογιστούν. Η ατμόσφαιρα στην περιοχή είναι αποπνικτική, ενώ ο αέρας που πνέει μεταφέρει αποκαΐδια και στάχτες στις απέναντι ακτές της Σιθωνίας. Ο αέρας είναι δυνατός αλλά αλλάζει συνεχώς διευθύνσης και κάνει ακόμη πιο δύσκολο το έργο των πυροσβεστών.

Έχει γίνει έκκληση, τόσο από τις τοπικές αρχές όσο και από την αστυνομία, προς τους κατοίκους να μην κινούνται στους δρόμους της πόλης με τα αυτοκίνητά τους ούτε και να τα παρκάρουν στην άκρη του δρόμου για να μην εμποδίζεται η διέλευση των πυροσβεστικών οχημάτων! «Εξαιτίας πυρκαγιάς που έχει εκδηλωθεί σε δασική περιοχή του Αγίου Όρους και κινείται με κατεύθυνση προς Ουρανούπολη Χαλκιδικής, προληπτικά παρακαλούνται οι πολίτες να μην κινούνται προς Ουρανούπολη και να μην ακινητοποιούν τα οχήματά τους παραπλεύρως της οδού, προκειμένου να μην παρακωλύεται η κίνηση και το έργο των οχημάτων της Πυροσβεστικής» τονίζεται στην ανακοίνωση της Αστυνομικής Διεύθυνσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Στην Ουρανούπολη αναμένεται σήμερα και ο αρχηγός της Πυροσβεστικής για να επιβλέψει τις προσπάθειες κατάσβεσης. Η μάχη των πυροσβεστών με τις φλόγες δε σταμάτησε λεπτό τη νύχτα. Οι ισχυροί άνεμοι όμως την αναζωπύρωσαν. 60 πυροσβέστες με 40 άτομα πεζοπόρο τμήμα, 2 ελικόπτερα και τέσσερα αεροσκάφη προσπαθούν να τη θέσουν υπό έλεγχο.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ραδιοφώνου της ΝΕΤ, οι αρχές έχουν ήδη καταστρώσει σχέδιο εκκένωσης της πόλης, αφού η φωτιά την έχει περικυκλώσει και απειλεί σπίτια και καταστήματα. Έχει ήδη δημιουργηθεί αντιπυρική ζωνη, ενώ τα ΚΤΕΛ βρίσκονται με αναμμένες τις μηχανές σε συγκεκριμένο σημείο για να απομακρύνουν τον κόσμο, εφόσον χρειαστεί. Στην Αρκαδία, παρά τις ολονύχτιες προσπάθειες των πυροσβεστών, η φωτιά παραμένει σε πλήρη εξέλιξη και από το Ραψομμάτη κινείται προς το Πάπαρι, ενώ νωρίτερα ο αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας δήλωσε στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ ότι η πυρκαγιά έχει φτάσει στα 200 μέτρα από τις αυλές των σπιτιών του χωριού Μπαλωτά.

Η φωτιά καίει δίπλα στην Εθνική οδό, ο δρόμος όμως σήμερα είναι ανοιχτός. Επικεφαλής των πυροσβεστικών δυνάμεων είναι ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής. Στη μάχη της κατάσβεσης μετέχουν 153 πυροσβέστες, με 58 άτομα πεζοπόρο τμήμα, 21 στρατιώτες, 26 υδροφόρες δήμων, 2 αεροσκάφη καναντέρ και 2 ελικόπτερα. Το αίτημα της Ελλάδας προς Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία να στείλουν δυνάμεις για να βοηθήσουν στην κατάσβεση των πυρκαγιών απορρίφθηκε, γιατί υπάρχουν κι εκεί φωτιές σε εξέλιξη. Μόνο η Σερβία ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Ελλάδας για βοήθεια και θα στείλει ένα αεροσκάφος άμεσα.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Την εκκένωση της Ουρανούπολης αποφάσισαν το πρωί της Πέμπτης οι τοπικές Αρχές, λόγω της πυρκαγιάς που βρίσκεται σε εξέλιξη σε δασική έκταση στην περιοχή Μονοξελίτης. Στη περιοχή βρίσκονται 35 πυροσβέστες με 15 οχήματα, πεζοπόρο τμήμα 40 ατόμων, 3 οχήματα Δήμων, 5 αεροσκάφη και 2 ελικόπτερα. Μάχη με τις φλόγες δίνουν για τρίτη μέρα οι πυροσβεστικές δυνάμεις στην Αρκαδία.
   
Συνεχίζεται η μάχη των πυροσβεστικών δυνάμεων στο Ανεμοδούρι Αρκαδίας, προκειμένου να τεθεί υπό έλεγχο η μεγάλη πυρκαγιά, η οποία ξέσπασε την Τρίτη. Στην περιοχή επιχειρούν 153 πυροσβέστες με 65 οχήματα, πεζοπόρο τμήμα 58 ατόμων, 21 στρατιώτες, 25 οχήματα Δήμων, 2 αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο. Άνοιξε το τμήμα της ΕΟ Τρίπολης-Καλαμάτας. Συνεχείς αναζωπυρώσεις και στο Σολομό Κορινθίας. Εκκενώθηκε η Ουρανούπολη λόγω της πυρκαγιάς.
   
Υποχωρεί σταδιακά από την Πέμπτη ο καύσωνας, σύμφωνα με την πρόβλεψη της ΕΜΥ. Η πτώση της θερμοκρασίας θα γίνει αισθητή αρχικά στα βόρεια διαμερίσματα της χώρας και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη Ελλάδα.

 Φόρμουλα εργασιακής εφεδρείας στους υπό κατάργηση ή συγχώνευση φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα σχεδιάζει το Μέγαρο Μαξίμου, επιχειρώντας να καλύψει μέσω του μέτρου αυτού τις 15.000 απομακρύνσεις υπαλλήλων που προβλέπει έως τα τέλη του έτους το Μνημόνιο και παράλληλα να το εντάξει ως ισοδύναμο άλλων στο πακέτο των 11,5 δισ. ευρώ. Απομένει να πειστούν οι κυβερνητικοί εταίροι, αλλά και η τρόικα, η οποία αντιμετωπίζει με σοβαρές επιφυλάξεις το μέτρο.
   
Συναντήσεις με τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης θα επιδιώξουν να έχουν οι τοπικοί φορείς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που αντιδρούν στην κατάργηση των σχολών αστυφυλάκων στην Ξάνθη και την Κομοτηνή και την εγκατάσταση σε αυτές παράνομων μεταναστών.

Κόσμος

Ανοιχτό αφήνει ο Λευκός Οίκος το ενδεχόμενο δημιουργίας ζώνης απαγόρευσης πτήσεων πάνω από τη Συρία. Με δήλωσή του, σύμβουλος του Μπ.Ομπάμα σημειώνει ότι εξετάζονται διάφορα σενάρια, ενώ οι Ρεπουμπλικάνοι, με το βλέμμα στις εκλογές του Νοεμβρίου, κριτικάρουν τις επιλογές του Αμερικανού προέδρου, ζητώντας τον ταχύτατο εξοπλισμό των δυνάμεων της αντιπολίτευσης. Την ίδια ώρα, ρόλο μεσολαβητή διεκδικεί το Ιράν, φιλοξενώντας σύνοδο υπουργών Εξωτερικών δώδεκα χωρών. Η Δύση, ωστόσο, βλέπει με σκεπτικισμό τη συνάντηση και μιλά για προσπάθεια αποπροσανατολισμού.
   
Υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας άρχισε την Πέμπτη στην πόλη Χεφέι της ανατολικής Κίνας η δίκη της Γκου Καϊλάι, συζύγου του Μπο Σιλάι, πρώην ανώτατου στελέχους του Κομμουνιστικού Κόμματος, η οποία κατηγορείται για τη δολοφονία Βρετανού επιχειρηματία, τον περασμένο Νοέμβριο. Σύμφωνα με το πρακτορείο Νέα Κίνα, η κατηγορούσα αρχή διαθέτει «αδιάψευστες» αποδείξεις για την ενοχή της Γκου. Όπως προβλέπουν πολλοί ειδικοί, το δικαστήριο θα αποφασίσει την ενοχή της, αλλά δεν θα της επιβάλει την θανατική ποινή.
   
Τα 2 εκατομμύρια φτάνουν οι πληγέντες από τις πλημμύρες που προκάλεσαν στις Φιλιππίνες οι μουσώνες. Οι δυνάμεις έκτακτης ανάγκης επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για να βοηθήσουν όσους επλήγησαν στην Μανίλα και τις όμορες επαρχίες. Τουλάχιστον 74 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στην πρωτεύουσα και σε άλλες 16 επαρχίες στο βόρειο τμήμα της χώρας, με τους κατοίκους των παραγκουπόλεων να είναι εκείνοι που επλήγησαν περισσότερο.
   
Τουλάχιστον 21 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε επιθέσεις στην ευρύτερη περιοχή της Βαγδάτης βόρεια και νότια της Βαγδάτης, 13 εκ των οποίων από την έκρηξη παγιδευμένου αυτοκινήτου στη διάρκεια σιιτικής θρησκευτικής τελετής. Με τους νεκρούς της Τετάρτης, ο αριθμός των θυμάτων από επιθέσεις στο Ιράκ τον Αύγουστο φτάνουν τους 90.
   
Πυρκαγιές πλήττουν και τη γειτονική Ιταλία, με πάνω από εκατό μέτωπα να σημειώνονται σε ολόκληρη την έκταση της ιταλικής χερσονήσου. Δύο ηλικιωμένοι έχασαν τη ζωή τους στην Εμίλια Ρομάνια, τεράστιες οι προκλήσεις για τις πυροσβεστικής δυνάμεις της πρωτεύουσας. Σε πύρινο κλοιό βρέθηκαν 25 πρόσκοποι στην Τοσκάνη, οι οποίοι απεγκλωβίστηκαν τελικά σώοι.

Οικονομία

Ελπίδες για να περιορίσουν τις ζημιές τους οι τουριστικές επιχειρήσεις αφήνουν τα στοιχεία για τις αεροπορικές αφίξεις ξένων τουριστών το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου, που ανήλθαν σε 6.336.370. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), οι απώλειες του επταμήνου έχουν περιοριστεί στο 3,7% καθώς μετά την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, που πέρασε εφέτος ο ελληνικός τουρισμός μέχρι τα μέσα Ιουνίου, παρατηρείται ανάκαμψη.
   
Η αντίστροφη μέτρηση για την πώληση της Εμπορικής Τράπεζας ξεκίνησε την Τετάρτη, με την υποβολή των σχετικών δεσμευτικών προτάσεων, σε Βρυξέλλες και Παρίσι, από την Εθνική Τράπεζα, την Alpha Bank και την Eurobank. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τίμημα που προσφέρουν οι τρεις ενδιαφερόμενοι ανέρχεται σε 1 ευρώ, ενώ η υλοποίηση των σχεδίων τους προϋποθέτει την ανακεφαλαιοποίηση της Εμπορικής Τράπεζας με περίπου 3 δισ. ευρώ, πριν από τη συγχώνευση με τον ελληνικό όμιλο που θα προκριθεί.
   
Οι κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Ελλάδας συμφώνησαν να στηρίξουν την κατασκευή του Aδριατικού Αγωγού (Trans Adriatic Pipeline - TAP), γεγονός που θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες να κερδίσει το έργο σε έναν μακρόχρονο διαγωνισμό για την κατασκευή αγωγού που θα συμβάλει στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης.

Αθλητισμός

Επίθεση στον Ολυμπιακό εξαπέλυσε ο Γιάννης Αλαφούζος λίγη ώρα μετά την πρόκριση του Παναθηναϊκού επί της Μάδεργουελ. Ο πρόεδρος της Παναθηναϊκής Συμμαχίας έγραψε στον λογαριασμό του στο twitter: «άρχισε ο δανεισμός των παικτών του ΟΣΦΠ στις θυγατρικές Ατρόμητος και Γιάννενα. Δημιουργείται πάλι τεράστιο θέμα αξιοπιστίας!» και προσέθεσε: «Είναι απαράδεκτο να δημιουργούνται πάλι συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού! Εξελίσσεται μια συνωμοσία σε βάρος του Παναθηναϊκού και άλλων ΠΑΕ».
   
Βαριά ήττα με 4-1 υπέστη η ΑΕΚ στο πιο δύσκολο από τα φιλικά που έχει δώσει ως σήμερα στην προετοιμασία της. Πολλά κενά στην άμυνα της Ένωσης που δέχθηκε πάλι γκολ με το «καλημέρα», ενώ ο Βλάχος κράτησε μόνο το υπέροχο γκολ του Φούντα και ξέσπασε στις δηλώσεις τονίζοντας ότι υπάρχει κενό στην άμυνα (δεχόμαστε γελοία γκολ) και απειρία στην ομάδα.
   
Ολοκληρώθηκε ο γ' προκριματικός γύρος στο Τσάμπιονς Λιγκ. Είκοσι ομάδες θα μπουν την Παρασκευή στην κληρωτίδα της UEFA για να σχηματιστούν τα ζευγάρια των πλέι οφ, που αποτελεί το τελευταίο σκαλοπάτι πριν τους «χρυσοφόρους» ομίλους. Ανάμεσά τους και ο Παναθηναϊκός, που θα αντιμετωπίσει μία εκ των Φενερμπαχτσέ, Ουντινέζε, Λιλ, Μάλαγα και Γκλάντμπαχ. Αν και με 10 παίκτες από το 28' η ΑΕ Λεμεσού πήρε την πρόκριση με νίκη 1-0 στο Βελιγράδι επί της Παρτιζάν


Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ

Η Υπεραγία Θεοτόκος και Αειπάρθενος Μαρία είναι θαύμα και μυστήριο που ούτε οι άγγελοι δεν μπορούν να κατανοήσουν· «εξέστη επί τούτο ο ουρανός, και τη γης κατεπλάγη τα πέρατα, ότι Θεός, ώφθη τοις ανθρώποις σωματικώς, και η γαστήρ σου γέγονεν, ευρυχωροτέρα των ουρανών· διό σε Θεοτόκε Αγγέλων και ανθρώπων ταξιαρχίαι μεγαλύνουσιν», γράφει ο ποιητής του Παρακλητικού Κανόνα. Είναι «η μετ Θεν Θεός», αναφέρει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Βέβαια, αλλού οι Πατέρες εκφράζονται με σαφήνεια, ως προς τη θέση της Παναγίας. Ο Άγιος Επιφάνιος υπογραμμίζει: "Εν τιμή έστω Μαρία, ο δε Πατήρ και Υιός και Άγιον Πνεύμα προσκυνείσθω, την Μαρίαν μηδείς προσκυνείτω".

Για το γενεαλογικό δέντρο της Κυρίας Θεοτόκου πληροφορούμαστε μέσα από το Ευαγγέλιο του Αποστόλου Λουκά πως ήταν «εξ οίκου Δαυίδ». Το λεγόμενο πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου του Αδελφοθέου αναφέρει ότι ο ιερέας Ματθάν νυμφεύθηκε τη Μαρία και γέννησαν τέσσερα παιδιά• τον Ιακώβ, ο οποίος γέννησε τον Ιωσήφ, τον μνήστορα της Παναγίας, τη Μαρία, η οποία γέννησε τη Σαλώμη τη μαία, τη Σοβή, η οποία γέννησε την Ελισάβετ, τη μητέρα του Τιμίου Προδρόμου, την Άννα, η οποία γέννησε τη Μαριάμ, τη Μητέρα του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.

Το όνομα Μαριάμ που της έδωσαν οι γονείς της, Ιωακείμ και Άννα, παράγεται από το εβραϊκό «Αϊός», που σημαίνει Κύριος. Επομένως, το όνομα Μαριάμ διερμηνεύεται Κυρία. Το κατ' εξοχήν, όμως, όνομά της, είναι Θεοτόκος, γιατί είναι η Μητέρα του Θεού. Τον όρο αυτό επικύρωσε η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος της Εκκλησίας το 431. Ωστόσο, η Εκκλησία, για να εκφράσει την περισσή της αγάπη και τον μεγάλο σεβασμό που τρέφει προς την Αειπάρθενο, τής έχει προσδώσει πλήθος τιμητικών ονομάτων και επιθέτων. Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Άγιος Νεκτάριος, ο οποίος αφιέρωσε προς τιμή της Παναγίας πέντε χιλιάδες ποιητικούς στίχους, που αποτέλεσαν το «Θεοτοκάριό» του.

Από τα Ευαγγέλια της Κ.Δ. πληροφορούμαστε ότι η Κόρη της Ναζαρέτ, δέχθηκε τον Ευαγγελισμό της από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, επισκέφθηκε την εξαδέλφη της Ελισάβετ, η οποία ήδη κυοφορούσε τον Τίμιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, Γέννησε τον Σωτήρα του Κόσμου στη Βηθλεέμ, κατέφυγε στην Αίγυπτο, για να προστατέψει το Παιδί της από τους επίδοξους δολοφόνους, αναζητούσε τον δωδεκαετή Υιό της στα Ιεροσόλυμα, ενώ Αυτός βρισκόταν μέσα στο Ναό και διαλεγόταν με τους διδακάλους, ήταν παρούσα στο Γάμο της Κανά, όπου και μεσίτευσε προς τον Υιό της, συμπορεύτηκε με τον Κύριο έως τον Γολγοθά, και έζησε τα θεία γεγονότα της Σταύρωσης, της θεοσώμου ταφής και της ένδοξης Ανάστασης του Κυρίου, και κατόπιν την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος που έγινε στο Υπερώον κατά την ημέρα της Πεντηκοστής.

Για τη ζωή της Παναγίας μας μαθαίνουμε και από την Πατερική Παράδοση, η οποία είναι τό ίδιο έγκυρη πηγή με την Αποστολική Παράδοση, της οποίας αποτελεί τη φυσική συνέχεια, βασιζόμενη στην αγιοπνευματική εμπειρία και καθοδήγηση. Το σύγγραμμα Περί Θείων Ονομάτων του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, τα Εγκώμια της Κοιμήσεως της Παναγίας που έγραψαν διάφοροι Άγιοι της Εκκλησίας, όπως ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός και ο Ανδρέας Κρήτης, η Υμνολογία και η Εικονογραφία της Εκκλησίας είναι οι βασικές πηγές. Πληροφορίες βρίσκουμε, επίσης, στην Απόκρυφη διήγηση του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου περί της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μαρίας.

Η μακαρία Κοίμηση της Θεοτόκου, λοιπόν, έγινε το 47 μ.Χ. σε ηλικία 59 ετών ή σε ηλικία 70 περίπου ετών, δηλαδή 24 χρόνια μετά την Ανάληψη του Κυρίου. Όπως ο Αρχάγγελος Γαβριήλ τη διακόνησε καθ’ όλα τα προηγούμενα χρόνια, έτσι, και τότε, της έφερε το μήνυμα ότι σε τρεις ημέρες ο Υιός της πρόκειται να παραλάβει την πάναγνη ψυχή της. Μετά το θείο μήνυμα, η Κυρία Θεοτόκος, ανέβηκε στο Όρος των Ελαιών, όπου προσευχήθηκε προς τον Υιό και Θεό της. Κατόπιν κοινοποίησε στην Εκκλησία το αναμενόμενο γεγονός και άρχισε τις σχετικές προετοιμασίες. 

Την ημέρα της Κοιμήσεώς της η Χάρη του Κυρίου, υπό μορφή νεφέλης, μετέφερε τους Αποστόλους, που βρίσκονταν μακριά, στην οικία του Ευαγγελιστού Ιωάννου, στη Γεσθημανή, προκειμένου να λάβουν την ευλογία της και να ζήσουν την μακαρία Κοίμησή της. Ο Απόστολος Παύλος, ο Απόστολος Τιμόθεος, ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, καθώς και άλλοι Άγιοι και Αγίες, ήσαν επίσης παρόντες. Η Παναγία παρηγορούσε και συμβούλευε τους Αποστόλους και προσευχόταν για την σωτηρία του σύμπαντος κόσμου, έως και το πρω, οπότε ο ίδιος ο Υιός της παρέλαβε το πνεύμα της.

Τότε, «το θεοδόχον αυτής σώμα, μετά αγγελικής και αποστολικής υμνωδίας εκκομισθέν και κηδευθέν, εν σορώ τη εν Γεσθημανή κατετέθη», παρόλο που οι Ιουδαίοι παρεμπόδιζαν την αγία τελετή. Αναφέρεται δε ότι κάποιος Ιουδαίος, ο Ιεφονίας, προσπάθησε να ανακόψει τον ενταφιασμό της, με αποτέλεσμα να αποκοπούν τα χέρια του από αόρατη δύναμη. Ευτυχώς δε, ο Ιεφονίας μετανόησε και αμέσως θεραπεύτηκε. Παρόμοια τύχη είχαν όσοι προσέγγιζαν με ασέβεια την Παναγία· τυφλώνονταν, αλλά όταν μετανοούσαν ξαναέβρισκαν το φως τους.

Οι Άγιοι Απόστολοι ενταφίασαν, τελικά, το πανάγιο σκήνωμα της Θεοτόκου και παρέμειναν εκεί για τρεις μέρες, ενώ «η των αγγέλων χοροστασία και υμνωδία διέμεινεν άπαυστος». «Μετά δε την τρίτην ημέραν της αγγελικής υμνωδίας παυσαμένης, παρόντες οι απόστολοι, ενός αυτοίς απολειφθέντος και μετά την τρίτην ελθόντος και το θεοδόχον σώμα προσκυνήσαι βουληθέντος, ήνοιξαν την σορόν. Και το μεν σώμα αυτής το πανύμνητον ουδαμώς ευρείν ηδυνήθησαν, μόνα δε αυτής τα εντάφια κείμενα ευρόντες και της εξ αυτών αφάτου ευωδίας εμφορηθέντες», αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στο Εγκώμιόν του εις την πάνσεπτη Κοίμηση της Θεομήτορος.

Ο Απόστολος που απουσίαζε ανήμερα της Κοιμήσεως ήταν, κατά την Παράδοση, ο Θωμάς. Έτσι, την τρίτη ημέρα απ την Κοίμησή της Θεοτόκου, κατά την οποία η Παναγία έμελλε να μεταστεί σωματικώς προς τον Υιό της, ο Απόστολος Θωμάς μεταφέρθηκε από τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος στη Γεθσημανή, όπου είδε την Θεοτόκο να αναλαμβάνεται στους ουρανος. Τότε, η Παναγία τού παρέδωσε την Αγία Ζώνη της, η οποία φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού στην Ιερ Μον Βατοπαιδίου.

Οι παρακλητικοί Κανόνες της Θεοτόκου

Η ημέρα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι λαμπρότατη. Στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας το Απολυτίκιον της εορτής και το Κοντάκιον διερμηνεύουν το γιατί. «Εν τη Γεννήσει την παρθενίαν εφύλαξας, εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατελιπες Θεοτόκε, Μετέστης προς την ζωην, μήτηρ υπάρχουσα της ζωης, και ταις πρεσβειαις ταις σαις λυτρουμενη, εκ θανάτου τας ψυχάς ημών». «Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον, και προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν, ως γαρ ζωης Μητέρα, προς την ζωήν μετέστησεν, ο μήτραν οικήσας αειπάρθενον». Η εορτή αυτή της Παναγίας στην αρχή ήταν κινητή, αλλά στη συνέχεια, με εντολή του Αυτοκράτορα Μαυρίκιου καθιερώθηκε να τελείται στις 15 Αυγούστου.

Σήμερα, της εορτής προηγείται κατανυκτική περίοδος δύο εβδομάδων, κατά τις οποίες τα απογεύματα εμείς οι Χριστιανοί συναγόμαστε στις εκκλησίες, προκειμένου να ψάλλουμε τον Παρακλητικό Κανόνα προς την Υπεραγία Θεοτόκο. Προστρέχουμε στην Παναγία, και ψάλλουμε τις Παρακλήσεις, γιατί πιστεύουμε ακράδαντα, μαζί με τον ποιητή της Παρακλήσεως, ότι «ουδείς προστρέχων επι σοι κατησχημένος από σου εκπορεύεται Παρθένε Θεοτόκε, αλλά αιτείται τη χάριν και λαμβάνει το δώρημα προς το συμφέρον της αιτήσεως». Η εμπειρία μας από τις απειράριθμες ευεργεσίες που δεχτήκαμε από την Κυρία των Ουρανών δεν μας επιτρέπει να σιωπήσουμε• «ου σιωπήσωμέν ποτε, Θεοτόκε, τα δυναστείας σου λαλείν οι ανάξιοι• ειμή γαρ συ προΐστασο πρεσβεύουσα, τις ημάς ερρύσατο εκ τοσούτων κινδύνων; Ουκ αποστώμεν, Δέσποινα, εκ σου• σους γαρ δούλους σώζεις αεί, εκ παντοίων δεινών». «Ου κρύπτω σου τον βυθόν του ελέους και την βρύσιν των απείρων θαυμάτων...αλλά απάσιν ομολογώ και βοώ και κηρύττω και φθέγγομαι».

Ομολογούμε έμπροσθεν της Κυρίας Θεοτόκου την αμαρτωλότητά μας, εκφράζουμε προς Αυτήν την κραυγή αγωνίας, τον ψυχικό και σωματικό μας πόνο και τη θλίψη, που μας κάνουν να αισθανόμαστε πως «η ζωή μας τω Άδη προσήγγισε». Βεβαίως, όμως, δεν απελπιζόμαστε και δεν μοιρολογούμε, ως οι μη έχοντες ελπίδα, αλλά εκ βάθους καρδίας ψάλλουμε «χαράς μου την καρδίαν πλήρωσον Παρθένε... της αμαρτίας την λύπη εξαφανίσασα». Εναποθέτουμε όλες μας τις ελπίδες σε Αυτή, γιατί γνωρίζουμε, εκ πείρας, ότι πραγματικά είναι φιλεύσπλαχνη και ότι ως Μητέρα του Θεού είναι πηγή ελέους, το μόνο καταφύγιο του κόσμου και «μεσιτεία προς τον Ποιητή αμετάθετος». Επιπλέον, την παρακαλούμε να κυβερνήσει τη ζωή μας, και ως «άρρηκτον τείχος και προστασία» και «φρουρά ασφαλεστάτη» που είναι να μας διαφυλάξει από «των δαιμόνων τα τοξεύματα», που μας περικυκλώνουν, και τα οποία δεν μπορούμε από μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε. Έτσι εμείς οι Χριστιανοί ζούμε αληθινά το Πάσχα του καλοκαιριού.

Τις μέρες αυτές, λοιπόν, ψάλλονται εναλλάξ μέχρι και το απόγευμα της 13ης Αυγούστου, εκτός των Εσπερινών των Σαββάτων και της Εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου, ο Μικρός Παρακλητικός Κανόνας, που είναι έργο-ποίημα ενός υμνογράφου με το όνομα Θεοστήρικτος Μοναχός, κατά κόσμο Θεοφάνης, και ο Μεγάλος Παρακλητικός Κανόνας, που είναι ποίημα του Θεοδώρου Β΄ του Λασκάρεως, Αυτοκράτορα της Νικαίας, ο οποίος έζησε τον 13ο αιώνα. Για τον υμνογράφο του Μικρού Παρακλητικού, μοναχό Θεοστήρικτο, δεν έχουμε άλλα στοιχεία ταυτότητας. Για τον ποιητή του Μεγάλου Παρακλητικού Κανόνα, Θεόδωρο Β΄ γνωρίζουμε πως ήταν παιδί του Αγίου Ιωάννη Βατάτζη και της Ειρήνης Λάσκαρη. Αναφέρεται ότι ο Αυτοκράτορας Θεόδωρος είχε μία πάθηση, η οποία του προκαλούσε βαριά κατάθλιψη, και από την οποία προσευχόταν να απαλλαγεί. Μάλιστα, φαίνεται ότι κάποτε είχε παραμελήσει τον πνευματικό του αγώνα, γι' αυτό και επαναλάμβανε συνεχώς τη φράση «εγκατέλιπόν σε Χριστέ». 

Οι προσευχές του, λοιπόν, έλαβαν τη μορφή Παρακλήσεως προς την Παναγία όταν γνώρισε τη Βασίλισσα της Ηπείρου, Αγία Θεοδώρα, η οποία ευλαβείτο πολύ την Θεοτόκο. Απ’ αυτήν έμαθε στις δύσκολες στιγμές, και ιδίως όταν τον κατέβαλλε η θλίψη, να απευθύνεται προς την Παναγία και να την παρακαλεί να του καταπραϋνει το άλγος και να του μεταδώσει τη θεία χαρά και παρηγοριά. Στον Παρακλητικό αυτό Κανόνα «διεκτραγωδούνται τα παθήματα και τα βάσανα μιας ψυχής..., όπου εις βασιλεύς Έλλην, διωγμένος, πολεμημένος, στενοχωρημένος, από Λατίνους και Άραβας και τους ιδικούς του, διεκτραγωδεί προς την Παναγίαν τους ιδίους πόνους του, και τους διωγμούς, όσους υπέφερεν από τα στίφη των βαρβάρων, τα οποία ονομάζει ΄΄νέφη΄΄», σημειώνει ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Η Παράκληση του Θεοδώρου Β’ διαδόθηκε στις Ιερές Μονές της περιοχής, όπου καταρτίστηκε ως ακολουθία, και από εκεί εξαπλώθηκε σε όλο το Βυζάντιο ως ο Μέγας Παρακλητικός Κανόνας.

Η εναλλακτική τέλεση των δύο ιερών Παρακλήσεων οφείλεται, μάλλον, στις ιστορικές συγκυρίες που σημάδεψαν το Βυζάντιο το έτος 1261. Εκείνη τη χρονιά, λοιπόν, επί Αυτοκρατορίας του Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγου, έγινε ανακατάληψη της Βασιλεύουσας χωρίς αιματοχυσίες και το γεγονός αυτό αποδόθηκε στην θαυματουργική παρέμβαση της Θεοτόκου. Τότε, ο Μιχαήλ θέλησε να εισέλθει στην Πόλη εν πομπή και να αναπέμψει ευχαριστίες προς την Παναγία. Ωστόσο, επειδή εκείνη την περίοδο ψαλλόταν στις εκκλησίες ο Μεγάλος Παρακλητικός Κανόνας του Θεοδώρου Β΄, έπρεπε να εξεβρεθεί μία ενδιάμεση λύση. Τότε προτάθηκε να χρησιμοποιείται και ο αρχαιότερος Μικρός Παρακλητικός Κανόνας προς την Υπεραγία Θεοτόκο. Από τότε, λοιπόν, η χρήση του Μεγάλου Παρακλητικού Κανόνα γίνεται μόνο κατά την Νηστεία του Δεκαπενταυγούστου.

Η τέλεση, λοιπόν, των Παρακλητικών Κανόνων, που, σημειωτέον, εντάσσεται μεταξύ των δύο μεγάλων εορτών της Εκκλησίας, της Αναστάσεως και των Χριστουγέννων, γίνεται προκειμένου να αναπέμψουμε δεήσεις και ικεσίες προς την Παναγία, την μόνη μας μεσίτρια προς τον Φιλάνθρωπο Θεό, ώστε να μας δοθεί έλεος και δύναμη να ανεβούμε το Γολγοθά μας, όπου και βιώνεται η ανείπωτη Χαρά της Αναστάσεως. Γιατί η Ανάσταση δεν υπάρχει πέρα από τον Σταυρό, αλλά χαρίζεται εκεί πάνω, στον Σταυρό. Ας αποδώσουμε τις πρέπουσες τιμές και ας παρακαλέσουμε, λοιπόν, και εμείς, όπως ο σπουδαιότατος κήρυκας Ηλίας Μηνιάτης (1669-1714) την Κυρία Θεοτόκο: 

«Κεχαριτωμένη, Δεδοξασμένη, Παντάνασσα, από την άφθονον εκείνην ηλιοβολίαν του θείου φωτός οπού χαίρεσαι, παρισταμένη εκ δεξιών του μονογενούς σου Υιού, πέμψον εδώ κάτω και εις ημάς τους ευλαβείς δούλους σου μίαν μακαρίαν ακτίνα, οπού να είναι και φως εις τον εσκοτισμένον μας νουν και φλόγα εις την ψυχραμένην μας θέλησιν, διά να βλέπωμεν να περιπατούμεν σπουδαίοι εις την οδόν των θείων δικαιωμάτων. Ημείς, μετά Θεόν, εις εσέ του Θεού την Μητέρα και Μητέρα ημών έχομεν την ελπίδα της σωτηρίας μας• από σε ελπίζομεν τας νίκας της γαληνοτάτης Αυθεντίας, τα τρόπαια των Ευσεβών Βασιλέων• την στερέωσιν της Εκκλησίας• την αντίληψιν του Ορθοδόξου γένους• την σκέπην της ευλαβούς του ταύτης πολιτείας, οπού είναι αφιερωμένη εις την άμαχόν σου βοήθειαν. 

Ναι, Παναγία Παρθένε, ναι, Μαρία, όνομα οπού είναι η χαρά, η παρηγορία, το καύχημα των Χριστιανών• δέξου την νηστείαν και παράκλησιν των αγίων τούτων ημερών, οπού εκάμαμε εις τιμήν σου, ως θυμίαμα ευπρόσδεκτον• και αξίωσόν μας, καθώς εδώ εις την Εκκλησίαν ευλαβώς ασπαζόμεθα την αγίαν και θαυματουργόν ταύτην εικόνα, έτζι και εκεί εις τον Παράδεισον να ιδούμεν αυτό το μακάριόν σου πρόσωπον, το οποίον να προσκυνούμεν συν τω Πατρί και τω Υιώ και τω αγίω Πνεύματι, εις τους απεράντους αιώνας.




«ΕΧΟΥΜΕ ΒΕΒΑΡΗΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΗΓΗΘΟΥΜΕ ΤΗΣ ΕΕ» ΧΕΛΜΟΥΤ ΣΜΙΤ: ΚΑΝΑΜΕ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩ.

 
Λάθος χαρακτήρησε την αποδοχή της Ελλάδας στην ζώνη του ευρώ, ο πρώην καγκελάριος της Γερμανίας, Χέλμουτ Σμιτ ο οποίος είπε πως τώρα πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ο Χέλμουτ Σμιτ, μιλώντας για την κρίση στην Ευρωζώνη είπε πως η Γερμανία δεν μπορεί να αναλάβει ηγετικό ρόλο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω του βεβαρημένου παρελθόντος της. «Το Άουσβιτς και η δολοφονία έξι εκατ. Εβραίων, όπως επίσης και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος του Χίτλερ αποτελούν γεγονότα που έχουν εγγραφεί στο ασυνείδητο των ευρωπαϊκών λαών, έτσι ώστε να αποκλείεται ένας ηγεμονικός ρόλος της Γερμανίας και αυτό θα συνεχισθεί ακόμη για πολύ», είπε ο 93χρονος σήμερα Σμιτ, κατά την διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης.

Ο πρώην καγκελάριος επέκρινε της ηγεσίες της Ευρώπης για λάθος χειρισμούς στην κρίση, ενώ τις κατηγόρησε και για έλλειψη ευρωπαϊκού οράματος. Η κρίση «δεν θα ήταν τόσο σοβαρή εάν υπήρχε έστω κι ένας (ηγέτης) στην Ευρώπη που να είχε μία συνολική θέαση της καμιά εικοσαριάς προβλημάτων που ενσκήπτουν. Όμως δεν έχουμε τούτη τη στιγμή μία προσωπικότητα τέτοιου κύρους», εκτιμά ο ηγέτης της Γερμανίας από το 1974 έως το 1982.

Στην συνέχεια καυτηρίασε επίσης και την Άγγελα Μέρκελ, η οποία «δεν είναι μία γεννημένη Ευρωπαία», εν αντιθέσει με τον υπουργό των Οικονομικών της κυβέρνησής της, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. «Αυτή ναι μεν έχει μία συγκεκριμένη τακτική, αλλά (το να έχεις) μία συνολική εικόνα είναι ένα άλλο πράγμα», είπε ο Σμιτ, απηχώντας την σφοδρή κριτική που έχει δεχθεί τους τελευταίους μήνες από τον ευρωπαϊκό Τύπο η Μέρκελ.

Ο ίδιος δήλωσε επίσης ευνοϊκός ως προς την ιδία της αμοιβαιοποίησης ενός τμήματος του ευρωπαϊκού χρέους, συμφωνώντας με την θέση των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών, εκφράζοντας ωστόσο τη γνώμη πως η αποδοχή της Ελλάδος στο ευρώ υπήρξε μέγα σφάλμα. «Ήταν λάθος να δεχθούμε την Ελλάδα, όμως το διαπράξαμε και τώρα θα πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας», τόνισε σχετικά.



ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 9/8/2012

 Γεγονότα

480 π.Χ: Η Μάχη των Θερμοπυλών. 300 Σπαρτιάτες και 700 Θεσπιείς υπό τον Λεωνίδα αντιμετωπίζουν υπέρτερες περσικές δυνάμεις και πίπτουν επί του πεδίου της μάχης.

1173:
Αρχίζει να κατασκευάζεται, από τον αρχιτέκτονα Μπονάνο Πιζάνο, το καμπαναριό του Καθεδρικού Ναού της Πίζας. Θα ολοκληρωθεί 199 χρόνια αργότερα και θα μείνει στην ιστορία ως ο Κεκλειμμένος Πύργος της Πίζας, επειδή από την αρχή της κατασκευής του παρουσίαζε κλίση.

1945:
Η δεύτερη ατομική βόμβα πέφτει στο Ναγκασάκι.

1974:
Ο αμερικανός πρόεδρος Ρίτσαρντ Νίξον παραιτείται, εξαιτίας του σκανδάλου «Watergate». Νέος πρόεδρος, ο 38ος, ορκίζεται ο αντιπρόεδρος Τζέραλντ Φορντ.

1979:
Το αγγλικό παραλιακό θέρετρο στο Μπράιτον αποκτά την πρώτη παραλία γυμνιστών.
  
Γεννήσεις:

1938: Γεννιέται ο Όττο Ρεχάγκελ, γερμανός προπονητής ποδοσφαίρου, υπό την καθοδήγηση του οποίου η Εθνική Ελλάδος κατέκτησε το 2004 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

1957:
Γεννιέται η Μέλανι Γκρίφιθ, Αμερικανίδα ηθοποιός.

1963:
Γεννιέται η Γουίτνεϊ Χιούστον, αμερικανίδα τραγουδίστρια της σόουλ.

Θάνατοι:

1823: Πεθαίνει ο Μάρκος Μπότσαρης, αγωνιστής της ελληνικής επανάστασης του 1821.

1975: Πεθαίνει ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ρώσος συνθέτης.