04 Αυγούστου, 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + 13


Αγαπητοί Επισκέπτες του Ιστολογίου,

Επειδή η εβδομαδιαία εφημερίδα Παρασκευή+13 εχθές 3/8/2012 εδημοσίευσε δημοσκόπηση που διενήργησε η Ελληνική Δημοσκοπική Εταιρία για λογαριασμό της Εφημερίδας, μας πληροφορεί ότι το 45.5% των ερωτηθέντων πολιτών πιστεύει ότι η Εκκλησία δεν συνεισφέρει για τη σωτηρία του τόπου. Το αντίστοιχο 60.6% των ερωτηθέντων ζητάει απαιτητικά δια νόμου από την Εκκλησία την οικονομική ενίσχυση του Κράτους.

Οι  αναγνώστες της Εφημερίδας όμως θα έπρεπε να γνωρίζουν, ότι το κράτος πάντοτε δίδει υποσχέσεις πώς θά τακτοποιηθούν τα ζητήματα της Εκκλησίας, αλλά παραμένουν μόνον υποσχέσεις, χωρίς νά υλοποιηθούν ποτέ. Επειδή κατά κανόνα ακούγεται πώς η Εκκλησία φοροδιαφεύγει η είναι ο μοναδικός στήν Ελλάδα θεσμός πού απαλλάσσεται σκανδαλωδώς, τους πληροφορούμε πώς τό 2011 κατεβλήθησαν φόροι εκ μέρους της Ε.Κ.Υ.Ο καί των ιερών Μητροπόλεων (Μονές, Εκκλησιαστικά Ιδρύματα, Ενορίες)  ύψους 12.584.139,92 ευρώ. Αναλυτικότερα πληρώνει τούς εξής φόρους:

1/ Φόρο επί των κατ έτος μισθωμάτων, πού εισπράττει τό Κράτος από ακίνητα, μέ συντελεστή 20% επί της αξίας τους.

2/Συμπληρωματικό φόρο επί των εισοδημάτων από οικοδομές καί εκμισθώσεις γαιών, μέ συντελεστή 3,6%.

3/Προκαταβολή  του φόρου (γιά τό επόμενο έτος), μέ συντελεστή 55% επί της αξίας του παραπάνω συμπληρωματικού φόρου 3‰.

4/Φόρο επί της ακίνητης περιουσίας, μέ συντελεστή 3% επί της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων (εκτός αν πρόκειται γιά οικοδομήματα λατρευτικής, θρησκευτικής η κοινωφελούς χρήσεως π.χ.  I. Ναοί, γηροκομεία, χώροι συσσιτίων).

5/Φόρο επί των κληρονομιών καί δωρεών, μέ συντελεστή 0,5% επί της αξίας των δωρηθέντων. 

6/Χρέος χαρτοσήμου καί δικαιώματα ΟΓΑ συνολικού ποσοστού 2,40% επί χρηματικής παροχής πιστών πρός τούς  Ι. Ναούς λόγω ιεροπραξιών. 

Επίσης τά  νομικά πρόσωπα της Εκκλησίας παρακρατούν καί αποδίδουν στίς Δ.Ο.Υ. τά  παρακάτω φορολογικά  έσοδα: 

1/Φόρο μισθωτών υπηρεσιών γιά τούς εκκλησιαστικούς ύπαλλήλους καί συνεργάτες τους, πού αμείβονται από τόν προϋπολογισμό τους. 

2/Φ.Π.Α. μέ τούς προβλεπόμενους συντελεστές γιά υπηρεσίες καί αγαθά. 

3/Φόρο εισοδήματος μέ συντελεστή 8% σέ όλα τά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών. 

4/Φόρο εισοδήματος μέ συντελεστή 4% σέ όλα τά δελτία αποστολής αγαθών καί μέ συντελεστή 1% γιά τά υγρά καύσιμα.

Επίσης περισσότερες από 10.000 μερίδες μοιράζονται καθημερινά από την Ιερά  Αρχιεπισκοπή σε πολίτες που έχουν ανάγκη, ξεχωριστά από τις άλλες Μητροπόλεις που και αυτές μέσω των Ενοριών τους πραγματοποιούν συσσίτια.

Για να δείτε τα σημεία σίτισης της Ι.Α.Α. και των Ιερών Μητροπόλεων κάνετε κλικ εδώ


Τέλος καλό θα ήτο οι ερωτηθέντες σε γκάλοπ πριν απαντούν για θέματα της Εκκλησίας πρώτα να διαβάζουν και τους πληροφορούμε πως ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος δεν προτίθεται να κλείνει μαύρες τρύπες με χρήματα της Εκκλησίας διότι πιστεύει ότι δεν τα φάγαμε όλοι μαζί. Ήρθε η ώρα λοιπόν να ανοίξουν τα τεφτέρια τους Κράτος και Εκκλησία έτσι ώστε να δούμε όλοι μαζί ποιος σε ποιον χρωστάει για να τελειώνουμε με αυτή την καραμέλα.

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ

Ακολουθεί το άρθρο:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + 13 (3/8/2012)

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ ΑΥΤΑ
ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη μεγάλη έρευνα που έγινε για την «Π+13» από την Ελληνική Δημοσκοπική Εταιρεία πιστεύει ότι η Εκκλησία δεν συνεισφέρει - 45,5% -  αυτά που θα έπρεπε για τη σωτηρία του τόπου. Σε μια πολύ κρίσιμη καμπή κι ενώ ο αρχιεπίσκοπος έχει υπογραμμίσει πολλές φορές την ευαισθησία της Εκκλησίας απέναντι στα προβλήματα του ελληνικού λαού, η απάντηση αυτή προσλαμβάνει επιτακτικό χαρακτήρα καθώς: Το 34%, ένα μεγάλο επίσης ποσοστό, θεωρεί ότι η Εκκλησία συνεισφέρει όχι όμως όσο θα έπρεπε. Ένα ποσοστό 11,4 θεωρεί ότι η Εκκλησία συνεισφέρει.

Η πολιτεία πρέπει να απαιτήσει διά νόμου 
από την Εκκλησία την οικονομική ενίσχυση του κράτους

Οι πολίτες δεν περιορίζονται μόνο στη διατύπωση της άποψης ότι δεν κάνει ό,τι μπορεί η Εκκλησία για τους πολίτες. Ζητά να απαιτηθεί ένα μεγάλο ποσό και μάλιστα διά νόμου για την οικονομική ενίσχυση του κράτους στους δύσκολους καιρούς που περνούν όλοι οι Έλληνες. Το ποσοστό που ζητά ένα μεγάλο ποσό φθάνει το 60,6% των ερωτηθέντων ενώ ένα 10,1% ζητά να επέλθει συμφωνία μετά από διάλογο. Ένα ποσοστό 18,2% θεωρεί ακραία την παρέμβαση της πολιτείας στα της Εκκλησίας.



ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΜΑΚΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΦΟΥ 03/08/2012



Ευχαριστώ από καρδιάς για την πρόσκληση να παραστώ και να είμαι ομιλητής για ακόμη μια χρονιά σε αυτή την ωραία εκδήλωση τιμής και αγώνα για τον Εθνάρχη Μακάριο, εδώ στη γενέτειρα του Παναγιά, ανήμερα της επετείου του θανάτου του. Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, έχουμε ανάγκη να κρατήσουμε ζωντανές τις πολιτικές παρακαταθήκες του Μακαρίου. 

Να παραδειγματιζόμαστε από τη στάση ζωής ενός ανθρώπου ο οποίος δεν αφιερώθηκε απλά στο ιερατικό του σχήμα, αλλά αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του για την πατρίδα, την ελευθερία και τη δημοκρατία. Την ιστορική διαδρομή της ανεξάρτητης Κυπριακής Δημοκρατίας χάραξε με τη δική της ανεξίτηλη σφραγίδα η αγωνιστική πορεία και η ξεχωριστή προσωπικότητα του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου.

Ο Μακάριος αποτελεί τη σπουδαιότερη φυσιογνωμία της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας. Υπήρξε ο ηγέτης που βρέθηκε στο κέντρο της επικαιρότητας σε όλες τις ταραχώδεις φάσεις της αιματηρής πορείας του κυπριακού λαού από τη δεκαετία του 1950. Ήταν ο μπροστάρης και αταλάντευτος σημαιοφόρος στη μάχη για τη θεμελίωση της ανεξάρτητης Κυπριακής Δημοκρατίας. Με διαλεκτική σοφία κατόρθωνε, όποτε χρειαζόταν, να βρίσκει τη δύναμη για να υπερνικά τις αδιέξοδες ιστορικές περιπλοκές και με γενναίες αποφάσεις, να παρακάμπτει τα τραγικά αδιέξοδα.

Ο Μακάριος καταξιώθηκε ως οξυδερκής πολιτικός με υψηλό βαθμό πολιτικής κρίσης. Τον διέκρινε η διορατικότητα και το θάρρος. Τον χαρακτήριζε η εμμονή σε αρχές, η επιμονή και η σταθερότητα στην επίτευξη στόχων, με βασικό κριτήριο πάντοτε την εξυπηρέτηση των καθ’ αυτό συμφερόντων του κυπριακού λαού. Πέραν όλων αυτών, όμως, ο Μακάριος υπήρξε ένας άδολος πατριώτης, ένας λαϊκός ηγέτης με σχεδόν καθολική αποδοχή.

Ο Μακάριος, συνεπής αγωνιστής για κατάργηση του αποικισμού και για την ελευθερία των λαών, ίδρυσε μαζί με άλλους ιστορικούς ηγέτες της δεκαετίας του 1960, όπως ο Τίτο της Γιουγκοσλαβίας, ο Νάσερ της Αιγύπτου και ο Νεχρού της Ινδίας, το Κίνημα των Αδεσμεύτων. Η δράση του Μακαρίου στον διεθνή χώρο, πολύπλευρη και σημαντική, τον κατέστησε ηγέτη διεθνούς εμβέλειας, γνωστό και σεβαστό σε όλη την υφήλιο. Η φήμη και η αξία του Μακαρίου ξεπέρασε κατά πολύ τα μεγέθη της πατρίδας μας. Πολλοί στον διεθνή χώρο αναγνώριζαν την Κύπρο και το εθνικό μας πρόβλημα στο άκουσμα του ονόματος του Μακαρίου. 

Ο συνεπής αγώνας του για την ολοκλήρωση της ανεξαρτησίας και την ανάπτυξη των κρατών και των λαών οι οποίοι στέναζαν για χρόνια κάτω από τον αποικιακό ζυγό, ήταν ένας πρόσθετος παράγοντας που κατέστησε τον Μακάριο στόχο του ιμπεριαλισμού και των οργάνων του και οδήγησε στις απαράδεκτες, υπονομευτικές προσπάθειες ακόμη και για τη φυσική του εξόντωση. Η Κυβέρνηση μας, τιμώντας τη μνήμη και τους αγώνες του Μακαρίου, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης το 2013 εκατό χρόνων από τη γέννηση του λαοπρόβλητου ηγέτη, έχει αποφασίσει όπως ανακηρύξει το 2013 ως έτος Μακαρίου. 

Στόχος μας είναι μέσα σε αυτή τη χρονιά στα σχολεία μας και στην ευρύτερη κοινωνία να αναδείξουμε την προσφορά και κληρονομιά του Μακαρίου. Προς αυτή την κατεύθυνση καταρτίζεται συνολικό πρόγραμμα.

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες,

Η Κυπριακή Δημοκρατία, από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της, υπήρξε ο στόχος ξένων επεκτατικών δυνάμεων και, δυστυχώς, ακραίων σοβινιστικών κύκλων και από τις δύο κοινότητες που ανέπτυξαν εγκληματική δράση με στόχο την κατάλυσή της. Ο Μακάριος υπήρξε ο αγωνιστής ηγέτης γύρω από τον οποίο συσπειρώθηκαν οι δυνάμεις της νομιμότητας που έδωσαν σκληρές μάχες προασπιζόμενες την ανεξαρτησία και τη δημοκρατία.

Με την αγωνιστική και ανιδιοτελή του δράση, κέρδισε την αγάπη και την απεριόριστη εμπιστοσύνη του λαού και κατέστη ασπίδα προστασίας της Κύπρου. Πάνω σε αυτή την άδολη αγάπη, ο Μακάριος έκτισε μια ισχυρή, μια αμφίδρομη σχέση με το λαό, με τον απλό άνθρωπο που χαρακτηριστικά της γνωρίσματα ήταν η αγάπη, η αφοσίωση, η εξυπηρέτηση των πιο αγνών συμφερόντων του λαού.

Ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος στηρίχθηκε στους απλούς ανθρώπους και αυτοί τον στήριξαν και τον προστάτευσαν ως λαϊκό ηγέτη και του έδωσαν -όχι τυχαία- τον τίτλο του Εθνάρχη. Στηρίχθηκε ταυτόχρονα σε ένα ευρύ φάσμα πολιτικών δυνάμεων, που παρά τη διαφορετικότητα τους είχαν ως κοινό γνώρισμα τη δημοκρατική ευαισθησία, το πατριωτικό συμφέρον και την αντίσταση σε εξωτερικούς και εσωτερικούς υπονομευτές.

Αυτή η σχέση σφυρηλατήθηκε μέσα στο καμίνι των σκληρών αγώνων που με συνέπεια έδωσαν οι δημοκρατικές, προοδευτικές δυνάμεις δίπλα στον Μακάριο. Σε αυτούς τους αγώνες, ανιδιοτελείς, έντιμοι πατριώτες, συστρατεύθηκαν και έδωσαν μαζί τη μάχη με ένα και μοναδικό στόχο: την αντιμετώπιση των ξένων επεμβάσεων και την υπεράσπιση της νομιμότητας ενάντια στην πρακτική των ακροδεξιών- φασιστικών ομάδων, που κορυφώθηκε με την εγκληματική δράση της ΕΟΚΑ Β’ και της Χούντας των Αθηνών.

Μια σχέση, όμως, που εδραιώθηκε και μέσα από τη σκληρή προσπάθεια που κατέβαλε ο λαός μας, υπό την προεδρία του Μακαρίου, για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Για την προκοπή και ευημερία της Κύπρου, παρά τα πολιτικά προβλήματα που αντιμετώπιζε ο τόπος. Στα χρόνια μέχρι την τουρκική εισβολή, υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ο Μακάριος, έχοντας πάντοτε δίπλα του τη συντριπτική πλειοψηφία των Κυπρίων, έδωσε τη δύσκολη μάχη για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη και ευημερία του λαού μας, που μετά από χρόνια, είδε τις συνθήκες της ζωής του να βελτιώνονται.

Η επιλογή του μεικτού συστήματος οικονομίας με ενεργό ρόλο του κράτους και της κοινωνίας, η λήψη μέτρων και η καθιέρωση οικονομικών θεσμών προστασίας των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων του πληθυσμού εκφράζουν τη συνεχή έγνοια και φροντίδα του Μακαρίου για την προκοπή και ευημερία του συνόλου του κυπριακού λαού. Πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία στηρίχτηκε η προσπάθεια οικοδόμησης της σύγχρονης Κύπρου τα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας. Πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία στηρίχθηκε η προσπάθεια ανοικοδόμησης τα πρώτα χρόνια μετά την προδοσία, την εισβολή και την καταστροφή του μαύρου Ιούλη του 1974.

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες,

Το προδοτικό πραξικόπημα της Χούντας και της ΕΟΚΑ Β’ εναντίον του και η τουρκική εισβολή του 1974 οδήγησαν στην τραγωδία την οποία βιώνουμε μέχρι σήμερα. Με στήριγμα τον κυπριακό λαό που τον αγκάλιασε, ο Μακάριος άρχισε τον δύσκολο αγώνα για άρση των συντριπτικών συνεπειών της εισβολής.

Έχοντας πλήρη επίγνωση του μεγέθους της τραγωδίας, ο Μακάριος έλαβε τη θαρραλέα και καθοριστική απόφαση για αποδοχή της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας στη Συμφωνία Υψηλού Επιπέδου το 1977. Εκτιμούσε ορθά ο Μακάριος τους κινδύνους μόνιμης διχοτόμησης του νησιού και ότι η λύση ομοσπονδίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε αποκατάσταση της ενότητας του λαού, του εδάφους, της οικονομίας και των θεσμών και στην απαλλαγή από την κατοχή. Μέλημά του ήταν να μη χαριστεί στις ξένες κατοχικές δυνάμεις κανένα κομμάτι της πατρίδας μας. Δεν ήταν ούτε από ενδοτισμό ούτε από έλλειψη πραγματισμού που ο Μακάριος αποδέχθηκε την ομοσπονδία. 

Το έπραξε ακριβώς κατανοώντας ότι αποτελούσε τη μόνη διέξοδο για απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας και του λαού μας. Στην προσπάθεια μας για εξεύρεση μιας ειρηνικής, βιώσιμης και λειτουργικής λύσης του κυπριακού προβλήματος, βαδίζουμε στην πορεία που ο ίδιος ο Μακάριος χάραξε. Αγωνιζόμαστε για λύση του κυπριακού προβλήματος το συντομότερο, στη βάση του ιστορικού συμβιβασμού που ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος είχε το πολιτικό θάρρος και τη διορατικότητα να συμφωνήσει. 

Αυτόν τον συμβιβασμό, το συμβιβασμό της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, επεδίωξαν όλοι ανεξαίρετα οι Πρόεδροι της Κυπριακής Δημοκρατίας μέχρι σήμερα. Υπό το βάρος των τετελεσμένων που δημιούργησε η τουρκική εισβολή και κατοχή, η μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας από ενιαίο σε ομοσπονδιακό κράτος ήταν, και εξακολουθεί να είναι, η μόνη ρεαλιστική επιλογή για απαλλαγή από την κατοχή, τερματισμό της διχοτόμησης και επανένωση του τόπου και του λαού. Εμείς πιστεύουμε στον ιστορικό συμβιβασμό τον οποίο συμφώνησε ο Μακάριος και υπερασπιζόμαστε τις παρακαταθήκες που μας κληροδότησε. 

Γι’ αυτό και αγωνιζόμαστε με συνέπεια και έχουμε την πολιτική βούληση για συνολική επίλυση του κυπριακού προβλήματος, βασισμένη στις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου του 1977 και 1979, στα Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και στο συμφωνημένο πλαίσιο για ένα ομοσπονδιακό κράτος που θα αποτελείται από δύο ομόσπονδες πολιτείες, ένα κράτος με μια και μόνη κυριαρχία, μια και μόνη διεθνή προσωπικότητα και μια και μόνη ιθαγένεια, με πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων, όπως αυτή περιγράφεται στα σχετικά Ψηφίσματα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. 

Η λύση που επιδιώκουμε πρέπει, επίσης, να συνάδει με το ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο και να διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες όλων των Κυπρίων, Ελληνοκυπρίων, Τουρκοκυπρίων, Μαρωνιτών, Αρμένιων και Λατίνων.

Δυστυχώς οι θέσεις και προσεγγίσεις της Τουρκίας και της τουρκοκυπριακής ηγεσίας αφίστανται από τη βάση αυτή. Το βασικό πρόβλημα στις διαπραγματεύσεις, ιδιαίτερα από την ανάληψη της ηγεσίας της τουρκοκυπριακής κοινότητας από τον κ. Έρογλου, ήταν και είναι η φιλοσοφία της Τουρκίας και της τουρκοκυπριακής ηγεσίας για λύση δύο κρατών στην Κύπρο. Ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα, σχεδόν όλες οι βασικές θέσεις που κατέθετε στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων ο κ. Έρογλου ήταν διαποτισμένες με αυτή την απαράδεχτη φιλοσοφία των δύο κρατών.

Αυτή τη στιγμή η Τουρκία και ο κ. Έρογλου με τη στάση τους ουσιαστικά οδηγούν τη διαδικασία των απευθείας διαπραγματεύσεων σε αδιέξοδο. Αρνούνται τη συνέχιση των συνομιλιών με αφορμή τάχατες την ανάληψη της εκ περιτροπής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κυπριακή Δημοκρατία. Την ίδια στιγμή ετοιμάζουν και σερβίρουν λεγόμενα σχέδια Β΄ με στόχο την αναβάθμιση του ψευδοκράτους. Αυτή η συμπεριφορά δεν μπορεί να γίνει ανεκτή ούτε από τη διεθνή κοινότητα και τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, ούτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναμένουμε σαφή καταδίκη αυτής της απαράδεχτης συμπεριφοράς και συνετισμό της Τουρκίας.

Η Τουρκία δεν μένει όμως ως εδώ. Την ίδια ώρα απειλεί και προκαλεί. Εκτοξεύει απειλές κατά του κυριαρχικού δικαιώματος της Κυπριακής Δημοκρατίας για έρευνες ανεύρεσης υδρογονανθράκων στην Αποκλειστική Οικονομική μας Ζώνη και κατά της ανάληψης της Προεδρίας της ΕΕ. Θέλουμε να στείλουμε και σήμερα ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Καταδικάζουμε αυτές τις απαράδεχτες ενέργειες και απειλές. Η Κυπριακή Δημοκρατία ασκεί ήδη και μάλιστα με επιτυχία την Προεδρία της ΕΕ. Τα πρώτα δείγματα της Προεδρίας μας είναι κάτι περισσότερο από θετικά. Ταυτόχρονα, όπως με αποφασιστικότητα προχωρήσαμε στην ανεύρεση φυσικού αερίου στο Οικόπεδο 12, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη προοπτική για τον τόπο σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο. 

Με την ίδια αποφασιστικότητα θα προχωρήσουμε και στον δεύτερο γύρο αδειοδοτήσεων παρά τις απαράδεκτες παρεμβάσεις και τις απειλές της Τουρκίας προς τις εταιρείες που υπέβαλαν αίτηση στο πλαίσιο του δεύτερου γύρου αδειοδότησης. Είναι απόλυτο κυριαρχικό μας δικαίωμα και έχουμε μαζί μας στο θέμα αυτό ολόκληρη τη διεθνή κοινότητα.

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες

Πιστοί στις πολιτικές παρακαταθήκες του Εθνάρχη Μακαρίου συνεχίζουμε τον αγώνα για λύση και επανένωση, για εθνική ανεξαρτησία και δημοκρατία. Αυτή είναι και η καλύτερη τιμή που μπορούμε να προσφέρουμε στον ηγέτη Μακάριο και στους ήρωες πεσόντες κατά το πραξικόπημα και την τούρκικη εισβολή.

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΙΣ 12 ΣΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ.

Ι. ΣΚΗΤΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ

Η Σκήτη του Προφήτη Ηλία βρίσκεται δυτικά της κυρίαρχης Μονής του Παντοκράτορος, σε απόσταση 40΄ απ' αυτή και σε υψόμετρο 140 μ., στην κορυφή ενός ραχωνιού, σε θέση αμφιθεατρική και με θέα προς την θάλασσα.

Εμφανίζεται σαν κελλί κατά τον 15ο αιώνα, ίσως και νωρίτερα. Το 1492 ο Βλάντ ο Γ΄ κόβει για το κελλί ετήσια επιχορήγηση 1.000 άσπρα. Λίγο μετά, κατά το 1500, αποσύρεται εδώ ο Πρώτος Κοσμάς της Μονής Χιλιανδαρίου. Κατά την αρχή του 1757 εγκαθίσταται στην έρημη Σκήτη ο Ρώσος νηπτικός Παΐσιος Βελιτσκόφσκι (1722-94) που με τους μαθητές του, 35 συνολικά, την μετέτρεψε σε πρότυπη σκήτη. Η σκητιώτικη αδελφότητα έχει για κύριο έργο της την προσευχή, τη μελέτη και τη μετάφραση εκκλησιαστικών κειμένων από την ελληνική στη ρωσική γλώσσα. Με το κοινοβιακό της τυπικό αναδείχνεται το πρότυπο κοινόβιας σκήτης. Ο Παΐσιος αναχωρεί μαζί με τους μαθητές του το 1762 για τη Μονή Σιμωνόπετρας, κι από κει για τη Ρωσία.

Αφήνει όμως ισχυρή παράδοση, την οποία και θ' ακολουθήσει ο νέος κάτοικος της Σκήτης μοναχός Ανίκητος, Ρώσος, και οι 15 μοναχοί του, που εγκαταστάθηκαν τον Ιούνιο του 1835. Με την εγκατάσταση του Ανίκητου η Σκήτη γίνεται πλατιά γνωστή. Η συνοδία εργάζεται εντατικά, για να ορθώσει επιβλητικά κτίρια, το Νότιο (1839) και το Δυτικό (1849). Αλλά υπεισέρχεται η θεωρία του πανσλαβισμού από το μέρος της Σκήτης κι ο εκβιασμός από μέρους της Μονής. Ιεροκοινοτικό έγγραφο του 1839, επικυρωμένο και μεταγενέστερα το 1871, το 1873 και 1879, αναφέρει ότι «πολλάκις και ιδιαιτέρως, και κοινώς και επισήμως» έγιναν πολλές συμφωνίες, τις οποίες «αμφότερα τα μέρη ανήρεσαν». 
Το κακό έτεινε προς διαιώνιση όταν, μάλιστα, τα δύο μέρη προσέφυγαν σε κοσμικά δικαστήρια, αλλά και στη Μεγάλη Εκκλησία, η οποία και εκδίδει αντί τα 7 άρθρα του Ιεροκοινοτικού εγγράφου, 22 όρους το 1892: ο 6ος όρος, ορίζει «τους εν τη σκήτη ενασκουμένους πατέρας εις το διηνεκές εις 130 τον αριθμόν, τους δε δοκίμους εις 20». Όμως πριν περάσει μια 10ετία ο όρος αθετείται με τον υπερδιπλασιασμό των μοναχών της Σκήτης. Τέλος πάντων επέρχεται η ειρήνη και τα δύο μέρη προβαίνουν σε εκατέρωθεν υποχωρήσεις και σε πράξεις χριστιανικής αγάπης: την Τρίτη της Διακαινησίμου συμφωνούν να συνέρχονται οι πατέρες των δύο σκηνωμάτων «ασπαζόμενοι αλλήλους» με αναστάσιμες ευχές και λαμπρά συλλείτουργα.
 (Σκήτη Προφήτη Ηλία)
Το Κυριακό της Σκήτης επιβλητικό, βαρύ και μεγαλόπρεπο αρχίζει να χτίζεται το 1900. Το σχέδιο του επιβλητικού Κυριακού έστειλε στη Σκήτη η δούκισσα Αλεξάνδρα Πετρόβνα, με την υπογραφή της (Οκτώβριος 1882). Η ίδια, εκφράζοντας την εύνοιά της προς τη Σκήτη, επισκέπτεται τον Άθω (Ιούλιος 1881) και ατενίζει από τη θαλαμηγό της την προστατευόμενη Σκήτη. Στη θεμελίωση του Κυριακού η δούκισσα αντιπροσωπεύτηκε από το ναύαρχο Γκολοβάτσεφ, χωρίς την παρουσία αρχιερέα. Έτσι το 1900, γίνονται τα εγκαίνια παρουσία του πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄. 

Παλιότερα η Σκήτη είχε μηχανουργείο, νοσοκομείο, φωτογραφείο, μεγάλη βιβλιοθήκη, ατμοκίνητο μύλο και πλοίο ιστιοφόρο 350 τόννων. Μετόχια είχε στην Οδησό, Κωνσταντινούπολη και αλλού. Οι μοναχοί κατά τη 10ετία του 1910 έφταναν τους 500. Δύο εικόνες θαυματουργές αποτελούν την κύρια παράκληση της Σκήτης: η Γαλακτοτροφούσα και η Δακρυρροούσα. Όλα τα κτίρια φέρουν εντοιχισμένες επιγραφές που εξαίρουν με φτηνή φιλαρέσκεια τη διανυκτέρευση πριγκίπων (1845, 1867, 1881). Το Κυριακό είναι όντως μεγαλόπρεπο και επιβλητικό. Οι διαστάσεις του είναι 38Χ26Χ25.

Του κεντρικού θόλου η διάμετρος είναι 8,87 μ. και των λοιπών τεσσάρων, 4,26 μ. Στις πτέρυγες της Σκήτης Προφήτη Ηλία οι οποίες διαμορφώνουν σε κάτοψη τετράπλευρο, υπάρχουν η τράπεζα, το μαγειρείο, ο φούρνος, το αρχονταρίκι με τα δωμάτια των φιλοξενουμένων, το συνοδικό, το γραφείο του Δικαίου, τα κελλιά των μοναχών, η βιβλιοθήκη, διάφοροι βοηθητικό και αποθηκευτικοί χώροι, χώροι, αγιογραφείο και εργαστήρι συντήρησης εικόνων καθώς και παρεκκλήσια.   

Αύριο η συνέχεια με την 5η Σκήτη.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Nυστέρι 2 δισ. ευρώ στην υγεία με την καθιέρωση του πορτογαλικού μοντέλου ρίχνει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων με την τρόικα η κυβέρνηση. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο μοντέλο, ο ασφαλισμένος επιβαρύνεται με έως και το 50% της αξίας των φαρμάκων και νοσηλίων ανάλογα με την εισοδηματική του κατάσταση.
   
Αυξημένη είναι η κίνηση στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς είναι το πρώτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου και αρχίζει το μεγαλύτερο κύμα φυγής των αδειούχων. Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται σε επιφυλακή για τη διευκόλυνση των εκδρομέων και συμβουλεύει αυτούς που πρόκειται να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο, να φτάνουν 1,5 ώρα νωρίτερα στην αποβάθρα αναχώρησης του πλοίου, λόγω αυξημένης κίνησης στους περιμετρικούς δρόμους των λιμανιών.
   
Ανακοινώθηκαν το βράδυ της Παρασκευής από το υπουργείο Παιδείας οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2012-2013.
   
Εντός των προσεχών ημερών θα καταβληθούν οι συμπληρωματικές πιστώσεις για την αποπληρωμή των εφημεριών των γιατρών για το δεύτερο τρίμηνο του 2012, όπως αποφασίστηκε από τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Λυκουρέντζο. Από την πλευρά τους, οι γιατροί κάνουν λόγο για μειωμένες πιστώσεις για τις εφημερίες και προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις.
   
Επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα θα πραγματοποιήσει από την ερχόμενη Δευτέρα έως την Πέμπτη ο πρόεδρος του Ισραήλ Σιμόν Πέρες. Στην ατζέντα των επαφών του με την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία θα βρεθούν τα ενεργειακά, η συνεργασία στον τομέα της αγροτικής παραγωγής και η τουριστική συνεργασία. Σε συνέντευξή του την Παρασκευή στο Mega, ο κ. Πέρες εξέφρασε το ισχυρό ενδιαφέρον της χώρας του για συνεργασία τόσο με την Ελλάδα όσο και με την Κύπρο, ειδικά στον τομέα της ενέργειας.

Κόσμος

   
Με την άρνηση Ρωσίδας δικαστή να επιτρέψει την ακρόαση δέκα μαρτύρων υπεράσπισης και τις καταγγελίες ότι οι Αρχές στερούν από τα μέλη των Pussy Riot τροφή και ύπνο, οι δικηγόροι του γυναικείου ρωσικού πανκ συγκροτήματος μιλούν για επιστροφή σε πρακτικές της «σοβιετικής εποχής».
   
Μια φωτογραφία στην οποία ο Μπαράκ Ομπάμα απεικονίζεται να κρατά ένα ρόπαλο του μπέιζμπολ καθώς συνομιλεί στο τηλέφωνο με τον Τούρκο πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην Τουρκία, ιδιαίτερα από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης. Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου εξήγησε ότι η φωτογραφία είχε σκοπό να δείξει τη στενή σχέση των δύο ηγετών. Υπήρξαν πάντως και πιο χιουμοριστικές τοποθετήσεις: «ας πράξει αναλόγως ο Ερντογάν κρατώντας παντόφλα ή πλάστη» έγραψε ένας δημοσιογράφος.
   
Έξι ανθρακωρύχοι έχασαν τη ζωή τους από έκρηξη σε ορυχείο της Πολιτείας Κοαουίλα, στο βόρειο Μεξικό. Την ώρα του δυστυχήματος στο ορυχείο εργάζονταν περίπου 300 άνθρωποι, οι περισσότεροι εκ των οποίων κατάφεραν να βγουν σώοι. Φορείς της Πολιτείας σημειώνουν ότι πάνω από 50.000 άνθρωποι εργάζονται στα ορυχεία της Κοαουίλα. Πολλοί από τους εργαζόμενους δεν έχουν χαρτιά, ενώ δεν τηρούνται πάντοτε οι στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας.
   
Επιθέσεις από κυβερνοπειρατές δέχθηκε ο ιστότοπος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters. Οι «πειρατές» ανέβασαν κατασκευασμένες ειδήσεις, μεταξύ αυτών και μια υποτιθέμενη συνέντευξη του επικεφαλής των Σύρων εξεγερμένων, ανακοίνωσε την Παρασκευή το πρακτορείο.
   
Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο υποβολής ισπανικού αιτήματος για στήριξη από τον EFSF ο Ισπανός πρωθυπουργός, δηλώνοντας πως δεν έχει «πάρει καμία απόφαση σχετικά» στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πέταξε όμως το «μπαλάκι» στην ΕΚΤ, λέγοντας ότι θα πάρει την απόφαση, όταν θα μάθει μέχρι πού ακριβώς φτάνει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που ανακοινώθηκε μόλις ένα 24ωρο νωρίτερα. Παράλληλα, με το διετές προσχέδιο προϋπολογισμού που υπέβαλε η Μαδρίτη στις Βρυξέλλες, το ύψος της ισπανικής δημοσιονομικής προσαρμογής -μαζί με το ήδη προαναγγελθέν πακέτο «μαμούθ»- φτάνει τα 102 δισ. ευρώ.

Οικονομία

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) απέτρεψε τη χρεοκοπία της Ελλάδας εξασφαλίζοντάς της μια μεταβατική μορφή χρηματοδότησης, υπό την μορφή επιπλέον έκτακτου δανεισμού μέσω της Τράπεζας της Ελλάδας. Αυτό τουλάχιστον αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας Die Welt.
   
Μετά τις υποχωρήσεις των προηγούμενων συνεδριάσεων και τα θετικά στοιχεία για τις αμερικανικές θέσεις εργασίας, οι χρηματιστηριακοί δείκτες σε Νέα Υόρκη και Ευρώπη έκλεισαν με ισχυρή άνοδο. Ιδιαίτερα ενισχυμένοι οι δείκτες σε Μιλάνο και Μαδρίτη, που είχαν κάνει «βουτιά» την Πέμπτη.
   
Με το αιτιολογικό ότι η Ιταλία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με βαθύτερη ύφεση από τις εκτιμήσεις του, ο οίκος αξιολόγησης S&P υποβάθμισε τις πιστοληπτικές αξιολογήσεις 15 ιταλικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Αθλητισμός

Πολύ κοντά στην απόκτηση των Κανού και Μασάδο βρίσκεται ο Ολυμπιακός, με τον Βραζιλιάνο μπακ να κάνει την έκπληξη και να γίνεται αυτόματα το φαβορί για την κάλυψη της αμυντικής γραμμής.
   
Δελεαστική πρόταση φέρεται να έχει καταθέσει η Ανζί στον Κυριάκο Παπαδόπουλο. Σύμφωνα με την SportDay οι ζάμπλουτοι Ρώσοι προσφέρουν συμβόλαιο με ετήσιες αποδοχές 5 εκατομμύρια ευρώ καθώς και 10 εκατ. στη Σάλκε για να αποσπάσουν τα δικαιώματά του.
   
Η γυναικεία ομάδα της Γαλλίας, προκρίθηκε με ανατροπή στα ημιτελικά του Ολυμπιακού τουρνουά, που διεξάγεται στο Λονδίνο, καθώς στον προημιτελικό, επικράτησε 2-1 της Σουηδίας. Στα ημιτελικά και η ΗΠΑ καθώς στο δεύτερο (χρονικά) προημιτελικό, που διεξήχθη στο «Σεν Τζέιμς Παρκ» του Νιούκαστλ, επικράτησαν με 2-0 της Νέας Ζηλανδίας και θα αντιμετωπίσουν τον Καναδά, που έκανε την έκπληξη αποκλείοντας τη Μεγάλη Βρετανία.


ΕΝΑ ΚΕΡΑΚΙ ΣΤΑ ΔΕΙΛΙΝΑ ΤΟΥ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΓΟΥΣΤΟΥ.

Γιορτάζει η Μάνα και πλέκουμε στεφάνια και τραγουδούμε γλυκά. Η Μάνα είναι αναντικατάστατη ύπαρξη για τον καθένα μας. Μάνα θέλησε να έχει και ο Θεός Λόγος, όταν θέλησε να σαρκωθεί. Και έκανε μάνα Του την ταπεινή Κόρη της Ναζαρέτ, και ύστερα τη χάρισε στον άνθρωπο, «γύναι• ίδε ο υιός σου... ιδού η μήτηρ σου, και απ’ εκείνης της ώρας έλαβεν ο μαθητής αυτήν εις τα ίδια» (Ιωάν. 19, 26-27).

Και η Μητέρα του Χριστού έγινε και δική μας. Μας αγκαλιάζει όλους, μας αγαπάει, και εμείς σαν παιδιά της την αγαπούμε έστω κι αν κάνουμε σκανδαλιές, έστω κι αν ξεκόβουμε από τη μητρική έγνοια. Νοιάζεται και παρακολουθεί. Είναι ξάγρυπνη και περιμένει. Και εμείς φτάνοντας στα όρια των αντοχών μας στρεφόμαστε και παρακαλούμε. Και να ο Δεκαπενταύγουστος ξεδιπλώνεται! Προσκαλεί όλους στη γιορτή της Μάνας και τρέχουμε στην «Παράκληση».

Τραγούδι που εκπέμπεται από καρδιακές συχνότητες.

Στους αναρίθμητους ύμνους που έχουν γραφεί για την Παναγία Μητέρα ξεχωρίζουν οι Παρακλητικοί Κανόνες. Δροσιά στο καύμα του σώματος λόγω εποχής, Αύγουστος, αλλά και στα πολυκαύματα της ψυχής και γι’ αυτό αναπάσα στιγμή βάζουμε το επίθεμα τους πάνω στην πληγή μας. Οι Παρακλητικοί Κανόνες, (Μικρά και Μεγάλη Παράκληση), ψάλλονται εναλλάξ στούς Εσπερινούς στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου (ιερός Δεκαπενταύγουστος). Είναι αμέτρητα τα πλήθη των πιστών που τρέχουν σ’ όλους τούς Ενοριακούς Ναούς και τα ταπεινά Παρεκκλήσια, για να ακούσουν η καλύτερα να τούς σιγοψάλλουν μαζί με τόσα άλλα στόματα που συντονίζει η λαχτάρα της καρδιάς στο ρυθμο που δίνει ο χορός των ιεροψαλτών. Καρδιακή προσευχή μεταβάλλεται ο μεστός λόγος του Κανόνα της Παρακλήσεως κάθε δειλινό.

Είναι αλήθεια, ότι όλοι οι χριστιανοί έχουν βαθειά στην καρδιά τους ριζωμένη την ευλάβεια προς την Παναγία. Εκείνη για όλους είναι το στήριγμα, η κατφυγή, η παρηγοριά. Τα σημειώνει αυτά και ο υμνογράφος με τρόπο μοναδικό. Η Μάνα μας είναι των θλιβομένων η χαρά, των αδικουμένων η προστασία, των ξενητεμένων η παρηγοριά, των τυφλών η βακτηρία, όσων ταλαιπωρούνται η βοήθεια, αυτών που βρίσκονται σε κίνδυνο η σκέπη, αλλά και όσων βρίσκονται σε κάποια ανάγκη, γίνεται η αρωγός.

Η Μάνα μας Θεοτόκος δάνισε σάρκα στο Θεό Λόγο, ο οποίος για χάρη μας λειτουργεί το μυστήριο της σωτηρίας μας. Την έκανε Μάνα. Την χάρισε στον άνθρωπο, και εμείς την κάναμε Μάνα μας.

Σαν Μάνα γρικά και προσέχει τις φωνές μας. Η ευαισθησία της καρδιάς Της είναι δεδομένη από τη στιγμη. Η καρδιά της μάνας έχει μια εκπληκτική ευαισθησία για το παιδί της. Μ’ ένα νεύμα μας καταλαβαίνει την επιθυμία η το πρόβλημα που μας απασχολεί και έρχεται κοντα μας προσπαθώντας να δώσει λύση η να προσφέρει το χάδι της που τόσο γλυκαίνει την πίκρα μας τη στιγμη του πειρασμού. Το ίδιο συμβαίνει και στην καρδιά της Μεγάλης μας Μητέρας.

Όλοι κάποια στιγμη καταφεύγαμε σ’ Εκείνη είτε με βαθειά πίστη, είτε και με δυσπιστία, και ζητούμε τη στοργική της πρεσβεία για το προσωπικό μας αίτημα. Η συνδρομή της έρχεται και τότε η καρδιά μας ξεσπά σε μια ευχαριστία: «Ουδείς προστρέχων επί σοι κατησχημένος από σου εκπορεύεται...», σημειώνει χαρακτηριστικά η γραφίδα του υμνωδού. Απόδειξη τρανή της συνδρομής της και του πλήθους των πολλαπλών ευεργεσιών της είναι οι χιλιάδες Ναοί και Παρεκκλήσια που είναι αφιερωμένα στη χάρη της. Αλλά και σε κάθε εικόνα της βλέπουμε να είναι κρεμασμένα εκατομμύρια από αφιερώματα και που αποτελούν τούς αδιάψευστους μάρτυρες των πολλών και αμετρήτων ευεργεσιών της.

Το όνομα της έχει γίνει και τραγούδι. Αμέτρητοι οι στίχοι. Χιλιάδες οι ανώνυμοι και επώνυμοι οι υμνητές της που μέσα από την ποιητική τους γραφή προσπάθησαν να αποτυπώσουν σ’ αυτούς το βάθος της θεολογικής τους ευγνωμοσύνης προς την Παναγία, «την Μητέρα του Φωτός».

Μεταξύ των αμέτρητων ύμνων προς την Κυρία Θεοτόκο είναι και οι δυο γνωστοί Παρακλητικοί Κανόνες, Μικρός και Μεγάλος, που ψάλλονται σε κάθε περίσταση από τα χείλη των πιστών, τόσο να παρακαλέσουν την Υπεραγία Θεοτόκο να συντρέξει στις ποικιλότροπες ανάγκες, όσο και να αντλήσουν από τη θεία μορφη της δύναμη και να βρουν τη ψυχική αντοχή στις θλίψεις τους, μια και η λέξη «Παράκληση» σημαίνει την παρηγοριά, που την προσφέρει απλόχερα σ’ όλους χωρίς διάκριση η Κυρία Θεοτόκος.

Οι Παρακλήσεις ψάλλονται πολύ συχνά και στούς Ναούς, αλλά και κατά μόνας από τούς πιστούς. Τωρα όμως τον Δεκαπενταύγουστο, που γιορτάζεται η Κοίμηση της Παναγίας, το Μικρό Πασχα του καλοκαιριού όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, ψάλλονται κατά την ακολουθία του Εσπερινού, μια η Μικρή και μια η Μεγάλη Παράκληση. Οι Παρακλήσεις δεν ψάλλονται στούς Εσπερινούς του Σαββατό-βραδου, αλλά ούτε και κατά τον Εσπερινό της Μεταμορφώσεως, επειδή το περιεχόμενο των Παρακλήσεων είναι ικετευτικό και δεν ταιριάζει με το πανηγυρικό και χαρμόσυνο ύφος των αναστασίμων και των εορτίων ύμνων.

Η διάκριση των Παρακλήσεων σε Μικρά και Μεγάλη οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην έκταση των τροπαρίων των ωδών, μια και τα τροπάρια της Μικράς Παρακλήσεως είναι πιο σύντομα απ' αυτά της Μεγάλης. Τα τροπάρια του Μικρού Παρακλητικού Κανόνα είναι έργο αγνώστου υμνογράφου. Ορισμένοι θεωρούν συντάκτη του κάποιο Θεοστήρικτο η Θεοφάνη. Φαίνεται να πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο, που από Θεοφάνης μετονομάστηκε Θεοστήρικτος, όταν έγινε μοναχός. Αντίθετα ο Μεγάλος Κανόνας είναι έργο του Θεοδώρου του Β’ του Δουκός, βασιλέως Νικαίας, του επονομαζομένου και Λασκάρεως, που έζησε στα μέσα του 13ου αιώνα.

Τα δυό αυτά αριστουργήματα της εκκλησιαστικής μας υμνογραφίας είναι πολύ αγαπητά σ’ όλους σχεδόν τους χριστιανούς, οι οποίοι όχι μόνο την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, αλλά και σε πολλές άλλες περιστάσεις της καθημερινότητος τις διαβάζουν και τις ψάλλουν αποκομίζοντας περισσή ωφέλεια. Εξάλλου μέσα στην πεζή και δύσκολη περίοδο αυτών των καιρών που βρεθήκαμε με τους ρυθμούς να εναλλάσσονται με τόση γρηγοράδα, η καταφυγή στη μεσιτεία της Κυρίας Θεοτόκου, είναι αναγκαία. Ο πολύς πόνος, η θλίψη, η αγωνία για το αύριο, η κάθε λογίς δοκιμασία που ταλαιπωρούν την κάθε ανθρώπινη ύπαρξη, γίνονται προτρεπτικές για καταφυγή στην πανάγια μεσιτεία της Μοναδικής μας Μάνας.







ΡΩΣΙΚΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ

http://www.agioritikovima.gr/images/av1/rousika.jpg 
Η Μόσχα στέλνει τρία πολεμικά πλοία με πεζοναύτες στη ναυτική βάση που διατηρεί στη Συρία, στο λιμάνι της Ταρσού. Σύμφωνα με πηγή του ρωσικού γενικού επιτελείου που επικαλούνται τα ρωσικά πρακτορεία, κάθε πλοίο μεταφέρει 120 πεζοναύτες.

Τα πλοία, που αυτή τη στιγμή πλέουν στη Μεσόγειο, θα φτάσουν στην Ταρσό μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η πηγή δεν διευκρίνισε ποιος είναι ο σκοπός της αποστολής. Ωστόσο η Ρωσία είχε δηλώσει νωρίτερα ότι θα έστελνε πεζοναύτες στη Συρία σε περίπτωση που χρειαζόταν να προστατεύσει το προσωπικό της και να μεταφέρει εξοπλισμό από τις ναυτικές εγκαταστάσεις συντήρησης.


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 4/8/2012

Γεγονότα
1693: Ο καλόγερος Ντον Περινιόν παρασκευάζει την πρώτη σαμπάνια σε μοναστήρι Βενεδικτίνων στο Οτβιγιέ της Καμπανίας.

1865: Ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» του Διονύσιου Σολωμού καθιερώνεται ως εθνικός ύμνος της Ελλάδας.

1912: Οι ΗΠΑ αποβιβάζουν στη Νικαράγουα 100 πεζοναύτες, έπειτα από πρόσκληση της κυβέρνησης του Αδόλφου Ντιαζ, που δήλωσε αδυναμία να προστατεύσει τα συμφέροντα της αμερικανικής εταιρίας σιδηροδρόμων και ατμοπλοϊκών γραμμών έναντι των επιθέσεων των επαναστατικών δυνάμεων του στρατηγού Μένα.

1936: Ο Ιωάννης Μεταξάς επιβάλλει δικτατορία στην Ελλάδα.

1936: Ο Τζέσε Όουενς κερδίζει το χρυσό μετάλλιο στο άλμα εις μήκος στους Ολυμπιακούς Αγώνες τους Βερολίνου, αφού σπάει 6 φορές το παγκόσμιο ρεκόρ.

Γεννήσεις:

1929: Γεννιέται ο Γιάσερ Αραφάτ (Μουχάμαντ Αμπντ αλ Ραχμάν αρ Ραούφ αλ Κούντβα αλ Χουσαϊνί, το πραγματικό του όνομα), ηγετική μορφή του παλαιστινιακού αγώνα και πρώτος πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή γεννήθηκε στις 24 Αυγούστου.

1936: Γεννιέται ο Γιώργος Ζωγράφος, τραγουδιστής του «Νέου Κύματος» και ηθοποιός.

Θάνατοι:

1875:
Πεθαίνει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, δανός παραμυθάς.

1975: Πεθαίνει ο Αντρέας Εμπειρίκος, σουρεαλιστής ποιητής.

1991: Πεθαίνει ο ποιητής Νικηφόρος Βρεττάκος.