03 Αυγούστου, 2012

ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ; ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ.


ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΤΗ ΛΥΠΗ ΜΑΣ,
ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ.
 ΑΙΣΧΟΣ!
Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίος
ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΗ ΑΜΕΣΩΣ!

 *Διαβάστε στο τέλος το σχόλιο του Ιστολογίου μας.

Η καθαίρεση του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων από τόν Πατριαρχικό του Θρόνο εκκλησιολογικά πάσχει! Ένας Ιεράρχης, ο οιοσδήποτε Επίσκοπος της πιο μικρής εκκλησιαστικής Κοινότητος, εφ΄όσον έχει κανονική εκλογή, δεν στερείται και δεν εκπίπτει του Θρόνου του παρά μόνον έπειτα από δικαστικές διεργασίες. Δηλ. απαγγέλλεται κατηγορία, διενεργούνται ανακρίσεις, απολογείται, δικάζεται και καταδικάζεται από δωδεκαμελή τουλάχιστον Σύνοδο Ιεραρχών. Κατά της Πρωτοδίκου καταδικαστικής Αποφάσεως έχει τό δικαίωμα να ασκήσει Έφεση! Δικάζεται λοιπόν και από Δευτεροβάθμιο, πολυπληθέστερο, Συνοδικό Δικαστήριο και τότε μόνον στερείται του Θρόνου του ή και της Αρχιερωσύνης, όταν η καταδικαστική Απόφαση του εκκλησιαστικού Δικαστηρίου καταστεί τελεσίδικος!

Στην περίπτωση του Μακαριωτάτου Πατριάρχου κ. Ειρηναίου ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ δεν έγινε! Με μιά ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ Απόφαση της Πατριαρχικής Συνόδου των Ιεροσολύμων, όπισθεν της οποίας εκρύπτετο η καθοδήγηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου καί άρα συνετελέσθη μία αντικανονική ανάμειξη παραγόντων ξένης εκκλησιαστικής Δικαιοδοσίας, ο Μακαριώτατος Πατριάρχης κ. Ειρηναίος εξέπεσε του Θρόνου Του, με μια δεύτερη δε ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ και πάλι ΑΠΟΦΑΣΗ στερήθηκε και της Αρχιερωσύνης Του! Για μας είναι και παραμένει ο κανονικός και νόμιμος Πατριάρχης Ιεροσολύμων! Ας το ακούσουν αυτό όλοι οι Προκαθήμενοι των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών καί ας έχουν το κρίμα επάνω τους εν ημέρα κρίσεως, βεβαιότατα δε και ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (και Αρχιεπίσκοπος των ΝΕΩΝ ΧΩΡΩΝ της Ελλάδος (;;;;;) κατά τήν ιδικήν Του διατύπωση στην Κοζάνη).

Έκτοτε ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος, μη αναγνωρίζων και μη αποδεχθείς την αντικανονική και παράνομη Απόφαση, παραμένει έγκλειστος στο διαμέρισμά Του και με τον τρόπο αυτό σιωπηλώς διαμαρτύρεται για την αδικία.  Ποιός άραγε έχει τήν ευθύνη για όλα αυτά; Μα ποιός άλλος από τόν Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, ο Οποίος θέλει να ασκεί τό ρόλο του Χωροφύλακα της Ορθοδοξίας! Μια από τις κατηγορίες, στις οποίες στηρίχθηκαν οι κατήγοροι του Μακαριωτάτου κ. Ειρηναίου ήταν, ότι πωλούσε την ακίνητη περιουσία του Πατριαρχείου στούς Εβραίους καί ότι επίσης διέπραξε διαχειριστικές-οικονομικές καταχρήσεις και ατασθαλίες. Να όμως που ήλθε η ώρα να καταπέσουν όλα αυτά σαν χάρτινος πύργος! Καθώς πληροφορούμεθα από τό Blog "ieriplektani.blogspot.gr", τό Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. δηλ. της Ελλάδος, με την από 14ης Μαΐου 2012 Απόφασή του (τμήμα Β΄) αποφάνθηκε, ότι "δεν υφίσταται αστική ή και ποινική ευθύνη του Πατριάρχη Ειρηναίου κατά τόν έλεγχο που διεξήχθη για τα πεπραγμένα του"!!!!

Απ εδώ και πέρα προκύπτουν μεγάλες ευθύνες για τον Παναγιώτατο Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, επειδή δε στην Ορθοδοξία ΔΕΝ αναγνωρίζεται το ΑΛΑΘΗΤΟ σε πρόσωπα, καλείται να αναγνωρίσει αμέσως τό λάθος Του καί να επανορθώσει την αδικία. "Το πλανάσθαι είναι ανθρώπινον. Το εμμένειν όμως εις την πλάνην είναι διαμονικόν!" Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αποφάνθηκε, ότι ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος κρινόμενος είτε ως Πατριάρχης Ιεροσολύμων, είτε ως Έξαρχος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Αθήνα, είτε ως Αρχιεπίσκοπος Ιεραπόλεως ΔΕΝ ΒΑΡΥΝΕΤΑΙ με οικονομικές ασθαλίες!  Ως ταπεινός και ελάχιστος Επίσκοπος στο χώρο της Οικουμενικής Ορθοδοξίας απευθυνόμαστε στον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και Τον παρακαλούμε ικετευτικά νά επανορθώσει την αδικία, διότι "ο τρώσας και ιάσεται".

Από τον Μακαριώτατο Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλο, ο Οποίος κατέλαβε τον Πατριαρχικό Θρόνο κατά τρόπο αντικανονικό, συνεπώς δε και παράνομο, περιμένουμε να αντιληφθή το λάθος Του και να διευκολύνει την αποκατάσταση της κανονικής Τάξεως στην Εκκλησία των Ιεροσολύμων. Άλλωστε και ο Μακαριώτατος κ. Θεόφιλος κατηγορείται τώρα πιά με τις ίδιες κατηγορίες, ότι δηλ. έχει πουλήσει περιουσιακά στοιχεία του Πατριαρχείου στούς Εβραίους! 

Από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος ζητάμε να υποστηρίξει το διάβημά μας, διάβημα ενός "διά Χριστόν σαλού" Ιεράρχη Της, καθ' όσον το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι ακόμη Ελληνικό Πατριαρχείο.  Τέλος, από τον πληγωμένο και Μάρτυρα της Ορθοδοξίας Πατριάρχη κ. Ειρηναίο ζητάμε ικετευτικά να συγχωρήσει τους αδικήσαντες Αυτόν και με την απλόχερη αγάπη Του να φέρει την ειρήνη στην Εκκλησία της Αγίας Γης. Στα Ιεροσόλυμα η Εκκλησία μας είναι βαθειά πληγωμένη. Καιρός νά επουλωθούν τα τραύματα για να δοξασθή το όνομα του Κυρίου μας.

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

*ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ:

Ο Σεβασμιώτατος Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος στο ως άνω κείμενό του στηρίζει όπως πράττουμε και μείς πολλές φορές από αυτό το Ιστολόγιο τον κ. Ειρηναίο. Βέβαια ο Σεβασμιώτατος δεν χάνει ευκαιρία και όποτε του δοθεί να τα χώνει αγρίως στον Οικουμενικό Πατριάρχη, ξεχνώντας βέβαια ότι και ο κ. Αμβρόσιος ανήκει στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος και αυτή η Εκκλησία της Ελλάδος αποφάσισε κατά πλειοψηφία το 2004 την ισχύ της Συνοδικής Πατριαρχικής Πράξεως του 1928 και του Πατριαρχικού και Συνοδικού Τόμου του 1850, δια τούτο καλά θα κάνει να θυμάται και να σέβεται το ρητό των πλειόνων η γνώμη κρατείτο! 

Επειδή όμως μας υπενθυμίζει συχνά το «Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ’ όμως η αλήθεια» και επειδή συχνά – πυκνά ότι είναι μεγαλόψυχος, μεγαλόκαρδος και πολυεύσπλαχνος όπου μας το έχει αποδείξει βέβαια με την προστασία που παρέχει στον πρ. Θεσσαλιώτιδος και νυν Βρεσθένης κ. Θεόκλητο Κουμαριανό, μήπως θα έπρεπε να δείξει το ενδιαφέρον του και για τους ραγιάδες παπάδες που εν μια νυκτί το Συνοδικό Δικαστήριο τους κλαδεύει πεταγοντάς τους στο δρόμο με 3 – 4 παιδιά; 

Αυτών των ανθρώπων δεν σπιλώνεται η τιμή και η υπόληψή τους και δεν είναι δακτυλοδικτούμενοι στους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας όπου κατοικούν, αυτοί δεν μειώνονται στο οικογενειακό τους περιβάλλον και τα πικρόχολα σχόλια; Σεβασμιώτατε Καλαβρύτων αυτοί οι αδελφοί και συλλειτουργοί σας όπως τους ονομάζετε δεν έχουν περιέλθει σε κατάσταση απελπισίας; δεν έχει διαταραχθεί ανεπανόρθωτα η οικογενειακή και η κοινωνική τους ζωή όπου εσείς τα εκάστοτε μέλη του Συνοδικού Δικαστηρίου υπογράφοντας μια καθαίρεση πιστεύετε ότι καθαρίσατε την Εκκλησία; και πολλές φορές η καθαίρεση αυτή μπορεί να είναι για απείθεια προς τον Επίσκοπο. Ενώ οι Αρχιμανδρίται και οι Επίσκοποι είναι στο απυρόβλητο. 

Ω! της υποκρισίας Και μην προφασιστείτε την περίπτωση του πρ. Αττικής κ. Παντελεήμονα, διότι δεν μπορούσατε να κάνετε διαφορετικά βάσει του άρθρου 160 του Κ.Χ. Σε ότι αφορά τα περί στερήσεως Αρχιερωσύνης του κ. Ειρηναίου είναι λάθος Σεβασμιώτατε, διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι μια υπογραφή καταδικαστικής αποφάσεως Συνοδικού Δικαστηρίου είναι απλά και μόνο διοικητική πράξη και όχι αφαίρεση της Αρχιερωσύνης ή της Ιερωσύνης διότι η χάρη της Ιερωσύνης είναι ανεξάλειπτος, δια τούτο ο Ιερεύς όταν του δοθεί χάρη μετά την καθαίρεση επανέρχεται στα καθήκοντά του χωρίς νέα χειροτονία, διότι το Άγιο Πνεύμα μια φορά κατεβαίνει στην κεφαλή του χειροτονουμένου.

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού Σεβασμιώτατε.

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΑΠΟ "ΑΠΟΣΤΟΛΗ" ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ Ι.Σ.Α.

 
Στη δημιουργία 2 Κοινωνικών Ιατρείων στο Περιστέρι συμφώνησαν σήμερα στα γραφεία του Ι.Σ.Α., παρουσία του Προέδρου κ. Γ. Πατούλη και του Διευθυντή της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» κ. Κ. Δήμτσα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Περιστερίου κ. Χρυσόστομος και ο Δήμαρχος Περιστερίου κ. Ανδρέας Παχατουρίδης.

Την επιστημονική καθοδήγηση και ευθύνη της λειτουργίας θα έχει το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής που συγκροτούν ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών και ο φιλανθρωπικός οργανισμός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ».

Τα εν λόγω ιατρεία θα εκπροσωπούνται από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Χρυσόστομο και τον Δήμαρχο της πόλεως κ. Ανδρέα Παχατουρίδη τα οποία και θα λειτουργήσουν εντός του Σεπτεμβρίου.


ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Σήμερα, Παρασκευή, αρχίζει η διάθεση των δελτίων κοινωνικού τουρισμού, τα οποία προσφέρουν διακοπές έξι ημερών. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει έως τις 31 Μαΐου του 2013. Η διάθεση των δελτίων γίνεται από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.
   
Αδιευκρίνιστα παραμένουν μέχρι στιγμής τα αίτια της δολοφονικής επίθεσης που δέχθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής ένας 31χρονος από δύο άτομα που επέβαιναν σε μοτοσικλέτα, στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό. Ο ένας από τους δύο δράστες που επέβαιναν στη μοτοσικλέτα πυροβόλησε το θύμα στο κεφάλι με αποτέλεσμα ο 31χρονος να τραυματιστεί θανάσιμα. Αξιωματικοί της αστυνομίας αναφέρουν ότι η επίθεση έχει χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
   
Εκτός λειτουργίας βρίσκεται από χθες το απόγευμα ο δικτυακός τόπος της Διαύγεια (et.diavgeia.gov.gr), κάτι που δεν επιτρέπει να εκτελούνται κανονικά οι αναρτήσεις των αποφάσεων των υπουργείων. Σημειώνεται πως το Πρόγραμμα Δι@ύγεια (νόμος 3861/2010) στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δραστηριότητας, τη διασφάλιση της διαφάνειας και την εμπέδωση της υπευθυνότητας και της λογοδοσίας από την πλευρά των φορέων άσκησης της δημόσιας εξουσίας.
   
Ευρεία διυπουργική σύσκεψη συγκαλείται το πρωί (10:00) της Παρασκευής στο υπουργείο Οικονομικών για την κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τα προβλήματα των εργαζομένων, παρουσία του προέδρου της ΓΣΕΕ Γιάννη Παναγόπουλου και του προέδρου του Σωματείου «Τρίαινα» Βασίλη Καρακίτσου.
   
Αρχισε η διαπραγμάτευση με την τρόικα και πρώτο κεφάλαιο των διαπραγματεύσεων, που θα συνεχιστούν εντατικά και τις επόμενες ημέρες, είναι οι περικοπές ύψους 10% στα ειδικά μισθολόγια δικαστικών, ενστόλων, πανεπιστημιακών, γιατρών του ΕΣΥ, διπλωματικών υπαλλήλων και αρχιερέων, όπως προβλέπεται στο μνημόνιο. Η τρόικα φέρεται να απορρίπτει μέρος των ισοδύναμων που προτάθηκαν από την κυβέρνηση, αλλά οι συζητήσεις θα συνεχιστούν. Ο υπουργός Οικονομικών Γ.Στουρνάρας θα έχει ακόμη μια συνάντηση με τους επικεφαλής της τρόικας την Κυριακή.

Κόσμος

 Απελευθερώθηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης ο Αλεσάντρο Σπαντότο, υπεύθυνος ασφαλείας της ιταλικής πρεσβείας στην Υεμένη, που είχε απαχθεί την Κυριακή στη Σαναά και κρατείτο από μέλη φυλής στην επαρχία Μαρίμπ, ανατολικά της πρωτεύουσας. Την απελευθέρωση του Ιταλού διπλωματικού υπαλλήλου επιβεβαίωσε και το υπουργείο Εσωτερικών της Υεμένης.
   
Στον απόηχο της παραίτησης του Κόφι Ανάν από τη θέση του ειδικού μεσολαβητή του ΟΗΕ και του Αραβικού Συνδέσμου και των σκληρών δηλώσεων για τον χειρισμό της κρίσης στη Συρία από τις διεθνείς δυνάμεις, συνεδριάζει την Παρασκευή η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ για να ψηφίσει σχέδιο που καταδικάζει την αδυναμία του Συμβουλίου Ασφαλείας να σταματήσει την αιματοχυσία στη χώρα. Το ψήφισμα, μη δεσμευτικό, έχει στόχο να πιέσει το ΣΑ να αναλάβει δράση. Τη λύπη της για την αποχώρηση του Κόφι Ανάν εκφράζει η Κίνα, ενώ πολύ πιθανό θεωρείται οι επιθεωρητές του ΟΗΕ να εγκαταλείψουν τη χώρα στα μέσα Αυγούστου. Και όλα αυτά, την ώρα που οι μάχες μαίνονται σε πολλές περιοχές της χώρας, αφήνοντας πίσω δεκάδες νεκρούς.
   
Υπογραμμίζοντας πως «δεν υπήρχε τίποτε καλό» στην πανκ προσευχή των Pussy Riot εναντίον του, ο Βλαντιμίρ Πούτιν ανέφερε από το Λονδίνο πως οι νεαρές Ρωσίδες -η προφυλάκιση των οποίων έχει προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον- «δεν θα πρέπει να κριθούν πολύ σκληρά».
       
 Στην τουρκική κυβέρνηση έστρεψε τα πυρά της η συριακή κυβέρνηση, κατηγορώντας την Άγκυρα πως κατέχει κυρίαρχο ρόλο στην «υποστήριξη των τρομοκρατών» -όπως χαρακτηρίζει η Δαμασκός την πλευρά των αντικαθεστωτικών- υποθάλποντας «τζιχαντιστές και μέλη της Αλ Κάιντα» στο έδαφός της για να διεξάγουν επιθέσεις σε συριακό έδαφος. Παράλληλα, νέο γύρο αλληλοκατηγοριών μεταξύ των δυτικών χωρών και Ρωσίας και Κίνας για το θέμα της συριακής κρίσης έχει προκαλέσει η παραίτηση του Κόφι Ανάν από τη θέση του ως ειδικού απεσταλμένου ΟΗΕ και Αραβικού Συνδέσμου.

Οικονομία

 Πρόσθετη επιβάρυνση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ θα φέρει η αναμενόμενη αύξηση κατά 47% του τέλους ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος υπέρ ΑΠΕ) στα 8 ευρώ/Mwh μεσοσταθμικά, από 5,43 ευρώ/Mwh που είναι σήμερα. Η αύξηση ενδέχεται να εφαρμοσθεί αναδρομικά από 1ης Αυγούστου και η ανακοίνωση των αποφάσεων αναμένεται εντός των επομένων ημερών.
   
Αύξηση της τάξεως του 52,5% στα 15,8 εκατ. ευρώ σημείωσαν τα καθαρά κέρδη της S&P Βιομηχανικά Ορυκτά το πρώτο εξάμηνο, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,6% στα 238,02 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Παρασκευή η εταιρεία.
  
 Η σημαντική απομείωση της αξίας του χαρτοφυλακίου ακινήτων της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2012 κατά 46,1 εκατ. ευρώ, έναντι 11,8 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, οδήγησε την Eurobank Properties σε ζημίες ύψους 27,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 8,2 εκατ. ευρώ πέρυσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Παρασκευή.

Αθλητισμός

 Κανένα περιθώριο αντίδρασης δεν άφησε η πανίσχυρη Ρεάλ Μαδρίτης στους Λος Αντζελες Γκάλαξι στο φιλικό παιχνίδι, που έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες και παρακολούθησαν πάνω από 50 χιλιάδες φίλαθλοι.
   
Με γκολ των Γεωργιάδη (62') και Αθανασιάδη (72') στο δεύτερο ημίχρονο, ο ΠΑΟΚ έφυγε νικητής με 2-0 από το Ισραήλ απέναντι στη Μπνέι Γιεχούντα και ουσιαστικά «κλείδωσε» την πρόκριση στα πλέι οφ, αφού η ρεβάνς της επόμενης εβδομάδας στη Θεσσαλονίκη, μοιάζει πια... τυπικής διαδικασίας. Μάλιστα, στα τελευταία εννιά εκτός έδρας ματς στην Ευρώπη ο ΠΑΟΚ αγνοεί την ήττα μετρώντας πέντε νίκες και τέσσερις ισοπαλίες, καθώς δεν έχει χάσει μακριά από την Τούμπα από τις 21 Οκτωβρίου 2010 (από τη Βιγιαρεάλ).

Πολύ κοντά σε μία ακόμη ευρωπαϊκή νίκη έφτασε και ο Αστέρας Τρίπολης που αν και προηγήθηκε 1-0 με τον Ράγιος στο 48’, τελικά ισοφαρίστηκε σε 1-1 από τη Μαρίτιμο με γκολ του Φιντέλις στο 71'. Έτσι, οι Αρκάδες θα παλέψουν την επόμενη εβδομάδα στην Πορτογαλία, κυνηγώντας την έκπληξη.   

Ο Αστέρας Τρίπολης αναδείχθηκε ισόπαλος 1-1 με την Μαρίτιμο, σε αγώνα για τον Γ΄ προκριματικό γύρο του Γιουρόπα Λιγκ, και όλα θα κριθούν στην ρεβάνς την επόμενη Πέμπτη (9.8) στην Πορτογαλία. Οι Αρκάδες προηγήθηκαν στο 48΄με τον Ράγιος αλλά η Μαρίτιμο ισοφάρισε με τον Φιντέλις στο 72'.




ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΙΙΙ

Ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ο ΙΙΙ γεννήθηκε στο χωριό Παναγιά της επαρχίας Πάφου στην Κύπρο, στις 13 Αυγούστου 1913. Το κοσμικό του όνομα ήταν Μιχαήλ Χριστοδούλου Μούσκος. Πέθανε στις 3 Αυγούστου 1977 στην Λευκωσία. Ο Μακάριος ήταν αρχιεπίσκοπος της αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου από το 1950 μέχρι το θάνατο του και ο πρώτος πρόεδρος της Δημοκρατίας της Κύπρου από το 1960 μέχρι το θάνατο του,το 1977.

Νεανικά χρόνια, σπουδές και πρώτα εκκλησιαστικά χρόνια 1913-1950. Το 1926 και σε ηλικία 13 ετών, εισήχθη στο Μοναστήρι του Κύκκου ως ιερομόναχος, όπου και έλαβε την πρώτη κατήχηση και εκπαίδευση. Φοίτησε επίσης στη Λευκωσία. Το 1942 αποφοίτησε με πτυχίο στην Θεολογία από την Αθήνα. Στην συνέχεια διορίστηκε ιερέας από την εκκλησία της Κύπρου αλλά συνέχισε να έχει ενδιαφέρον για περισσότερες σπουδές στη θεολογία. Το 1948 του προσφέρθηκε υποτροφία από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και ξεκίνησε σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, στη Μασσαχουσέτη των ΗΠΑ.

Το 1948, κατά τη διάρκεια των σπουδών του, εξελέγη Επίσκοπος Κιτίου και επέστρεψε στην Κύπρο.Ο Μακάριος από την αρχή έδειξε τις χαρισματικές του ικανότητες στην ηγεσία της Εκκλησίας. Οι σχέσεις του όμως με τις αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου που διοικούσαν την Κύπρο δεν ήταν καθόλου καλές. Όπως και άλλοι Έλληνοκύπριοι ηγέτες της εποχής στο τέλος της δεκαετίας του 1940 και αρχές του 1950, ήταν ένθερμος υποστηρικτής της Ένωσης με την Ελλάδα. Στις 9 Μαρτίου 1956, ο Μακάριος, μαζί με τους Μητροπολίτη Κυρηνείας Κυπριανό, Παπα-Σταύρο Παπαγαθαγγέλου και Πολύκαρπο Ιωαννίδη, εξορίζονται από το αποικιακό καθεστώς στις Σεϋχέλλες, μέχρι τις 17 Απριλίου 1957, οπότε επιστρέφουν στην Αθήνα. Από τον Ιούλιο του 1957, ο Μακάριος με δηλώσεις του άρχισε να εγκαταλείπει τον ενωτικό αγώνα και να επιδιώκει την ανεξαρτησία της Κύπρου,η οποία ανακηρύχθηκε το 1960.

Από της ανάληψης των καθηκόντων του στη Προεδρία της Κύπρου ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ΙΙΙ, λόγω ακριβώς της προϊστορίας του αλλά και του ρόλου του, ειδικά στον κυπριακό αγώνα, αποτελούσε για τον ίδιο τον κυπριακό λαό (Έλληνες και Τούρκους) ανεγνωρισμένη προσωπικότητα του τότε Ελληνισμού. Το κύρος και η ηθική του επιβολή του είχαν προσδώσει διεθνή ακτινοβολία ακόμα και στον αλλόθρησκο αραβικό κόσμο. Συμμετέχοντας δε στο Κίνημα των Αδεσμεύτων, η διεθνής του αναγνώριση ήταν ακόμη περισσότερο δεδομένη ενώ ο οφειλόμενος σεβασμός στο σχήμα του αρχιεπισκόπου δεν αμφισβητούνταν.

Παρά ταύτα, πολλές φορές ο Μακάριος είχε προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των ελληνικών κυβερνήσεων, ειδικά από το 1953 και ύστερα, και του βασιλιά Παύλου, ακολουθώντας άλλοτε αιφνιδιαστικές τακτικές, άλλοτε υπαναχωρήσεις της τελευταίας στιγμής επί συμφωνημένων.Οι σχέσεις του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου με την Αθήνα επί του Κυπριακού ζητήματος ξεκίνησαν ουσιαστικά το 1953 όταν εκείνο τον χρόνο επίσημα ανακινήθηκε το θέμα. Από το έτος αυτό πράγματι ο Εθνάρχης Μακάριος, όπως αποκαλούνταν επίσημα τότε, ζήτησε την αμέριστη συμπαράσταση της Ελλάδας στο αίτημα της αυτοδιάθεσης, που ουσιαστικά σήμαινε την κατόπιν δημοψηφίσματος Ένωση, όπως αυτή είχε προσδιοριστεί από τους μέχρι τότε αγώνες των Ελληνοκυπρίων αλλά και ως ιερή παρακαταθήκη του προκατόχου του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου ΙΙ.Ανταποκρινόμενη η Ελλάδα επ΄ αυτού, με τη σύμφωνη πάντα γνώμη του Μακαρίου, προσέφυγε στη συνέχεια πέντε φορές στον ΟΗΕ με μοναδικό αίτημα την αυτοδιάθεση της Κύπρου.

1. Πρώτη φορά στις 18 Αυγούστου του 1954, επί κυβέρνησης Α. Παπάγου
2. Δεύτερη φορά τον επόμενο χρόνο στις 22 Ιουλίου του 1955, επίσης επί κυβέρνησης Α. Παπάγου
3. Τρίτη φορά τον αμέσως επόμενο χρόνο στις 13 Μαρτίου του 1956, επί πρωθυπουργίας Κ. Καραμανλή όπου και ακολούθησε τον ίδιο έτος η επόμενη
4. Τέταρτη φορά στις 15 Ιουλίου,1956, επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή και τέλος
5. Πέμπτη φορά στις 15 Αυγούστου του 1959, επί πρωθυπουργίας επίσης Κ. Καραμανλή, ανήμερα της εορτής της Παναγίας.


Σημειώνεται ότι εκ των παραπάνω οι συζητήσεις που έγιναν το 1956 όπου ο Μακάριος ζήτησε την Ένωση, ο Χάρτινγκ την απέρριψε με συνέπεια αυτές να ναυαγήσουν. Τη δε συζήτηση που ακολούθησε επί του προτεινόμενου τότε «συντάγματος Ράντκλιφ», ο Μακάριος τη διέκοψε με συνέπεια και πάλι να ναυαγήσουν οι διαπραγματεύσεις. Στη στάση αυτή του Μακαρίου συμφώνησε όμως και η τότε ελληνική κυβέρνηση διότι πράγματι το προτεινόμενο εκείνο αποικιακό σύνταγμα τίποτε δεν προέβλεπε περί αυτοδιάθεσης που να οδηγούσε στην Ένωση.Αλλά και στη συνέχεια το προτεινόμενο μετά διετία νέο «σύνταγμα Μακ-Μίλλαν» ούτε και αυτό οδηγούσε σε σαφή αυτοδιάθεση.

Την εποχή εκείνη το κυρίαρχο σύνθημα του Μακαρίου ήταν η λέξη «Ένωσις» με την οποία συμπαρατασσόταν τόσο ο κυπριακός όσο και ο ελληνικός λαός με μεγάλες πορείες και διαδηλώσεις, τόσο στη Λευκωσία όσο και στην Αθήνα, καθώς και σε άλλες πόλεις. Σ΄ αυτή τη θέση, η ελληνική κυβέρνηση δεν έπαψε να του συμπαρίσταται παρότι ερχόταν σε σύγκρουση με σύμμαχες χώρες, την Αγγλία και την Τουρκία, δίνοντας διπλωματικές μάχες κάθε φορά στην έδρα του ΟΗΕ, με συνέπεια να υποχρεούται να προσαρμόζει την εξωτερική της πολιτική με επίκεντρο πάντα, ακριβώς την Ένωση της Κύπρου, χαράσσοντας κοινή γραμμή με τον Μακάριο.Και ενώ είχε διαμορφωθεί αυτό το κλίμα, αίφνιδιαστικά ο Μακάριος παραιτήθηκε από την Ένωση.

Συγκεκριμένα στις 22 Σεπτεμβρίου του 1958 έδωσε συνέντευξη στην Αγγλίδα βουλευτή του Εργατικού Κόμματος, Μπάρμπαρα Κάσλ, προβαίνοντας στην ακόλουθη δήλωση:«Εισηγούμαι όπως μετά από μίαν καθωρισμένην περίοδον αυτοδιακυβερνήσεως η Κύπρος καταστή μία ανεξάρτητος χώρα, μη συνδεομένη με την Ελλάδα ή την Τουρκίαν». Η δήλωση, αυτή έπεσε στην Αθήνα ως "κεραυνός εν αιθρία" - σαφώς αποτελούσε στροφή 180 μοιρών - και όλοι έμειναν κατάπληκτοι, από τον Βασιλιά μέχρι και όλη την αντιπολίτευση.

Μάλιστα σημειώνεται ότι ακόμα και ο Γ. Παπανδρέου που ήταν τότε στην αντιπολίτευση, ενώ θα είχε κάθε λόγο να εκμεταλλευτεί το γεγονός και να το χρησιμοποιήσει ως μοχλό ελέγχου και βαρύτατης κριτικής κατά της κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: "Πρόκειται περί εθνικής συμφοράς"! Όταν έμαθε ο Μακάριος τη δήλωση αυτή ανταπάντησε: "Ποίο θα είναι το μέλλον μιας ανεξάρτητης Κύπρου αφορά τον Κυπριακόν λαόν". Τούτο επέφερε μια ιδιαίτερη κρίση όπου ο Βασιλεύς Παύλος προσκάλεσε επειγόντως τον Μακάριο να ενημερώσει απ΄ ευθείας τους Έλληνες πολιτικούς επί των νέων θέσεών του και των αιτιών που τον ανάγκασαν να προβεί στις δηλώσεις αυτές.

Το περίεργο ήταν ότι η τότε κυβέρνηση δεν αντέδρασε. Ο δε τότε τύπος της Αθήνας καυτηρίασε τις δηλώσεις και τη συμπεριφορά του Μακαρίου σχεδόν ως ανάρμοστες τόσο ως Εθνάρχης προς την Ελλάδα, όσο και κατά το σχήμα του, ως ιεράρχης, κάνοντας σχετική μνεία των ηρώων της Κύπρου, αλλά και των όσων είχαν υποστεί οι Έλληνες στην Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη μόλις τρία χρόνια πριν, ακριβώς εξ αιτίας του Κυπριακού, στα λεγόμενα Σεπτεμβριανά.Τελικά ο Εθνάρχης Μακάριος ΙΙΙ ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση και αποκάλυψε, σε ανώτατους κύκλους, ότι αυτή η δήλωσή του ευθυγραμμιζόταν από τη νέα απόρρητη γραμμή της τότε ελληνικής κυβέρνησης, όπου θα έπρεπε σ΄ εκείνη να αναζητηθεί η αιτία αυτής της πολιτικής στροφής. Στην πραγματικότητα, η ελληνική κυβέρνηση είχε ήδη διαγράψει, από το 1957, την αυτοδιάθεση των Κυπρίων και την Ένωση από τους αντικειμενικούς της στόχους.

Λίγους μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 1959, συνάφθηκε η επίμαχη συμφωνία της Ζυρίχης, επί των πρωθυπουργών Κωνσταντίνου Καραμανλή και Αντνάν Μεντερές Συνέχεια της συμφωνίας της Ζυρίχης ήταν οι διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία του Λονδίνου με τη συμμετοχή και του Μακαρίου. Ενώ όμως ο Μακάριος είχε συμφωνήσει αρχικά στη συμφωνία Ζυρίχης, στη συνέχεια εκδήλωσε διαφωνία (13 Φεβρουαρίου), αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν θα προσέρχονταν στο Λονδίνο για προσυπογραφή. Την επομένη μετέβαλλε γνώμη και δήλωσε προς την ελληνική κυβέρνηση ότι υιοθετεί τους όρους της συμφωνίας και θα μεταβεί στο Λονδίνο.

Όταν μετέβη εκεί (15 Φεβρουαρίου), την επομένη υπαναχώρησε και πάλι, δηλώνοντας ότι δεν θα προσέλθει στη διάσκεψη να προσυπογράψει, ζητώντας να γίνουν αλλαγές στο προβλεπόμενο σύνταγμα του νέου κράτους το οποίο, καθώς καλλιεργούσε τη δικοινοτική μορφή, δεν συνέβαλλε στη σύγκλιση των της ελληνοκυρπιακής και της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Τελικά, οι αλλαγές αυτές δεν έγιναν αποδεκτές και ο Μακάριος υπέγραψε το σχέδιο της συμφωνίας ως είχε (18 Φεβρουαρίου) και επέστρεψε θριαμβευτικά στην Κύπρο στις 1 Μαρτίου 1959.Όταν έφτασε στη Λευκωσία, βγαίνοντας από το αεροπλάνο, αναφώνησε:«Νενικήκαμεν». Σημειώνεται ότι αντίστοιχα και ο Κ. Καραμανλής επιστρέφοντας στην Αθήνα δήλωσε:«Ήταν η ευτυχέστερη ημέρα της ζωής μου»

Η συμφωνία Ζυρίχης - Λονδίνου δεν σήμανε την επίλυση του Κυπριακού ζητήματος ενώ ή θέση του Μακαρίου ήταν περίεργη: από τη μια ήταν νομικά και διπλωματικά υποχρεωμένος να εργαστεί στα πλαίσια της συμφωνίας σύστασης της Κυπριακής Δημοκράτίας, από την άλλη όμως οι Ελληνοκύπριοι τον έβλεπαν ως εθνάρχη τους και προορισμένο να τους οδηγήσει στην Ένωση. Αν και δεν είναι γνωστό σε ποιό βαθμό οι τελευταίοι υποστήριζαν πραγματικά την Ένωση, το βέβαιο είναι ότι αυτή εύρισκε ακόμη σημαντική απήχηση. Πάντως, για τις προθέσεις του ίδιου του Μακαρίου και κατά πόσο εργαζόταν ή όχι προς την κατεύθυνση της Ένωσης, μετά την ανεξαρτητοποίηση της Κύπρου, δεν μπορεί να υπάρξει βεβαιότητα.

Από την άλλη μεριά, οι Τουρκοκύπριοι, ενώ ήταν ικανοποιημένοι με τη διακήρυξη ανεξαρτησίας, δεν πείθονταν για την καλή πίστη του Μακαρίου και των Ελληνοκύπριων υπουργών του. Μία από τις πιθανές αιτίες αυτού του σκεπτικισμού ήταν ότι ο Μακάριος δεν εμπιστεύτηκε ποτέ στον Τουρκοκύπριο αντιπρόεδρό του, Κιουτσούκ. το δίλημμά του ως προς τους οπαδούς της Ένωσης.


Αυτή η δυσπιστία οδήγησε σε αδυναμία συνεργασίας των δύο κοινοτήτων και σε στρατιωτικές εντάσεις το 1963. Τον Αύγουστο του 1964, επαναλήφθηκαν οι εχθροπραξίες μεταξύ στρατιωτικών δυνάμεων των δύο κοινοτήτων και δύο τουρκικά αεριωθούμενα βομβάρδισαν ελληνοκυπριακές θέσεις, προκαλώντας και απώλειες αμάχων.Αντίστοιχα, και οι σχέσεις Ελλάδας Τουρκίας εκτραχύνθηκαν, με αποκορύφωμα τους διωγμούς κατά της ελληνικής κοινότητας της Κωνσταντινούπολης το 1964. Στις 15 Ιουλίου του 1974,όταν εκδηλώθηκε το πραξικόπημα, ο Μακάριος πρόλαβε και σώθηκε καταφεύγοντας σε μονή του βουνού Τρόοδος και από εκεί το απόγευμα της ίδιας ημέρας έφθασε στηνΠάφο απ΄ όπου και έκανε την ανακοίνωση: «Είμαι εγώ ο Μακάριος. Είμαι ζωντανός. Αναγνωρίζετε την φωνήν μου. Δεν εφονεύθην. Είμαι ζωντανός και θα αγωνισθώ μέχρις εσχάτων!», διαψεύδοντας έτσι κατά τον αποκαλυπτικότερο τρόπο τον ραδιοσταθμό Κύπρου που τον παρουσίαζε ως νεκρό.

Στη συνέχεια, από την εκεί αγγλική βάση και μέσω Μάλτας, έφτασε στο Λονδίνο όπου την επομένη συναντήθηκε μυστικά με τον Μπουλέντ Ετζεβίτ και στη συνέχεια μετέβη στις ΗΠΑ προκειμένου να παραστεί στην έδρα του ΟΗΕ και να εκθέσει τα γεγονότα της χώρας του. Στις 19 Ιουλίου, από το βήμα του Οργανισμού, ο Μακάριος εξαπέλυσε τον ιστορικό του λόγο όπου κατηγόρησε την Ελλάδα τουλάχιστον 6 φορές. Μεταξύ άλλων, κατηγόρησε ευθέως την Ελλάδα για το πραξικόπημα και ότι τούτο εκτελέστηκε από Έλληνες αξιωματικούς. Αποκάλυψε,όπως είχε δηλώσει στον Έλληνα πρέσβη, ότι θεωρούσε τον κίνδυνο από την Τουρκία μικρότερο από εκείνο από την Ελλάδα και ότι ο φόβος του αυτός τώρα δικαιώθηκε. Κατηγόρησε επίσης την Ελλάδα για εισβολή και ότι, με την ανατροπή του, παραβίασε την ανεξαρτησία και την ακεραιότητα της Κύπρου.

Ακόμη διακήρυξε ότι η κατάσταση που διαμορφώθηκε στη Κύπρο δεν ήταν εσωτερική υπόθεση και δεν επηρέαζε μόνο τους Ελληνοκυπρίους αλλά και τους Τουρκοκυπρίους. Κάνοντας τέλος μνεία των διακοινοτικών συνομιλιών, ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα στους κύκλους του ΟΗΕ, κατηγόρησε την Ελλάδα ότι τηρούσε διπρόσωπη στάση και ότι τις υπονόμευε. Περί τις 20:00, (ώρα Ελλάδος), επιστρέφοντας ο Μακάριος στο ξενοδοχείο του, κατάκοπος από την προετοιμασία και την παρουσίασή του στο Συμβούλιο Ασφαλείας, καθισμένος σε μια πολυθρόνα ανοίγει την τηλεόραση όπου και βλέπει έντρομος το θλιβερό θέαμα.Μια ολόκληρη αρμάδα τουρκικών πολεμικών πλοίων κατάφορτη να αποπλέει από Μερσίνα. Κατ΄ άλλες πηγές ειδησεογραφικών πρακτορείων την ώρα της πρώτης μετάδοσης ο Μακάριος κοιμόταν και οι φρουροί του δεν επέτρεψαν να του αναγγείλουν την είδηση για να μην τον ανησυχήσουν

Ο Μακάριος επέστρεψε στην Κύπρο τον Δεκέμβριο του 1974, περίπου 4,5 μήνες μετά την διάσωση και φυγή του και 3,5 μήνες μετά την τραγωδία της Κύπρου. Εκεί του επιφυλάχθηκε παλλαϊκή υποδοχή, αφού προηγουμένως είχε διέλθει από την Αθήνα όπου παρέμεινε για λίγες ημέρες. Στις 12 Φεβρουαρίου του 1977 συνομολογήθηκε η Συμφωνία Μακαρίου-Ντενκτάς η οποία και θεωρήθηκε ως το τρίτο μεγαλύτερο σφάλμα του, επί του Κυπριακού προβλήματος, χαρακτηριζόμενο ως το "Βατερλό του Μακαρίου", λόγω του ότι αποδέχθηκε τη διζωνική δικοινοτικής ομοσπονδία, χωρίς αντάλλαγμα.Συνέπεια της συμφωνίας ήταν η παραίτηση του Γλαύκου Κληρίδη όχι μόνο από τη θέση του διαπραγματευτή αλλά και από εκείνης του προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Το λάθος φέρεται να συνειδητοποίησε και ο ίδιος ο Μακάριος στον τελευταίο του πολυσυζητημένο λόγο, στις 20 Ιουλίου του 1977, λίγες ημέρες πριν τον αιφνίδιο θάνατό του. Ο Μακάριος απεβίωσε στις 3 Αυγούστου του 1977, μετά από έμφραγμα του μυοκαρδίου, σε ηλικία 63 ετών.

ΤΟ ΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΥ Γ
ΣΤΟ ΘΡΟΝΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΥΠΡΟΥ

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΙΣ 12 ΣΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ.

Ι. ΣΚΗΤΗ ΜΠΟΓΟΡΟΔΙΤΣΑ (ΘΕΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ)

Βρίσκεται στις ΒΑ πλαγιές του Αγίου Όρους, σε απόσταση μιας ώρας από την Ιερά Μονή Παντοκράτορος και 30΄ από τη Σκήτη του Προφήτη Ηλία. Εορτάζει στις 15/28 Αυγούστου, της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και αποκαλείται με την κοινή ονομασία Μπογορόδιτσα, που στα βουλγαρικά σημαίνει Θεογεννήτρα. Υπάγεται στην Κυρίαρχο Ιερά Μονή του Αγίου Παντελεήμονος (Ρωσικού). Είναι κτισμένη σε μια μικρή αμφιθεατρική κοιλάδα, πάνω από τη δεξιά όχθη του χειμάρρου που κατέρχεται από τη βόρεια πλευρά της και περιστοιχίζεται από δασώδεις οροσειρές, οι οποίες αποτελούν και τη μικρή της περιοχή, στα όρια της Ιεράς Μονής Παντοκράτορος.

Η τοποθεσία στην οποία είναι κτισμένη η Σκήτη, σε υψόμετρο περίπου 700 μέτρων, είναι κοντά στην αρχαία Μονή Ξυλουργού, με την οποία ταυτίζεται. Η προσωνυμία Ξυλουργού προήλθε από το επάγγελμα του κτίτορα αυτής, ο οποίος, όπως φαίνεται σε πωλητήριο έγγραφο του 1030, ήταν ο Θεοδόσιος που αγόρασε την έκταση της γης στα όρια της Μονής Παντοκράτορος «παρά Δημητρίου του Χαλκέως», με σκοπό να επεκτείνει τη Μονή της Υπεραγίας Θεοτόκου. Το 1048 αναφέρεται σαν ηγούμενος της Μονής κάποιος Ιωαννίκιος.

Τον Δεκέμβριο του 1143 παραχωρείται, με έγγραφο του Πρώτου, στον ηγούμενο Χριστόφορο και οι μοναχοί της είναι ρώσοι. Στις 15 Αυγούστου 1169 ο Πρώτος εκχωρεί στους Πατέρες της Μονής Ξυλουργού την Μονή Θεσσαλονικέως, επειδή πληθύνθηκαν τόσο πολύ που ο χώρος δεν ήταν επαρκής να τους φιλοξενήσει. Το 1312 γίνεται διαχωρισμός των ορίων μεταξύ Μονής Ξυλουργού και της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, η οποία απέχει 1 ώρα και 20΄.

Το 1340, επί Στεφάνου Δουσάν, διαμένουν στη Μονή Σέρβοι μοναχοί, ενώ το 1810 Βούλγαροι. Το σκήνωμα παρέμεινε για αιώνες ένα συνηθισμένο κελλί, ώσπου το 1818 μετατρέπεται σε Κοινόβια Σκήτη, η πρώτη που εμφανίζεται με αυτή τη μορφή. Ο Θεοδώρητος, ηγούμενος της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, το 1805 αναφέρει: «Άνωθεν του τόπου όντος υπό την δεσποτείαν του Παντοκράτορος και καλουμένου τω παλαιώ ονόματι Φαλακρού κείται η Μονή Ξυλουργού Βογορόδιτσα νυν λεγομένη, ιδιοπεριόριστος, οικήματα έχουσα καλά και Ναόν αρχαίον. Αύτη εδόθη το πάλαι παρά του Πρώτου προς κατοικίαν των Ρώσσων (Ραουσαίων) Μοναχών».

Στα τέλη του 19ου αιώνα στη Σκήτη καταβίωναν 32 πατέρες, από τους οποίους οι περισσότεροι (25) ήταν Βούλγαροι και οι υπόλοιποι Βεσσαραβοί, που βρισκόταν σε διάσταση με τους πρώτους. Μετά τον θάνατο του Δικαίου Προκοπίου, την 11η Ιανουαρίου 1899, οι Βεσσαραβοί με κάθε τρόπο, υποκινούμενοι από τη Μονή Ρωσικού, προσπαθούν, αν και μειοψηφία, να εκρωσίσουν την Σκήτη και δεν αναγνωρίζουν τον νεοεκλεγέντα από την αδελφότητα Δικαίο Ιερομόναχο Στέφανο. Μόλις τον Φεβρουάριο του 1902 αναγκάσθηκε η κυρίαρχος Μονή ν' αποστείλει αντιπρόσωπό της για να εγκαθιδρύσει Δικαίο τον Ιερομόναχο Στέφανο, ενάρετο και χρηστό άνδρα.

Γύρω από τη Σκήτη σώζονται, ερειπωμένα πλέον, περίπου 20 ησυχαστήρια, δεδομένου ότι πριν από το 1800 ήταν ιδιόρρυθμος. Κοντά στο ημιονοστάσιο της Σκήτης υπήρχε το Μονύδριο του Αγίου Αυξεντίου, το οποίο αναφέρεται σε έγγραφο του 1316, και κατερειπωμένο χρησιμεύει σαν όριο της Σκήτης με την Ιερά Μονή Παντοκράτορος. Νότια της Σκήτης, επί της κορυφογραμμής των περιστοιχιζόντων ορέων, υπήρχε ανεμόμυλος, ενώ τους χειμερινούς μήνες διατηρούσε και υδρόμυλο στον παραρρέοντα χείμαρρο.

 (Σκήτη Βογοδορίτσα)
Η σφραγίδα της Σκήτης, στα ελληνικά, γράφει: «Σφραγίς της ιεράς Σκήτης της Βογορόδιτσας των Βουλγάρων». Η Σκήτη στις αρχές του 20ου αιώνα απαρτίζονταν από τις παλιές πτέρυγες και μια νεόδμητη διώροφη, βόρεια του Καθολικού, η οποία έγινε το 1885 στη θέση παλιάς ερειπωμένης, η οποία κατεδαφίστηκε. 

Στον επάνω όροφο αυτής της πτέρυγας υπάρχει ωραιότατο παρεκκλήσι που τιμάται στη μνήμη των Θεσσαλονικέων αυταδέλφων Μεθοδίου και Κυρίλλου, οι οποίοι επινόησαν την Σλαβικήν αλφάβητον και δίδαξαν στους σλάβους την προς Θεόν πίστην.  Στο υπέρθυρο, εσωτερικά της εισόδου του Ναού, υπάρχει σλαβική επιγραφή σωβινιστικού περιεχομένου: «εγένετο επί τη μνήμη των Σλαύων αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου επί Προηγουμένου Ιερομονάχου Προκοπίου τω 1885». Ο Γερ. Σμυρνάκης θεωρεί ιστορική αυθάδεια τον χαρακτηρισμό των αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου ως Σλάβων.

Στον δεύτερο όροφο της ίδιας πτέρυγας υπάρχουν τα αρχονταρίκια της Σκήτης τα οποία χρησιμοποιούνται για τους επισήμους και κάτω από αυτά τα μαγειρεία και η Τράπεζα η οποία χωρεί 120 πατέρες περίπου, καθώς και άλλη ευπρεπής Τράπεζα για τους επισκέπτες. Η νότια πτέρυγα έγινε το 1847 ενώ ανατολικά της Σκήτης δεν υπάρχει πτέρυγα.

Ο Κυριακός Ναός είναι μικρής χωρητικότητας και ιδρύθηκε πιθανώτατα στα μέσα του 18ου αιώνα. Ανατολικά αυτού υπάρχει παρεκκλήσι, στη μνήμη του Αγίου Ιωάννου της Ρίλας, το οποίο φέρει σλαβική επιγραφή, άνωθεν του υπερύθρου του κυρίως Ναού: «εγένετο επί Προηγουμένου Σωφρονίου τη 12η Ιουνίου 1820», ο δε νάρθηκας φέρει χρονολογία 1847, έτος κατά το οποίο προσετέθη στο Ναό.

Στη Σκήτη υπήρχε η θαυματουργή εικόνα της Θεομήτορος «Γλυκοφιλούσης». Ατυχώς όμως, αυτή και τα ιερά σκεύη, μεταφέρθηκαν, μετά την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης, στην πολύκλαυστο νήσο των Ψαρών προς φύλαξιν. Κατά την πυρπόληση της νήσου καταστράφηκε και ο Μητροπολιτικός Ναός, όπου υπήρχε η εικόνα και τα σκεύη. Σήμερα υπάρχει αντίτυπο της εικόνας αυτής μέσα στο Κυριακό, δίπλα στον Αρχιερατικό θρόνο, με την βουλγαρική επιγραφή «Σλάτκοε Τσελοβάνιε (Γλυκοφιλούσα)».Πυρκαγιές που υπέστη η Σκήτη στο παρελθόν, αφαίρεσαν πολλά από τα αυθεντικά αρχιτεκτονικά του στοιχεία.

Το μεγαλύτερο μέρος των κτισμάτων της Σκήτης βρίσκονται σε κακή κατάσταση. Στη Βόρεια πτέρυγα διατηρείται αρκετά καλά το παρεκκλήσι των Αγίων Κυρίλου και Μεθοδίου. Εκεί φυλάσσονταν μέχρι πρόσφατα 25 σπουδαία σλαβικά χειρόγραφα, τα οποία τελευταία μεταφέρθηκαν στη Μονή Ζωγράφου. Στη Σκήτη φυλάσσονται: Μικρό τμήμα του Τιμίου Ξύλου, τμήματα των λειψάνων των Αγίων Ευθυμίου, Ιγνατίου και Ακακίου των Ιβηριτών, Ιωάννου του Χρισοστόμου, Παντελεήμονος, Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας, Αγίου Θεοφόρου Ιγνατίου, Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης, Ιωάννου του Καλυβίτου, Γρηγορίου του Θεολόγου, Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ματθαίου, Αναστασίου του Πέρσου, Κυρίλλου και Μεθοδίου, Γεωργίου του Νέου, Ευδοκίμου του Βατοπεδινού, Ιακώβου του Πέρσου κλπ.

Σήμερα η Σκήτη κατοικείται από ολιγάριθμους μοναχούς.


Αύριο η συνέχεια με την 4η Σκήτη.


ΒΟΥΛΕΥΜΑ 1.900 ΣΕΛΙΔΩΝ ΑΝΟΙΓΕΙ ΞΑΝΑ Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ.

 
Δεκατρία ολόκληρα χρόνια μετά το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου, η Δικαιοσύνη ξανανοίγει έναν ογκώδη φάκελο, παραπέμποντας σε δίκη 49 άτομα (επιχειρηματίες, στελέχη χρηματιστηριακών εταιρειών, χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων κ.λπ.) που φέρονται να εμπλέκονται σε υπόθεση παραπλάνησης του επενδυτικού κοινού με μετοχές-«φούσκες».

Με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών που προσεγγίζει τις 1.900 σελίδες (!) κρίνεται ότι πρέπει να παραπεμφθούν σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων της Αθήνας 49 από τους 67 αρχικά κατηγορούμενους κατά το αρχικό πρωτόδικο βούλευμα. Οι κατηγορίες αφορούν τα αδικήματα της απάτης κατ' επάγγελμα και συνήθεια, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα («ξέπλυμα» χρήματος), παραβίαση της χρηματιστηριακής νομοθεσίας και υπεξαίρεση συνολικού ποσού ύψους περίπου 57 εκατ. ευρώ (την κρίσιμη περίοδο ανερχόταν περίπου σε 19 δισ. δρχ.).

Βούλευμα

Κατά του παραπεμπτικού βουλεύματος αναμένεται να ασκηθεί αναίρεση στον Αρειο Πάγο, γεγονός που φέρνει την υπόθεση μπροστά στον κίνδυνο παραγραφής, πολύ περισσότερο στην περίπτωση που εκδοθεί αναιρετικό βούλευμα, από το ανώτατο δικαστήριο. Η αντίστροφη μέτρηση για αρκετές υποθέσεις του Χρηματιστηρίου άρχισε ουσιαστικά μετά το 2006, όταν οι εισαγγελικές αρχές αποφάσισαν να ξανανοίξουν τον φάκελο (σε όσες περιπτώσεις δεν είχαν εκδοθεί αμετάκλητες αποφάσεις, βουλεύματα κ.λπ.) με συνέπεια αρκετές πλημμεληματικές αρχικά κατηγορίες να μετατραπούν σε κακουργηματικές.

Το έναυσμα για την επανεξέταση έδωσε η διαπίστωση ότι η ανακρίτρια του σκανδάλου Κων. Μπουρμπούλια είχε ανάμειξη στο λεγόμενο «παραδικαστικό κύκλωμα» (πριν από τρεις ημέρες καταδικάστηκε πάλι σε 12ετή κάθειρξη) και είχε ευνοήσει στο πλαίσιο της ανάκρισης κάποιους κατηγορουμένους. Την επανεξέταση κάποιων υποθέσεων ζήτησε ο εισαγγελέας Χρ. Λακαφώσης.

Παραπομπή

Στη συγκεκριμένη υπόθεση ύστερα από πρότασή του παραπέμφθηκαν αρχικά 67 άτομα με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών, που περιορίστηκαν σε 49 με το νέο εφετειακό βούλευμα.

Στη λίστα του παραπεμπομένων συγκαταλέγονται γνωστοί επιχειρηματίες, χρηματιστές κ.λπ. όπως οι Παναγιώτης Πανούσης, Γιώργος Μπατατούδης, Κωνσταντίνος Στέγγος, Χρυσή Στέγγου, Παναγιώτης Κονταλέξης, Σπύρος Τασσόγλου, Δημήτρης Ράνιος κ.λπ. Την παραπομπή τους ζήτησε με την πρότασή του ο εισαγγελέας εφετών Ιω. Λιακόπουλος, κρίνοντας ότι οι κατηγορούμενοι είχαν σκοπό να αποκομίσουν παράνομο περιουσιακό όφελος, μέσω της δημοσίευσης και διάδοσης ανακριβών και παραπλανητικών πληροφοριών προς το επενδυτικό κοινό.

Η υπόθεση αναμένεται να απασχολήσει και τον Αρειο Πάγο το Φθινόπωρο.


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 3/8/2012.

Γεγονότα

1843: Στην Αθήνα, οι επαναστάτες με επικεφαλής το συνταγματάρχη Καλέργη υποχρεώνουν τον Όθωνα να παραχωρήσει Σύνταγμα.

1949: Δημιουργείται το πρωτάθλημα μπάσκετ του ΝΒΑ.

1953: Ο κομμουνιστής Νίκος Πλουμπίδης καταδικάζεται δυο φορές σε θάνατο για κατασκοπεία και οδηγείται στο εκτελεστικό.

1971: Ένα χρόνο μετά τη διάλυση των Beatles, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ ανακοινώνει το σχηματισμό του νέου του συγκροτήματος που ονομάζεται «The Wings».

Γεννήσεις:

1940:
Γεννιέται ο λαϊκός τραγουδιστής Αντώνης Καλογιάννης.

Θάνατοι:

1972:
Πεθαίνει ο Γιάννης Παπαϊωάννου αξιόλογος λαϊκορεμπέτης συνθέτης.

1973: Πεθαίνει ο Ηλίας Βενέζης, συγγραφέας και ακαδημαϊκός.

1977: "Φεύγει" από τη ζωή ο Μακάριος Γ', Αρχιεπίσκοπος και Πρόεδρος της Κύπρου.

1994: Πεθαίνει ο ζωγράφος Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας.