23 Ιουλίου, 2012

Η ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ. ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ.


Τα τελευταία δύο χρόνια η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα δέχεται τα πυρά πολιτικών αλλά και μερίδας του ευρωπαϊκού τύπου για την προνομιακή – όπως υποστηρίζουν – φορολογική αντιμετώπισή της από το Κράτος και για το ύψος των φόρων  που καταβάλει. Πολλές φορές η Εκκλησία της Ελλάδος επιχείρησε, με ανακοινώσεις της, να απαντήσει σε δημόσιες τοποθετήσεις  Ελλήνων και ξένων πολιτικών προσώπων αλλά και σε αμφιβόλου αντικειμενικότητας ρεπορτάζ εγκρίτων – κατά τ’ άλλα εντύπων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων, κυρίως, ευρωπαϊκών χωρών. 

Πιο πρόσφατη περίπτωση αποτελεί  ένα δημοσίευμα ξενόγλωσσης ηλεκτρονικής εφημερίδας, με ευρωπαϊκά θέματα, το οποίο επί της ουσίας κατηγορεί την Εκκλησία στην Ελλάδα πως είτε απολαμβάνει φορολογικών εξαιρέσεων είτε αξιοποιεί τις «τρύπες» για να κρύβει εκατομμύρια ευρώ την ώρα που η ηγεσία της  όπως αναφέρει εμφατικά ο τίτλος του – υπερασπίζεται την Εκκλησία έναντι φορολογικών σκανδάλων. 

Σε ένα "παραλήρημα" προχειρότητας και προφανούς άγνοιας των εκκλησιαστικών πραγμάτων στην Ελλάδα το δημοσίευμα προσπαθεί να στηρίξει τις εικασίες για φοροδιαφυγή της Εκκλησίας στην εκκρεμούσα δικαστικά υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου – στην οποία αναφέρεται ότι εγκαταβιώνουν 2600 μοναχοί! – αλλά και στο ιδιαίτερο καθεστώς του Αγίου Όρους, μη παραλείποντας να κάνει μνεία και στο Άβατο για τις γυναίκες!!! 

Δηλαδή σκόρπιες σκέψεις και πληροφορίες, ασύνδετες και άσχετες μεταξύ τους, ανακατεμένες στο μίξερ του εντυπωσιασμού προς τέρψιν εκείνων των Ευρωπαίων συμπολιτών μας που ως αλαλάζων πλήθος στη μεγάλη «αρένα» που έχει στηθεί, κυρίως από πολιτικούς παράγοντες, διψούν για αίμα και ζητούν να πετάξουν σχεδόν όλους τους Έλληνες – τους οποίους αντιμετωπίζουν ex officio σαν  κλέφτες, φοροφυγάδες, απατεώνες και κηφήνες των κοινοτικών πόρων και ό,τι άλλο παρεμφερές – στους λέοντες-δανειστές μας.

Ο tempora o mores!

Αυτό, λοιπόν, το δημοσίευμα – ή μάλλον καλύτερα και αυτό το δημοσίευμα  αποτέλεσε κατά πληροφορίες την αιτία να ξεχειλίσει το ποτήρι της υπομονής και να προκαλέσει την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου ο οποίος με τη γνωστή επιστολή του απευθύνθηκε στην πολιτική ηγεσία της χώρας, στους Ευρωπαίους εταίρους μας αλλά και στη γραφειοκρατία της Ε.Ε. (που ουδείς μπορεί να κατανοήσει γιατί δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ για τα πέρα-δώθε εκατοντάδων ευρωβουλευτών και ευρωυπαλλήλων μεταξύ Βρυξελλών και Στρασβούργου και για ποιο λόγο η συνετή – και αυστηρή μαζί μας - Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν επιβάλει περικοπές στις δαπάνες του πολυδαίδαλου γραφειοκρατικού μηχανισμού της, αντίστοιχες με εκείνες που απαιτεί από την Ελλάδα!).

Και ο Αρχιεπίσκοπος ήταν σαφής. Η Εκκλησία πληρώνει φόρους, αυτούς που της αναλογούν βάσει των σχετικών προβλέψεων και των νόμων της Πολιτείας. Για το ζήτημα της μισθοδοσίας του εφημεριακού κλήρου νομίζω θα ήταν περιττό να προσθέσουμε κάτι περισσότερο απ’ όσα αναφέρει ο Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ενώ σε ό,τι αφορά στο φιλανθρωπικό  έργο της Εκκλησίας, οι πρωτοβουλίες, οι δράσεις και η προσφορά της κάθε ενορίας, της κάθε Μητρόπολης, κληρικών και λαϊκών, ξεπερνούν στην πραγματικότητα κατά πολύ τα περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία αναφέρει στην επιστολή του ο κ.Ιερώνυμος, αφού η εθελοντική προσφορά δεν μπορεί να αποτιμηθεί.

Προφανώς ουδείς αρνείται ότι κατά το παρελθόν υπήρξε μια ευνοϊκή μεταχείριση διαφόρων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, μεταξύ των οποίων και Εκκλησιαστικών, στην πατρίδα μας. Και δεν αποκλείεται, στο πλαίσιο αυτό, από κάποια πρόσωπα να έγιναν και λάθη, ίσως πολλά.  Ωστόσο η αντικειμενική και καλόπιστη κριτική διαφέρει από τις γενικεύσεις και τα στερεότυπα που οδηγούν σε αυτιστικές συμπεριφορές και αντιλήψεις οι οποίες στο τέλος δεν επιτρέπουν στον ανεξάρτητο παρατηρητή να δει το δάσος, ούτε καν το δένδρο, παρά μόνο ένα ξερό κλαδί του. 

Πολλές φορές ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει επικριθεί ακόμα και από αδελφούς του Αρχιερείς για τον ήπιο χαρακτήρα του, τους χαμηλούς τόνους ακόμα και για την σιωπή του. Ωστόσο η τελευταία παρέμβασή του ήταν εξαιρετικά ηχηρή και επανατοποθετεί τη δημόσια συζήτηση στις ορθές της διαστάσεις.

Και φυσικά ισχύει πάντοτε το  «Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω…»!

Υ.Γ.: Δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο το γεγονός πως κάποιοι επιχειρούν να συγκρίνουν και να εξομοιώσουν την κατ’ αυτούς φοροδιαφεύγουσα Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα με τις καταγγελίες για ύποπτη διαχείριση σε οργανισμούς του Βατικανού και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας…

ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQXPqFrK0AXb5IcCKzikizl8DN9kSHxt3_Zm9cI945qtvFl07NK 
Η επιθετικότητα των κυρίαρχων κύκλων της ΕΕ έναντι της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Συχνά λαμβάνει προσβλητικά χαρακτηριστικά. Στους ίδιους τους πληθυσμούς της Ένωσης έχουν καλλιεργηθεί ρατσιστικά στερεότυπα που καταλήγουν ακόμα και σε ωμό ανθελληνισμό. Εκτοξεύονται γενικευμένες κατηγορίες, όπως ότι οι έλληνες είναι εξ’ ορισμού «κλέφτες, διαφθαρμένοι και τεμπέληδες». Και όμως, αυτές οι κοινωνίες στις οποίες καταγράφονται τα πιο πάνω, υπήρξαν «φιλελληνικές».

Χαρακτηριστικά υπενθυμίζω, ότι η Γερμανία προσδιόρισε μεγάλο τμήμα της ιστορικής φυσιογνωμίας της μέσω από την εκ νέου ανακάλυψη του ελληνικού πολιτισμού και σε αντίθεση με τον κυρίαρχο τότε γαλλικό λόγο. Κατά συνέπεια προκύπτει το ερώτημα: γιατί αυτή η επιθετικότητα απέναντι στην Ελλάδα; Στην πιάτσα κυκλοφορούν πολλές ερμηνείες που διαπερνώνται από δόσεις υπερβολής. Όπως ότι η επιθετικότητα οφείλεται σε ιστορικούς λόγους επειδή «μας ζηλεύουν».

‘Η ότι μας εκδικούνται για την αντίσταση που κάναμε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Πιο κοντά στην πραγματικότητα, είναι η άποψη, που πολλοί υποστηρίζουν, ότι η Ελλάδα υπήρξε το πρώτο πείραμα της νέας γερμανικής αυτοκρατορικής πολιτικής. Ότι μέσω της Ελλάδας η Γερμανία έδειξε πόσο αυστηρά είναι σε θέση να τιμωρεί όποιος παραβιάζει εκείνες τις πλευρές της ΕΕ που φέρουν την σφραγίδα του γερμανικού οικονομικού πολιτισμού, της δομικής ισχύος που διαθέτει εντός της ΕΕ.

Η πιο πάνω εξήγηση εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά της Γερμανίας έναντι της Ελλάδας. Πρόκειται για συμπεριφορά που έχει να κάνει με τον νέο γερμανικό εθνικισμό και την μετεξέλιξη της ΕΕ σε μία πολυεπίπεδη αυτοκρατορική κρατικότητα και λιγότερο με την Ελλάδα. «Απλά» η Ελλάδα έδωσε δικαιώματα και η Γερμανία βρήκε θύμα διατεθειμένο και έτοιμο να αποδεχτεί τον ρόλο του αμαρτωλού. Αυτό ακριβώς το τελευταίο δίνει τη δεύτερη πλευρά της εξήγησης στο ερώτημά μας. Δεν αρκεί, δηλαδή, να εξηγήσουμε για πιο λόγο η Γερμανία συμπεριφέρεται όπως συμπεριφέρεται, αλλά χρειάζεται και η εξήγηση για πιο λόγο αυτή η συμπεριφορά εκδηλώνεται και πραγματώνεται επί της Ελλάδας.

Σε αυτό το δεύτερο σκέλος της εξήγησης, εντοπίζονται πολλαπλά αρνητικά στερεότυπα για τη χώρα μας που διέδωσε τα τελευταία χρόνια τόσο η ντόπια ολιγαρχία (για να τυφλώσει και κρύψει τις δικές της ειδικές ευθύνες) όσο και οι δυνάμεις που κρύβονται πίσω από την τρόικα. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν οι «ατιμίες» που έκανε ο ελληνικός λαός. Το περίεργο είναι ότι πολλές από αυτές τις «ατιμίες» είναι ανύπαρκτες κατασκευές, ενώ πολλές άλλες καταγράφηκαν και σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ και μάλιστα πολύ πιο συστηματικά. Τέλος, τα όποια ιδιαίτερα ελληνικά αρνητικά χαρακτηριστικά έχουν αντίστοιχα – ασφαλώς διαφορετικά- στις άλλες χώρες της ΕΕ.

Το κύριο, βέβαια, είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα αρνητικά οφείλονται κύρια στις δυνάμεις που κυβέρνησαν την Ελλάδα επί δεκαετίες. Αναφέρομαι πριν από όλα στην ντόπια ολιγαρχία και στο θεσμικό σύστημα μέσω του οποίου κυριάρχησε. Ασφαλώς και δεν είναι τυχαίο ότι όλοι όσοι μας υβρίζουν στο εξωτερικό υπερασπίστηκαν και στήριξαν στις πρόσφατες εκλογές με πάθος αυτό το σύστημα που όπως εξήγησε στην πρόσφατη συζήτηση στη βουλή βρίσκεται σε περίοδο εξετάσεων έναντι των πατρόνων του. Η επιλογή της Ελλάδας ως αντικείμενο ευρωπαϊκών αρνητικών στερεότυπων οφείλεται πριν από όλα και στο γεγονός ότι αυτή η ολιγαρχία και οι κυβερνώντες διέσυραν την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχει ύβρη που διατυπώνεται στο εξωτερικό που να μην έχει πρωτοδιατυπωθεί από τον Γ.Παπανδρέου, τον Γ.Παπακωνσταντίνου και άλλους παράγοντες των τελευταίων κυβερνήσεων. Αυτοί έδωσαν το δικαίωμα στους ξένους να μας υποτιμούν και να εμφανίζουν τα στερεότυπά τους ως πανθομολογούμενες αλήθειες. Αυτός δε ο διασυρμός της χώρας που έγινε συστηματικά θα πρέπει να καταλογισθεί με αυστηρότητα.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ.

Ελλάδα

Δύο άνθρωποι -ένας άνδρας και μία γυναίκα- ανασύρθηκαν νεκροί από λεωφορείο των ΚΤΕΛ που υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες έπεσε σε χαράδρα, στη Χίο. Άνδρες της Πυροσβεστικής κατάφεραν να απεγκλωβίσουν έξι ανθρώπους που μεταφέρονται στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. Το λεωφορείο τυλίχτηκε στις φλόγες, αλλά με την παρέμβαση της πυροσβεστικής η πυρκαγιά δεν πήρε μεγάλες διαστάσεις.
  
 Ένταση επικράτησε νωρίς το πρωί μπροστά από την κεντρική πύλη της Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο όταν δυνάμεις των ΜΑΤ απώθησαν ομάδα απεργών που, όπως είπαν, ήθελαν να κάνουν παράσταση διαμαρτυρίας. Αυτή την ώρα επικρατεί ηρεμία, με τις αστυνομικές δυνάμεις και τους απεργούς να παραμένουν συγκεντρωμένοι στο σημείο. Μετ' εμποδίων η κίνηση των οχημάτων στην Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου στο ρεύμα προς Κόρινθο. Συγκέντρωση συμπαράστασης στους απεργούς διοργανώνει στις 7:30 το απόγευμα στην Ομόνοια το ΠΑΜΕ.
   
Για τις 3 το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι εγκατέλειψε την προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης όρων του Μνημονίου, προέβλεψε χρεοκοπία της χώρας και υποστήριξε ότι σύντομα η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ως εθνική επιτυχία την επιστροφή στη δραχμή.
   
Ρύθμιση-ανάσα για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια μελετά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ομάδα τραπεζών έχει υποβάλει σειρά προτάσεων για την ελάφρυνση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών όσο διάστημα η Ελλάδα βρίσκεται στο Μνημόνιο. Η βασική πρόταση προβλέπει τη μείωση των καταβολών στο ένα τρίτο της τρέχουσας δόσης, με το υπόλοιπο ποσό να κεφαλαιοποιείται άτοκα. Στη ρύθμιση θα μπορούν να υπαχθούν όσοι αποδεδειγμένα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
   
Θύμα άγριου ξυλοδαρμού έπεσε ένα 15χρονο κορίτσι στην Πάρο. Το κορίτσι μεταφέρθηκε εσπευσμένα στην Αθήνα με ελικόπτερο Super Puma και νοσηλεύεται σε κωματώδη κατάσταση στο Αττικό Νοσοκομείο.

Κόσμος

Η εταιρεία που διαχειριζόταν την πυρηνική μονάδα στη Φουκουσίμα προσπάθησε να υποβαθμίσει τη σοβαρότητα του δυστυχήματος και συνεχίζει να καθυστερεί στη συνεργασία της με τις ιαπωνικές αρχές, σύμφωνα με το πόρισμα της ιαπωνικής επιτροπής που διευρενά την καταστροφή που ακολούθησε το τσουνάμι του 2011. Το πόρισμα αναφέρει πως η «κουλτούρα εφησυχασμού» και η ανεπαρκής διαχείριση της κρίσης επιδείνωσαν την καταστροφή, επικρίνοντας επίσης και την ιαπωνική κυβέρνηση επειδή προώθησε την πυρηνική ενέργεια ως «εντελώς ασφαλή» χωρίς να μιλά ανοικτά για τους κινδύνους της.
   
Σε τροχαίο έχασε τη ζωή του ο 60χρονος Κουβανός αντιφρονών Οσβάλντο Πάγια, όταν το αυτοκίνητό του βγήκε από την πορεία του ενώ ταξίδευε στην ανατολική επαρχία Γκράνμα και προσέκρουσε σε δέντρα. Ο Οσβάλντο Πάγια, στον οποίο η ΕΕ είχε αποδώσει το βραβείο Ζαχάροφ, είχε ηγηθεί του λεγόμενου «Σχεδίου Βαρέλα» το 2002, εκστρατείας για συλλογή υπογραφών με αίτημα την εισαγωγή νόμων για προστασία των πολιτικών δικαιωμάτων.
   
Με τους τραυματίες της αιματηρής επίθεσης στον κινηματογράφο της πόλης Ορόρα, προάστιο του Ντένβερ, συναντήθηκε την Κυριακή ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα. Ο Ομπάμα είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τους τραυματίες του μακελειού και τις οικογένειες τους, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ντένβερ, και δήλωσε ότι όλη η χώρα συμπαραστέκεται στα θύματα και τους συγγενείς. «Ομολογώ ότι οι λέξεις αυτές τις στιγμές είναι μικρές αλλά σαν εκπρόσωπος όλης της χώρας σας λέω ότι σας σκεφτόμαστε κάθε στιγμή κάθε μέρα» είπε ο Αμερικανός πρόεδρος.
   
Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περίπου εκατό τραυματίστηκαν την Κυριακή στη διάρκεια μιας μεγάλης πυρκαγιάς που μαίνεται στη βορειοανατολική Ισπανία, πολύ κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία, ανακοίνωσαν οι καταλανικές αρχές.
   
Στο Κολοράντο βρίσκεται την Κυριακή ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, προκειμένου να επισκεφθεί τις οικογένειες των θυμάτων της σφαγής στο Ντένβερ και να συναντηθεί με τοπικούς αξιωματούχους. Ο 24χρονος δράστης, οποίος τη Δευτέρα θα οδηγηθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης, κρατείται στην απομόνωση, ενώ η αστυνομία ανακοίνωσε ότι δεν είχε συνεργό στην προετοιμασία της επίθεσης στον κινηματογράφο της πόλης Ορόρα. Δύο ακόμα πρεμιέρες της ταινίας Dark Knight Rises ακύρωσε η Warner Bros μετά το μακελειό έξω από το σινεμά.

Οικονομία

 Δεν θέτει «κόκκινες γραμμές» στις συζητήσεις με τους τεχνοκράτες της τρόικας η κυβέρνηση της Κύπρου. Ο Κύπριος υπουργός Οικονομικών κ. Βάσος Σιαρλή μιλώντας στο ΡΙΚ ξεκαθάρισε πως στις επαφές με την τρόικα για τους όρους της παροχής οικονομικής βοήθειας προς την Κύπρο που ξεκινήσουν σήμερα Δευτέρα θα γίνει διαβούλευση και όχι διαπραγμάτευση, η οποία θα ακολουθήσει σε μεταγενέστερο στάδιο.
   
Σε νέα ιστορικά υψηλά σκαρφαλώνουν τα spread των ισπανικών ομολόγων τη Δευτέρα, με τις αγορές να σφυροκοπούν τη Μαδρίτη λίγο μετά την έγκριση του Eurogroup για την στήριξη της τραπεζικής ανακεφαλαιοποίησης -και ενώ η Ισπανία έχει δει ήδη δύο περιφέρειές της να ζητούν οικονομική στήριξη από την κεντρική κυβέρνηση. H ανησυχία για την Ευρωζώνη, με την ισοτιμία του κοινού νομίσματος έναντι του γεν να υποχωρεί σημαντικά, διαχέεται και στην Ιταλία, που βλέπει τα spread και των δικών της ομολόγων να σκαρφαλώνουν.
   
Ο Όμιλος Eurobank δεν θα ενοποιείται πλέον στις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου EFG , ενώ πέραν του διοικητικού, διαχειριστικού και λογιστικού διαχωρισμού επέρχεται και ιδιοκτησιακός διαχωρισμός.

Αθλητισμός

Την τελευταία του πνοή άφησε τα ξημερώματα της Δευτέρας ο Aπόστολος Παπουτσάκης. Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Εργοτέλης δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε τις τελευταίες ημέρες, καθώς νοσηλευόταν, μετά από καρδιακό επεισόδιο, στην εντατική μονάδα θεραπείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου.
   
Σε πένθος βυθίστηκε η ΠΑΕ ΑΕΚ αφού την Κυριακή έφυγε από τη ζωή ο πρώην γενικός αρχηγός της ομάδας Δημήτρης Τράγος σε ηλικία 90 ετών. Ήταν από τα παλαιότερα μέση της ομάδας και παρά το προχωρημένο της ηλικίας του βρισκόταν και τα τελευταία χρόνια στο πλευρό της ΑΕΚ.
   
Ο Γκρέκο πέρασε με επιτυχία τις ιατρικές εξετάσεις και τα ειδικά τεστ των ανθρώπων του Ολυμπιακού και τη Δευτέρα θα περάσει από τα γραφεία της ΠΑΕ για να βάλει την υπογραφή του σε συμβόλαιο τριών ετών με τους Ερυθρόλευκους.


ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ: ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 74 ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ!

http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/A8RWFACzE1cjCXvSGazl.Q--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0xOTQ7cT04NTt3PTI1OA--/http://media.zenfs.com/el_GR/News/newsbomb.gr/05c1dc3af2fc4b485c338aa5e84d4005_L.jpg 
Μετά το σάλο που προκάλεσε, 38 χρόνια μετά, η αποκάλυψη ότι οι χουντικοί στην Αθήνα γνώριζαν τα πάντα για την Τουρκική εισβολή και επέδειξαν προκλητική αδιαφορία αφήνοντας το νησί και στη μπότα του Αττίλα, ο τέως Πρόεδρος της Επιτροπής για το φάκελο της Κύπρου Μαρίνος Σιζόπουλος προέβη σε νέες αποκαλύψεις. Αφού επιβεβαίωσε το έγγραφο που δημοσίευσε το διαδικτυακό περιοδικό Onalert για άκρως απόρρητα έγγραφο-σήμα του ΓΕΕΦ προς το Αρχηγείο Ενόπλων Δυνάμεων στην Αθήνα, ημερομηνίας 17 Ιουλίου 1974 τόνισε ότι οι πληροφορίες που υπήρχαν από τις 15 μέχρι τις 19 Ιουλίου ήταν συνεχείς προς το γενικό επιτελείο εθνικής φρουράς για τις τουρκικές κινήσεις και το ενδεχόμενο αποβατικής ενέργειας.

Ο κύριος Σιζόπουλος αναφέρθηκε και στην κατάθεση του τότε υπευθύνου του κλιμακίου της Ελληνικής ΚΥΠ στην Κύπρο Αλέξανδρου Σημαιοφορίδη. «Από τον Απρίλη του 74 διαβίβαζε συνεχώς στην Ελληνική πρεσβεία στο ΓΕΕΦ και στα κεντρικά γραφεία της ΚΥΠ στην Ελλάδα πληροφορίες για τις κινητοποιήσεις των τουρκικών στρατευμάτων στα νότια παράλια της Κύπρου καθώς επίσης και για προετοιμασίες αποβατικής ενέργειας χωρίς να ληφθεί καθόλου υπόψη».

Ο κύριος Σιζόπουλος αποκάλυψε άλλο απόρρητο έγγραφο της διοίκησης Ναυτικού της Ελλάδας στο υπάρχει έκθεση πληροφοριών ότι από τον Απρίλη του 74 θα γινόταν αποβατική ενέργεια των Τούρκων «Η συγκεκριμένη ημερομηνία συμπίπτει απ' ότι φαίνεται με βάση τα στοιχεία με την περίοδο κατά την οποία η τετρανδρία της Ελληνικής χούντας είχαν πάρει την απόφαση για τη διενέργεια του πραξικοπήματος προσδιορίζοντας ως χρόνο τα τέλη Ιουνίου ή αρχές Ιουλίου»

Επιπροσθέτως ο κύριος Σιζόπουλος αποκάλυψε έγγραφο σύμφωνα με το οποίο Νατοϊκοί κύκλοι είχαν εκ των προτέρων σχεδιάσει το δίδυμο έγκλημα: «Είναι ημερομηνίας 12 Ιουλίου 74 υπογράφει ο τότε ΓΓ του ΝΑΤΟ Γιόζεφ Λούνς αναφέρει ότι μετά από επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της συμμαχίας από τον τότε υφυπουργό εξωτερικών των ΗΠΑ η συμμαχία συμφωνεί με την εισήγησή του ότι θα πρέπει να τελειώνουμε με το κυπριακό»

Ο Πρόεδρος της επιτροπής για το φάκελο της Κύπρου αναφέρθηκε και σε κρυπτογραφημένο τηλεγράφημα που απέστειλε ο τότε πρέσβης της Ελλάδας στην Άγκυρα Κοσμαδόπουλος που αναφέρει ότι στις 5.45 το πρωί της 20ης Ιουλίου είχε κληθεί από τον Γκιουνές στο ΥΠΕΞ της Τουρκίας ότι η Τουρκία θα κάνει απόβαση. «Kαι σε κάποια από τις παραγράφους τονίζει ακριβώς ότι τα τουρκικά στρατεύματα δεν προτίθεται να ανοίξουν πυρ εναντίον των Ελληνικών στρατευμάτων που βρίσκονται στην Κύπρο εαν και εφόσον τα ελληνικά στρατεύματα δεν πράξουν το ίδιο».

Ο κύριος Σιζόπουλος αναφέρθηκε τέλος και σε τρίτο έγγραφο το οποίο είχε υποκλαπεί από το ΝΑΤΟ, ήταν οδηγία των Βρετανικών δυνάμεων στη Μέση Ανατολή και ενημέρωνε την ΡΑΦ στο Ακρωτήρι ότι έχει διαπιστωθεί πτήση Ελληνικών μεταγωγικών αεροπλάνων από την Ελλάδα προς την Κύπρο και αντίστροφα με την εντολή ότι σε περίπτωση επανάληψης τέτοιων πτήσεων να εφαρμοστούν κανόνες εμπλοκής.


''ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΕ ΔΡΑΧΜΕΣ''.

''Μισθοί και συντάξεις σε δραχμές'' 
''Δεν πρέπει να δοθεί περαιτέρω βοήθεια στην Ελλάδα'' υποστηρίζει επίσης ο Γενικός Γραμματέας των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) Α.Ντόμπριντ.Ο ίδιος αποκαλεί πολιτικούς νάνους τους Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο και Χέρμαν Φαν Ρομπάι. Ο Γενικός Γραμματέας των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) Αλεξάντερ Ντόμπριντ προτείνει το ελληνικό κράτος να ξεκινήσει να πληρώνει το 50% των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων και άλλα έξοδα σε δραχμές, προκειμένου η επιστροφή στο παλιό νόμισμα να γίνει ήπια και όχι με «σκληρή τομή».

Σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στην "Welt am Sonntag", ο κ. Ντόμπριντ επαναφέρει το θέμα της εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, με συγκεκριμένα βήματα.  Στην περίπτωση της Αθήνας, «φτάσαμε στο όριο υποστολής. Δεν πρέπει να δοθεί περαιτέρω βοήθεια. Για την Ελλάδα υπάρχουν άλλες λογικές εναλλακτικές. Χρειαζόμαστε επειγόντως έναν οδικό χάρτη για την Ελλάδα, ο οποίος θα ρυθμίζει την έξοδο από την ΟΝΕ, αλλά και την δυνατότητα επανένταξης, εφόσον πληρούνται τα απαραίτητα κριτήρια.

Ο κ. Ντόμπριντ ζητεί ακόμη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκπονήσει σχέδιο για τη μείωση του μεγέθους της Ευρωζώνης.  «Αυτό θα ήταν μια πιο σκόπιμη ασχολία από το να σκέπτεται ποιες εθνικές αρμοδιότητες θα μεταφέρει στη συνέχεια στο ευρωπαϊκό επίπεδο», σημειώνει και εκφράζει την ανησυχία του ακόμη και για το γεγονός ότι πρόσωπα στην κορυφή των ευρωπαϊκών οργανισμών θεωρούν ως πανάκεια τη λύση της «περισσότερης Ευρώπης». Ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Φαν Ρομπάι αποδεικνύουν ότι «ανεβάζοντας πολιτικούς νάνους σε σκάλες, δεν προκύπτουν γίγαντες», δηλώνει χαρακτηριστικά.


Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑ ΣΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Β)

http://www.greekamericannewsagency.com/main/images/stories/democracy.jpg 
Σε έναν θεοσκότεινο αρχαίο κόσμο, όπου ο μισός κυβερνούνταν από τα δόγματα των "εκλεκτών" του Θεού και ο άλλος μισός από τα ένστικτα των αιμοβόρων και πεινασμένων όχλων, οι Έλληνες ήταν αυτοί, οι οποίοι είχαν βρει τη χρυσή τομή. Σε έναν θεοσκότεινο κόσμο, όπου ο μισός καταπιεζόταν από τους "λίγους" και ο άλλος μισός "σερνόταν" από τους "πολλούς", οι Έλληνες είχαν βρει τη λύση να συνδυάσουν τα καλά όλων των δυνάμεων, παραλείποντας όλα τα κακά. Είχαν βρει το "μέτρο" της κοινωνίας και αυτό ήταν η Δημοκρατία. Η κοινωνία τους "σκεφτόταν" με τη γνώση των λίγων και εκλεκτών και "κινούνταν" με τη δύναμη των πολλών.

...Βρήκαν έναν τρόπο να εκμεταλλεύονται την ευφυΐα και τη γνώση όλων των "εκλεκτών" και όλων των "τύπων" και ταυτόχρονα να μην τους επιτρέπουν να υποδουλώνουν την κοινωνία. Βρήκαν έναν τρόπο να εκμεταλλεύονται τη μάζα και τη δύναμη των πολλών και ταυτόχρονα να μην της επιτρέπουν να οχλοποιεί την κοινωνία. Λάτρευαν τον Θεό, αλλά δεν επέτρεπαν σε ελάχιστους "εκλεκτούς" να μετατρέψουν την κοινωνία τους σε θεοκρατική "Βαβυλωνία". Λάτρευαν τον άνθρωπο, αλλά δεν επέτρεπαν στα ένστικτά της πλειοψηφίας του να μετατρέψει την κοινωνία τους σε μια άθεη "ταμερλανομηχανή", που σκότωνε άλλους ομοίους της, προκειμένου να επιβιώσει.

Αυτό ήταν το ζητούμενο για τους αρχαίους Έλληνες ...Η κοινωνία θα λειτουργούσε με τη γνώση των ολίγων ...υπέρ των συμφερόντων των πολλών. Η κοινωνία θα εξασφάλιζε πολλά και κοινά συμφέροντα μεταξύ των πλουσίων και των φτωχών μελών της ...Μεταξύ ισχυρών και αδυνάμων. Οι πλούσιοι και ισχυροί θα απολάμβαναν την ασφάλεια των κεκτημένων τους, αλλά θα έδιναν ως "αντιπαροχή" τη Δικαιοσύνη, που είχε ανάγκη ολόκληρη η κοινωνία. Κοινοί νόμοι για όλους, γιατί αυτό ήταν το κοινό συμφέρον όλων. Διαφορετικοί άνθρωποι εξασφάλιζαν διαφορετικά πράγματα, εξαιτίας διαφορετικών αναγκών με κοινούς νόμους.

Αυτή η Δικαιοσύνη ήταν το ζητούμενο για τους Έλληνες. Δεν τους ενδιέφερε ούτε η δύναμη των λίγων ισχυρών ούτε η δύναμη των πλειοψηφιών ...Η Δικαιοσύνη τούς ενδιέφερε ...Η Δικαιοσύνη, που θα τα έφερνε όλα σε ισορροπία. Αυτό ήταν το μυστικό της Δημοκρατίας και αυτό το είχαν αντιληφθεί οι Έλληνες. Συστήματα, τα οποία να εξασφάλιζαν ασφάλεια, δύναμη ή οικονομική απόδοση μεγαλύτερη και αμεσότερη από το Δημοκρατικό, υπήρχαν πολλά. Κανένα σύστημα όμως —και ποτέ— ούτε καν "πλησίασε" τη Δημοκρατία σ' ό,τι αφορά τη Δικαιοσύνη, που προσέφερε στον λαό της.

Γι' αυτόν τον λόγο η Δημοκρατία ήταν η μεγάλη αγαπημένη των ανθρώπων. Ήταν αγαπημένη, γιατί εξασφάλιζε τη μέγιστη δυνατή Δικαιοσύνη ...Δικαιοσύνη για όλους και όχι μόνον για τους ισχυρούς ...Δικαιοσύνη, η οποία διασφαλιζόταν απόλυτα και μόνιμα από την επιθυμία της πλειοψηφίας. Σε αυτό το σημείο αποκαλύπτεται το μεγαλείο της ελληνικής σκέψης. Εφάρμοσαν τη απόλυτη δύναμη της πλειοψηφίας στην απόλυτη ευαισθησία των ελαχίστων. Έβαλαν την πλειοψηφία να "σπρώχνει" το δυσκίνητο και βαρύ "κάρο" της κοινωνικής δικαιοσύνης. Οι Έλληνες εντόπισαν και εκμεταλλεύτηκαν απόλυτα την απόλυτη δύναμη της πλειοψηφίας. Την έβαλαν να εκδηλώνει τη δύναμή της με τρόπο τέτοιο, που να γίνεται χρήσιμη για την κοινωνία. Η δύναμη της πλειοψηφίας θα διασφάλιζε για πάντα τη θέληση της κοινωνίας για Δικαιοσύνη.

...Δικαιοσύνη πανέμορφη, αλλά υποχρεωτικά "τυφλή" ...Δικαιοσύνη, που "άκουγε" τους πάντες, αλλά δεν ξεχώριζε κανέναν με βάση την ταυτότητά του ή τα "ενδύματά" του ...Δικαιοσύνη σκληρή, που, όταν ύψωνε το "ξίφος" της, μπορούσε να συντρίψει ακόμα και τον πιο ισχυρό άνθρωπο ...Δικαιοσύνη γενναία, που, όταν ύψωνε το ξίφος της, μπορούσε να συντρίψει και τον πιο ισχυρό λαό. Γιατί; Γιατί, όταν μια κοινωνία είναι απόλυτα δίκαιη για τα μέλη της, είναι απόλυτα δίκαιη και για τον εαυτό της. Όταν μια κοινωνία προστατεύει με γενναιότητα και το πιο αδύναμο μέλος της, ευνόητο είναι ότι προστατεύει με την ίδια γενναιότητα και τον εαυτό της απέναντι ακόμα και στον πιο ισχυρό εχθρό.

Αυτή ήταν η Δημοκρατία, που έκανε τους αρχαίους Έλληνες μοναδικούς στην ανθρώπινη ιστορία. Η Δικαιοσύνη της την έκανε πρότυπο στον ελληνικό κόσμο και η ίδια Δικαιοσύνη αμύνθηκε απέναντι στους πανίσχυρους Πέρσες. Τη δίκαιη κοινωνία, που αισθάνονταν ότι έχαναν από τον μεγάλο Μονάρχη, βγήκαν να υπερασπιστούν στον Μαραθώνα. Η αδικία, που "ερχόταν", τους τρόμαζε πιο πολύ από τον θάνατο στο πεδίο της μάχης. Αυτή η Δημοκρατία ήταν το κατόρθωμά τους ...Το πνευματικό τους κατόρθωμα, το οποίο ήταν πιο συγκλονιστικό από το στρατιωτικό τους κατόρθωμα ...Το κατόρθωμά να βάλουν τη γνώση των λίγων και των ισχυρών να "παράγει" απόψεις εμφανώς συμφέρουσες για ολόκληρο τον λαό και όχι μόνον για τους εαυτούς τους. Στην πραγματικότητα υπέταξαν τη γνώση στο κοινό συμφέρον ...Υπέταξαν την ευφυΐα του "μοναδικού" στην υπηρεσία του Δήμου και άρα των "πάντων".

Η σωστή διακυβέρνηση αυτού του Δήμου ήταν η απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε να εξασφαλιστούν στους Αθηναίους πολίτες όλα τα παραπάνω. Για να εξασφαλιστεί η επιθυμητή διακυβέρνηση, έκαναν τη διάκριση μεταξύ των εξουσιών. Διαχώριζαν απόλυτα την έννοια του Στρατηγού —ο οποίος εξουσιάζει εξαιτίας του νόμου— από τον Βουλευτή — ο οποίος παίρνει την "ευθύνη" για τον νόμο. Διαχώριζαν απόλυτα την έννοια αυτού που εξουσιάζει ή "φτιάχνει" νόμους από αυτόν που κρίνει την παρανομία των πάντων με το "μέτρο" του νόμου. Στρατηγός, Βουλευτής και Δικαστής ήταν διαφορετικές ιδιότητες, τις οποίες έφεραν διαφορετικοί πολίτες, επιλεγμένοι με διαφορετικό τρόπο.

Τον Στρατηγό τον επέλεγαν οι πολίτες ανάμεσα στους λίγους και ικανούς, οι οποίοι έθεταν τους εαυτούς τους στη διάθεση της κοινωνίας. Τον βουλευτή τον επέλεγε η "τύχη" ανάμεσα σε όλα τα μέλη της κοινωνίας. Τον Δικαστή δεν τον επέλεγε ούτε ο λαός ούτε η "τύχη". Τον Δικαστή τον επέλεγε η λογική της Δημοκρατίας, εφόσον έβαζε σχεδόν όλους τους πολίτες μαζί να δικάζουν. Σε μια εποχή, που το σύστημα δεν είχε εξασφαλίσει μηχανισμούς εκπαίδευσης επαγγελματιών δικαστών, για να εξασφαλίσουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αναγκαστικά αυτό γινόταν με τον κυριολεκτικό τρόπο ...Το κοινό εξέφραζε το "αίσθημά" του απευθείας.

Αυτό δεν πρέπει να μας φαίνεται παράξενο, γιατί, αν το σκεφτεί κάποιος, αυτό είναι κάτι, το οποίο "φτάνει" μέχρι τις ημέρες μας. Τα ανώτατα δικαστήρια, ακόμα και στις πιο σύγχρονες χώρες, είναι μικτά ορκωτά. Στα ανώτατα δικαστήρια, δηλαδή, "δικάζουν" απλοί πολίτες, γιατί πρέπει στις μεγάλες υποθέσεις να "μπαίνει" ο λαός μέσα στην αίθουσα, όπου απονέμεται η Δικαιοσύνη. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, που το ανώτατο λαϊκό δικαστήριο της Αθήνας —η Ηλιαία— το απάρτιζαν 6000 πολίτες ...Ένα δυναμικό σχεδόν ίσον με την απαρτία της Εκκλησίας του Δήμου ...Ένα δυναμικό τόσο μεγάλο, που "αποδεικνύει" με τον πιο απόλυτο τρόπο αυτό, το οποίο είπαμε παραπάνω ...που αποδεικνύει ότι η Δικαιοσύνη ήταν το μέγα ζητούμενο της Δημοκρατίας ...και μετά όλα τα άλλα.

Οι Έλληνες ήταν αυτοί, οι οποίοι πρώτοι στον κόσμο διέκριναν τις τρεις κορυφαίες εξουσίες μέσα στη Δημοκρατία ...Την Εκτελεστική, την Νομοθετική και τη Δικαστική Εξουσία. Σε αυτό το κείμενο ταυτίζουμε την εκτελεστική εξουσία με αυτήν του Σρατηγού-Αυτοκράτορα, γιατί στο σημείο αυτό μάς ενδιαφέρει το πώς λειτουργεί η Δημοκρατία στα όριά της ...Πώς λειτουργεί αυτή, όταν η κατάσταση είναι κρίσιμη και το μάξιμουμ της εξουσίας θα πρέπει να μεταβιβαστεί σε κάποιον κυβερνήτη. Ο λαός, με την αρχή της πλειοψηφίας, επέλεγε τον Στρατηγό-Αυτοκράτορα, ο οποίος θα έπαιρνε την τύχη της Πολιτείας στα χέρια του ...Τον σημερινό δηλαδή Πρόεδρο ή Πρωθυπουργό των μοντέρνων Δημοκρατιών.

Το πιο περίεργο πράγμα στην Αθηναϊκή Δημοκρατία ήταν αυτό, το οποίο δημιούργησε όλες τις παρεξηγήσεις και στην κυριολεξία επέτρεψε στους εχθρούς τής Δημοκρατίας να της κάνουν κακό ...και αυτό είναι η Εκκλησία του Δήμου. Εξαιτίας της Εκκλησίας του Δήμου, αιώνες μετά κάποιοι "προχωρημένοι" βάρβαροι της Δύσης εξασφάλισαν το "άλλοθι" να επέμβουν στην "εφεύρεση" των Ελλήνων. Γιατί μιλάμε για "άλλοθι"; Γιατί στην πραγματικότητα ήθελαν να καταργήσουν τη Δημοκρατία με τις επεμβάσεις τους. Θεωρώντας ότι η ελληνική επινόηση έχει περιορισμένα "όρια", τα οποία φτάνουν μέχρι αυτά της πόλης-κράτους, επιχείρησαν να την "βελτιώσουν", για να την φέρουν στα επίπεδα του σύγχρονου κράτους. Αυτό είναι "άλλοθι", γιατί οι Έλληνες είχαν βρει τη λύση, η οποία προσαρμοζόταν σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης και δεν είχαν ανάγκη τις "βελτιώσεις" των βαρβάρων.

Η Εκκλησία του Δήμου, που όλοι γνωρίζουμε, αλλά δεν κατανοούμε την ύπαρξή της, είχε έναν πολύ συγκεκριμένο ρόλο. Έναν ρόλο, ο οποίος γίνεται κατανοητός, εάν κάποιος σκεφτεί με όρους αγοράς. Οι Έλληνες ήταν "εφευρέτες" και "κατασκευαστές" της Δημοκρατίας. Ως "εφευρέτες" ενός συστήματος, είχαν εκτός όλων των άλλων και ένα "θέμα" με το "μάρκετινγκ" της "εφεύρεσής" τους. Ήθελαν να "προωθήσουν" την "εφεύρεσή" τους και αυτό το επιτύγχαναν με τη "διαφήμισή" του. Δέχονταν επισκέψεις απ’ όλο τον κόσμο και ήθελαν να κάνουν μια ζωντανή "επίδειξη" της λειτουργίας του συστήματός τους. Γι' αυτόν τον λόγο παρουσιαζόταν ο "πλεονασμός" της ταυτόχρονης ύπαρξης της Εκκλησίας του Δήμου και της Βουλής ...Του οργάνου του συνόλου της κοινωνίας και του οργάνου εκείνου, που την αντιπροσώπευε συνολικά ...Του οργάνου εκείνου, το οποίο μπορούσε να βγάλει νόμιμα πλειοψηφία σε πραγματικά μεγέθη και του οργάνου εκείνου, το οποίο μπορούσε να βγάλει επίσης νόμιμη πλειοψηφία σε αντιπροσωπευτικά και άρα σε "εικονικά" μεγέθη.

Όμως, οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν ότι το βασικό εργαλείο της Δημοκρατίας τους ήταν η Βουλή και όχι η Εκκλησία του Δήμου ...Η Βουλή των αντιπροσώπων. Την Εκκλησία του Δήμου τη διατηρούσαν μόνον για λόγους "μάρκετινγκ" και μόνον για την Αθήνα ...Ήταν ένα "demo", για να χρησιμοποιήσουμε την αγγλική λέξη, η οποία μπορεί να περιγράψει με απόλυτη σαφήνεια την έννοια της "επίδειξης" της λειτουργίας μιας "μηχανής". Δεν τους απειλούσε η παράλληλη ύπαρξη αυτών των δύο μηχανισμών, που "παρήγαγαν" το ίδιο "έργο", γιατί μόνον στην περίπτωση της αρχαίας Αθήνας "απλή Δημοκρατία" και "άμεση Δημοκρατία" ήταν το ίδιο πράγμα. Άμεση Δημοκρατία υπήρχε στην αρχαία Αθήνα, γιατί υπήρχαν οι προϋποθέσεις. Το "όλον" της Αθήνας μπορούσε να είναι παρόν στην Εκκλησία του Δήμου και αυτό της επέτρεπε να μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα με το "alter ego" του της Βουλής. Αυτό, όμως, μπορούσε να γίνει μόνον στην Αρχαία Αθήνα και μόνον γι' αυτήν.

Η Άμεση Δημοκρατία των Ελλήνων, δηλαδή, δεν είχε σχέση με τον σχεδιασμό του συστήματός τους, αλλά με τη φύση της Αθήνας, που ήταν πόλη-κράτος. Είχε σχέση με το γεγονός ότι σε μια πόλη-κράτος μπορούσε μια "απόφαση" να παρθεί άμεσα από την απόλυτη πλειοψηφία της κοινωνίας. Γνωρίζοντας όμως οι αρχαίοι την ιδιομορφία αυτήν, που αφορούσε αποκλειστικά την Αθήνα, εξασφάλισαν και πάλι την ουσία έναντι των εντυπώσεων. Παρ' όλο που τυπικά η Εκκλησία του Δήμου "κάλυπτε" τις ανάγκες της Δημοκρατίας, οι αρχαίοι δεν την άφηναν στην τύχη της. Τυπικά απαγορευόταν η Εκκλησία να λαμβάνει αποφάσεις, χωρίς ένα προβούλευμα. Απαγορευόταν το "demo" να λειτουργεί ακόμα και "εικονικά", χωρίς πρώτα να έχει ενεργοποιηθεί το ουσιαστικό "εργαλείο" της Δημοκρατίας, που ήταν η Βουλή.

Πρακτικά, για να καταλάβει ο αναγνώστης τι σημαίνει αυτό το οποίο λέμε, θα το κάνουμε "προβολή" στη σημερινή κατάσταση. Η Άμεση Δημοκρατία λειτουργούσε όπως θα λειτουργούσε σήμερα το σύστημα, εάν στηριζόταν σε απευθείας Δημοψηφίσματα. Όμως, τα "ερωτήματα", τα οποία θα τίθονταν, ώστε να διαλέξουν οι αρχαίοι Αθηναίοι, δεν τα άφηναν στη διάθεση του λαού και του όχλου. Δεν άφηναν την Άμεση Δημοκρατία να "απλοποιεί" τη Δημοκρατία και να την φέρνει μπροστά στον κίνδυνο της οχλοποίησης από τους δημαγωγούς. Τα "ερωτήματα" προετοιμάζονταν στη Βουλή από τους βουλευτές ...Από τους επαγγελματίες βουλευτές, εφόσον κατά τη διάρκεια της θητείας τους πληρώνονταν και εκπαιδεύονταν. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, η Βουλή "εκμαίευε" από τον λαό τις αποφάσεις, τις οποίες έτσι κι αλλιώς θα έπαιρνε η ίδια. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργούσε η Εκκλησία του Δήμου, χωρίς να απειλείται η ίδια η Δημοκρατία ...Λειτουργούσε το "demo" της Δημοκρατίας, χωρίς να απειλείται η ουσία της.

Για κάποιον, που έχει τις κατάλληλες γνώσεις, το σύστημα των αρχαίων Ελλήνων δεν έχασε ποτέ τη μοναδικότητά του ...Δεν έχασε ποτέ τη "φρεσκάδα" του. Ακόμα και σήμερα μπορεί εύκολα ν' αποκαλύψει την τελειότητά του. Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις κλίμακες, γιατί δεν έχει ανάγκη το "demo" της Εκκλησίας του Δήμου. Ο σχεδιασμός του αποκαλύπτει την ευφυΐα των αρχαίων Ελλήνων ...Ο σχεδιασμός εκείνος, που, ανάμεσα στα χιλιάδες συμφέροντα των χιλιάδων πολιτών με τις χιλιάδες απόψεις, κατόρθωσε και "διέκρινε" τις τρεις εξουσίες, οι οποίες θα μπορούσαν να τα διασφαλίσουν όλα, χωρίς να αδικείται κανείς. 

 Αύριο η συνέχεια.