13 Μαΐου, 2012

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ.


Ολοκληρώθηκε πριν λίγο η σύσκεψη των τριών πολιτικών αρχηγών που είχαν λάβει διερευνητική εντολή για τον σχηματισμό κυβέρνησης υπό τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και αποχώρησαν χωρίς να κάνουν δηλώσεις με μοναδικό σχόλιο απο τον Αντώνη Σαμαρά ότι η διαβούλεση συνεχίζεται.

Η συνάντηση κράτησε μιάμιση ώρα.

Πρώτος έφτασε ο Αλέξης Τσίπρας και πέρασε στην αίθουσα χωρίς να κάνει δηλώσεις. Όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο που είναι η γραβάτα του απάντησε «θα μου δανείσετε εσείς μία».

Στη συνέχεια ακολούθησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος έφτασε μόνος τους στο προεδρικό Μέγαρο και είπε απλώς μία καλημέρα απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους.

Τελευταίος έφτασε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς ο οποίος σε δήλωση του τόνισε ότι «ο λαός μας έδωσε εντολή για συνεργασία»

Στην συνέχεια θα ακολουθήσει ο επικεφαλής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος ο οποίος με δήλωσή του τόνισε ότι «βασική προϋπόθεση επιτυχίας θεωρούμε ότι είναι η κατά μόνας προηγουμένως τοποθέτηση ενώπιον του προέδρου εκάστου πολιτικού αρχηγού χωρίς εξαρτήσεις αλλά και με τήρηση των πρακτικών.

Να προηγηθεί δηλαδή η κατά μονας συζήτηση του προέδρου της Δημοκρατίας ώστε να καταγραφούν σαφώς οι θέσεις όλων των πολιτικών αρχηγών και να κοινοποιηθούν στους υπολοίπους».

Αμέσως μετά στο προεδρικό Μέγαρο θα βρεθεί ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης ο οποίος αναμένεται να καταθέσει πρόταση για «Οικουμενική, με πρόσωπα που δεν έχουν σχέση με την ένοχη πολιτική, που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση» και στην συνέχεια ο επικεφαλής της Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος.


ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ: «ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΗΝ ΤΑΪΖΕΤΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ Η ΕΓΧΡΩΜΟΥΣ;»



Το Ενοριακό Συσσίτιο του Ι. Ναού Κοίμησεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού εγκαινίασε σήμερα το πρωί ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.  "Περνάμε δύσκολες ημέρες και υπάρχει ανασφάλεια για το μέλλον" σημείωσε ο Μακαριώτατος. "Ψάχνουμε λύσεις και απαντήσεις, ξεχνάμε όμως ότι ο Θεός είναι η παρηγοριά μας, η ελπίδα μας".


Ο Μακαριώτατος ευχήθηκε να μην χρειαστεί να γίνουν τέτοια άλλα έργα, όμως "η πραγματικότητα", τόνισε, "μας λέει πως πρέπει να κάνουμε ακόμη περισσότερα". Απάντησε δε σε όσους κατηγορούν την Εκκλησία γιατί προσφέρει φαγητό στους μετανάστες, επισημαίνοντας πως "ο Χριστός δεν είπε πως αν κάποιος είναι έγχρωμος ή μουσουλμάνος να τον διώξεις".

Τέλος, εξήρε την στήριξη που δίνουν ακόμη και οι φτωχοί άνθρωποι από το υστέρημά τους για να λειτουργούν τα συσσίτια της Εκκλησίας.




ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ.

Τη συνάντηση και τον διάλογο του Χριστού με την Σαμαρείτιδα, στο φρέαρ του Ιακώβ, περιγράφει, αγαπητοί μου, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα. Από τον μεταξύ τους διάλογο αναδεικνύονται κορυφαία ζητήματα, που άπτονται της πνευματικής ζωής, αλλά και των ανθρώπινων σχέσεων, τα οποία ο Κύριος φωτίζει με τρόπο πρωτόγνωρο, για τα δεδομένα της εποχής, όσο και αποκαλυπτικό. Τα θέματα που θα μπορούσαμε να αναλύσουμε είναι ο διάλογος με τους αλλοδόξους  - καθότι η γυναίκα ανήκε στην θρησκευτική αίρεση των Σαμαρειτών – η ζωηφόρος και ζωογόνος δύναμη του Λόγου του Θεού, ο τρόπος προσκυνήσεως και λατρείας του αληθινού Θεού, αλλά και η άμεση αποκάλυψη της Μεσσιανικής ιδιότητας του Χριστού. Θα αντιπαρέλθουμε τα τόσο σημαντικά αυτά ζητήματα, για να επικεντρώσουμε τις σκέψεις μας σε ένα ακόμα εξίσου σημαντικό, όσο και επίκαιρο. Είναι το ζήτημα της αντιμετώπισης της γυναίκας από την Εκκλησία του Χριστού.

Ο δημόσιος διάλογος του Χριστού, όπως και κάθε άνδρα στον ιουδαϊκό κόσμο της εποχής εκείνης, με μία γυναίκα, ήταν γεγονός ανήκουστο και απαγορευμένο. Η θέση της γυναίκας ήταν στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής, δίχως πολιτικά και δημόσια δικαιώματα, δίχως, ακόμα, το δικαίωμα εισόδου στην συναγωγή για να συμμετάσχει στην κοινή προσευχή και στην ακρόαση των Γραφών. Την ίδια υποτιμημένη και περιφρονημένη θέση είχε η γυναίκα και σε άλλα πολιτιστικά και θρησκευτικά μορφώματα του παρελθόντος. Δυστυχώς, όμως και του παρόντος. Σε πολλά μέρη του κόσμου σήμερα, κυρίως όπου κυριαρχεί η ακραία ισλαμική παράδοση και κυβερνούν ισλαμικά θεοκρατικά καθεστώτα, η γυναίκα έχει τη θέση που είχε, στην προ Χριστού εποχή, στην Εβραϊκή κοινωνία και στον ειδωλολατρικό κόσμο.

Κατέχει θέση αντικειμένου και βοηθητικού όντος στη διάθεση του άνδρα. Λειτουργεί αποκλειστικά ως αναπαραγωγική μηχανή, ενώ οφείλει να προσφέρεται στον σύζυγό της, ανά πάσα στιγμή, με ή χωρίς τη συγκατάθεσή της. Θεωρείται άβουλο πράγμα χωρίς καν τα στοιχειώδη δικαιώματα, εκτός από αυτά που ο νόμος και η μεγαλοθυμία του άνδρα τής αναγνωρίζουν. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν την ειρηνική επανάσταση που έφερε η Εκκλησία στον κόσμο. Με τη διδασκαλία του Ιησού Χριστού το ανθρώπινο πρόσωπο ανέκτησε τη χαμένη του αξιοπρέπεια, καταξιώθηκε και ανυψώθηκε. Αποκαταστάθηκε, έτσι, η ισορροπία ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα, οι οποίοι, πλέον, συνυπάρχουν δίδοντας νόημα ο ένας στη ζωή του άλλου. Ολοκληρώνονται με την ψυχοσωματική ένωσή τους και δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την τελική και ουσιαστική ένωση με το Θεό.

Η Εκκλησία του Χριστού ανέδειξε τον πραγματικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η γυναίκα στην πορεία του κόσμου, ένα ρόλο που έχει Θεϊκές ιδιότητες, αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι αυτή που θριαμβεύει διαρκώς επί του θανάτου φέρνοντας στη ζωή νέες ψυχές και γίνεται μητέρα.Τίμησε τη γυναίκα στο πρόσωπο της Παναγίας, την οποία τοποθέτησε σε ύψιστη θέση στη ζωή και την παράδοσή Της. Αναγνώρισε το δικαίωμα της γυναίκας στην εργασία, στην κοινωνική παρουσία και προσφορά. Ανέδειξε τα ιδιαίτερα χαρίσματά της, που μπορούν να την καθιστούν το στολίδι του κόσμου, τον πολύτιμο συμπαραστάτη, τον ευαίσθητο σύμβουλο, την ήρεμη δύναμη, που έχει τον τρόπο ν’ ανατρέπει τη σκληρότητα και την απανθρωπιά που διακρίνουν, πολλές φορές, τις ανδρικές μεθόδους και πρακτικές.

Η Εκκλησία, με τη διδασκαλία Της, έβαλε τις βάσεις για έναν παγκόσμιο πολιτισμό ελευθερίας, δικαιοσύνης και αγάπης, άσχετα αν εμείς οι άνθρωποι φανήκαμε ανάξιοι στη διάρκεια του χρόνου αυτής της Θεϊκής δωρεάς. Παρόλα αυτά, όμως, υπάρχουν σήμερα γυναίκες στον Χριστιανικό κόσμο και δη στον Ορθόδοξο Ελληνικό, που δηλώνουν ότι ασφυκτιούν από το πνεύμα και τις αρχές της Εκκλησίας μας. Νιώθουν, όπως ισχυρίζονται, ότι στερούνται των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους όταν δε μπορούν να ιερωθούν ή να εισέλθουν στην Μοναστική Κοινότητα του Αγίου Όρους. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι, δυστυχώς, προϊόν έλλειψης εκκλησιαστικής εμπειρίας, προβληματικής προσέγγισης της Ορθόδοξης πίστης και ζωής.

Δεικνύει, αν μη τι άλλο, μια επιδερμική και επιφανειακή σχέση με τον μυστηριακό τρόπο της Εκκλησιαστικής πραγματικότητας και μια προσπάθεια προσαρμογής του Χριστιανικού πνεύματος στα δεδομένα και τις απόψεις του καθενός ή της καθεμιάς, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο. Το τελικό συμπέρασμα από τα παραπάνω, που προήλθαν από την σημερινή Ευαγγελική διήγηση, είναι πως η γυναίκα πονά και υποφέρει σήμερα όπου απουσιάζει η χάρις και η αγάπη του Ιησού Χριστού, ενώ καταξιώνεται και δικαιώνεται όπου Εκείνος γίνεται λόγος και τρόπος ζωής.



ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα

Άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ και πτώση όλων των υπόλοιπων κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, ΚΚΕ, ΔΗΜΑΡ και Χρυσή Αυγή), σε σχέση με το εκλογικό αποτέλεσμα της περασμένης Κυριακής, δείχνει η δημοσκόπηση της Κάπα Research για λογαριασμό της εφημερίδας Το Βήμα της Κυριακής. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι οι πολίτες θέλουν παραμονή στο ευρώ (78,1%), ενώ το 72% θεωρεί ότι για το σχηματισμό κυβέρνησης όλοι πρέπει να κάνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις.

Το μεσημέρι της Κυριακής θα ξεκινήσουν οι συναντήσεις των πολιτικών αρχηγών με τον Κάρολο Παπούλια, στο πλαίσιο των συνταγματικών επιταγών για το σχηματισμό κυβέρνησης και αφού προηγήθηκαν οι τρεις αποτυχημένες διερευνητικές εντολές. Συγκεκριμένα, στις 12 το μεσημέρι ο Κάρολος Παπούλιας θα συναντηθεί με τους Αντώνη Σαμαρά, Αλ.Τσίπρα και Ευ.Βενιζέλο και στη συνέχεια θα έχει κατ' ιδίαν επαφές με τους Π.Καμμένο, Αλ.Παπαρήγα, Ν.Μιχαλολιάκο και Φ.Κουβέλη.

Μετά την επιστροφή και της τρίτης διερευνητικής εντολής στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο κ. Παπούλιας αναλαμβάνει πλέον την ευθύνη -βάσει του Συντάγματος- να καλέσει όλους τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων σε σύσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο.

Λίγη ώρα μετά τα επεισόδια κοντά στην Αγία Σοφία ανάμεσα σε οπαδούς του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού, οι οπαδοί των Πρασίνων ήρθαν στα χέρια και με οπαδούς της Γαλατάσαραϊ στην πλατεία Ταξίμ, όπου υπήρξε... ανταλλαγή τραπεζιών, καρεκλών και διάφορων αντικειμένων.

Υπέρ της παραμονής της χώρας στο ευρώ τάσσεται ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως επισημαίνει ο βουλευτής του κόμματος, Γιάννης Δραγασάκης στο «Βήμα της Κυριακής». Ξεκαθαρίζει ότι το κόμμα του αναγνωρίζει την αλληλεξάρτηση της χώρας με την ΕΕ και δεν κάνει λόγο για μονομερείς ενέργειες, «εκτός και αν υποχρεωθούμε». «Είναι σαν να είμαστε σε μία Σπιναλόγκα, είμαστε σε καραντίνα ως οι λεπροί της Ευρώπης» λέει, αναγνωρίζοντας ότι η Ελλάδα έχει απομονωθεί.

Κόσμος

Κρίσιμη θεωρείται για τη Γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ, η εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν επικράτηση των Σοσιαλδημοκρατών, με δεύτερους τους Χριστιανοδημοκράτες της Μέρκελ. Οι πιθανότητες του κυβερνώντος κόμματος να ανακτήσει τον έλεγχο του κρατιδίου δέχτηκαν, πάντως, ισχυρό πλήγμα και από τη δήλωση του Ν.Ρέτγκεν ότι οι επερχόμενες τοπικές εκλογές αφορούν τη διάσωση του ευρώ και όχι τοπικά θέματα.

Στις πλατείες της Ισπανίας επέστρεψαν οι «Αγανακτισμένοι», όχι τόσο για τιμήσουν τον έναν χρόνο από τις διαδηλώσεις της 15ης Μαΐου 2011, αλλά κυρίως επειδή έχουν πλέον ακόμη περισσότερους λόγους για να διαμαρτυρηθούν -με τα σκληρά μέτρα λιτότητας που ακολουθεί η κυβέρνηση Ραχόι για να αποφύγει τον κίνδυνο αποκλεισμού από τις αγορές και προσφυγής στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς στήριξης. Επίκεντρο ξανά η Πουέρτα δελ Σολ στη Μαδρίτη, διαδηλώσεις και σε άλλες πόλεις, όπως και στη γειτονική -διασωθείσα- Πορτογαλία. Συγκέντρωση και στο Λονδίνο.

Η υποστήριξη των Ιρλανδών στο Δημοσιονομικό Σύμφωνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίασε σημαντική αύξηση ενόψει του δημοψηφίσματος της 31ης Μαΐου, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση -μία ημέρα αφού οι οικονομολόγοι προειδοποίησαν ότι ένα «όχι» των Ιρλανδών θα πλήξει τις πιθανότητες του Δουβλίνου να επιστρέψει στις αγορές του χρόνου. Στο «ναι» προσανατολίζεται το 53% των Ιρλανδών -αύξηση έξι μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση του ίδιου ινστιτούτου- και στο «όχι» το 31%, ενώ αναποφάσιστο είναι το 16%.

Η καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε το Σάββατο στο εβδομαδιαίο διάγγελμά της ότι θεωρεί δυνατή την επίτευξη μιας σταθερής σχέσης με τον εκλεγμένο πρόεδρο της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, αν και η ίδια είχε στηρίξει στις εκλογές τον απερχόμενο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί. Στη συνάντηση δεν θα ληφθούν αποφάσεις σχετικά με την κρίση στην Ευρωζώνη, αλλά θα είναι μια συνάντηση γνωριμίας.

Στην εκλογική περιφέρεια της Μαρίν Λεπέν θα είναι υποψήφιος ο Ζαν Λυκ Μελανσόν στις βουλευτικές εκλογές, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος. Ο ηγέτης της Αριστεράς ο οποίος ήλθε τέταρτος στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών, αποφάσισε να δώσει τη μάχη στο Ενέν-Μπομόν (κοντά στο Καλαί), όπου τα ποσοστά της Λεπέν έφτασαν στο 30%.

Οικονομία

Εάν η Ελλάδα δεν τηρήσει τις ισχύουσες συμφωνίες με την ΕΕ και το ΔΝΤ, δεν θα λάβει περαιτέρω χρηματοδότηση, προειδοποιεί ο πρόεδρος της Γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας: «Αν η Αθήνα δεν κρατήσει τον λόγο της, θα είναι μια δημοκρατική απόφαση, αλλά θα σημαίνει και πως δεν υπάρχει πια έδαφος για συνέχιση της χρηματοδότησης» τονίζει ο Γενς Βάιντμαν. Παράλληλα, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επανέλαβε πως η απαρέγκλιτη τήρηση των δεσμεύσεων είναι καθοριστικής σημασίας, λέγοντας πως με αυτήν την προϋπόθεση «μπορούμε να συζητήσουμε πώς θα προωθήσουμε την ανάπτυξη».

«Εάν η Αθήνα χρειάζεται χρόνο για το σχηματισμό κυβέρνησης, πρέπει να της τον δώσουμε» σημειώνει ο πρόεδρος του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, συστήνοντας στους Ευρωπαίους «να μην κουνούν το δάκτυλο στους Έλληνες, αλλά να τους αφήσουν να αποφασίσουν μόνοι τους τι θα κάνουν». Ο Γιούνκερ επίσης δεν θα έβλεπε κατ' αρχήν αρνητικά το περιθώριο ενός παραπάνω χρόνου για εφαρμογή των συμφωνηθέντων μεταρρυθμίσεων, σημειώνοντας πάντως πως κάτι τέτοιο θα έπρεπε να αποφασιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο. «Έξοδος από την Ευρωζώνη θα ήταν η πιο ακριβή λύση» λέει το EFSF, συμφωνώντας με τον πρόεδρο του Eurogroup.

Από σκληρή δοκιμασία αναμένεται να περάσει τη Δευτέρα και την Τρίτη η χώρα στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο του Συμβουλίου υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης και του Ecofin. Ο υπουργός Οικονομικών, Φ.Σαχινίδης, πείστηκε, τελικά, να εκπροσωπήσει τη χώρα στο Συμβούλιο μετά από συνεννόηση Παπαδήμου-Παπούλια. Δοκιμασία περιμένει την Τρίτη στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος Γ.Προβόπουλο, ο οποίος θα ζητήσει την έγκριση της ΕΚΤ για την εκταμίευση κεφαλαίων που θα στηρίξουν τη ρευστότητα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.

Αθλητισμός

Η Ρεάλ Σοσιεδάδ νίκησε 1-0 τη Βαλένθια σε έναν αδιάφορο βαθμολογικά αγώνα. Το μοναδικό τέρμα της συνάντησης σημειώθηκε από τον Γκρίζμαν στο 64' στην αναμέτρηση με την οποία άνοιξε η αυλαία της 38ης και τελευταίας αγωνιστικής της πριμέρα ντιβιζιόν. Με γκολ του Κεϊτά στο 90' η Μπαρτσελόνα ήρθε ισόπαλη 2-2 με την Μπέτις στη Σεβίλη.

Η Ντόρτμουντ διέλυσε την Μπάγερν Μονάχου με 5-2 και στέφθηκε Κυπελλούχος Γερμανίας, κατακτώντας το πρώτο νταμπλ της ιστορίας της. Οι Βαυαροί, από την πλευρά τους, πραγματοποίησαν απογοητευτική εμφάνιση μία εβδομάδα πριν τον τελικό του Champions League με αντίπαλο την Τσέλσι.

Γιάννης Κοντοές και Δημήτρης Σιαλμάς έμειναν εκτός αποστολής για το παιχνίδι με τον Ατρόμητο την Κυριακή στο Περιστέρι (17:00) για την 4η αγωνιστική των πλέι οφ, καθώς δεν προπονήθηκαν ούτε το Σάββατο. Και ο Νίκος Εγγλέζου αποκλείστηκε καθώς ένιωσε ενοχλήσεις στους οπίσθιους μηριαίους.




ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ.


Από που προέρχεται η σημερινή κρίση;

Με ρωτάς άνθρωπε του Θεού, από πού προέρχεται η σημερινή κρίση, και τι σημαίνει αυτή. Ποιός είμαι εγώ για να με ρωτάς για ένα τόσο μεγάλο μυστικό; "Μίλα, όταν έχεις κάτι καλύτερο από τη σιωπή", λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Όμως παρόλο που θεωρώ, ότι η σιωπή είναι τώρα καλύτερη από κάθε ομιλία, και όμως λόγω αγάπης προς εσένα, θα σου εκθέσω εκείνα που σκέπτομαι, περί αυτού που ρώτησες.

Η κρίση είναι ελληνική λέξη, και σημαίνει δίκη. Στην Αγία Γραφή αυτή η λέξη χρησιμοποιείται πολλές φορές. Έτσι ο ψαλμωδός λέει: "διά τούτο ουκ αναστήσονται ασεβείς εν κρίσει" (Ψαλμ. 1, 5). Σε άλλο μέρος πάλι λέει: "έλεος και κρίσιν ασομαι σοι, Κύριε" (Ψαλμ. 100,1). Ο σοφός Σολομώντας γράφει, ότι "παρά δε Κυρίου πάντα τα δίκαια" (Παρ. Σολ. 16,33). Ο ίδιος ο Σωτήρας είπε, "αλλά την κρίσιν πάσαν δέδωκε τω υιω" (Ιωάν. 5, 22), ενώ λίγο πιο κάτω λέγει πάλι "νυν κρίσις εστί του κόσμου τούτου" (Ιων. 12,31). Ο απόστολος Πέτρος γράφει "ότι ο καιρός του άρξασθαι το κρίμα από του οίκου του Θεού" (Α' Πέτρ. 4,17).

Αντικατάστησε τη λέξη "κρίση" με τη λέξη "δίκη" και διάβασε: "Διά τούτο ουκ αναστήσονται ασεβείς εν δίκη" ή "αλλά την δίκης πάσαν δέδωκε τω υιω" ή "νυν δίκη εστί ου κόσμου τούτου" ή ότι "αποδώσουσι λόγον τω ετοίμως έχοντι δικάσαι ζώντας και νεκρούς". Εώς τώρα οι ευρωπαϊκοί λαοί χρησιμοποιούσαν τη λέξη "δίκη" αντί για τη λέξη "κρίση", όποτε και να τους έβρισκε κάποια συμφορά. Τώρα η καινούργια λέξη αντικατέστησε την παλιά, και το κατανοητό έγινε ακατανόητο. Όταν γινόταν ξηρασία, πλημμύρα, πόλεμος ή έπεφτε επιδημία, όταν έριχνε χαλάζι, γίνονταν σεισμοί, πνιγμοί και άλλες συμφορές, έλεγαν: "Θεία δίκη!".

Και αυτό σημαίνει: κρίση μέσα από ξηρασίες, κρίση μέσα από πλημμύρες, μέσα από πολέμους, μέσα από επιδημίες κλπ. Και τη σημερινή χρηματοοικονομική δυσκολία ο λαός την θεωρεί ως Θεία δίκη, όμως δεν λέει η δίκη αλλά η κρίση. Έτσι ώστε η δυσκολία να πολλαπλασιάζεται με το να γίνεται ακατανόητη: Εφόσον όσο ονομαζόταν με την κατανοητή λέξη "δίκη", ήταν γνωστή και η αιτία, λόγω της οποίας ήρθε η δυσκολία, ήταν γνωστός και ο Δικαστής, ο Οποίος επέτρεψε την δυσκολία, ήταν γνωστός και ο σκοπός της επιτρεπομένης δυσκολίας. Μόλις όμως χρησιμοποιήθηκε η λέξη "κρίση", λέξη ακαταλαβίστικη σε όλους, κανείς δεν ξέρει πια να εξηγήσει ούτε για ποιό λόγο, ούτε από Ποιον, ούτε ως προς τι . Μόνο σ’ αυτό διαφέρει η τωρινή κρίση από τις κρίσεις που προέρχονται από την ξηρασία ή την πλημμύρα ή τον πόλεμο ή την επιδημία ή τους πνιγμούς ή κάποιους άλλους πειρασμούς.

Με ρωτάς για την αιτία της τωρινής κρίσης, ή της τωρινής Θείας δίκης! Η αιτία είναι πάντα η ίδια. Η αιτία για τις ξηρασίες, τις πλημμύρες, τις επιδημίες και άλλα μαστιγώματα της γενιάς των ανθρώπων, είναι η αιτία και για την τωρινή κρίση. Η αποστασία των ανθρώπων από τον Θεό. Με την αμαρτία της Θεοαποστασίας, οι άνθρωποι προκάλεσαν αυτή την κρίση, και ο Θεός την επέτρεψε, ώστε να ξυπνήσει τους ανθρώπους, να τους κάνει ενσυνείδητους, πνευματικούς και να τους γυρίσει προς Εκείνον. Στις μοντέρνες αμαρτίες- μοντέρνα και η κρίση. Και όντως ο Θεός χρησιμοποίησε μοντέρνα μέσα ώστε να το συνειδητοποιήσουν οι μοντέρνοι άνθρωποι: χτύπησε τις τράπεζες, τα χρηματιστήρια, τις οικονομίες, το συνάλλαγμα των χρημάτων.

Ανακάτωσε τα τραπέζια στις συναλλαγές σ’ όλο τον κόσμο, όπως κάποτε στο ναό των Ιεροσολύμων. Προξένησε πρωτόγνωρο πανικό μεταξύ εμπόρων και αυτών που ανταλλάσσουν το χρήμα. Προκάλεσε σύγχυση και φόβο. Όλα αυτά τα έκανε για να ξυπνήσουν τα υπερήφανα κεφαλάκια των σοφών της Ευρώπης και της Αμερικής, για να έλθουν εις εαυτούς και να πνευματικοποιηθούν. Και από την άνεση και το αγκυροβόλημα στα λιμάνια της υλικής σιγουριάς, να θυμηθούμε τις ψυχές μας, να αναγνωρίσουμε τις ανομίες μας και να προσκυνήσουμε τον ύψιστο Θεό, τον ζωντανό Θεό.

Μέχρι πότε θα διαρκέσει ή κρίση; Όσο το πνεύμα των ανθρώπων παραμείνει δίχως αλλαγή. Ώσπου οι υπερήφανοι υπαίτιοι αυτής της κρίσης να παραιτηθούν μπροστά στον Παντοδύναμο. Ώσπου οι άνθρωποι και οι λαοί να θυμηθούν, την ακαταλαβίστικη λέξη «κρίση», να την μεταφράσουν στη γλώσσα τους, ώστε με αναστεναγμό και μετάνοια να φωνάξουν: «η Θεία δίκη»! Πες και εσύ, τίμιε πατέρα, η Θεία δίκη, αντί η κρίση, και όλα θα σου γίνουν ξεκάθαρα. Χαιρετισμούς και ειρήνη!
__________________________________

Το κείμενο γράφθηκε πριν ογδόντα σχεδόν χρόνια! Τότε που η Αμερική και ο κόσμος όλος συγκλονιζόταν από το οικονομικό κράχ του 1929. Το κείμενο του Σέρβου τότε Ιεράρχου, Μητροπολίτου Αχρίδος, του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, είναι σαν να γράφηκε σήμερα.



ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ. 20η) ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΩΝΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ

Ελληνική, κοινόβια, Ιερά Μονή γιορτάζει τη μνήμη 
του Πρωτομάρτυρα Στεφάνου, στις 27 Δεκεμβρίου.


Βρίσκεται κοντά στη Μονή Ζωγράφου, σε απόσταση 50’ περίπου από την παραλία, σε υψόμετρο 200. Η παλαιότερη ιστορία της μονής μας είναι άγνωστη, γιατί οι αλλεπάλληλες καταστροφές αφάνισαν τις αρχαιότερες μαρτυρίες. Η παλαιότερη μνεία της ανάγεται στον 11ο αιώνα. Ως Μονή Κωνσταμονίτου αναφέρεται σε χρυσόβουλλο του αυτοκράτορα Ιωάννη Α’ του Παλαιολόγου, καθώς και σε χρυσόβουλλο του Μανουήλ Β’ του Παλαιολόγου, ενώ στο Γ’ Τυπικό (1393) αναφέρεται ως Μονή Κωνσταντίου. Η ονομασία της ως Μονής Κασταμονίτου προέρχεται ίσως από τον τόπο καταγωγής του ιδρυτή της (Κασταμών ή Κασταμονή, πόλη της Παφλαγονίας) ή από το οικογενειακό του όνομα  (Κασταμονίτης).

Μέχρι τον 13ο αιώνα το όνομα της μονής εμφανίζεται σπάνια. Τον Αύγουστο του 1287 ο ιερομόναχος της μονής Βαρθολομαίος υπογράφει ένα έγγραφο του Πρώτου Ιωάννη, και την υπογραφή του ίδιου μοναχού την βρίσκουμε και σε άλλα έγγραφα μέχρι το 1310. Έτσι διαπιστώνουμε την ιστορική παρουσία της μονής ανάμεσα στα άλλα ιδρύματα του Αγίου Όρους, χωρίς όμως να μπορούμε να γνωρίζουμε λεπτομέρειες από τη ζωή της. Μετά τον Ιωάννη, εμφανίζεται στις υπογραφές των ιστορικών εγγράφων ο ηγούμενός της Ματθαίος και αργότερα ο Βησσαρίων και άλλοι. Ο αυτοκράτορας Ιωάννης Ε’ ο Παλαιολόγος εξέδωσε χρυσόβουλλο, με το οποίο κατοχύρωσε τα προνόμια της μονής, ενώ λίγο νωρίτερα είχε περιέλθει στη δικαιοδοσία της η αρχαία Μονή του Νεακίτου και το μονύδριο του Σκαμανδρηνού. Στις αρχές του 15ου αιώνα ο περιηγητής Ζωσιμάς την αναφέρει τελευταία ανάμεσα στις μονές του Αγίου Όρους. 

Στα χρόνια του Ιωάννη Ε’ του Παλαιολόγου καταστράφηκε από πυρκαγιά και την ανοικοδόμηση της ανέλαβε ο Νεόφυτος, ηγούμενος το 1423, με τη βοήθεια των Σέρβων ηγεμόνων Ράντιτς και Μπράνκοβιτς. Μετά τις αρχές του 16ου αιώνα, η μονή βρέθηκε σε οικονομική δυσπραγία, ίσως εξαιτίας πάλι κάποιας πυρκαγιάς που κατέστρεψε τις εγκαταστάσεις της, και η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα, οπότε αρχίζει νέα περίοδος ακμής.

Το 1819 η Βασιλική του Αλή Πασά δώρισε αρκετά χρήματα στον ηγούμενο της μονής Χρύσανθο, ο οποίος άρχισε να ανακαινίζει τα κτήριά της. Η Ελληνική επανάσταση, κυρίως όμως ο δικαστικός αγώνας με τη Μονή Δοχειαρίου για το Μονύδριο του Καλλιγράφου, ταλαιπώρησαν τη μονή, η οποία μόνο μετά τα μέσα του 19ου αιώνα κατάφερε να ξαναβρεί τον κανονικό της ρυθμό. Τότε ανακαινίστηκαν το καθολικό και  οι πτέρυγες των κελιών. Το αρχαιότερο τμήμα που διατηρήθηκε, με την οικοδόμηση του 19ου αιώνα, είναι ο πύργος, ο οποίος ενσωματώθηκε στη νότια πτέρυγα. Σήμερα έχει 24 περίπου μοναχούς και ακολουθεί τον αυστηρό κοινοβιακό τρόπο ζωής.
    
Το καθολικό χτίστηκε το 1860-1869 στη θέση παλαιότερου ναού που καταστράφηκε εντελώς. Ακολουθεί τον καθιερωμένο αγιορείτικο τύπο και  δεν τοιχογραφήθηκε ποτέ. Η τράπεζα, χωρίς τοιχογραφίες και αυτή, βρίσκεται ενσωματωμένη στη δυτική πτέρυγα. Η βιβλιοθήκη, πάνω από τη λιτή περιέχει 11 ο χειρόγραφα. Από τα κειμήλια της μονής αξίζει να αναφερθούν: η εικόνα του Πρωτομάρτυρα Στεφάνου, οι δύο εικόνες της Παναγίας (Οδηγήτριας και αντιφωνήτριας) που φυλάγονται στο καθολικό, και μια μικρή εικόνα του αγίου Αντωνίου του 16ου αιώνα από το ομώνυμο κελί. Υπάρχουν ακόμα αρκετά άγια λείψανα, τεμάχιο από το Τίμιο ξύλο, ένας λαμπρός βυζαντινός Επιτάφιος, πολύτιμα ιστορικά έγγραφα κ.λπ. Το τέμπλο της Μονής, μαρμάρινο, είναι έργο του μεγάλου γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά ή μαθητών αυτού. Μέσα στον περίβολο υπάρχουν ακόμη 4 παρεκκλήσια.

Mετάβαση στη Μονή:
Από Ουρανούπολη →Ασανάς Μονής Κωνσταμονίτου, με το πλοίο της γραμμής (φερυμπωτ) ή θαλάσιο ΤΑΧΙ (είναι η τρίτη στάση με το πλοίο της γραμμής) και στη συνέχεια με τα πόδια.
 
Ο δρόμος είναι ανηφορικός και κουράζει το προσκυνητή
  Διάρκεια διαδρομής: Μία (1) ώρα περίπου.


ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ 
ΚΩΝΣΤΑΜΟΝΙΤΟΥ

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ ΜΑΣ
ΣΤΙΣ 20  ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ



ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 13/5/2012


Γεγονότα

1821: Η νίκη των επαναστατικών δυνάμεων στο Βαλτέτσι ανοίγει το δρόμο για την κατάληψη της Τριπολιτσάς, στρατιωτικού και πολιτικού κέντρου της Πελοποννήσου (οπλαρχηγοί: Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Κυριακούλης Μαυρομιχάλης, Ηλίας Μαυρομιχάλης, Ιωάννης Μαυρομιχάλης, Δημήτρης Πλαπούτας κ.ά.).

1890: Ο Νίκολα Τέσλα πατεντάρει την ηλεκτρική γεννήτρια.

1912: Ο υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποιεί την πρώτη στρατιωτική πτήση με αεροπλάνο τύπου «Φάρμαν».

1950: Ο Τζιουζέπε Φαρίνα με Alfa Romeo 158 κερδίζει τον πρώτο αγώνα του Βρετανικού Γκραν Πρι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας, με μέση ωριαία ταχύτητα 90,96 μιλίων.

1956: Διαδηλώσεις μαθητών διοργανώνονται στη Λευκωσία υπέρ της ένωσης με την Ελλάδα. Οι διαδηλωτές ρίχνουν τρεις βόμβες, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένας άγγλος στρατιώτης και να τραυματιστούν πέντε.

1978: Επί πρωθυπουργίας Κωνσταντίνου Καραμανλή, καθιερώνεται η 35ετία για όλους τους εργαζόμενους, με πλήρη σύνταξη στα 58 χρόνια.

Γεννήσεις

1707: Κάρολος Λινέος, εξελληνισμένος τύπος του ονόματος του Καρλ Φον Λίνε, σουηδός βοτανολόγος, «πατέρας» της σύγχρονης βοτανολογίας και εφευρέτης του συστήματος ταξινόμησης φυτών και ζώων. (Θαν. 10/1/1778)

1883: Γεώργιος Παπανικαλάου, γιατρός και ερευνητής, εφευρέτης του γνωστού Τεστ Παπ. (Θαν. 19/2/1962)

1889: Ιγκόρ Σικόρσκι, ρώσος αεροναυπηγός, εφευρέτης του ελικοπτέρου. (Θαν. 26/10/1972)

Θάνατοι

1884: Σάιρους Μακ Κόρμικ, εφευρέτης της θεριζοαλωνιστικής μηχανής. (Γεν. 15/2/1809)

1982: Δέσποινα Αχλαδιώτη, έμεινε στην ιστορία ως η Κυρά της Ρω, καθώς επί 40 χρόνια ύψωνε τη γαλανόλευκη στην ακριτική νησίδα της Ρω, όπου είχε εγκατασταθεί με τον άντρα της από το 1924. (Γεν. 1890)

2002: Βαλέρι Λομπανόφσκι, προπονητής της Δυναμό Κιέβου, ο μεγαλύτερος τεχνικός που ανέδειξε το σοβιετικό ποδόσφαιρο. (Γεν. 6/1/1939)