08 Μαρτίου, 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Συνήλθε σήμερα Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012, στη δεύτερη έκτακτη Συνεδρία Της, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Περί την 9η πρωινή, στη μεγάλη Αίθουσα των Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου, και μετά την προσευχή, ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών : α) Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Δαμασκηνού, β) Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, γ) Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου κ. Τίτου, δ) Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου, ε) Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθονίκου, στ) Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κ. Ιεροθέου, ζ) Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημητρίου, η) Νέας Σμύρνης κ. Συμεών και θ) Κερκύρας και Παξών κ. Νεκταρίου, οι οποίοι απουσίασαν ητιολογημένα.

Μετά ταύτα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιος ανέπτυξε την εισήγησή του σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη, η οποία είχε ως τίτλο: «Έγκρισις Κανονισμού "Περί Εφημερίων"».

Επί της εισηγήσεως έγινε ευρυτάτη συζήτηση, κατά την οποία εξέφρασαν τις απόψεις τους επί του Κανονισμού αλλά και επί των άρθρων αυτού οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες. Μετά τις τοποθετήσεις των Ιεραρχών, διεξήχθη ψηφοφορία και ενεκρίθη ο Κανονισμός «Περί Εφημερίων». Κατόπιν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός ανέγνωσε την Εισήγησή του με θέμα: «Περί του δυνατού, νομικώς και κανονικώς, εκλογής Τιτουλαρίων Επισκόπων εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος».

Η Εκκλησία βλέπει στο πρόσωπο του κάθε ανθρώπου το τιμιώτατο πλάσμα του Θεού, για τη σωτηρία του οποίου ο Χριστός προσέφερε το αίμα Του. Διαφυλάττουσα στο πνευματικό Της Αρτοφόριο, σαν πολύτιμο θησαυρό, την Εντολή του Χριστού για έμπρακτη αγάπη του ανθρώπου προς τον συνάνθρωπο, δραστηριοποιείται με ποιμαντική ευθύνη σε έργα ευποιίας, που θεραπεύουν και τις υλικές ανάγκες του ανθρώπου, όχι σαν αφορμές επίδειξης, αλλά ως ευκαιρίες έκφρασης της αγάπης Της προς την εικόνα του Θεού.

Έτσι, εκτός του ότι, μόνο για το 2011 οι Ιερές Μητροπόλεις, οι Ιεροί Ναοί, οι Ιερές Μονές και τα Εκκλησιαστικά Ιδρύματα κατέβαλαν όλες τις νόμιμες φορολογικές εισφορές, που ανέρχονται στο ποσόν των 12.584.139,92 €, γεγονός το οποίο ενίοτε αποσιωπάται, τα 700 περίπου Εκκλησιαστικά Ιδρύματα ανά την Επικράτεια αποδεικνύουν ότι η Ποιμαίνουσα Εκκλησία αφουγκράζεται τον πόνο και τις δυσκολίες των ανθρώπων και προσπαθεί με κάθε τρόπο να τους ανακουφίσει.

Κανένας οργανισμός και καμμία άλλη οργάνωση δεν επιτελεί τέτοιο και τόσο μεγάλο έργο, όπως η Εκκλησία, που θα ήταν μεγαλύτερο, αν δεν είχε ήδη προσφέρει το σύνολο σχεδόν της περιουσίας Της στο Κράτος και αν μπορούσε να αξιοποιήσει τα δεσμευμένα απ αυτό ακίνητά Της.

Το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας γίνεται μέσα στα πλαίσια της ορθόδοξης ανθρωπολογίας. Δεν πρόκειται για προσφορά μόνον υλικών αγαθών για τη συντήρηση του σώματος, αλλά για ποιμαντική διακονία προς τον όλο άνθρωπο.

Η Εκκλησία αποδοκιμάζουσα τις νοοτροπίες και τις πρακτικές, που οδήγησαν στη σημερινή πολύπλευρη κρίση, για την οποία είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι, στην επιλογή των Κυβερνώντων, αλλά και εκείνες τις φωνές, οποθενδήποτε προερχόμενες, που καταφέρονται κατά του Ελληνικού Λαού, δεν θα σταματήσει να προσεύχεται, να λειτουργεί και να βοηθεί πνευματικά και υλικά τον άνθρωπο, και να επιδιώκει τη συνεργασία με την Πολιτεία στην ανακούφιση των προβλημάτων του.

Η Εκκλησία, διδάσκουσα μετά του ιερού Χρυσοστόμου ότι «το χρήμα είναι που δεν αφήνει τους ανθρώπους να είναι άνθρωποι, αλλά τους κάνει να συμπεριφέρονται ως θηρία και δαίμονες», καλεί όλους σε αυτοκριτική και μετάνοια, σε απάρνηση της «θρησκείας της φιλαργυρίας» και επιστροφή στην ευαγγελική ζωή και την αγάπη προς τον πλησίον.

Πιστεύει, τέλος, και διακηρύσσει ότι το θάρρος και η αισιοδοξία, η ελπίδα και η πίστη, ο ψυχικός και πνευματικός πλούτος, είναι τα βασικά μας εφόδια για την υπέρβαση των σημερινών αδιεξόδων.

Με αυτά ως Ορθόδοξοι Έλληνες, αλλά και με το φιλότιμο, αντιμετωπίσαμε όλες τις δυσκολίες της ζωής μας και κατά το παρελθόν και εξήλθαμε νικητές από τις διάφορες κρίσεις που περάσαμε.

Με αυτά θα νικήσουμε και πάλι!

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας
της Εκκλησίας της Ελλάδος


ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΤΟΥΣ ΙΕΡΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 
«Επαναστατώ ως σκεπτόμενος άνθρωπος όταν ακούω την Εκκλησία και την Ορθοδοξία να αντιμετωπίζεται σαν μια μορφή θρησκεύματος όπως άλλων χωρών, σαν να μην έχει σχέση με την Παιδεία, την Ιστορία του λαού μας . Δεν είναι σύνθημα η "Ελληνορθοδοξία". Είναι ιστορική πραγματικότητα. Όλοι όσοι με πίστη βαθύτερη την ομολογούν πρέπει να βγαίνουν μαχητικά και δημόσια. Κι όχι να έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να απολογούμεθα και να καθόμαστε στην άκρη, σε "απαίδευτους", συνθηματολόγους, οι πνευματικοί άνθρωποι . Και αυτό θέλει τόλμη. Όχι πολύ μεγάλη. Θέλει πίστη στην αλήθεια και την πραγματικότητα. ".

Έχουμε οδηγηθεί σε παρανοϊκές καταστάσεις να κατηγορούμαστε για .."προσηλυτισμό" επειδή θέλουμε να διδάσκουμε την πίστη μας και την Ελληνορθοδοξία που αποτελεί την πίστη του 95% αυτού του λαού». Αυτά είχε πει μεταξύ άλλων ο πρώην  πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο νέος υπουργός Παιδείας, την ημέρα που τιμήθηκε με την Ανώτατη Διάκριση της Ελλαδικής Εκκλησίας, το Χρυσό Σταυρό του Αποστόλου Παύλου, επί εποχής  Χριστοδούλου.

Για την διδασκαλία μαθήματος των Θρησκευτικών 
και την Ίδρυση Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.

 "Ναι στο διάλογο για την εκπαίδευση. Ναι να συζητήσουμε πως θα είναι καλλίτερη η διδασκαλία . Αλλά γιατί να συζητήσουμε την αντικατάσταση της διδασκαλίας της Θρησκείας του 95% με την Ιστορία των Θρησκειών; Να διδαχθούν τα παιδιά λόγου χάριν τον Ινδουισμό. Ναι είναι χρήσιμο. Ας μάθω τι είναι αλλά να μην μάθω την πίστη μου; Να μη διδαχθούν τα παιδιά το λόγο του Αποστόλου Παύλου; Δεν είναι μόνο οι κληρικοί που διαμαρτύρονται δικαίως. Είμαστε και εμείς που αποτελούμε την Εκκλησία. Εμείς οι λαικοί που ανήκουμε σε αυτήν που πρέπει να υψώσουμε φωνή".

Για τους ιερωμένους

" Oι ιερωμένοι ήταν αυτοί που μπήκαν μπροστά στον αγώνα του λαού μας και για το φωτισμό, την διάσωση και την διάδοσή της Ιστορίας του, της Γλώσσας και της Παιδείας του. Φωτισμένοι άνθρωποι. Μπορεί ο Κοραής από την μια να συνέβαλλε αλλά κυρίως ήταν εκείνοι οι φωτισμένοι Επίσκοποι ως και οι απλοί μοναχοί . Ένας Ανθιμος Γαζής, ένας Ευγένιος Βούλγαρης, ένας Κωνσταντίνος Οικονόμου εκ των Οικονόμων. Ο,τι πάρετε προέρχεται από το χώρο του κλήρου. Φωτισμένοι άνθρωποι οι οποίοι συνδιάζουν τα κλασσικά γράμματα με τα κείμενα που εξέδωσαν μέσα από τα οποία ξεσήκωσαν πνευματικά το γένος να πάρει τα όπλα. 

Πού είναι η αντίθεση του Ελληνισμού με την Χριστιανοσύνη και την Παιδεία; Πού είναι ο συντηρητισμός; Αντίθετα οι κληρικοί μας δίδαξαν δημόσια την Ελληνορθόδοξη Παράδοση και συμφιλίωσαν τα Ελληνικά Γράμματα με την Ορθοδοξία. Ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Η Ελληνορθοδοξία προχώρησε και έφτασε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας με μεγάλα μυαλά. Δεν είναι αντίθετη η Χριστιανική Διδασκαλία με τον Ελληνισμό".

Για τα κατηχητικά σχολεία

"Τα βιώματά μου στην Εκκλησία διαμορφώθηκαν πολύ νωρίς από τότε που είμασταν μαθητές του Γυμνασίου και είχαμε την ευκαιρία να φοιτήσουμε στα κατηχητικά σχολεία. Η σχέση της Επιστήμης μου με τα κατηχητικά σχολεία ήταν άρρηκτη αφού φοιτούσα στο 9ο Γυμνάσιο και είχα κατηχητή τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ.Αναστάσιο.