30 Μαΐου, 2011

ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΛΥΣΕΙΣ ΖΗΤΑΕΙ ΕΚΛΟΓΕΣ Ο Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ.

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

«Μόνο εκλογές»

Ο ΠΡΩΗΝ πρωθυπουργός Κ. Καρα­μανλής μπορεί να κρατά αποστάσεις, πλην όμως, όταν πρόκειται για «συναί­νεση» δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Άλλωστε δεν ξεχνά την πρό­σκληση που εί­χε απευθύνει και ο ίδιος στους πολιτι­κούς αρχηγούς το 2009. Το «ναυάγιο» της Σύσκεψης των Πολιτικών Αρχηγών δεν τον άφησε «αδιάφορο». Οπως παρατήρησε μιλώ­ντας σε συνεργάτες του, «με την εξέ­λιξη που είχε η συνάντηση, οι εκλογές είναι πλέον η μόνη ρεαλιστική λύση».

Επίσκεψη του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κ. ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο.

image

Με τον Πρόεδρο της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα συναντήθηκε σήμερα το πρωί ο Μακαριώτατος.

Ο Αρχιεπίσκοπος και ο κ. Τσίπρας συζήτησαν για τις τρέχουσες κοινωνικές εξελίξεις και για το ρόλο που διαδραματίζει η Εκκλησία στην ανακούφιση των πλέον αδυνάμων μελών της κοινωνίας μας.

Τέλος, να σημειωθεί, ότι η επίσκεψη του κ. Τσίπρα δίηρκησε περίπου 35' λεπτά.

Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ.

image

Με αφορμή τα δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με την περικοπή του μισθού των Κληρικών από την Κυβέρνηση στο ήμισυ και το υπόλοιπο ήμισυ από τις Μητροπόλεις, θα πρέπει η Κυβέρνηση να αναλογιστεί τις ευθύνες της, για την απόφασή της αυτή σε αυτό το λεπτό ζήτημα. Σας παραθέτουμε κείμενο του Συνταγματολόγου κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, που αναφέρεται σχετικά την περίοδο Σημίτη, για τη ρύθμιση της μισθοδοσίας των Ορθοδόξων Κληρικών.

________________________

Διαβάστε το κείμενο:

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό: στην ελληνική έννομη τάξη προστατεύεται η θρησκευτική ελευθερία και όχι απλώς και μόνον η ανεξιθρησκία, δηλαδή η ανοχή του κράτους έναντι όλων των εκδηλώσεων, αρνητικών ή θετικών, του θρησκευτικού γίγνεσθαι. Διασφάλιση της θρησκευτικής ελευθερίας σημαίνει όμως ότι το κράτος δεν «ανέχεται» απλώς, αλλά ότι υποχρεούται και να προστατεύει με θετικό τρόπο τη θρησκευτική συνείδηση και τη λατρεία για κάθε «γνωστή» θρησκεία. Αυτό, σε συνδυασμό με την παράγραφο 3 του άρθρου 13, σύμφωνα με το οποίο «οι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντι της όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας», δίνει απάντηση και στο ζήτημα της κρατικής μισθοδοσίας των λειτουργών της ορθόδοξης εκκλησίας. Ανεξάρτητα από την ιστορική αιτιολόγηση των σχετικών ρυθμίσεων και από τη σύνδεση τους με τους διακανονισμούς που έγιναν κατά καιρούς ως προς την εκκλησιαστική περιουσία, τα έσοδα των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων και την είσπραξη σημαντικού τμήματος τους από το κράτος, σημασία έχει το γεγονός πως το θέμα πρέπει πλέον να τεθεί αντίστροφα:

Στο πλαίσιο ενός κράτους θρησκευτικά ελεύθερου και φιλελεύθερου, που προστατεύει ενεργητικά και δεν ανέχεται απλώς το θρησκεύεσθαι (όπως και το μη θρησκεύεσθαι), το ζητούμενο δεν θα έπρεπε να είναι η κατάργηση της κρατικής μισθοδοσίας του ορθόδοξου κλήρου, αλλά η δημοσιονομική κάλυψη της μισθοδοσίας των λειτουργών και των άλλων γνωστών θρησκειών. Αυτό άλλωστε γίνεται εν μέρει, εφόσον ο μουφτής, π.χ., είναι δημόσιος λειτουργός. Είναι, βέβαια, προφανές ότι για λόγους θρησκευτικής ισότητας μία ρύθμιση για τη μισθοδοσία από το κράτος των λειτουργών και των άλλων («γνωστών») θρησκειών πρέπει να συνοδεύεται από δημοσιονομικούς διακανονισμούς ανάλογους με αυτούς που διέπουν τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα της ορθόδοξης εκκλησίας, καθώς ιστορικά η ανάληψη της μισθοδοσίας των ορθόδοξων κληρικών από το κράτος συνδυάστηκε με ειδικές ρυθμίσεις για την είσπραξη από αυτό σημαντικού ποσοστού των κάθε είδους εσόδων των ναών, των προσκυνημάτων κ.λπ.

«Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΟΡΚΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΩΝ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΑΝΟΜΙΕΣ ΒΑΡΥΝΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΦΟΡΤΩΣΑΝ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΑΝΕΙΟ Η ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ».

image

ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ

Βγήκαμε από την περιπέτεια της δικτατορίας με μια ανεξήγητη τυφλή ροπή προς τον άκρατο ευδαιμονισμό, δίχως ν' αναρωτηθούμε από πού προέρχονταν οι χρηματικοί πόροι που αναπάντεχα ανέβαζαν την οικονομική άνεση. Κανένας μας, μήτε εγώ, που τώρα το συνειδητοποιώ και υψώνω φωνή απόγνωσης, δεν είχαμε προσεγγίσει την πικρή αλήθεια, ότι τρώγαμε τις σάρκες μας αντλώντας από υπερδανεισμό, ο οποίος συνεχώς διογκωνόταν. Πρόφαση διαφυγής από αυτή την αλήθεια δεν υπάρχει. Όλοι φταίξαμε, καθώς αργήσαμε να συνειδητοποιήσουμε την ωμή πραγματικότητα.

Φταίμε, που ποτέ δεν είχαμε θέσει αιχμηρά ερωτήματα, από που τάχα προέρχονταν οι πόροι των χρημάτων, που αφειδώς στήριζαν τον καλπασμό των διορισμών στο Δημόσιο και στον ακόμη πιο σπάταλο ευρύτερο τομέα των αυτοδιοικούμενων δημόσιων οργανισμών. Σαν τις μωρές παρθένες - μαζί και ο συντάκτης αυτών των γραμμών - βλέπαμε, θαυμάζαμε και καμαρώναμε το θρίαμβο του Σοσιαλισμού και της λεγόμενης περήφανης εθνικής εξωτερικής πολιτικής, με κορυφαίο αναιδές κρούσμα την «κορόνα» τού τότε αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών κ. Πάγκαλου, στη σύνοδο των ηγετών της Ευρώπης στην Κέρκυρα, τότε που είχε χαρακτηρίσει τη Γερμανία ως τον «νάνο με τα ξύλινα πόδια»!

Μετεξελίχθηκε έτσι ο μέσος Έλληνας (ο Έλληνας του κάματου και της φιλότιμης προσπάθειας όλων των προηγούμενων χρόνων) σε ένα πρόστυχο κακέκτυπο εγωιστικού και απερίσκεπτου καταναλωτή, το πρότυπο του «Ελληναρά», με τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, τις παράλληλες αργομισθίες και τη λούφα, ιδίως δε με την κατάχρηση των αγροτικών επιδοτήσεων, για χάρη των οποίων έκλειναν κάθε χρόνο όλοι οι μεγάλοι δρόμοι της χώρας, ώσπου τα κατάφερναν, έπαιρναν τις επιδοτήσεις των κουτόφραγκων (ή μήπως νέα δανεικά;), έριχναν κάποια ψιχία στους Αλβανούς και Πακιστανούς εργάτες, που άστεγοι και πεινασμένοι δούλευαν στα χωράφια, ενώ εκείνοι - με κάποιες εξαιρέσεις νοικοκυραίων, που τουλάχιστον φρόντισαν να χτίσουν ένα σπίτι για το παιδί τους - κατασπαταλούσαν τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις στα περιώνυμα «κλαμπ», που ξεφύτρωναν στην ύπαιθρο, ανανεώνοντας συνεχώς την πραμάτεια τους με Βουλγάρες, Ουκρανές και άλλες δύστυχες υπάρξεις τού άλλοτε «Υπαρκτού Σοσιαλισμού», κάθε φορά που τα τρακτέρ, στους δρόμους, πειθανάγκαζαν τις κυβερνήσεις για νέες πλούσιες επιδοτήσεις των δήθεν πενόμενων αγροτών.

Επιδοτήσεις που αντλούσαν από πού; Μα από πού αλλού, έξω και πέρα από νέα θαλασσοδάνεια; Αυτά ακριβώς τα θαλασσοδάνεια, τα οποία, μαζί με άλλες σπάταλες αμαρτίες μας, τώρα η τρόικα πιέζει κι εκβιάζει ν' αποπληρώσουμε, εκποιώντας τα όσια και τα ιερά της Ιστορίας μας. Λέγεται, και ασφαλώς ακούγεται πειστικά, ότι οι ελεγκτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, όταν ήρθαν και άρχισαν τον έλεγχο, δεν πίστευαν στα μάτια τους, εμβρόντητοι, μπροστά στο ύψος και στην έκταση της διαρπαγής που, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, χαρακτηρίζει τα 25 χρόνια της δημοκρατικής μεταπολίτευσης στην Ελλάδα. Με πρώτο και κύριο (αλλ' οπωσδήποτε όχι και τον μοναδικό) υπαίτιο αυτής της διαρπαγής όλο τον πολιτικό κόσμο της χώρας, αφού και τα τρία κόμματα (Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ με τον Χαρίλαο Φλωράκη) το 1989 συγκρότησαν, μετείχαν και στήριξαν την κυβέρνηση υπό το διαπρεπή καθηγητή και άλλοτε διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος Ξενοφώντα Ζολώτα.

Τότε ακριβώς, που αυτή η συμμαχική κυβέρνηση βρέθηκε μπροστά στην παγερή πραγματικότητα, ότι η χώρα μας δεν μπορούσε πια να πληρώνει μισθούς και συντάξεις, δίχως διεθνή δανεισμό! Μια εφιαλτική αλήθεια, που δεν δημοσιοποιήθηκε τότε. Που επί είκοσι ένα χρόνια ήταν κοινό μυστικό των λίγων, ενώ στα προεκλογικά μπαλκόνια οι θρασείς πολιτικοί αρχηγοί σταθερά περιγελούσαν τους ψηφοφόρους με τις γνωστές κορόνες, όπως το παλαιότερο «Τσοβόλα, δώσ' τα όλα!» του Αντρέα, ή «για ακόμη καλύτερες μέρες!» του νεότερου Καραμανλή και της μεταμόρφωσης της Ελλάδας ως της «Δανίας του Νότου» των Παπανδρέου. Είναι ντροπή για το δημοκρατικό μας πολίτευμα ότι ο ξεπεσμός της χώρας, που διατελεί σε πλήρη αδυναμία να πληρώνει μισθούς και συντάξεις, δίχως επαχθή διεθνή δανεισμό, έχει συντελεστεί, σε τραγική σύγκριση και αντιπαράθεση με την απεχθούς μνήμης δικτατορία των επίορκων συνταγματαρχών της 21ης Απριλίου, οι οποίοι για πολλές εθνικές ανομίες βαρύνονται, αλλά την εθνική οικονομία δεν φόρτωσαν με κανένα δάνειο ή άλλη οικονομική υποχρέωση.

Τόσο ανάξια της αποστολής τους αποδείχθηκαν το δημοκρατικά πολιτικά κόμματα, στα οποία είχαμε στηρίξει τις ελπίδες και τους καημούς μας για μια καλύτερη Ελλάδα, μέσα στο φως των δημοκρατικών ελευθεριών, τις οποίες ο πολιτικός κόσμος, τελικώς, με απίστευτη βαναυσότητα καπηλεύθηκε και εξακολουθεί να καπηλεύεται.