17 Μαΐου, 2011

Οι αρχές στη Συρία βάζουν στο στόχαστρο πλέον τους συγγενείς των αντιφρονούντων

image

Το συριακό καθεστώς αντιμέτωπο με ένα πρωτοφανές κίνημα αμφισβήτησης τους τελευταίους δύο μήνες διώκει πλέον τους συγγενείς πολιτικών αντιφρονούντων και υποστηρικτών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καταγγέλλει το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (HRW)."Η ηγεσία της Συρίας κάνει λόγο για πόλεμο κατά των τρομοκρατών αλλά αυτό που βλέπουμε επί τόπου είναι ένας πόλεμος κατά των απλών Σύρων --δικηγόρων, υπέρμαχων ανθρωπίνων δικαιωμάτων, φοιτητών-- που ζητούν μια δημοκρατική μεταρρύθμιση στη χώρα τους", δήλωσε η Σάρα Λία Ουίτσον, η διευθύντρια του Human Rights Watch για τη Μέση Ανατολή.

"Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης μπορεί να έχει επισήμως αρθεί, αλλά η καταστολή εξακολουθεί να είναι ο κανόνας στους δρόμους της Συρίας", τόνισε η οργάνωση για την προάσπιση ανθρωπίνων δικαιωμάτων που εδρεύει στη Νέα Υόρκη.Εκατοντάδες αντικαθεστωτικοί διαδηλωτές συνελήφθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες στη διάρκεια μιας αιματηρής καταστολής που προκάλεσε το θάνατο ακόμη τουλάχιστον επτά ανθρώπων χθες, Κυριακή. Ορισμένοι αντιφρονούντες απελευθερώθηκαν επίσης χθες, όπως το στέλεχος της αντιπολίτευσης Ριάντ Σέιφ και η υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Κατρίν Τάλι.

Σύμφωνα με την ΜΚΟ, οι συριακές δυνάμεις ασφαλείας σε ορισμένες περιπτώσεις κρατούν συγγενείς ή οικείους πολέμιων του καθεστώτος του κόμματος Μπάαθ για να μάθουν που βρίσκονται αυτοί. "Η συριακή κυβέρνηση εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατές λύσεις για να κρατεί και να τιμωρεί όσους ζητούν να γίνουν μεταρρυθμίσεις στη χώρα", είπε η Ουίτσον αναφέροντας ότι πολλοί ακτιβιστές είχαν αποφασίσει να κρύψουν τις οικογένειές τους.

Για την Ουίτσον, οι πρακτικές αυτές δείχνουν ότι το συριακό καθεστώς έχει "χρεοκοπήσει ηθικά"."Πίσω από τη ρητορική των υποσχέσεων και του εθνικού διαλόγου, υπάρχει η συστηματική πρόθεση να υψωθεί το τείχος του φόβου στη Συρία με έναν μόνο σκοπό: να επιτραπεί στον πρόεδρο Μπασάρ αλ 'Ασαντ και την κλίκα του να διατηρήσουν τη σιδηρά πυγμή τους στην εξουσία", πρόσθεσε.

Συνελήφθη υποδυόμενος τον "ανιψιό" του Αρχιεπίσκοπου.

image

Τριαντατριάχρονος συνελήφθη από την Ασφάλεια Αττικής για πλαστογραφία, εκβίαση και απάτη, επειδή εμφανιζόταν ψευδώς ως ανιψιός του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμου, και υποσχόταν σε επιχειρηματία ότι θα μεσολαβούσε για να κατοχυρωθεί στο όνομά του διαγωνισμός τροφοδοσίας διαφόρων ιδρυμάτων. Ο 33χρονος συνελήφθη στο χώρο νοσοκομείου, όπου είχε κλείσει ραντεβού με τον επιχειρηματία και παραλάμβανε απ' αυτόν 10.000 ευρώ, ποσό το οποίο είχε προσημειωθεί από την Αστυνομία, που ενημερώθηκε από τον παθόντα.

Από την έρευνα προέκυψε ότι το τελευταίο τρίμηνο ο συλληφθείς είχε αποσπάσει, με το συγκεκριμένο τρόπο, από τον ίδιο επιχειρηματία, 77.912 ευρώ. Στην κατοχή του 33χρονου βρέθηκε το προσημειωμένο ποσό των 10.000 ευρώ κι ένα βιβλιάριο τράπεζας, στο οποίο γίνονταν οι επίμαχες χρηματικές καταθέσεις.

Τέλος, να αναφερθεί, ότι ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.

image

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ

Όταν σκοντάφτουμε, σηκωνόμαστε και περπατούμε πάλι. Αύτη είναι μια διαδικασία καθημερινή, που επιτρέπει τη συνέχεια της ζωής, τη συνέχεια τής πορείας μας και της προόδου. Αύτη είναι συνάμα και ή έννοια τής μετανοίας. Πέφτουμε και σηκωνόμαστε. Αλλάζουμε νου και πορεία. Προσέχουμε να μην πέσουμε πάλι, αλλά και αν τυχόν πέσουμε, σηκωνόμαστε ξανά. Πρόκειται για μια εμπειρία τής καθημερινότητας.

Υπάρχουν όμως φορές στη ζωή που ή πτώση είναι τόσο μεγάλη, ή προκύπτουν κατά σειρά αλλεπάλληλες πτώσεις, που είναι δύσκολο να σηκωθεί κανείς. Τότε έρχονται γύρω μας άνθρωποι νά μας βοηθήσουν ώστε νά μπορέσουμε νά ξανασταθούμε στά πόδια μας και νά ξαναβηματίσουμε διστακτικά.

Υπάρχουν και άλλες φορές που καμιά ανθρώπινη ή και ιατρική βοήθεια δεν είναι ικανή νά μας συνεφέρει μετά από μια βαριά πτώση.

Υπάρχουν πτώσεις συντριπτικές, που οδηγούν τη ζωή μας σέ μόνιμη παραλυσία, ίσως και στον θάνατο.

Και τότε ή αποκατάσταση δεν είναι πιά μιά εμπειρία τής καθημερινότητας είναι μιά αναστάσιμη εμπειρία. Είναι ή βίωση ενός θαύματος.

Τί πιο βαριά πτώση άπό τή βύθιση στον κόσμο των ναρκωτικών, τής κοκαΐνης και τής ηρωίνης, τήν αύτοπαράδοση στην εμπορία τον θανάτου, στην εγκληματικότητα, την κράτηση στις φυλακές για χρόνια και χρόνια, τη συνεχή τριβή με κάθε είδους κακουργήματα και μιά νοσηρότητα χωρίς τέλος; Και όμως όσο βαθύ και νά είναι τό σκοτάδι, το φως μπορεί νά τό διώξει. Εκεί που πλεονάζει ή αμαρτία, ύπερπερισσεύει και ή χάρις.

Ό Δημήτρης δέν είναι ένας άνθρωπος πού θά τον λέγαμε «ευσεβή». Kαι τό βιβλίο του δέν είναι ένα ευσεβές ανάγνωσμα. Είναι όμως ένας άνθρωπος που χόρτασε από τό σκοτάδι και αναζήτησε τό φώς. Τά ίδια τά αδιέξοδα του, τό αφόρητο κατάντημα τής ζωής του, τον οδήγησαν νά αναζητήσει διέξοδο.

Χάρη στη σταθερή του απόφαση, χάρη στή βοήθεια πού δέχτηκε από κατάλληλους ανθρώπους, χάρη στήν πίστη πού άρχισε νά γεννιέται μέσα του, χάρη στήν αγάπη πού γνώρισε, κατάφερε νά ανέβει την ανηφόρα, μέ όσο κόπο, όσο πείσμα και επίπονη προσπάθεια κι άν χρειάστηκε. Kαι μετά άπό είκοσι τέσσερα χρόνια στο λήθαργο των σκληρών ναρκωτικών, αφού έφτασε επανειλημμένα στο χείλος τον θανάτου, σήμερα έχει γυρίσει στή ζωή και είναι «καθαρός».

Τό αυθόρμητο και πηγαίο ταλέντο του όταν περιγράφει τά σκοτάδια πού γνώρισε καταστάσεις απίστευτες γιά τον 21ο αιώνα δίνει ένα συγκλονιστικό άπό μόνο τον αφήγημα. Ό λόγος όμως πού μας κινεί νά προλογίσουμε τό βιβλίο είναι ακριβώς ότι συνιστά μιά ιστορία μετανοίας και μιά μαρτυρία ελπίδας, θάρρους και πίστης. Ή χριστιανική πίστη δέν είναι μόνο γιά τούς καλοσιδερωμένους και ατσαλάκωτους αυτής τής ζωής. Αντίθετα, είναι και γιά τούς απόκληρους, τούς ασθενείς, τούς φτωχούς, τους αμαρτωλούς.

«Ό ληστής αυθημερόν τάς πύλας του Παραδείσου διήνοιξεν», χάρη στον σταυρικό θάνατο και τήν ανάσταση τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Πολλοί άνθρωποι πού βυθίζονται στα σκοτάδια τών ναρκωτικών δέν βγαίνουν άπ' αυτά γιατί έχουν ήδη χάσει τήν ελπίδα. Πολλοί δέν κερδίζουν τή μάχη γιατί ποτέ δέν τή δίνουν πραγματικά. Πολλοί γονείς εγκαταλείπονται στήν άγνοια και χάνουν τήν πίστη τους.

Ό Δημήτρης, ελεύθερος πιά, μας δίνει ένα παράδειγμα νίκης σέ μιά μάχη πού πολλοί θεωρούν εκ τών προτέρων χαμένη. "Ιδιαίτερη χαρά δίνει στήν ποιμαίνουσα Εκκλησία τό γεγονός ότι τό «θαύμα» αυτό συντελέστηκε ανθρωπίνως χάρη στήν παρέμβαση τού Κέντρου "Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων (Κοινότητα Επιλογή), πού στεγάζεται στον "Ελαιώνα τής Θήβας.

Ό χώρος αυτός δέν θυμίζει σέ τίποτε κρατητήριο. "Αντίθετα, γιά τον κρατούμενο τότε Δημήτρη, όπως και γιά όλους τούς κρατουμένους πού γίνονται δεκτοί γιά αποθεραπεία, μοιάζει σάν πέρασμα άπό τήν κόλαση τών πειθαρχικών ή άλλων φυλακών στον παράδεισο.

Ό συγγραφέας περιγράφει τον χώρο και τις όμορφες εγκαταστάσεις σέ κτήμα όπου πριν στεγαζόταν τό Χιλιαστικό κέντρο Θηβών. Χάρη στους αγώνες τής Εκκλησίας μας ό χώρος αποδόθηκε στήν κοινωνία γιά νά γίνει κέντρο απεξάρτησης και θεραπείας κρατουμένων.

Τότε αναλάβαμε μιά υπόθεση δύσκολη. Ένα όραμα όμως μας κινούσε. Σήμερα εμφορούμαστε άπό αισθήματα χαράς. Ή Εκκλησία και εμείς προσωπικά στεκόμαστε δίπλα στο κέντρο αυτό.

Έχουμε τή δυνατότητα νά διαπιστώνουμε ιδίοις όμμασι τις δυσκολίες άλλά και τήν πρόοδο τον έργον πού συντελείται, και νά προσφέρουμε άπό τήν πλευρά μας τήν αγάπη και τήν πρακτική συμπαράσταση τής Εκκλησίας. Με τον ένα η τον άλλο τρόπο είμαστε πάντα συμμέτοχοι στήν προσπάθεια. Ή χαρά μας είναι απέραντη γιά κάθε παιδί που σώζεται.

Δημήτρη, καλή φώτιση και δύναμη και στήν περαιτέρω πορεία σου.

Ο ΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ TO ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ.

image

Περί τά τέλη Μαρτίου 2011, πληροφορηθήκαμε όλοι, από τόν ημερήσιο τύπο, ότι η κυβέρνηση προωθεί σχέδιο νόμου πού άφορα στήν δωρεά οργάνων προκειμένου αυτά νά χρησιμοποιηθούν σέ μεταμόσχευση.

H ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ

Τό προσχέδιο νόμου γιά τήν δωρεά οργάνων βασίζεται στήν νεοεισαγόμενη έννοια της «εικαζόμενης συναίνεσης». Τί σημαίνει, όμως αυτή η έννοια; Σημαίνει ότι συνάγουμε άπό διάφορα τεκμήρια (μαρτυρίες, κλπ.) ότι ο αποθνήσκων θέλει νά είναι δότης. Γεννάται, όμως, καί ευλόγως θεωρούμε, τό ερώτημα γιατί ο ενδιαφερόμενος δέν εξέφρασε αυτήν τήν επιθυμία του καθ' όλη τή διάρκεια της ζωής του άλλά θά πρέπει νά τήν εικάσουμε κατά τήν ώρα τού θανάτου του;

1. Πέραν όμως αυτού η έννοια της «εικαζόμενης συναίνεσης», χωρίς νά θεωρηθεί δτι υπόκειται σέ συνταγματικό έλεγχο, διότι στήν έποχή μας μάλλον γίνεται κατάχρηση της «αντισυνταγματικότητας» των νόμων καί των διατάξεων, έρχεται σέ ευθεία άντίθεση μέ τό Σύνταγμα της χώρας μας (Σύνταγμα τού 1975), τό οποίο σημειωτέον είναι δημοκρατικότερο όλων των Ευρωπαϊκών Συνταγμάτων άκόμη καί της Συμβάσεως περί Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τού Συμβουλίου της Ευρώπης.

Τό Σύνταγμα της 'Ελλάδος, καί μόνον αυτό, προβλέπει τήν έννοια της «άξίας» τού άνθρώπου, σέ άντίθεση μέ τήν έννοια της αξιοπρέπειας (έννοιας στενότερης) πού προβλέπουν όλα τά υπόλοιπα συντάγματα. Έρχεται, επομένως, η έννοια «εικαζόμενη συναίνεση», σέ καταφανή αντίθεση πρός τό άρθρο 2 παράγραφος 1 τού Συντάγματός μας τό οποίο αναφέρει έπί λέξει : «'Ο σεβασμός καί η προστασία της άξίας τού άνθρωπου αποτελούν πρωταρχικήν υποχρέωσιν της Πολιτείας».

2. Τό προσχέδιο όμως εστιάζεται στό γεγονός ότι έάν κάποιος πεθάνει καί δέν έχει ορίσει σαφώς δτι δέν επιθυμεί νά δοθούν τά όργανά του γιά μεταμόσχευση τότε, αυτός ο άνθρωπος, είναι ένας έν δυνάμει μεταθανάτιος δότης γιά κάποιον πού τό χρειάζεται.

Χωρίς αμφιβολία, καί ή συγκεκριμένη ρύθμιση έρχεται σέ Αντίθεση μέ τό Σύνταγμα της χώρας μας καί ειδικότερα μέ τό άρθρο 5 παράγραφος 1 αυτού σύμφωνα μέ τό οποίο:«Έκαστος δικαιούται νά Αναπτύσσει ελευθέρως την προσωπικότητά του καί νά συμμετέχει εις την κοινωνικήν, οικονομικήν, καί πολιτικήν ζωήν της χώρας, έφ' όσον δέν προσβάλλει τά δικαιώματα τών άλλων καί δέν παραβιάζει τό Σύνταγμα η τά χρηστά ήθη».

Συνεπώς, ή ρύθμιση αυτή, όπως τήν προβλέπει τό σχέδιο νόμου, έρχεται σέ Αντίθεση μέ τήν «ελευθερία τού Ατόμου». Τό προσχέδιο νόμου, σύμφωνα μέ πληροφορίες μας, δέν έχει Ακόμη ψηφισθεί. Οι Αντιδράσεις είναι πολλές. Τά πολιτικά κόμματα πρόκειται νά τοποθετηθούν έπ' αυτού καί ή μείζων Αντιπολίτευση θά τοποθετηθεί Αρνητικά, όπως πληροφορηθήκαμε.