06 Μαΐου, 2011

Συνάντηση Πρωθυπουργού Γιώργου Α. Παπανδρέου με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο.

image

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Αθήνα, 6 Μαΐου 2011

Ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, συναντήθηκε σήμερα με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ.κ. Ιερώνυμο. Στην αρχή της συνάντησής τους, ο Πρωθυπουργός και ο Αρχιεπίσκοπος είχαν τον ακόλουθο διάλογο:

Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Μακαριότατε, να σας καλωσορίσω και πάλι. Είναι ιδιαίτερη η χαρά μου που βρισκόμαστε σήμερα και, μάλιστα, σε μια δύσκολη στιγμή για τη χώρα, το ξέρετε κι εσείς πολύ καλά.

Μια δύσκολη στιγμή, η οποία χρειάζεται τη συνέργειά μας, τη συνεργασία μας, πάντα ο καθένας με τον ιδιαίτερο ρόλο του, το Κράτος και η Εκκλησία, για να μπορέσουμε να μιλήσουμε και να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα, αλλά ιδιαίτερα να δώσουμε ελπίδα και αισιοδοξία.

Και ξέρω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο εσείς κάνετε, με την προσπάθειά σας, την προσφορά σας και τα μηνύματά σας, όπως και τώρα, το Πάσχα.

Χαίρομαι και πάλι που σας βλέπω. Και είμαι σίγουρος ότι αυτή η στενή συνεργασία θα μας επιτρέψει να βάλουμε την Ελλάδα σε ένα διαφορετικό δρόμο.

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
: Κύριε Πρόεδρε, κι εμείς είμαστε πολύ χαρούμενοι που είμαστε σήμερα κοντά σας, ο Σεβασμιότατος Ελασσόνας…

Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Καλωσορίσατε.

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: …Που είναι Πρόεδρος των Οικονομικών. Ο Σεβασμιότατος Σάμου, που επίσης είναι μέλος της Επιτροπής των Οικονομικών. Ο Άγιος Νέας Σμύρνης, μέλος της Ιεράς Συνόδου, και ο Αρχιγραμματεύς της Συνόδου.

Είμαστε κοντά σας σήμερα, διότι θα θέλαμε από κοινού να συζητήσουμε θέματα που έχουν ευρύτερη σημασία στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας.

Και μάλιστα, όπως πολύ ωραία τονίσατε, μέσα σε αυτή την περίοδο, που η πατρίδα μας, η χώρα μας, βιώνει μια μεγάλη κρίση. Και σε αυτή την κρίση, η Εκκλησία μας προσπαθεί να βοηθήσει, όσο το δυνατόν περισσότερο, και να σταθεί πλάι στο λαό, διότι ο λαός προσβλέπει με αγωνία, όπως ξέρετε, και έχει απαιτήσεις από όλους μας.

Θα θέλαμε, λοιπόν, σήμερα, να συζητήσουμε πάνω σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος και να πάρουμε αποφάσεις, που θα βοηθήσουν την καλύτερη πορεία και την ανακούφιση των ανθρώπων μας.

Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Σας ευχαριστώ. Και πάλι, καλώς ορίσατε.

ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΝ ΤΩ ΟΡΕΙ ΔΟΜΒΟΥΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ 6η ΜΑΪΟΥ.

image Ο Άγιος Σεραφείμ γεννήθηκε στο χωριό Ζέλι της Βοιωτίας, από ευσεβείς και ενάρετους γονείς, οι οποίοι τον γαλούχησαν με τα διδάγματα του Ευαγγελίου γι' αυτό και από μικρός, είχε μια κλίση στη μελέτη των Αγίων Γραφών και την ασκητική ζωή. Σε νεαρή ηλικία και παρά την άρνηση των γονέων του, πήγε στο Μονύδριο του Προφήτη Ηλία, στο όρος Κάρκαρα, όπου έχτισε Ναό στο όνομα του Σωτήρος Χριστού και ασκήτευε εκεί.

Γρήγορα η φήμη του έγινε γνωστή και άρχισε να έχει συχνές επισκέψεις από τους γονείς του, τους φίλους του αλλά και από ευσεβείς πιστούς, οι οποίοι πήγαιναν στον Άγιο Σεραφείμ για να τους συμβουλεύσει και να τους βοηθήσει. Για το λόγο αυτό έφυγε από αυτόν τον τόπο και πήγε στο μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων. Γρήγορα έφυγε και από αυτή τη Μονή και πήγε στο Μοναστήρι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα, στο Σαγμάτιο όρος, μεταξύ Βοιωτίας και Εύβοιας.

Εκεί γρήγορα φάνηκε ο μεγάλος πνευματικός του χαρακτήρας και ο ηγούμενος τον έκαρε μοναχό δίδοντάς του το όνομα Σεραφείμ, ενώ το κοσμικό του όνομα ήταν Σωτήρης. Αργότερα χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος. Έπειτα, και για να αποφύγει τη ματαιοδοξία λόγω της φήμης των αρετών του, ζήτησε την άδεια του ηγούμενου και εγκατέλειψε τη Μονή και έφθασε στα δυτικά του Ελικώνα, στην τοποθεσία Δομπού, όπου έχτισε Ναό του Σωτήρος, μερικά κελιά και κάλεσε κοντά του κάποιους μοναχούς.

Εκεί ασκήτευσε επί δέκα χρόνια, διδάσκοντας τους άλλους μοναχούς τα σωτήρια διδάγματα της μοναχικής ζωής. Παρέδωσε Οσιακά τη ψυχή του στον Κύριο στις 6 Μαΐου το 1602 μ.Χ. ήμερα της Μεσοπεντηκοστής στις 6 το απόγευμα, αφού προείδε την κοίμηση του και κοινώνησε των Αχράντων Μυστηρίων, σε ηλικία 75 ετών.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

image Εξ αφορμής της προσφάτου καταθέσεως στην Βουλή των Ελλήνων του νομοσχεδίου «Για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» και την απορρέουσα εκ τούτου μελλοντική έκδοσι της «Κάρτας του Πολίτη», η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους επιθυμεί να επισημάνη τα ακόλουθα: Όλοι οι πολίτες εντάσσονται πλέον σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο ελέγχει και επεξεργάζεται τα στοιχεία της προσωπικής τους ζωής (οικονομική δραστηριότης, θέματα υγείας, εργασίας, κοινωνικής συμπεριφοράς κ.λπ.), καταργώντας ουσιαστικά τις προσωπικές τους ελευθερίες.

Επειδή το σύστημα αυτό έχει την δυνατότητα να μετεξελίσσεται εύκολα θεωρούμε ότι είναι ορατός ο κίνδυνος για τους Χριστιανούς να παραβιάζεται η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνειδήσεως, στερώντας τους την δυνατότητα να ομολογούν ελεύθερα την πίστι τους και να κηρύσσουν το Ευαγγέλιο του Χριστού. Επειδή μάλιστα η εξουσία χρήσεως του συστήματος αυτού παραδίδεται σε φορείς ακαθόριστους ως προς τον δημόσιο η ιδιωτικό τους χαρακτήρα και τους δίδεται η ευχέρεια να προσθαφαιρούν στην Κάρτα δεδομένα, υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμη και της ανεπίγνωστης εκ μέρους των πιστών χρήσεως αντιχριστιανικών συμβόλων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους εκφράζει την έντονη ανησυχία της και υποβάλλει θερμή παράκλησι προς την Ελληνική Κυβέρνησι να μη προχωρήση στην έκδοσι της ηλεκτρονικής «Κάρτας του Πολίτη», συνιστά δε στους χριστιανούς να χρησιμοποιούν τα συμβατικά μέσα ταυτοποιήσεώς τους. Η υποχρεωτική επιβολή τοιούτου είδους Κάρτας μας ευρίσκει αντιθέτους.

Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν λησμονούμε ότι «μείζων ο εν ημίν η ο εν τω κόσμω», και ότι ο Χριστός «νενίκηκε τον κόσμον» τούτο όμως δεν συνεπάγεται και την συμφωνία μας σε υποχρεωτικές και ανελεύθερες πρακτικές. Ευχόμεθα ολοψύχως η Κυρία Θεοτόκος, η Προστάτις και Έφορος του Αγίου Όρους, να δίδη στον ευλαβή λαό της πατρίδος μας την δύναμι να ανταπεξέρχεται σε όλες τις δυσκολίες του βίου, μάλιστα μέσα στη δυσχερή αυτή συγκυρία που διερχόμεθα.

 Άπαντες οι εν τη κοινή Συνάξει

Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι

των είκοσιν Ιερών Μονών

του Αγίου Όρους Άθω.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ ΤΟΥ ΣΤΡΟΣ ΚΑΝ ΓΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ!!!

image

ΣΤΡΟΣ ΚΑΝ: Με τον Παπανδρέου δουλεύαμε

πολλούς μήνες υπογείως για να βάλουμε

στο ΔΝΤ την Ελλάδα

Μέ αφορμή τις αποκαλύψεις ΣΤΡΟΣ ΚΑΝ

δια τον Γ. Παπανδρέου

Η ΧΩΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΝ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝ

Είς καμμίαν δημοκρατίαν όχι μόνον τού ανεπτυγμένου, άλλα και τού περιθωριακού καπιταλισμού οί πλάσται, οί δημιουργοί, ό πρωταγωνιστής ενός προτύπου διαφθοράς δεν θα παρουσιάζονταν μέ τόσην θρασύτητα και κουτοπονηρίαν, ώς κριτής.

Προκύπτουν όμως, έκ νέου δύο ζητήματα.

Διατί αί αντιπολιτεύσεις δεν ζητούν τήν παραίτησιν τού υιού Παπανδρέου. Μπορεί αυτός ό άνθρωπος νά ύπερασπισθή τό κύρος τής χώρας, των θεσμών; Έχει αίσθησιν αυτών τών λειτουργιών και τών ρόλων;

Τό δεύτερον είναι ή επαναφορά μιάς προσκλήσεως, πού διετύπωσα προ καιρού.

Αυτοί, πού επανέφεραν και επέβαλαν είς τήν δημόσιαν ζωήν τον υιόν Παπανδρέου, οφείλουν, έχουν τήν εύθύνην νά τόν αποσύρουν.

Ή χώρα έχρειάζετο και χρειάζεται Κυβέρνησιν τεχνοκρατών μέ τεχνοκράτην Πρωθυπουργόν, ώστε νά διανύση όσον τό δυνατόν ανώδυνα, άλλά μέ άξιοπρέπειαν τήν μεταβατικήν περίοδον και νά δημιουργηθούν οί προϋποθέσεις έπαναθεμελιώσεως τού πολιτικού συστήματος.

Αυτό γίγνεται είς τις ώριμες δημοκρατίες.

Εκεί, όπου πρώτα βάζουν τό συμφέρον τής Πατρίδος των. Όχι τού εαυτού των και τής παρέας. Δια τούτο οι καιροί ου μενετοί!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ κ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΤΟ ΕΝΘΕΤΟ «Κ» ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ.

image

Το νόημα του Πάσχα;

«Νομίζω είναι τριπλό. Το πρώτο είναι ότι με την Ανάσταση έχουμε την απόδειξη της θεότητας του Χριστού, το δεύτερο ότι καταργείται ο θάνατος, και το τρίτο, μέσα σε αυτό το πλαίσιο, είναι η πρόκληση για καινούρια ζωή».

Τα αρνιά μας απομακρύνουν από το νόημα του Πάσχα;

«Από μόνα τους θα ήταν πολύ περιορισμένης ισχύος, για να γιορτάσει κανείς το Πάσχα. Αλλά όμως, και το να χαρεί κανείς με υλικούς τρόπους, είναι ανθρώπινο».

Η Ανάσταση του Χριστού δεν προκαλεί τη λογική μας;

«Την τινάζει στον αέρα. Δεν έχει καθόλου λογική».

Άρα, γιατί να πιστέψουμε;

«Η πίστη είναι κάτι ανώτερο από τη λογική κατανόηση, από τον ηθικό κανόνα, από τη συναισθηματική προσδοκία. Πιστεύουμε αυτό που είναι πέρα από τη λογική μας».

Μπορεί να είναι κάποιος Χριστιανός Ορθόδοξος, και να αντιμετωπίζει την Ανάσταση ως «παραμύθι»;

«Μπορεί να κουβαλάει τον πολιτισμό της Ορθοδοξίας, αλλά θα είναι, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος, με κενό κήρυγμα. Άδειο κήρυγμα, και άδεια ζωή».

Εσείς πιστεύετε στην Ανάσταση;

«Με όλα μου τα κύτταρα. Το μόνο που πιστεύω είναι η Ανάσταση. Όλη η πίστη στην Ανάσταση, δημιουργεί μια έκταση στον άνθρωπο. Δεν έχεις ανάγκη του θαύματος ή της αποδείξεως. Αλλά ησυχάζεις, και ξανοίγεσαι σε έναν άλλο κόσμο. Αυτό είναι η Εκκλησία».

Με δεδομένο ότι όλες οι θρησκείες διακηρύττουν τη μετά θάνατον ζωή, αποκλείετε να καλύπτεται έτσι απλώς μια ψυχολογική ανάγκη του ανθρώπου;

«Θα μπορούσε, διότι υπάρχει τέτοια ανάγκη. Αλλά, πρώτα πιστεύεις, και μετά σου αποδεικνύεται. Και είναι τόσο ωραίο αυτό».

Αν είχατε γεννηθεί πιο ανατολικά ή πιο δυτικά, δεν θα πιστεύατε σε άλλη θρησκεία;«

Μπορεί… Να ήμουν χότζας… Ή καρδινάλιος».

Άρα, γιατί να πιστεύουμε ότι η Ορθοδοξία είναι η μόνη αλήθεια;

«Διότι συνέβη να γεννηθούμε εδώ, και να επιβεβαιωθεί αυτό το πράγμα μέσα μας. Δεν ξέρω τι θα συνέβαινε αν ήμουν αλλού».

Πόσοι από τους Χριστιανούς Ορθόδοξους στην Ελλάδα είναι πραγματικοί χριστιανοί;

«Νομίζω ότι το ποσοστό είναι πολύ μικρό. Και σε αυτό φταίμε ως Εκκλησία, γιατί έχουμε συμβιβαστεί και εκκοσμικευτεί ή απλώς λειτουργούμε ως σωματείο.

Όχι ως μυσταγωγία. Δηλαδή, να πάρουμε τους ανθρώπους, και σιγά-σιγά να τους οδηγήσουμε στο μυστήριο του Θεού».

Σας ενοχλεί που οι περισσότεροι φτάνουν στην εκκλησία μισή ώρα πριν την Ανάσταση, και φεύγουν με το «Χριστός Ανέστη»; «

Δεν με ενοχλεί, αλλά είναι σαν να πηγαίνουν σε έναν γάμο, να περιμένουν την υποδοχή της νύφης, και μόλις αρχίζει ο γάμος, να φεύγουν. Είναι κρίμα. Αδικούνται οι άνθρωποι».

Το Άγιο Φως ανάβει πραγματικά από μόνο του, και όχι με σπίρτα;

«Εδώ έφτασε ο σύγχρονος άνθρωπος, εν ονόματι της επιστήμης, να πιστεύει ότι ο κόσμος έγινε από το τίποτα. Γιατί να μην μπορεί να γεννηθεί και το Άγιο Φως από το τίποτα; Από εκεί και πέρα, η μεγάλη σημασία του Αγίου Φωτός είναι ότι όλοι μοιραζόμαστε αυτό το φωτάκι από την ίδια πηγή. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Γιατί να το χάσουμε;».

Αφού τα σώματα λιώνουν, πλην του Χριστού, γιατί δεν δέχεται η Εκκλησία την καύση των νεκρών;

«Διότι η καύση δεν αφήνει τη φυσιολογική φθορά. Δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι βίαιο, σεβόμενοι την ταφή του Χριστού, και προβάλλοντας στον κάθε άνθρωπο, το γεγονός της ταφής του Χριστού και της Αναστάσεως».

Θα αρνιόσασταν να δώσετε την ευχή σας, σε κάποιον που θα ήθελε να καεί;

«Θα έκανα ό, τι τελικά αποφάσιζε η συνείδηση της Εκκλησίας».

Η Εκκλησία στην Ελλάδα δεν είναι ένα σύστημα που, πολλές φορές, καλλιεργεί το φανατισμό;

«Φοβούμαι πως έχετε δίκιο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες φορές που πραγματικά ελευθερώνει».

Γιατί δώσατε πίσω το μισθό σας στο ελληνικό κράτος;

«Το ενδιαφέρον είναι ότι το κράτος είναι ανίκανο και το μισθό να μας κόψει. Πληρώνομαι ακόμη, και πηγαίνει σε ιδρύματα. Μακάρι να μου έκοβε τη δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα. Δεν θέλω να είμαι δημόσιος υπάλληλος».

Άρα, είστε υπέρ του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας;

«Ναι. Μια Εκκλησία, όσο πιο αποδεσμευμένη είναι από το κράτος, τόσο πιο Εκκλησία είναι. Είναι πιο κοντά στο μήνυμά της. Αυτή τη στιγμή, όντας μέρος του πολιτικού συστήματος, καταρρέει μαζί με αυτό».

Και πως θα ζούσαν οι ιερείς;

«Πολύ καλύτερα. Η φορολόγηση της Εκκλησίας είναι αντιλαϊκό μέτρο. Ο κόσμος δίνει λίγο-λίγο στα παγκάρια, και μαζεύονται χρήματα. Αν η Εκκλησία της Ελλάδας ταϊζει σήμερα 50.000, όπως είπε τις προάλλες η Σύνοδος, και φορολογηθεί με 20%, πρέπει κάποιος να βρει που θα φάνε οι 10.000».

Εσείς έχετε άλλα εισοδήματα;

«Δεν έχω ανάγκες».

Τι τρώτε;

«Δεν μπορείτε να φανταστείτε. Μου φέρνουν από τα μοναστήρια τα καλύτερα αυγά».

Η επιστήμη σας έκανε να αμφιβάλλετε για την ύπαρξη του Θεού;

«Αντίθετα. Ενώ στην Αμερική γευόμουν τα καλύτερα κομμάτια της επιστήμης, ένιωθα την ανεπάρκειά της να με γεμίζει. Το πλήρωμα μου το έδινε η ανάγκη να ξεπεράσω το θάνατό μου. Τη φθορά. Το χρόνο».

Η επιστήμη θα μπορούσε ποτέ να ανακαλύψει την αρχή του κόσμου, πριν από το Μπιγκ Μπανγκ;

Η επιστήμη είναι ένα υπέροχο εργαλείο, για να μας δείξει την ομορφιά του φυσικού κόσμου. Αλλά είναι πολύ μικρό για να μας αποδείξει τα όρια του ανθρώπου».

Ο δικός σας σταυρός;

«Ο χειρότερος είναι ο εαυτός μου. Δύσκολο πράγμα ο εαυτός μας».