03 Απριλίου, 2011

ΝΑ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΘΕΣΠΙΣΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΟΖ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ!!!!!

image

Μετά από διαπραγματεύσεις και παλινωδίες ετών κατάφερε τελικά η Ελλάδα να θεσπίσει επιτέλους την δική της ΑΟΖ βάση του διεθνούς δικαίου της θάλασσας. Η ανακοίνωση της κίνησης αυτής έγινε αργά το βράδυ της 31ης Μαρτίου, από τον υπουργό εξωτερικών κ. Δρούτσα σε έκτακτη συνέντευξη τύπου. Παράλληλα ανακοινώθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κ. Πεταλωτή και η παράλληλη συμφωνία με την Κύπρο και το Ισραήλ για  την μεταφορά μέσω του ελλαδικού χώρου στην Ευρώπη του φυσικού αερίου από το κοίτασμα Λεβιάθαν που πλέον είναι εφικτή λόγο του ότι οι ΑΟΖ των τριών χωρών συναντιούνται.

Το βασικό στοιχείο είναι ότι τελικά παρά τους φόβους και τα σενάρια περί μυστικής διπλωματίας το Καστελόριζο συμπεριλήφθηκε κανονικά στην Ελληνική ΑΟΖ όπως ακριβώς η Ελλάδα δικαιούνταν να πράξει.

Μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση από την πλευρά της Τουρκίας. Σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές υπάρχει μεγάλος προβληματισμός για το ποια θα είναι η αντίδραση, ενώ επραγματοπιήθη και  έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη. Στην σύσκεψη αυτή που έγινε κεκλεισμένων των θυρών είχε κληθεί να συμμετέχει και ο αρχηγός του ΓΕΣ της γείτονος στρατηγός Ιλκέρ Μπασμούγ.

Από την Ελληνική πλευρά με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας η πολεμική αεροπορία, το πολεμικό ναυτικό και ο στρατός ξηράς έχουν τεθεί σε επιφυλακή για να αντιμετωπίσουν τυχόν αντίδραση της Τουρκίας που θα περιλαμβάνει προκλήσεις και κινήσεις αμφισβήτησης εντός της Ελληνικής ΑΟΖ.

Την 1/4/2011 εδόθη συνέντευξη τύπου στο Ζάπειο από τον πρωθυπουργό κ. Παπανδρέου για το θέμα της θέσπισης της ΑΟΖ. Αναμένουμε τις εξελίξεις επί των λεγομένων του σε πράξη από τη Συνέντευξη Τύπου.

Βρόμικες αστοχίες, λάθη και παραλείψεις στη Συμπρωτεύουσα!!!

image

Το χρονικό που οδήγησε

στον κατακλυσμό της Θεσσαλονίκης

από τόνους σκουπιδιών

Σε μακρύ δρόμο έχει εισέλθει η δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης για την αντιμετώπιση του ζητήματος της ομαλής αποκομιδής των απορριμμάτων και της εύρυθμης λειτουργίας του τομέα της καθαριότητας. Τα βουνά με τα σκουπίδια στους δρόμους της πόλης, που δεν θα απομακρυνθούν πριν περάσει τουλάχιστον μία εβδομάδα, ενδέχεται να κάνουν πάλι την εμφάνισή τους το επόμενο διάστημα, αν δεν λυθεί το θέμα της έλλειψης προσωπικού, του χαλασμένου εξοπλισμού και της οργάνωσης της αρμόδιας υπηρεσίας.

Το... χρονικό των σκουπιδιών στους δρόμους ξεκινά από την προηγούμενη διοίκηση του δήμου, εδώ κι ένα χρόνο, όταν τα απορριμματοφόρα άρχισαν να εμφανίζουν βλάβες και να παροπλίζονται ελλείψει ανταλλακτικών, χρημάτων, επάρκειας των δημοτικών συνεργείων και πιθανόν ελλείψει πολιτικού ενδιαφέροντος. Τα λάθη και οι παραλείψεις εναλλάσσονταν καταστροφικά. Η εικόνα της καθαρής πόλης, που είχε πετύχει για οκτώ χρόνια ο πρώην αντιδήμαρχος καθαριότητας Ευάγγελος Δημητρίου, μέχρι το 2007, διατηρήθηκε για ένα χρονικό διάστημα από τον αντικαταστάτη του, Κώστα Καζαντζίδη, αλλά άρχισε να καταρρέει τον τελευταίο χρόνο της διοίκησης Παπαγεωργόπουλου.

Ενώ τα απορριμματοφόρα έβγαιναν εκτός λειτουργίας, οι ενέργειες για την αποκατάστασή τους γίνονταν... νωχελικά και ήταν ορατός ο κίνδυνος να μείνει ο δήμος ακόμη και χωρίς στόλο. Η προηγούμενη διοίκηση ζήτησε τον περασμένο Σεπτέμβριο από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έγκριση για να επισκευάσει τα οχήματα σε εξωτερικά συνεργεία, όταν από τα 68 απορριμματοφόρα τα 35 ήταν σε ακινησία και τα υπόλοιπα χρειάζονταν οπωσδήποτε επισκευή. Η έγκριση δεν δόθηκε αλλά τελικά ο δήμος δικαιώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο με προσφυγή στο πλαίσιο του άρθρου 152 και πήρε το πράσινο φως στο αίτημά του. Εν τω μεταξύ, η πόλη είχε γεμίσει με όγκους σκουπιδιών και οι Θεσσαλονικείς έκαναν γιορτές μέσα στην μπόχα των απορριμμάτων.

Η νέα δημοτική αρχή κληρονόμησε το πρόβλημα σε μεγάλο βαθμό, καθώς από τα 68 απορριμματοφόρα κινούνταν μόνο τα 9 και από τους 12 τράκτορες μεταφοράς κοντέινερ μόνο ο ένας ήταν σε καλή κατάσταση. Τα χρέη προς την ΕΚΟ για το πετρέλαιο κίνησης έφθαναν τις 600.000 ευρώ. Η δημοτική αρχή εισηγήθηκε και ελήφθη απόφαση για δαπάνες 15.000 ευρώ για ανταλλακτικά, 98.000 για εξωτερικά συνεργεία και 190.000 για μίσθωση ιδιωτικών μέσων.

Λύσεις πανικού

Η πρώτη κρίση επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστεί με τη βοήθεια του στρατού, σκέψη που χαρακτηρίζεται ως “επιπόλαια” από ανθρώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης που ασχολήθηκαν με τον τομέα της καθαριότητας. Ο στρατός δεν διαθέτει απορριμματοφόρα, τα φορτηγά του είναι ψηλά και δεν μπορούν εύκολα να φορτωθούν, ενώ δεν έχουν μηχανισμό συμπίεσης, με αποτέλεσμα πέντε οχήματα του στρατού να μεταφέρουν όγκο ίσο με ένα μικρό όχημα.

Στους στρατιωτικούς τράκτορες, επίσης, δεν μπορούν να “κουμπώσουν” τα κοντέινερ του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Έτσι, η μόνη ουσιαστική βοήθεια τον περασμένο Ιανουάριο ήταν η προσφορά 5.000 ευρώ από το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης “Ο Ερμής”, με τα οποία επισκευάστηκαν κάποια οχήματα και επιτεύχθηκε η κυκλοφορία 25 απορριμματοφόρων και η λειτουργία δύο μεγάλων τρακτόρων και ενός μικρού. Η αποκομιδή μπήκε σε ομαλούς ρυθμούς.

Εκτός από τις παραπάνω κινήσεις, η δημοτική αρχή -κατά τους γνωρίζοντες- έπρεπε αμέσως να κινήσει τις διαδικασίες για την πρόσληψη συμβασιούχων οκτώ μηνών, που με την υπάρχουσα δομή είναι απαραίτητοι. Οι συμβάσεις των 800 εποχιακών που απασχολούσε ο δήμος έληγαν μεταξύ 28 Φεβρουαρίου και 15 Μαρτίου και έπρεπε από την επόμενη ημέρα να εργάζονται οι νέοι εποχιακοί.

Ωστόσο, το αίτημα των συμβασιούχων να νομιμοποιηθούν και η στήριξη που ζήτησαν από τον δήμο “μπλόκαραν” για ένα διάστημα τη διοίκηση και την οδήγησαν σε μια κίνηση που, από πολιτικούς παράγοντες, χαρακτηρίζεται άστοχη. Η δημοτική αρχή εισηγήθηκε και ελήφθη απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ότι οι συμβασιούχοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ότι για την υπηρεσία της καθαριότητας χρειάζεται μόνιμο προσωπικό.

Η θέση αυτή θεωρείται σωστή, καθώς η καθαριότητα της Θεσσαλονίκης έχει τις ίδιες ανάγκες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Στη συνέχεια όμως η δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης δρομολόγησε τις διαδικασίες για την πρόσληψη 912 συμβασιούχων μέσω ΑΣΕΠ, δηλώνοντας στην ουσία ότι έχει εποχικές ανάγκες.

Οι πρώην συμβασιούχοι του δήμου προσέφυγαν στα δικαστήρια ζητώντας τη μονιμοποίησή τους, έχοντας ως ισχυρό όπλο στα χέρια τους την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου με την οποία επιβεβαιώνεται ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, και είναι πιθανόν (χωρίς κανείς να μπορεί να προδικάσει) να δικαιωθούν, δηλαδή να αναγκαστεί ο δήμος να τους επαναπροσλάβει.

Η εκκρεμότητα του δικαστηρίου για τους πρώην συμβασιούχους, που θα γίνει την Τετάρτη 6 Απριλίου, δεσμεύει τη δημοτική αρχή, που επιφυλάσσεται να προσλάβει νέους εποχικούς. Έτσι, ενώ βγήκε ο πίνακας προτεραιότητας για 912 επιλαχόντες, ο δήμος προσκάλεσε σε πρώτη φάση μόνο τους 182 και τελικά παρουσιάστηκαν 135, εκ των οποίων οι 22 έχουν ικανότητα εργάτη. Αναμένοντας την απόφαση του δικαστηρίου, η υπηρεσία καθαριότητας μένει χωρίς επαρκές προσωπικό.

Η διοίκηση θα μπορούσε επίσης να ζητήσει πίστωση από τους προμηθευτές μέχρι την ψήφιση του προϋπολογισμού, που θα γίνει τη Δευτέρα 11 Απριλίου, για να ξεπεράσει τα προβλήματα ανεφοδιασμού καυσίμων και αντικατάστασης λαδιών.

Το πενθήμερο πάρτι των σκουπιδιών

Οι συμβάσεις των 800 εποχιακών της καθαριότητας έληξαν μέχρι τις 15 Μαρτίου, οι λιγοστοί νέοι εποχικοί εμφανίστηκαν στις 28 Μαρτίου, οι μόνιμοι δεν έκαναν υπερωρίες το τριήμερο 25 έως 27 Μαρτίου και η ΕΚΟ, λόγω χρεών, έκλεισε τη στρόφιγγα του πετρελαίου για ένα διήμερο μέχρι τις 29 Μαρτίου. Η πόλη έμεινε για ένα πενθήμερο χωρίς αποκομιδή και τα σκουπίδια σχημάτισαν βουνά. Η δημοτική διοίκηση αντιμετωπίζει πλέον το πρόβλημα με μίσθωση ιδιωτικών συνεργείων και αναμένεται σε επτά ημέρες η αποκομιδή να γίνεται με καλούς ρυθμούς.

Η τραγική κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας οφείλεται και στην κακή οργάνωση της υπηρεσίας. Ο αριθμός των μόνιμων εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας ανέρχεται συνολικά στα 588 άτομα (500 μόνιμοι και 88 αορίστου), από τα οποία 150 υπάλληλοι είναι “σκόρπιοι” σε διάφορες υπηρεσίες και... αναζητούνται.

Είκοσι ένας από αυτούς εντοπίστηκαν στη δημοτική τηλεόραση και επέστρεψαν. Από τους 306 εργάτες μόνοι οι 67 είναι στην αποκομιδή, όταν για τα 25 απορριμματοφόρα που κινούνται κατά μέσο όρο ημερησίως απαιτούνται τουλάχιστον 180 εργάτες. Ακόμη και αν προσληφθούν οι συμβασιούχοι, ενδεχομένως να υπάρχει έλλειψη προσωπικού, καθώς πολλοί από αυτούς ίσως να είναι μεγάλης ηλικίας και να μην είναι δυνατόν να απασχοληθούν ως εργάτες.

Πληγή για την υπηρεσία καθαριότητας χαρακτηρίζεται και η τάση εργαζομένων να συστήνουν ποικιλόμορφες παρατάξεις, οι οποίες δεν πρόσκεινται απαραίτητα σε συγκεκριμένο κόμμα αλλά επιδιώκουν να εξυπηρετήσουν ομαδικά συμφέροντα, ακόμη και με την απειλή της “λευκής απεργίας”. Παράλληλα, πολιτικά πρόσωπα επιχειρούν από την πλευρά τους να τοποθετήσουν “δικούς τους” ανθρώπους σε θέσεις-κλειδιά, με αποτέλεσμα να μαίνεται ένας ακήρυχτος “πόλεμος” για την καρέκλα.

Η υπηρεσία καθαριότητας, αναφέρουν στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, μπορεί να λειτουργήσει εύρυθμα και αποτελεσματικά με την επισκευή των απορριμματοφόρων και τον προγραμματισμό της εργασίας των υπαλλήλων. Η αναδιοργάνωση θεωρείται απαραίτητη. Από τα 68 απορριμματοφόρα χρειάζονται τα 40 για τον καθημερινό καθαρισμό της πόλης, ενώ επιπλέον επτά οχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανακύκλωση. Εάν λοιπόν γίνουν οι επισκευές και λήξει το θέμα των συμβασιούχων, η πόλη θα αποκτήσει καθαρό πρόσωπο.

Μέχρι σήμερα, ο δήμος Θεσσαλονίκης διεκδικούσε με αξιώσεις τον τίτλο του πιο ακριβού δήμου αν όχι σε όλη την Ελλάδα, σίγουρα σε όλο το νομό. Ωστόσο, αυτές τις ημέρες, με τα σκουπίδια να «πνίγουν» την πόλη, η Θεσσαλονίκη διεκδικεί και έναν ακόμη τίτλο: αυτόν της πιο βρόμικης πόλης. Ετσι, παρατηρείται το εξής οξύμωρο: αν και οι δημότες πληρώνουν ακόμη και 2,92 ευρώ το τ.μ. για τέλη καθαριότητας (!) και ηλεκτροφωτισμού, τέλη που, σύμφωνα με το νόμο, είναι ανταποδοτικά, η Θεσσαλονίκη απέχει πολύ από το να χαρακτηρίζεται μια καθαρή πόλη. Αντίθετα, σε άλλους δήμους, που, αν και δε «λάμπουν», είναι τουλάχιστον στοιχειωδώς καθαροί, τα τέλη που καλούνται να καταβάλουν οι πολίτες είναι πολύ χαμηλότερα.

Οι ζώνες

Με αυτά τα δεδομένα, ο δήμος Θεσσαλονίκης παραμένει ο πιο ακριβός του νομού σε τελικές τιμές ανταποδοτικών τελών (καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού). Οι κάτοικοι καλούνται να πληρώσουν, με κάθε λογαριασμό της ΔΕΗ, πολύ περισσότερα από δύο ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Στη λεγόμενη Α' ζώνη, δηλαδή στην περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης, καθώς και σε κεντρικές οδούς στα ανατολικά η τιμή αυτή φτάνει στα 2,92 ευρώ ανά τ.μ. Η τιμή κατεβαίνει στα 2,46 ευρώ ανά τ.μ. για τη Β' ζώνη και σε 2,18 ευρώ το τ.μ. για τη Γ' ζώνη. Για τα καταστήματα, τα τέλη εκτοξεύονται στα 6,91 ευρώ ανά τ.μ.

Αναλυτικότερα:

Στη Ζώνη Α', δηλαδή στα 2,92 ευρώ ανά τ.μ., εντάσσονται οι κατοικίες που περικλείονται μεταξύ των οδών Ι. Δραγούμη, Εγνατία, Αγγελάκη, Δεσπεραί, Β. Γεωργίου, Β. Ολγας, Θεμ. Σοφούλη μέχρι τα όρια με το δήμο Καλαμαριάς και τη θάλασσα και από τις δύο πλευρές των δρόμων. Επίσης, στην ίδια ζώνη, εντάσσονται οι κατοικίες που βρίσκονται στους δρόμους (και από τις δυο πλευρές τους) Αγ. Δημητρίου (μέχρι Εθνικής Αμύνης), Καραολή Δημητρίου, Δωδεκανήσου, Αντιγονιδών, Παπαζώλη, Πλάτωνος, Αγ. Σοφίας (μέχρι Φιλίππου), Ιασονίδου, Λ. Στρατού, Καυταντζόγλου, Δελφών, Ν. Εγνατία (μέχρι Βούλγαρη), Ναπ. Ζέρβα, Κωνσταντινουπόλεως (μέχρι Π. Συνδίκα), Μακεδονίας (μέχρι Μ. Μπότσαρη), Αλ. Παπαναστασίου (μέχρι Υψηλάντου).

Επίσης, στη ζώνη αυτήν εντάσσονται οι κατοικίες που βρίσκονται στα υπόλοιπα τμήματα των οδών (και από τις δυο πλευρές τους) Εγνατία (από Ι. Δραγούμη μέχρι πλ. Δημοκρατίας), Ι. Δραγούμη και Ελ. Βενιζέλου, Καλλιδοπούλου, 28ης Οκτωβρίου, 25ης Μαρτίου, Β. Ολγας και Μ. Μπότσαρη από Β. Ολγας μέχρι Εγνατία και από τις δυο πλευρές τους και η περιοχή μεταξύ των οδών Εγνατία, Μητρ. Γενναδίου, Φιλίππου, Αγν. Στρατιώτη, Ολύμπου, Αριστοτέλους, Αγ. Δημητρίου, Μακ. Αμύνης, Φιλίππου, Χαλκέων, Εγνατία.

Στη ζώνη αυτήν εμπίπτουν όλες οι οικοδομές που έχουν έστω και μια πρόσοψη στους προαναφερόμενους δρόμους.

Στη Ζώνη Β', με 2,4 ευρώ ανά τ.μ. εντάσσονται οι περιοχές που δεν εμπίπτουν στην προαναφερόμενη Ζώνη Α' και στη Ζώνη Γ' που ακολουθεί.

Στη Ζώνη Γ', με 2,18 ευρώ ανά τ.μ. εντάσσονται οι κατοικίες που βρίσκονται στις περιοχές οι οποίες περικλείονται μεταξύ των οδών πλ. Βαρδαρίου, 26ης Οκτωβρίου, Δευκαλίωνος, όρια δήμου Θεσσαλονίκης με δήμο Αμπελοκήπων, Β. Γεωργίου, Μοναστηρίου, πλ. Δημοκρατίας και μεταξύ των οδών πλ. Μουσχουντή, Ολυμπιάδος, Ελ. Ζωγράφου, όρια δήμου Αγίου Παύλου, όρια δήμου Συκεών (Επταπυργίου, Ευρυμέδοντος, Σαχτούρη), πλ. Μουσχουντή.

Καλό το σκουλαρίκι κ. Μπουτάρη και οι υποσχέσεις πριν τις εκλογές, αλλά λύση στο πρόβλημα των σκουπιδιών πότε θα δώσετε;

Voiotosp.blogspot.com

 

Στην Κερατέα υπάρχει πόλεμος και ουδείς ασχολείται…

image

Ένα τζάμι να σπάσει σε κάποια διαδήλωση τρέχουν, σαν τα κοράκια, οι «πόρνες» του τηλεθεάματος για να δείξουν τους «ταραξίες» που καταλύουν τη «δημοκρατία»!!! Επί μήνες οι δυνάμεις καταστολής πολιορκούν τους κατοίκους της Κερατέας, τους βομβαρδίζουν με τόνους δακρυγόνα, βιοπραγούν αγρίως και η «ευαίσθητη» πλουραλιστική «ενημέρωση», αλλά και τα κόμματα ή Μεσσίες (Μίκης) που κηρύσσουν «ανυπακοή», δεν βγάζουν άχνα…

Στην Κερατέα έχουμε πόλεμο και ουδείς ασχολείται…
Στην Κερατέα το πράσινο κράτος και παρακράτος, επί τρεις μήνες, εξαπολύει άγριες πολεμικές επιχειρήσεις εναντίον των κατοίκων της περιοχής και οι πάντες σφυρίζουν κλέφτικα…Τώρα η κυβέρνηση με τις κατασταλτικές της στρατιές ετοιμάζει την τελευταία πολεμική έφοδο και πάλι οι «δημοκράτες» Φιλισταίοι σιωπούν, δηλαδή επικροτούν την κυβερνητική κακουργία, την αυθάδη κατάλυση και αυτών των κανόνων και νόμων της δικής τους… αστικής δημοκρατίας.

Ο ηρωικός αγώνας των κατοίκων της περιοχής αποκαλύπτει χειροπιαστά τη φύση της «δημοκρατίας» τους και το ρόλο των καθεστωτικών κομμάτων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αυτό-ονομάζονται «αριστερά» κόμματα». Όταν ο λαός ξεφύγει από το ρόλο που του επιφυλάσσουν τα καθεστωτικά κόμματα, όταν αρχίζει να απειθαρχεί στα καθεστωτικά και κομματικά διατάγματα, όταν σπάει τις καθεστωτικές και κομματικές αλυσίδες,

Τότε από «καλός λαός» μεταβάλλεται σε «αναρχούμενος όχλος», σε «άσχημος λαός», σε «εγκληματικός λαός» που καταλύει τη …λαϊκή κυριαρχία!!! Τότε όλοι οι αδιάλλακτοι της «δημοκρατικής ευαισθησίας» και των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων» ενώνονται και με μια φωνή προστάζουν: «αυτός ο όχλος πρέπει να κομματιαστεί, να μαχαιρωθεί κρυφά και φανερά, για τον ίδιο λόγο που σκοτώνουμε ένα λυσσασμένο σκυλί»!!!

Αυτή είναι η «δημοκρατία» τους!!!!

Αυτή τη «δημοκρατία» ξεσκεπάζει ο ηρωικός αγώνας των κατοίκων της Κερατέας: Τη «δημοκρατία» της υστερικής εισαγγελικής γλώσσας του καθεστώτος, των ΜΑΤ και των μηχανισμών σφαγής του λαού…Εδώ, όμως απαστράπτει και η θηριώδης υποκρισία της καθεστωτικά ενσωματωμένης «αριστεράς». Μιλάει για «ανυπακοή», αλλά μπροστά σε αγωνιστικές πράξεις ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ, οι κήρυκες της «ανυπακοής» εξαφανίζονται.

ΟΧΙ μόνο δεν τρέχουν σε πρακτική συμπαράσταση, όχι μόνο δεν κινητοποιούν τις κομματικές τους στρατιές (που τις κατεβάζουν κάθε τόσο σε γιορταστικές παρελάσεις στους δρόμους της Αθήνας) στις εστίες της αγωνιστικής ανυπακοής (Κερατέα), αλλά ούτε και ρητορικά δεν αναδεικνύουν το ζήτημα της Κερατέας ή άλλων εστιών αντίστασης στη δικτατορική κυβέρνηση της τρόικας.

Ο Αγώνας των κατοίκων της Κερατέας ξεγυμνώνει κάθε κάλπικο παρά, όλους αυτούς τους μεταμφιεσμένους με «αριστερά» χρώματα υπαλλήλους του καθεστώτος. Ο Αγώνας αυτός τρομάζει του πάντες, ακριβώς γιατί αποτελεί το υπόδειγμα των αυθεντικών λαϊκών αντιστάσεων.

image__________________________

 ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Συγκέντρωση συμπαράστασης

στον αγώνα ενάντια στην κατασκευή

ΧΥΤΑ στο Οβριόκαστρο.

Ο Δήμος Σαρωνικού σε συνεργασία με τους Δήμους Λαυρεωτικής, Μαρκοπούλου, Κορωπίου, Παιανίας – Γλυκών Νερών, αλλά και τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα κατά του ΧΥΤΑ στο Οβριόκαστρο, διοργανώνει την Κυριακή 3 Απριλίου 2011 και ώρα 11:00 π.μ. στη διασταύρωση της παραλιακής λεωφόρου Αθηνών Σουνίου με τη λεωφόρο Καλυβίων (φανάρια  Λαγονήσι), συγκέντρωση διαμαρτυρίας  συμπαράστασης στους αγωνιζόμενους κατοίκους της Κερατέας και του Δήμου Λαυρεωτικής γενικότερα, οι οποίοι εδώ και σχεδόν τέσσερις μήνες βρίσκονται στους δρόμους και αντιστέκονται ενάντια στην κατασκευή ΧΥΤΑ στο Οβριόκαστρο.

Οι Δήμοι Σαρωνικού, Λαυρεωτικής, Μαρκοπούλου, Κορωπίου και Παιανίας- Γλυκών Νερών καλούν τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής των Μεσογείων να βρεθούν στο σημείο της συγκέντρωσης για να εκφράσουν έμπρακτα την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη τους στο δίκαιο αγώνα των κατοίκων της Λαυρεωτικής, οι οποίοι ζητούν να μην κατασκευαστεί ΧΥΤΑ στον αρχαιολογικό χώρο του Οβριόκαστρου, να απομακρυνθούν άμεσα οι αστυνομικές δυνάμεις από την περιοχή και να ξεκινήσει διάλογος με την κυβέρνηση και τους αρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα αναζήτησης επιστημονικά αποδεκτής, περιβαλλοντικά ορθής, οικονομικά βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης λύσης για τη διαχείριση των απορριμμάτων της περιοχής.

ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ

ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ Πέτρος Φιλίππου

ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ Κώστας Λεβαντής

ΚΟΡΩΠΙΟΥ Δημήτρης Κιούσης

ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ Σωτήρης Μεθενίτης

ΠΑΙΑΝΙΑΣ – ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ Δημήτρης Δάβαρης

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ   ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΑΓΩΝΑ   ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΧΥΤΑ ΣΤΟ ΟΒΡΙΟΚΑΣΤΡΟ

Δ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ

 image

Περί ορκωμοσίας

Ό Απόστολος Παύλος σήμερα αναφέρεται στή διαβεβαίωση πού έδωσε ό Θεός στόν Αβραάμ ότι θά τόν ευλογήσει καί άπό τό σπέρμα του θά ευλογηθούν όλα τά έθνη, εννοώντας τήν εκ τής γενεάς του καταγωγή του Σωτήρος Χριστού.

Ή διαβεβαίωση σφραγίσθηκε μέ τόν όρκο του Θεού στόν εαυτό του. Ή ένορκη αυτή διαβεβαίωση δόθηκε άπό τό Θεό στόν Αβραάμ, γιατί εκείνος υπάκουσε απολύτως στους λόγους του Θεού, ώστε νά δεχθεί νά θυσιάσει καί αυτόν τόν υίό του. Βέβαια ό Αβραάμ, ύστερα άπό τήν ολοκληρωμένη πίστη του, τήν οποία επέδειξε πρός τό Θεό, δέν είχε ανάγκη μιας τέτοιας διαβεβαιώσεως. Δόθηκε γιά νά μείνει κειμήλιο καί αιώνιος έπαινος γιά τήν αξία τής πίστεως.

Οί άνθρωποι, όμως, επειδή δέν υπάρχει άπό αυτούς άλλο ανώτερο όν, ορκίζονται στό Θεό. Επειδή ό Απ. Παύλος σήμερα θίγει τό θέμα του όρκου, νομίζουμε ότι μάς δίδεται ή ευκαιρία νά ασχοληθούμε μέ τό ακανθώδες αυτό θέμα. Ό Δεκάλογος του Μωϋσέως λέει: «Ου λήψει τό όνομα Κυρίου του Θεού σου έπί ματαίω». Ό Μωσαϊκός Νόμος απαγόρευε τήν ορκωμοσία γιά μάταια καί ευτελή πράγματα.

Μία τέτοια ορκωμοσία έδειχνε άνευλάβεια καί ασέβεια πρός τή μεγαλειότητα του Θεού. Επέτρεπε τόν όρκο γιά σοβαρά πράγματα καί τότε ήταν «πέρας πάσης άνηλογίας». Ό όρκος αυτός έδειχνε καί δείχνει ευλάβεια καί πίστη στό Θεό, ό όποιος επικαλείται ώς μάρτυρας στίς σχέσεις τών ανθρώπων. Ό Θεός γνωρίζει τά πάντα, τά κρυπτά τών καρδιών μας καί αυτός μόνο μπορεί νά τιμωρήσει τόν ψεύτη καί τόν απατεώνα. Ύπό αυτή τήν έποψη ό όρκος είναι πράξη υψηλή, σπουδαία, ίερή.

Ό Ιησούς Χριστός στήν έπί του Όρους ομιλία του απαγόρευσε εντελώς τόν όρκο. «Έγώ δέ λέγω υμίν μή όμόσαι όλως... έστω δέ ό λόγος υμών ναί ναί καί ού ού». Υπάρχει άραγε αντίφαση μεταξύ του Μωσαϊκού Νόμου καί τής διδασκαλίας του Ιησού Χριστού; Όχι. Ό αυτός Θεός έδωσε καί τούς δύο νόμους καί δέν είναι δυνατόν ό Θεός νά αντιφάσκει. Ό Μωσαϊκός όμως Νόμος αναφερόταν πρός τούς Εβραίους, οί όποιοι ήσαν σκληροί καί άνατεθρεμμένοι μέ δεισιδαιμονίες, ζώντας ανάμεσα σέ ειδωλολατρικούς λαούς.

Ό σκοπός του Μωσαϊκού Νόμου ήταν νά συγκρατήσει τούς Εβραίους στην πίστη πρός ένα αληθινό Θεό καί αυτή ή πίστη θά αποτελούσε τό υπόβαθρο τής χριστιανικής διδασκαλίας. Ό Μωσαϊκός Νόμος, κατά τήν έκφραση του Απ. Παύλου, υπήρξε «παιδαγωγός εις Χριστόν». Ό Ιησούς Χριστός συμπλήρωσε τό Μωσαϊκό Νόμο καί απεκάλυψε πλήρη τήν αλήθεια περί του Θεού καί τής ανθρώπινης ζωής. Ό Ιησούς Χριστός ήλθε νά κηρύξει τή Βασιλεία του Θεού.

Βασιλεία του Θεού έπί τής γής σημαίνει τήν επικράτηση θείας τάξεως έπί τής γής, όπως επικρατεί στόν ουρανό, όπου οί άγγελοι πράττουν πάντοτε τό θείο θέλημα, δοξάζουν καί λατρεύουν τό Θεό. Βασιλεία του Θεού έπί τής γής σημαίνει τήν ιδεώδη ζωή τών ατόμων καί τών κοινωνιών εν αγάπη, έν ειρήνη, έν δικαιοσύνη, έν άληθεία, μέ τέτοια αγιότητα, ώστε καί ή λέξη ακόμη κακία νά λείπει άπό τό στόμα τών ανθρώπων.

Αυτή τή θεία τάξη στήν οποία προορίζονται νά ζουν οί άνθρωποι, ανέτρεψε ή αμαρτία. Ακριβώς ό Κύριος ήλθε νά μάς ελευθερώσει άπό τά δεσμά τής αμαρτίας. Μέσα στήν ιδεώδη κοινωνία πού ήλθε ό Χριστός νά δημιουργήσει, δέν έχει θέση ή δυσπιστία. Όφείλουμε νά είμεθα μεταξύ μας ειλικρινείς καί ό λόγος μας νά είναι ναί πραγματικό ή όχι πάλι πραγματικό. Εφόσον αυτή ή ειλικρίνεια επικρατεί στίς σχέσεις μας, ό όρκος δέν είναι απαραίτητος.Μπορεί νά υποβληθεί τό ερώτημα.

Νά μήν όρκιζόμεθα; Έάν είμεθα τέλειοι Χριστιανοί, πολίτες τής Βασιλείας του Θεού, ό όρκος δέν έχει θέση στίς διανθρώπινες σχέσεις μας. Έάν επιστρέψουμε στήν αγιότητα τών πρώτων Χριστιανών, όπου τά πάντα απέρρεαν άπό τήν αγάπη, τότε ό Θεός μαρτυρείται μέ τά καλά μας έργα. Δυστυχώς σιγά - σιγά ό πρώτος ενθουσιασμός τών Χριστιανών έσβησε καί στους κόλπους τής Εκκλησίας εισήλθαν καί εισέρχονται άνθρωποι όχι έκ χριστιανικής πεποιθήσεως, άλλά άπό ιδιοτέλεια, άπό συνήθεια.

Τά ήθη κατέπεσαν καί καταπίπτουν. Πολλοί είναι Χριστιανοί κατά παράδοση. Μπορούσε νά συνέβαινε καί τό αντίθετο καί τό πράγμα νά μή τούς στενοχωρούσε. Ή Βασιλεία του Θεού έγινε σκοπός, όχι όμως πραγματικότητα. Εφόσον έχουμε Χριστιανούς μόνο κατ' όνομα, ή Εκκλησία κατ' οικονομία επέτρεψε τόν όρκο. Ό όρκος αυτός σκοπόν έχει νά εμποδίσει τήν αδικία τών δολερών καί ψευδών ανθρώπων. Οί εξηγητές τών ίερών κανόνων αποφαίνονται:«Ουχί πάς όρκος, έννομος τε καί παράνομος, κεκωλυμένος εστίν άλλ' ό παράνομος καί απαίδευτος».

Αν λοιπόν ό όρκος επιτρέπεται άπό τήν Εκκλησία κατ' οικονομία, όσες φορές οί ανάγκες επιβάλλουν, νά χρησιμοποιείται μέ πολλή φειδώ καί προσοχή. Άλλοίμονο σέ κείνους πού μέ επιπολαιότητα πολιορκούν, επιορκούν ή ψευδορκούν, χρησιμοποιώντας τόν όρκο ώς μέσο, γιά νά αδικήσουν τούς συνανθρώπους τους, μάλιστα στά δικαστήρια. Ό Προφήτης Ζαχαρίας αποφαίνεται ότι έπί τών κεφαλών τών επίορκων καί ψευδόρκων επικρέμαται δρέπανο, τό όποιο «έφαπλούται καί εις πάντα τόν οίκον αυτών». Τό δρέπανο κατά τόν αυτό Προφήτη, είναι ή κατάρα του Θεού.

Καί ενας πού χρησιμοποιεί τόν όρκο, γιά νά αδικήσει τό συνάνθρωπο του, μή σεβόμενος τό όνομα του Θεού, είναι ικανός καί εγκλήματα νά διαπράξει. Αυτή είναι ή θέση τής Εκκλησίας γιά τόν όρκο. Στους τέλειους Χριστιανούς ουδεμία ανάγκη παρίσταται νά ομνύουν. Επειδή ή τελειότητα δέν είναι απόλυτη, ή Εκκλησία κατ' οικονομία επιτρέπει τόν όρκο σέ όλως εξαιρετικές περιπτώσεις. Μετά πολλής προσοχής άς τόν χρησιμοποιούμε, αποφεύγοντας τήν ψευδορκία καί τήν έπιορκία.

Ή πορεία τής ζωής μας νά αποβλέπει στήν ηθική τελειότητα, ώστε «μηδενί μηδέν όφείλοντες, ειμή τό αγαπάν αλλήλους». Ή αγάπη είναι ό σύνδεσμος τής ηθικής τελειότητας μας.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

image2333333333

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Νικήτας ο ομολογητής Ηγούμενος. Καταγόταν από την Καισάρειαν της Βιθυνίας από γονείς ευσεβείς και πλούσιους. Δωδεκαετής επήγε στον Επίσκοπον Καισαρείας, όπου έμαθε τα Ιερά γράμματα και εχειροτονήθη Αναγνώστης. Κατόπιν πήγε σ' ένα σπήλαιον και εμόνασε. Στη συνέχεια πήγε στην Μονήν Μηδίκου, στην οποία Ηγούμενος ήταν ο άγιος Νικηφόρος. Μετά τον θάνατον του Νικηφόρου έγινε Ηγούμενος ονομαστός δια την αρετή του. Κατεδιώχθηκε από τους εικονομάχους σαν προσκυνητής των Αγίων και θείων εικόνων και εξεδήμησεν εις Κύριον.

2) Ο άγιος Ιωσήφ. Καταγόταν από την Σικελίαν από γονείς ευσεβείς. Μετά την άλωσιν της Σικελίας υπό τους Αγαρηνούς έφυγε και έγινε μοναχός. Δια τις πολλές αρετές του εχειροτονήθη ιερέας και πήγε στην Κωνσταντινούπολη και Κρήτη, όπου εφυλακίσθη από τους εικονομάχους. Μετά το θάνατο του Θεόφι­λου ήλθε στην Κωνσταντινούπολη. Με θείο χάρισμα συνέθετε τις ιερές μελω­δίες και τους κανόνες και τα τροπάρια.

3) Οι άγιοι Ελπιδηφόρος, Δίος, Βυθόνιος, Γαλυκός, Ιλλυριός και ο νεομάρτυρας Παύλος ο Ρώσος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 ο Γιουσούφ Πασάς αποβιβάζεται με πο-λυάριθμον στρατόν στην Πάτρα και φονεύει πολλούς Έλληνες ιδίως γέροντας και παιδιά. Στον Πύργον της Ηλείας γίνεται μάχη μεταξύ Ελλήνων επαναστα­τών υπό τους I. Κολοκοτρώνη, Μοσχούλα Βιλαέτη και Τούρκους Λαλαίους.

Το 1822 Στην Χίον συνεχίζονται οι σφαγές των Ελλήνων από τας ορδές των Τούρκων οι οποίοι έσφαξαν και τα νήπια.

Το 1826 γίνεται σφοδρή ναυμαχία αμφίρροπος παρά τον Πάπα, μεταξύ Ελ­λήνων υπό τον Μιαούλη και Τούρκων.

Το 1919 οι ελληνικές δυνάμεις του εκστρατευτικού σώματος της Ουκρανίας δίνουν μάχην εναντίον των μπολσεβίκων.

Το 1920 Ο ελληνικός στρατός μάχεται με περιπόλους εναντίον των τούρ­κων.

Το 1921 Η ελληνική στρατιά στην Μ. Ασία δέχεται μικροεπιθέσεις τουρκι­κών αποσπασμάτων.

Το 1922 Σε ολόκληρο το μέτωπο στην Μ. Ασία γίνεται αγώνας περιπόλων.

Το 1941 στο Αλβανικό μέτωπο οι Έλληνες επιτίθενται εναντίον των Ιταλών στην περιοχή Τρεμπεσίνας.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.