25 Φεβρουαρίου, 2011

Αιματηρή ανατροπή των καθεστώτων στη Βόρεια Αφρική

image

Τρόμος στην Ευρώπη για κύματα προσφύγων

Δραματικά εξελίσσεται η κατά στάση στη Λιβύη, όπου το καθε στώς Καντάφι ακολουθεί τη μοίρα του Μουμπάρακ. Αεροπορικοί βομβαρδισμοί εναντίον των διαδηλωτών, συγκρούσεις μεταξύ πολιτοφυλάκων, πιστών στο Λίβυο συνταγματάρχη, και αντιφρονούντων - μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές οι πληροφορίες μιλούσαν για περισσότερους από 400 νεκρούς - ήταν το σκηνικό στην Τρίπολη και σε μεγάλες πόλεις της χώρας.

Η επανάσταση στη Λιβύη, σε ένα από τα τελευταία απολυταρχικά καθεστώτα στις αραβικές χώρες, είναι η πιο αιματηρή και έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Στη Λιβύη δραστηριοποιούνται δεκάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις -κυρίως βρετανικές, ιταλικές αλλά και ελληνικές-, ενώ η χώρα είναι η τρίτη πετρελαιοπαραγωγός στην Αφρική, γεγονός που φοβίζει τις διεθνείς αγορές για εκτόξευση στα ύψη των τιμών του πετρελαίου.

Ο Μουαμάρ Καντάφι, αποφασισμένος να παίξει μέχρι το τέλος σκληρό παιχνίδι, διεμήνυσε ότι θα μείνει στη χώρα, διαψεύδοντας φήμες που τον ήθελαν να έχει καταφύγει στη Βενεζουέλα ή τη Γαλλία. Η κατάσταση είναι συγκεχυμένη, καθώς η περιγραφή των αιματηρών γεγονότων βασίζεται σε μαρτυρίες και κλεμμένες εικόνες. Πολλοί πιστεύουν ότι τα ρήγματα εντός του λιβυκού καθεστώτος είναι πλέον εμφανή και ότι είναι θέμα χρόνου η κατάρρευση του.

Αρκετοί αξιωματικοί και μερίδα του στρατού αρνήθηκαν να στρέψουν τα όπλα εναντίον των διαδηλωτών στην Τρίπολη και υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί καλούσαν τους στρατιώτες να συμμαχήσουν με τους πολίτες για να εκδιώξουν τον επί 42 χρόνια ηγέτη της Λιβύης. Η Αίγυπτος ενίσχυσε τα σύνορα της με τη Λιβύη και άνοιξε μόνο ορισμένα σημεία προκειμένου να επιτρέψει σε τραυματίες να περάσουν στο έδαφος της.

Η Ευρώπη ανησυχεί για την κατάσταση και με πρωτοβουλία της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη υπουργών των μεσογειακών χωρών, ώστε να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο κύμα προσφύγων από τη Λιβύη και την υπόλοιπη Βόρεια Αφρική. Στα ιταλικά νησιά που βρίσκονται στο νότο της χώρας έχει αναπτυχθεί δύναμη της Frontex.

Το καθεστώς Καντάφι, ωστόσο, προειδοποίησε την Ευρωπαϊκή Ενωση ότι αν δεν σταματήσει να ενθαρρύνει τις εξεγέρσεις στη χώρα του, θα υποδεχτεί «καραβιές» προσφύγων στις ακτές της.

Με το «δάχτυλο στη σκανδάλη»

η Δύση για τα συμφέροντά της

Στο ρυθμό των αναταράξεων που συγκλονίζουν όλες τις αραβικές χώρες κινούνται πλέον ΗΠΑ και Ευρωπαϊκή Ένωση, που βλέπουν τα φιλικά καθεστώτα στη Μέση Ανατολή και Μαγκρέμπ να καταρρέουν σαν χάρτινοι πύργοι. Η ανησυχία στην Ουάσιγκτον και στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες κορυφώνεται όσο η φλόγα που καίει της Μεσογείου κάθε εβδομάδα φουντώνει ολοένα και περισσότερο.

Δεν είναι μόνο τα εδραιωμένα οικονομικά συμφέροντα των δυτικών χωρών που τίθενται πλέον σε κίνδυνο. Κυρίως αμφισβητούνται οι πολιτικοί και στρατιωτικοί δεσμοί και οι σχετικές προσβάσεις της Δύσης στον αραβικό κόσμο, όπως αυτές οικοδομήθηκαν επί δεκαετίες και αφού ΗΠΑ και Ευρώπη στήριξαν ποικιλοτρόπως τα καθεστώτα αυτά, κλείνοντας τα μάτια στα εγκλήματά τους.

Σε ό,τι αφορά τις στρατιωτικές βάσεις μόνο οι ΗΠΑ διέθεταν στην περιοχή περισσότερους από 27.000 στρατιώτες και ένα καλά συγκροτημένο δίκτυο στρατιωτικών, αεροπορικών και ναυτικών βάσεων, που εξασφάλιζαν περικύκλωση του Ιράν, την προστασία του Ισραήλ και πολύ περισσότερο την κάλυψη των δικών τους επιθετικών επιχειρήσεων στο Ιράκ, το Αφγανιστάν κ.α.

Η συνέχιση της δραστηριότητάς τους, που δεν πρέπει να θεωρείται καθόλου βέβαιη, αποτελεί το ύψιστο διακύβευμα για την αμερικανική πολιτική και το κριτήριο που θέτουν για το χρίσμα διαδοχής. Εκτός διπλωματίας, σύμφωνα με πληροφορίες, στρατιωτικοί αξιωματούχοι του αμερικανικού Πενταγώνου ανέσυραν από τα συρτάρια σχέδια επεμβάσεων στη Βόρεια Αφρική και την ευρύτερη περιοχή του αραβικού κόσμου.

Οι σημαντικότερες, ωστόσο, μεταβολές αφορούν στη διπλωματία και την πολιτική. Εδώ δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι οι δυτικές χώρες, θα βγουν από αυτή την κρίση σοβαρά τραυματισμένες. Κανένας Άραβας δεν πρόκειται να ξεχάσει ή να συγχωρήσει το γεγονός ότι επί δεκαετίες τόσο οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις όσο και αυτές των ΗΠΑ στήριζαν ανεπιφύλακτα όλες αυτές τις σατραπείες.

Η πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στη Λιβύη, που είναι και επικεφαλής της Σοσιαλιστικής Διεθνούς λέει πολλά περισσότερα για τη δέσμευσή του στις αρχές της δημοκρατίας και της ελευθερίας, από τις εκ των υστέρων δηλώσεις. Δεν ήταν άλλωστε και ο μόνος...

Από την άλλη, η επίσκεψη του Ρώσου προέδρου στη Δαμασκό στις αρχές της εβδομάδας ενδέχεται να αποτελεί τροχιοδεικτική βολή για τη νέα περίοδο που ξεκινά στην περιοχή. Να σημειωθεί πως η επίσκεψη του Ντμίτρι Μεντβέντεβ στην πρωτεύουσα της Συρίας - όπου, μεταξύ άλλων, συζητήθηκε και η προσάρτηση των Υψωμάτων του Γκολάν από το Ισραήλ - λίγες μάλιστα, μέρες μετά την απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλουν νέες κυρώσεις στο καθεστώς του Μπασάρ ελ Άσαντ, είναι η πρώτη που πραγματοποιείται.

Συνέντευξη Γ. Παπακωνσταντίνου, Υπουργού Οικονομικών μετά τα Συμβούλια Eurogroup και Ecofin στις Βρυξέλλες 24/2/2011

image

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Καλησπέρα. Χθες, στο Eurogroup, έγινε μία εκτενής συζήτηση γύρω από το Ελληνικό Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής και την πορεία της οικονομίας της Ελλάδας. Η αποτίμηση, τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, είναι θετική, όπως ξέρουμε, εδώ και αρκετές ημέρες.

Πλέον, δίνεται έμφαση στο ζήτημα της υλοποίησης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, αλλά και στο Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο, που θα δώσει την δυνατότητα στη χώρα μας να μειώσει το έλλειμμά της από τα 17 δισ., που θα είναι στο τέλος του 2011, στα έξι δισ., που θα είναι στο τέλος του 2014. Έγινε μία εκτενής συζήτηση γι’ αυτό.

Εξήγησα πως η ελληνική κυβέρνηση ξεκινά έναν ουσιαστικό διάλογο με τα άλλα πολιτικά κόμματα και με τις κοινωνικές δυνάμεις. Η σημασία του διαλόγου τονίστηκε από πολλούς γύρω από το τραπέζι, έτσι ώστε να επιτευχθεί στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό μία συναίνεση γύρω από τις αναγκαίες προσαρμογές και αλλαγές, που πρέπει να γίνουν.

Δυστυχώς, το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έσπευσε, μερικά μόλις λεπτά αφότου πήρε την πρόσκληση σε διάλογο, να απαντήσει ότι δεν σκοπεύει να έρθει σε ένα τραπέζι διαλόγου, για να συζητήσουμε πώς θα μειωθούν τα ελλείμματα τα επόμενα χρόνια και θα ξαναφέρουμε την χώρα σε μία πορεία βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής.

Στην παρέμβασή μου έκανα μία ανασκόπηση της πορείας των τελευταίων μηνών, της πρωτοφανούς προσπάθειας που έχει γίνει, όχι από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά από τους Έλληνες πολίτες. Μία προσπάθεια που αποτυπώθηκε στη μείωση του ελλείμματος κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες, το 2010, κάτι που δεν έχει γίνει από καμία άλλη χώρα της Ευρωζώνης μέσα σε ένα χρόνο και δείχνει ακριβώς τη μεγάλη προσπάθεια, για να μπορέσουμε να χτυπήσουμε το πρόβλημα του ελλείμματος από το πρώτο έτος.

Αναφέρθηκα στις διαρθρωτικές αλλαγές, που ήδη, έχουν νομοθετηθεί, αλλά και αυτές που είναι σε διαδικασία νομοθέτησης και, βέβαια, σε αυτά που έρχονται, από εδώ και πέρα. Ακόμα, στο γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση παραμένει απόλυτα προσηλωμένη στην εφαρμογή ενός ευρέος προγράμματος διαρθρωτικών αλλαγών, όπως επίσης και στο ζήτημα του χειρισμού του μεγάλου επιπέδου του δημοσίου χρέους, όχι μόνο μέσα στην περίοδο του προγράμματος, δηλαδή μέχρι το 2013, αλλά και μετά. Όλοι ξέρουμε ότι το χρέος μειώνεται με πρωτογενή πλεονάσματα. Αυτά δημιουργούμε και θα έχουμε από του χρόνου.

Το χρέος μειώνεται με ανάπτυξη και αυτή προσπαθούμε να δημιουργηθεί, με τις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές, που έχουμε ξεκινήσει και, βεβαίως, το χρέος μπορεί να μειωθεί, επίσης, και από ένα πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας.

Έχουμε μιλήσει επανειλημμένα για το ζήτημα αυτό και η κυβέρνηση έχει πάρει αποφάσεις, τις οποίες έχει ανακοινώσει. Αποφάσεις που αφορούν τόσο σε συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις, όσο και στην αποτύπωση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, για μία σωστή πολιτική αξιοποίησής της, χωρίς βεβαίως να μπαίνουμε στη λογική της πώλησης της δημόσιας γης. Εδώ, ξέρετε ότι η κυβέρνηση έχει αναφερθεί σε ένα στόχο 50 δισ. ευρώ.

Ο στόχος αυτός είναι πέρα από το τέλος του προγράμματος, δεν αφορά συνεπώς στο πρόγραμμα, αφορά στην πολιτική μας, για τα επόμενα χρόνια. Είναι ένας στόχος που σηματοδοτεί τη βούλησή μας να φύγουμε από μία λογική ότι οι προσαρμογές γίνονται μέσα από μειώσεις μισθών και συντάξεων, αυξήσεις φόρων, και να πάμε σε μία λογική που λέει ότι, μεσοπρόθεσμα, η χώρα χρειάζεται βαθιές τομές, διαρθρωτικές αλλαγές και τολμηρές αποφάσεις, για να ελέγξουμε το μεγαλύτερο πρόβλημά της, που είναι το ύψος του δημοσίου χρέους.

Θέλω, επίσης, κλείνοντας το ζήτημα της ελληνικής συζήτησης, να αναφερθώ και σε δύο θέματα που είναι σημερινής επικαιρότητας. Το πρώτο έχει να κάνει με τα μακροοικονομικά στοιχεία, τα οποία ανακοίνωσε σήμερα η ελληνική Στατιστική Αρχή. Αυτά τα μακροοικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι η ύφεση, το 2010, ήταν μεγαλύτερη από αυτήν, η οποία προβλεπόταν, πριν από μερικούς μήνες. Και όμως υπάρχει ένα πάρα πολύ θετικό στοιχείο, στο οποίο πρέπει να σταθούμε.

Αυτό είναι ότι κάθε τρίμηνο περιορίζεται το βάθος της ύφεσης. Το πρώτο τρίμηνο του 2010, το ΑΕΠ μειώθηκε 1,9% , το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκε 1,8%, το τρίτο τρίμηνο μειώθηκε 1,7% και το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκε 1,4%. Έχουμε, δηλαδή, μία σταδιακή βελτίωση της κατάστασης, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία που έχουμε από τις εξαγωγές, που δείχνουν αύξηση πάνω από 8% για το περασμένο έτος και μία εκρηκτική, θα έλεγα, αύξηση κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του 2010.

Επίσης, σήμερα, εκδώσαμε με επιτυχία τρίμηνα έντοκα γραμμάτια με επιτόκιο 3,85% έναντι 4,1%, την τελευταία φορά, με σημαντική κάλυψη και προερχόμενη άνω του 60% από αγοραστές εκτός Ελλάδας. Tο δεύτερο μεγάλο θέμα, το οποίο συζητήθηκε, τόσο χθες, στο Eurogroup, όσο και σήμερα, στο Ecofin, είναι η προσπάθεια της E.E. και της Ευρωζώνης, να βρεθεί μια συνολική λύση για το θέμα της σταθερότητας του συστήματος. Εδώ, είναι σαφές ότι υπάρχουν δύο ζητήματα τα οποία συνδέονται.

Είναι η ενίσχυση της  ανταγωνιστικότητας, συνολικά για την Ευρωζώνη και την Ε.Ε., αλλά και για κάθε χώρα, και ταυτόχρονα, τα θέματα που αφορούν στη διαχείριση των δημόσιων υλικών, αλλά και στα εργαλεία εκείνα,  για να αποφευχθούν κρίσεις, όπως αυτές που είχαμε με την Ελλάδα, με την Ιρλανδία ή με κάποια άλλη χώρα.Εδώ, λοιπόν, η θέση της ελληνικής κυβέρνησης είναι απολύτως σαφής. Την έχει αποτυπώσει, καταρχάς, ο Πρωθυπουργός στο πρόσφατο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, την επανέλαβα και εγώ, χθες.

Ως προς το  Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει μια επίσημη πρόταση στο τραπέζι, η γενική κατεύθυνση στην οποία κινείται η δημόσια συζήτηση είναι μια κατεύθυνση με την οποία εμείς συμπορευόμαστε. Θεωρούμε ότι, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, έχουμε ενσωματώσει στις πολιτικές μας, ήδη, αρκετά από τα ζητήματα που τίθενται στο δημόσιο διάλογο, όχι όλα, όμως μερικά ζητήματα θέλουνε μεγάλη συζήτηση, γιατί η κάθε χώρα έχει τις ιδιαιτερότητές της και αυτές, βεβαίως, πρέπει να προσεχθούν.

Σε δεύτερο επίπεδο, είναι το ζήτημα του συνολικού πακέτου για την σταθερότητα του Ευρώ. Εδώ, επαναλάβαμε την πάγια θέση μας. Η θέση μας είναι ότι στην τελική συμφωνία, πρέπει να υπάρξει μια μεγαλύτερη χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού μηχανισμού ως το 2013, μεγαλύτερη ευελιξία σε αυτόν τον μηχανισμό, έτσι ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει στη πρωτογενή και δευτερογενή αγορά και να φτάνει με  τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην επαναγορά χρέους, σε όσες χώρες ενδιαφέρονται, με καλύτερους όρους δανεισμού - γιατί είναι σαφές  ότι οι σημερινοί όροι,  όπως συμφωνήθηκαν, για να αποφευχθούν ζητήματα ηθικού κινδύνου τότε, μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο το ζήτημα της μεσοπρόθεσμης βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους,  άρα τη μείωση των επιτοκίων δανεισμού.

Και βέβαια, υπάρχει το ζήτημα της επιμήκυνσης του προγράμματος των 110 δισ., το οποίο, επί της αρχής, έχει συμφωνηθεί και θα αποτελέσει μέρος του συνολικού πακέτου. Να σημειώσω ότι, χθες, υπήρξε μια πρώτη απόφαση όσον αφορά στον ευρωπαϊκό μηχανισμό μετά το 2013, και είναι θετικό το σύνολο των χωρών της Ευρωζώνης να έχουν εκείνα τα μέσα, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα.

Έχουμε, όμως, ακόμη, πολύ δουλειά μπροστά μας, μέχρι τη Σύνοδο του Μαρτίου, για να καταλήξουμε σε ένα συνολικό πακέτο, να δώσουμε μια συνολική απάντηση και να συμφωνήσουν όλες οι χώρες. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες, δεν πρέπει απλώς να φτάσουμε τις προσδοκίες, αλλά να τις υπερβούμε. Γιατί είναι σημαντικό να δοθεί μια πειστική απάντηση. Βεβαίως, κάθε χώρα αναλαμβάνει τις δικές της υποχρεώσεις, όπως έχει κάνει η Ελλάδα με το δικό της το πρόγραμμα και έχει μια συνολική απάντηση σε επίπεδο Ευρωζώνης.

Παρακαλώ τις ερωτήσεις σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είπατε ότι θα μπορεί να παρεμβαίνει στη πρωτογενή και δευτερογενή αγορά και να αγοράζει ομόλογα από τις χώρες οι οποίες έχουν πρόβλημα…

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είπα ένα από τα ζητήματα που βρίσκονται στο δημόσιο διάλογο και εμείς το στηρίζουμε είναι η δυνατότητα επαναγοράς χρέους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή η επαναγορά για τους ομολογιούχους θα είναι εθελουσία ή θα είναι …

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, γιατί είναι μια συζήτηση σε εξέλιξη. Ας αρκεστούμε στις επικεφαλίδες, αυτή τη στιγμή, διότι η υπερβολική δημόσια συζήτηση για τις λεπτομέρειες, καμιά φορά, τείνει να ακυρώσει και τις όποιες αποφάσεις μπορούν να παρθούν. Αλλά, είναι προφανές ότι μιλάμε για εθελουσία και όχι για εξαναγκαστική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, σε σχέση με την επιμήκυνση ποιος είναι ο στόχος που βάζουμε; Να είναι ανάλογος του χρόνου αυτού της Ιρλανδίας ή δεν έχουμε;

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κοιτάξτε, είναι προφανές ότι για λόγους που δεν χρειάζεται  να εξηγήσω, οποιαδήποτε απόφαση παρθεί, θα αφορά και στις δύο χώρες που είναι σε μηχανισμό στήριξης, παρά το γεγονός ότι οι δύο μηχανισμοί είναι διαφορετικοί. Άρα, λοιπόν, μιλάμε για εναρμόνιση με την Ιρλανδία. Από εκεί και πέρα, θα δούμε ποιο είναι το καλύτερο που μπορούμε να πετύχουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή έντεκα χρόνια είναι της Ιρλανδίας, αν δεν κάνω λάθος;

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ναι, της Ιρλανδίας είναι έντεκα χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εμείς είμαστε πέντε.

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Βεβαίως, όπως ξέρετε, έχουν πέσει στο τραπέζι και άλλες ιδέες. Δεν μπορώ να πω, αυτή τη στιγμή, ότι αυτές οι ιδέες, για ακόμη μεγαλύτερη επιμήκυνση, συγκεντρώνουν, αν θέλετε, μια πλειοψηφία. Υπάρχουν και άλλες ιδέες πάνω στο τραπέζι για μεγαλύτερη περίοδο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μπορείτε να μας πείτε για την ελληνική κυβέρνηση ποια από τα αφορούντα  σενάρια επαναγοράς. Μπορείτε να μας πείτε πολύ συγκεκριμένα ποιος;

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Νομίζω πως έβαλα τα βασικά κεφάλαια και τους βασικούς στόχους, τους οποίους θα θέλαμε να πετύχουμε. Είμαστε, όμως, σε μια διαπραγμάτευση. Άρα, εφόσον είμαστε σε μια διαπραγμάτευση, θα μου επιτρέψετε να μείνω σε αυτά τα βασικά  κεφάλαια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν μηχανισμοί που αυτό το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που είναι και πρωτόγνωρο και με το χρονικό όριο και με το ποσό να εξασφαλίζουν κάποια διαφάνεια και κάποια αποτελεσματικότητα;

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Αναφέρεστε στο ζήτημα, το οποίο συγκεντρώνει πολλή συζήτηση τις τελευταίες ημέρες. Νομίζω ότι είναι χρήσιμο να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Κατ’ αρχήν, η συζήτηση για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου δεν είναι μια συζήτηση που άρχισε χθες. Είναι μια συζήτηση που η κυβέρνηση έχει βάλει στο τραπέζι, εδώ και αρκετό καιρό.

Υπάρχουν αποφάσεις συγκεκριμένων κυβερνητικών οργάνων. Να σημειώσω τις αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής για την δημιουργία θεσμικών μηχανισμών, όπως είναι μια Γενική Γραμματεία που θα κάνει το συντονισμό. Για τη δημιουργία επενδυτικών σχημάτων, στα οποία θα μπορούν να εντάσσονται τα ακίνητα του Δημοσίου, που είναι προς αξιοποίηση.

Να σημειώσω τον κατάλογο των δέκα πρώτων ακινήτων, που έχουν δημοσιευθεί. Να σημειώσω τη δημιουργία της «Ελληνικόν ΑΕ» και, βεβαίως, να θυμίσω και το πλαίσιο, το οποίο πάντα βάζουμε.

Δεν μιλάμε για πώληση δημόσιας γης. Ουδείς πουλάει τους αιγιαλούς μας, τα βουνά και τις ραχούλες. Μιλάμε για αξιοποίηση, η οποία φέρνει έσοδα στο Δημόσιο, αλλά, το πιο σημαντικό απ’ όλα, λειτουργεί και αναπτυξιακά. Και εδώ, βρίσκω εξαιρετικά ανεύθυνη τη θέση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η οποία δια στόματος του Προέδρου της, του κ. Σαμαρά, είχε μιλήσει σε δημόσια εκδήλωση για έσοδα 50 δισ. μέσα σε δύο χρόνια. Δηλαδή πότε; Μέσα στο πλαίσιο του μνημονίου.

Να γίνει, δηλαδή  αυτός ο στόχος, «μνημονιακός» στόχος, όταν εμείς μιλούμε για μια μεγαλύτερη περίοδο και για έναν στόχο, ο οποίος είναι ενδεικτικός. Να θυμίσω τις αναφορές στενών συμβούλων του κ. Σαμαρά, που μιλούν για την πώληση 90-100 δισ. ακίνητης περιουσίας. Άρα, λοιπόν, έχουμε μια κυβέρνηση, η οποία, με στόχο και σταθερά βήματα, έχοντας πάρει ήδη αποφάσεις, πηγαίνει και στο επόμενο βήμα. Βάζει ένα μεσοπρόθεσμο στόχο που ξεπερνά το πρόγραμμα, γιατί είναι δική της απόφαση, κανενός άλλου.

Βάζει έναν τέτοιο στόχο, για να δώσουμε στους Έλληνες πολίτες μια λύση, η οποία μειώνει το δυσβάσταχτο δημόσιο χρέος. Μια λύση που είναι αναπτυξιακή. Μια λύση που φέρνει έσοδα στο Δημόσιο. Άρα, μια λύση που, κατά κανέναν τρόπο, δεν έχει να κάνει με οποιοδήποτε τρόπο εκποίησης δημόσιας περιουσίας.

Αυτή η συζήτηση, λοιπόν, πρέπει να γίνει και να γίνει συντεταγμένα. Είναι προφανές ότι υπήρξαν χειρισμοί της τρόικας, για τους οποίους η κυβέρνηση εκφράστηκε με σαφέστατο τρόπο. Είναι προφανές ότι το επικοινωνιακό μοντέλο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε, μέχρι τώρα, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Τις αποφάσεις τις ανακοινώνει η ελληνική κυβέρνηση και είναι αποφάσεις που αφορούν στην ελληνική κυβέρνηση. Το περιεχόμενο αυτών των αποφάσεων δεν το καθορίζει κανένας άλλος, εκτός από την ελληνική κυβέρνηση.

Ευχαριστώ πολύ.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΗ ΑΠΑΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΨΕΥΔΗ

image

Αγαπητοί μου επισκέπτες του blog,

Πρέπει τώρα νά προσέξουμε πολύ καλά, γιατί ή Αγία Γραφή μας ενημερώνει ότι όλα, μέχρι νά θελήσουν νά μας σφραγίσουν στό μέτωπο ή στό χέρι, δέν θά γίνονται μέ ειλικρινή καί ξεκάθαρο τρόπο γιατί, άν γινόταν, δέν θά υπήρχε κίνδυνος νά «πλανηθούν ει δυνατόν καί οί εκλεκτοί» μας ενημερώνει ακόμη ότι όλα αυτά θά διενεργούνται «εν πάση απάτη» καί «τέρασι ψεύδους». Σας παρακαλούμε, λοιπόν, γιά νά μπορέσουμε νά καταλάβουμε τόν τρόπο μέ τόν όποίο μας εξαπατούν, νά δώσετε απόλυτη προσοχή σ' αυτά τά δυό στοιχεία των μεθόδων πού θά χρησιμοποιούν, δηλαδή στήν πολύπλευρη (πολυμήχανη) άπάτη καί στά τερατώδη ψευδολογήματα.

Ή παγκόσμια εξουσία ή οποία ετοιμάζει τά πάντα, μέ σκοπό νά τά παραδώσει ολοκληρωμένα σ' αυτόν πού πλέον θά «ποιεί τούς πάντες ίνα λάβωσι τό χάραγμα», χρησιμοποιεί απάτη καί ψεύδη μέχρι νά μας αναγκάσουν νά αποδεχτούμε αυτά πού μας υποβάλλουν. Ή πονηρότατη καί καταλληλότερη μέθοδος, πού επινόησαν γιά τήν επίτευξη του τελικού σκοπού τους, ήταν ή εγκαθίδρυση του παγκόσμιου, ηλεκτρονικού, οικονομικού συστήματος ελέγχου των ανθρώπων τό παγκόσμιο αυτό ηλεκτρονικό σύστημα αποτελεί, όπως εξηγείται στή συνέχεια, τό κέντρο εξάρτησης καί αναφοράς όλων των γεγονότων.

Γνωρίζουμε από τήν ιστορία ότι, όταν μιά αυτοκρατορία ήθελε νά υποτάξει τούς λαούς, συγκέντρωνε στρατό καί ανάλογο πολεμικό εξοπλισμό καί έκανε πόλεμο έτσι διαδεχόταν ή μιά αυτοκρατορία τήν άλλη. Εμείς όμως γνωρίζουμε ότι ή παγκόσμια αυτοκρατορία, ή κυβέρνηση των εσχάτων καιρών, θά επιβληθεί στήν ανθρωπότητα όχι μέ πολέμους καί όπλα, αλλά «εν πάση απάτη καί τέρασι ψεύδους» καί μέ ένα συγκεκριμένο ηλεκτρονικό οικονομικό σύστημα, όπως αναφέραμε προηγουμένως.

Επειδή όμως δέν θά μπορούσε νά επιβληθεί ή αυτοκρατορία αυτή δείχνοντας τό πραγματικό της πρόσωπο, γι' αυτό μεθοδεύεται ή εξαπάτηση κάθε λαού καί έθνους μέ ευλογοφανή ψεύδη ή μέθοδος πού χρησιμοποιούν περιλαμβάνει τήν υπονόμευση του οικονομικού συστήματος κάθε χώρας, τήν οικονομική καταπίεση (καί εξαθλίωση) των πολιτών καί τήν φαινομενική ανάγκη της υποταγής στό παγκόσμιο ηλεκτρονικό οικονομικό σύστημα, σάν μόνου ικανού νά δώσει λύση στά προβλήματα αυτά μέ τό σύστημα όμως αυτό. Εκτός από τόν οικονομικό έλεγχο καταργείται τό απόρρητο καί ή προσωπική ελευθερία, αφού είναι δυνατόν νά έχει πρόσβαση ή παγκόσμια τράπεζα πληροφοριών στίς Βρυξέλλες («τό θηρίο», έτσι επιγράφεται τό κτίριο όπου στεγάζεται ό τεράστιος σέ δυνατότητες ηλεκτρονικός υπολογιστής της Ευρωπαϊκής "Ενωσης) στόν ηλεκτρονικό φάκελο οποιουδήποτε πολίτη, όπως καί ό Γέροντας Παΐσιος γράφει σχετικά: «Κι ενώ τά σημεία φαίνονται ξεκάθαρα «τό θηρίο» στίς Βρυξέλλες μέ τό 666 έχει σχεδόν ρουφήξει όλα τά κράτη στό κομπιούτερ»

Όταν διαπίστωσαν οί επίδοξοι κυβερνήτες της οικουμένης ότι άρχισαν οί διάφοροι λαοί νά αντιλαμβάνονται ότι κάτι συμβαίνει, επέβαλαν στήν κάθε κυβέρνηση νά φέρει γιά ψήφιση στή Βουλή ένα νομοσχέδιο περί προστασίας του πολίτη από τόν ηλεκτρονικό έλεγχο δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα έτσι, είπαν, δέν υπάρχει κίνδυνος, γιά νά ανησυχούν. Εμείς όμως από 'δώ καί στό έξης δέν πρέπει καθόλου νά ξεχνάμε τό «εν πάση άπάτη» καί «τέρασι ψεύδους». Μήν τούς πιστεύουμε καί μήν δεχόμαστε καμιά κάλυψη προστασίας. Τό πρόβλημα γι' αυτούς είναι νά μας πείσουν ν' αποδεχτούμε αυτό τό σύστημα του παγκόσμιου ελέγχου άν τό αποδεχτούμε, τότε, όταν θά καταλάβουμε ότι ήταν απάτη, θά είναι πολύ αργά.

Δέν είναι δυνατόν νά εμπιστευθούμε σ' αυτούς τήν ελευθερία, πού μας χάρισαν μέ τό αίμα τους οί πρόγονοί μας, λέγοντας συνεχώς καί περίτρανα «όχι» σέ όλους τούς κατακτητές διότι αυτοί έβλεπαν ότι είναι γιά τά παιδιά τους «καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά καί φυλακή». Γιά νά φανούμε αντάξιοι των προγόνων μας, επεφύλαξε ή ιστορία τό μεγαλύτερο «όχι» νά τό σηκώσουν οί δικοί μας ώμοι. Ποιός συνταγματικός νόμος θά μας κατοχυρώσει από τό ηλεκτρονικό φακέλωμα; Δέν έγινε ακόμα αντιληπτό ότι οί δικοί μας πολιτικοί αδυνατούν πλέον ν' ακολουθήσουν διαφορετική πολιτική από εκείνη των Βρυξελλών; Τό «μυστήριον της ανομίας» κατήργησε ήδη τό σύνταγμα κάθε χώρας.

Επέβαλαν στή χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος, τόσο μεγάλο πού, όχι μόνο νά μη μπορούμε νά τό ξεχρεώσουμε, αλλά ούτε τούς τόκους αυτού του δανείου νά μήν προλαβαίνουμε μ' αυτό κατάφεραν, μέ εύλογη δικαιολογία, νά επιβάλουν στό λαό ένα οικονομικό πρόγραμμα εξόντωση έως εσχάτων. Θά επιβάλουν συνεχώς νέα οικονομικά μέτρα μέσω του Δ.Ν.Τ. δυσβάσταχτα, φόρους ασήκωτους καί πάρα πολλά άλλα μέτρα, έτσι ώστε νά κάνουν τό λαό νά αγανακτήσει. Καί τί θά πετύχουν μ' αυτό; Ακούστε ό λαός καταπιεζόμενος από τά δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα θά ζητάει κάποια στιγμή νά ξανασάνει, αλλά αυτή τή στιγμή δέν πρόκειται νά του τήν χαρίσουν ποτέ, παρά μόνον έως ότου σκύψει τό κεφάλι του εντελώς στό έδαφος δηλώνοντας τέλεια υποταγή στό καινούριο τους σύστημα. Θά λένε: «έχετε δίκιο πού διαμαρτύρεστε, όμως έχετε μεγάλο εξωτερικό χρέος καί αυτοί πού έχουν πολλά λεφτά φοροδιαφεύγουν γιά νά μή σας επιβάλλουμε άδικα μεγάλους φόρους κ.λ.π. πρέπει νά αποδεχτείτε τό τέλειο σύστημα ηλεκτρονικού οικονομικού ελέγχου, έτσι ώστε νά βλέπουμε ποιοί είναι οί νομοταγείς πολίτες καί ποιοί οί φοροφυγάδες.

Ταυτόχρονα θά παρέχουν μέσω του ηλεκτρονικού οικονομικού συστήματος πολλές διευκολύνσεις καί προτεραιότητες, μέ τίς όποίες θά ξεγελούν τόν κόσμο ότι θ' ανακουφιστεί λίγο οικονομικά. Μάς εξαπατούν μέ τερατώδη ψέματα! Δέν πρόκειται μέ όσα αυστηρά οικονομικά μέτρα κι αν λάβουν νά ξεχρεώσουμε τό χρέος μας αυτό, γιατί δέν εξυπηρετεί τούς σκοπούς τους ή ύπαρξη μιας εύρωστης, οικονομικά, Ελλάδας. Τί κάνουν, λοιπόν; Ένώ βρισκόμαστε σέ οικονομικό χάος καί δέν μπορούμε ούτε τούς τρέχοντες τόκους του χρέους νά πληρώσουμε, δημιουργούν τεχνητές κρίσεις μέ τίς γειτονικές μας χώρες, έτσι ώστε, φοβούμενοι από τίς απειλές τους νά ξοδεύουμε τρισεκατομμύρια δραχμές γιά αγορά αεροπλάνων, πλοίων, πυραύλων, ελικοπτέρων κ.λ.π..

Ακούμε συνεχώς γιά τόν επικείμενο πόλεμο μέ τούς Τούρκους, ακούγονται «θερμά επεισόδια»-καί μάλιστα αυτά «προβλέπονται», τά ανακοινώνουν μήνες νωρίτερα - αμφισβητούνται τά σύνορα μας, τά νησιά μας, οί Τούρκοι απροκάλυπτα απειλούν. Έτσι ή προσοχή όλων επικεντρώνεται στό μόνο, φαινομενικά, κίνδυνο καί ό νούς όλων μας στρέφεται πρός τήν κατεύθυνση αυτή μέ τόν τρόπο αυτό ήδη έχει επιτευχθεί ό σκοπός όσων μας επιβουλεύονται ήδη κατάφεραν νά μας αποπροσανατολίσουν, με την οικονομία και το χρέος γιά νά μπορέσουν μέ πολύ εύσχημο τρόπο, καί χωρίς κάν νά γίνουν αντιληπτοί, νά μπούν στό σπίτι μας.

Αν λίγο προσέξουμε, θά κατανοήσουμε ότι, πίσω άπ' αυτά πού βλέπουμε, τεκταίνονται τά έξής: Πιέζει ή Ευρωπαϊκή "Ενωση τήν Ελλάδα νά αποδεχτεί πλήρως καί νά μετάσχει στή συνθήκη Σέγκεν νά καταργηθούν τά σύνορα μας, αφού όμως προηγουμένως θά έχουμε αποδεχτεί καί θά έχει θεσπιστεί τό ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ, διά του οποίου θά μπορούν νά επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. «Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα» ή άν προτιμάτε καλύτερα «τί νά σέ φάει λύκος, τί νά σέ φάει αρκούδα»! "Ετσι καταφέρνουν νά μας φέρνουν στό δίλημμα καί νά αναγκάζουν τούς πολιτικούς μας νά μας λένε: υποφέρουμε όλα αυτά, γιατί δέ συμμορφωνόμαστε μέ τίς υποδείξεις των εταίρων μας ή λύση γιά τό πρόβλημά μας είναι μία νά καταργηθούν τά σύνορά μας καί νά μετέχουμε στή συνθήκη Σέγκεν, έτσι ώστε τά σύνορα νά είναι πλέον δικά τους «γιά νά τά υπερασπίζονται»!

Νά γνωρίζετε ότι θά εξασκήσουν πιέσεις μέ πολλούς τρόπους, ιδιαίτερα στους πολιτικούς μας άρχοντες, τούς οποίους δέν θά πρέπει νά θεωρούμε υπαίτιους, «γέγραπται γάρ άρχοντα του λαού σου ουκ έρείς κακώς» (Πράξ ΚΓ, 5), γιατί από τόν πρώτο "Ελληνα πολίτη καί αρχηγό αυτής τής χώρας μέχρι καί τόν τελευταίο, του παίζουν τό ίδιο παιχνίδι. Εμείς, όμως, άς μήν βλέπουμε τούς δικούς μας πολιτικούς, αλλά αυτούς πού τούς τά επιβάλλουν από τό παρασκήνιο μέ τή βία, ύπουλα καί εξαπατώντας τους.

Ένας από τούς σκοπούς τους είναι κι αυτός νά ξεσηκώνουν τόν λαό εναντίον των δικών του πολιτικών αρχηγών. Αγανακτισμένος έτσι ό λαός άπ' αυτούς θά παρακαλεί πλέον νά έρθει κάποιος από κάπου «αλλού» νά τούς σώσει από τή δυστυχία καί νά βρει τήν ησυχία του.

"Ας μήν, λοιπόν, αλληλοκατηγορούμαστε και αύτοεξοντωνόμαστε ώς λαός καί έθνος, γιατί έτσι θά «τρίβουν τά χέρια τους» οί εχθροί μας, όταν θά βλέπουν ότι φαίνεται επιτακτική πλέον ή ανάγκη νά έρθουν νά μας «σώσουν».

Voiotosp.blogspot.com

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

image

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Ταράσιος. Καταγόταν από γονείς αξιωματούχους που εχρημάτι-σαν πατρίκιοι. Τον ανέθρεψαν χριστιανικώατα και έγινε γραμματέας του βασι­λέως, διότι ήτο φωτισμένος με την Αγίαν Γραφήν και τα συγγράμματα των Αγ. Πατέρων. Μετά την παραίτησιν του πατριάρχου Παύλου έγινε πατριάρχης ο Ταράσιος, αφού χειροτονήθηκε κατά τάξιν, αναγνώστης, υποδιάκονος, διάκο­νος, ιερέας και αρχιερέας. Όλον το διάστημα της αρχιερωσύνης εργάσθηκε δια την εκκλησίαν, κατεπολέμησε τους αιρετικούς, εθεράπευε ασθενείς επικα­λούμενους το Αγιον Πνεύμα. Προφήτευσε τον φόνον του Λέοντος του Αρμε­νίου από τον Μιχαήλ εντός της μεγάλης εκκλησίας. Εξεδήμησε εις Κύριον.

2) Ο άγιος Αλέξανδρος. Καταγόταν από την Καρθαγένην και έζησε το 300 μ.Χ. Συνελήφθη από τον ηγεμόνα Τιβεριανόν και διετάχθη να θυσιάση στα εί­δωλα. Τότε εξύβρισε τον ηγεμόνα και έπαθε πολλά μαρτύρια και τέλος τον έφερον εις Δριζίπαρον της Θράκης όπου απεκεφαλίσθηκε.

3) Ο άγιος Ρηγίνος. Ήταν επίσκοπος Σκοπέλου. Εμαρτύρησε φονευθείς με ξίφος.

4) Ο άγιος μάρτυρας Αντώιος. Απλωθείς σε εσχάραν φωτιάς εξεδήμησεν εις Κύριον.

5) Ο άγιος Μάρκελλος. Ήταν επίσκοπος Απαμείας Κύπρου. Απεδήμησεν ειρηνικά εις Κύριον.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1822 έξω των Πατρών γίνονται σφοδραί μά-χαι Ελλήνων και Τούρκων.

Το 1826 οι Τούρκοι πολιορκηταί του Μεσολογγίου επιτίθενται σφοδρώς ε­ναντίον της φρουράς νησίδος του Βασιλαδίου, αλλ' αποτυγχάνουν.

Το 1913 οι ελληνικές δυνάμεις της Ηπείρου εκκαθαρίζουν την απελευθερω-θείσαν περιοχήν από τα τουρκικά τμήματα.

Το 1919 στη Ρωσία το ελληνικόν σώμα συνάπτει μάχες με τους Ρώσους.

Το 1920 στο μέτωπο Μ. Ασίας οι Έλληνες με περιπόλους καταδιώκουν Τούρκους άτακτους.

Το 1921 στη Μ. Ασία σε ολόκληρο το μέτωπο επικρατεί ηρεμία.

Το 1922 Σ' όλο το μέτωπο γίνεται δράση πυροβολικού και περιπόλων.

Το 1941 στο αλβανικό μέτωπο συνεχίζεται μεταξύ των εμπολέμων Ελλήνων και Ιταλών η δράση πυροβολικού και περιπόλων.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.