18 Φεβρουαρίου, 2011

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

image Ο καλός και έγκριτος Δημοσιογράφος του Αδέσμευτου Τύπου κ. Φ. Νάκος μας πληροφορεί μέσα από την Εφημερίδα Αδέσμευτος Τύπος 17/2/2011 για κάποιο κείμενο του Μητροπολίτου Αιγιαλείας που εκυκλοφόρησε 16/2/2011 με τίτλο:

______"ΜΙΚΡΟ ΑΤΥΧΗΜΑ";; Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ (2ον) ΝΑΙ, Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ! (2ον)

Πριν όμως από αυτό το κείμενο, είχε κυκλοφορήσει άλλο ένα κείμενο με τίτλο:

______Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ! (1ον) ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ! (1ον) στις 7/2/2011.

Ως φαίνεται ο Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος και κάποιοι άλλοι όπως π.χ. οι κ. Τελεβάντος και Τσολογιάννης το έχουν ρίξει ξαφνικά στο διαλογισμό. Επί του προκειμένου όμως ο Αιγιαλείας κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ έχει εγκαταλείψει, ως φαίνεται εντελώς, την υψηλή Επισκοπική του δραστηριότητα, και το έχει ρίξει στο Διαλογισμό και την Γιόγκα. Τούτο το δηλώνει ο ίδιος, εμμέσως πλην σαφώς, με το ψευδώνυμό του: «ΣΤΟΧΑΖΟΜΑΙ & ΓΡΑΦΩ».

Ονειροπολεί, λοιπόν, «εφιαλτικά», ο κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ, και σε έναν άκρατο επαναλαμβανόμενο βερμπαλισμό, στα κατά καιρούς κείμενά του, παραβιάζοντας «ανοικτές πύλες», προσπαθεί, «ως ο Πρωτόπλαστος», να απαλλάξει τον εαυτόν του από τις ευθύνες του στα διάφορα υποτιθέμενα εκκλησιαστικά θέματα, και στοχοποιώντας μόνον τον Αρχιεπίσκοπο κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ, του καταλογίζει, ως μη όφειλε, όλες τις ευθύνες, για ό,τι προϋποθέτει, ότι ενδεχομένως θα συμβεί στο μέλλον στις σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας, βεβαίως, «μη ειδώς ά λέγει». γιατί η Χριστιανική διδασκαλία δεν πορεύεται στον κόσμο με υποθέσεις, αλλά με απόλυτη βεβαιότητα.

Και το πράττει τούτο, Διαλογιζόμενος, κ. Αμβρόσιος, «εν γνώσει της αναληθείας», και με απώτερο σκοπό να πλήξει «έτι περαιτέρω» για δήθεν αδράνεια και αδιαφορία, του κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ, για υποτιθέμενα να συμβούν εκκλησιαστικά θέματα. Εξάλλου το ίδιο έπραττε και επανειλημμένα εκατηγορούσε κατά το παρελθόν τον μακαριστό Χριστόδουλο.

Δηλαδή τον φαντασιόπληκτο, κ. Αμβρόσιο, κατά την σοφία του λαού, δεν μπορεί να τον βρει κανείς, «ούτε στο σακκί, ούτε στο σακκούλι». Κατηγορεί, εν γνώσει της αναληθείας, τον Αρχιεπίσκοπο, ο κ. Αμβρόσιος, ενώ γνωρίζει, και μάλιστα πολύ καλώς, ότι το σύστημα Διοίκησης της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας δεν είναι αυστηρώς προεδρικό υπό τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπον, αλλά απλώς προεδρευόμενο, και οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφίαν.

Αγνοεί δηλαδή ο κ. Αμβρόσιος, ή καμώνεται, πως το αγνοεί αυτό, ότι το σύστημα Διοίκησης της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας είναι αυστηρώς ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ; Αλλά εάν πράγματι ο κ. Αμβρόσιος ενδιαφέρεται, όπως ισχυρίζεται, για την λύσει των υποτιθέμενων θεμάτων της Εκκλησίας, και ανησυχεί τόσο πολύ γι’ αυτά, τότε γιατί δεν εφαρμόζει τις ισχύουσες διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, ώστε να συνέλθει εκτάκτως η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, και από εκεί να δοθούν οι αποφάσεις και οι λύσεις των υποτιθέμενων εκκλησιαστικών θεμάτων;

Αλλ' όμως, δεν τον ενδιαφέρουν, τον κ. Αμβρόσιο, οι λύσεις των εκκλησιαστικών θεμάτων, που υποπτεύεται ότι θα υπάρξουν, αλλά απλώς, όπως πάντα, ερωτευμένος με τον Υπολογιστή του, ψάχνει να βρεί ευκαιρία, για να γίνει πρόσωπο της ημέρας ψευδόμενος, πολλάκις, όλως ασυστόλως, όπως και στην συγκεκριμένη περίπτωση με τον στοχοποιημένον Αρχιεπίσκοπο, κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ.

Ο Αρχιεπίσκοπος, κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, ιστάμενος επί του Γραφικού «έκαστος εν τη κλήσει η εκλήθη, εν ταύτη μενέτω», με την όλη του βιωτή και πολιτεία και την στάση του ενώπιον των Εθνικών, κοινωνικών και Εκκλησιαστικών θεμάτων, αλλά και της πιστής εφαρμογής του συστήματος των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, ήτοι, της «Νόμω κρατούσης Πολιτείας», ομιλεί και ενεργεί πάντα, όποτε πρέπει, και όπως ακριβώς πρέπει, διό και έχει, για πρώτη φορά Αρχιεπίσκοπος στην Χώρα μας, τον σεβασμό και την εκτίμηση όλων των πολιτικών κομμάτων και, εμμέσως πλην σαφώς, ολοκλήρου του Ελληνικού λαού, εκτός βεβαίως από τον εμπαθή και ετεροκινούμενο, κ. Αμβρόσιο, και τους ελάχιστους σπουδαρχίδες και μή φίλους του, για τους οποίους και εργάζεται υπούλως, μετερχόμενος το ψεύδος, και με υπόγειες διαδρομές, «τρέχει αδήλως, και πυγμαχεί γρονθοκοπώντας τον αέρα, αγωνιζόμενος στα κούφια ».

Και δεν είναι η πρώτη φορά, που ο καχύποπτος, υστερόβουλος, και παρασάγγας εκτός της ουράνιας Χριστιανικής διδασκαλίας Εκείνου κινούμενος, κ. Αμβρόσιος, αδικεί και τον εαυτό του, και με τους εκάστοτε, αδιάντροπους, «στοχοποιημένους ανάλατους» βερμπαλισμούς του, σε βάρος του Αρχιεπισκόπου κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ, γίνεται πανελλήνια, και εκείθεν, καταγέλαστος, «παραβιάζοντας ανοικτάς θύρας».

Voiotosp.blogspot.com

18/2/2011

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ κ. ΝΤΑΛΑΡΑ 18/2/2011

image

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ΜΚΟ "Aποστολή" της Ι.Α.Α.  και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα στις 12 το μεσημέρι μεταξύ της φιλανθρωπικής εταιρείας “Aποστολή” της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Το μνημόνιο υπέγραψαν ο Μακαριώτατος και η Υφυπουργός Εργασίας κ. Άννα Νταλάρα στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο πλευρών για την ανακούφιση ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Η κυρία Νταλάρα δήλωσε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

“Είμαι πολύ συγκινημένη που έχω τη χαρά, την τιμή και την ευλογία ένα μνημόνιο που ξεκίνησαν συνάδελφοι, πολύ έμπειροι υπουργοί, να το ολοκληρώνουμε στο κομμάτι που αφορά στο Υπουργείο Εργασίας. Είμαστε σε μια εποχή που δεν πρέπει να μένουμε στα λόγια, αλλά να κάνουμε πράξη, να δίνουμε σάρκα και οστά στις προσπάθειές μας. Η Εκκλησία δε μένει μόνο στο να κηρύττει τον λόγο του Θεού, αλλά τον κάνει πράξη.

Μπορούμε σε μία εποχή που δεν έχουμε καθόλου χρήματα, χωρίς καμία δραχμή χωρίς κανένα ευρώ, με τη γνώση μας να κάνουμε αυτή τη γνώση πολιτική. Γιατί από αυτό πάσχουμε Μακαριώτατε πολλές φορές, δε διοχετεύουμε τη γνώση μας και δεν την διαχέουμε στις πολιτικές μας.

Θέλουμε να στηρίξουμε τη δική σας τεχνογνωσία για να ανακουφίσετε τον ανθρώπινο πόνο και τα προβλήματα των χρηστών ναρκωτικών, των μονογονεϊκών οικογενειών, των μεταναστών, των παιδιών με διάφορα νοσήματα κλπ.

Να δημιουργήσουμε εστίες πρόληψης που θα μπορούν να ανακουφίσουν καθημερινά ευπαθείς ομάδες. Θα είμαι πάντα αρωγός και θα ακολουθώ πάντα το παράδειγμα που δίνετε στους πολίτες”.

Από την πλευρά του ο Μακαριώτατος υπογράμμισε:

“Είναι αλήθεια, το έχω πει πολλές φορές, ότι οι ρόλοι μας είναι διακριτοί. Της Eκκλησίας και της Πολιτείας. Αλλά οι δυο μας αγωνιζόμαστε και παλεύουμε για τον άνθρωπο. Πως θα μπορεί ο άνθρωπος να κρατήσει την αξιοπρέπεια του πως θα βοηθηθεί, ώστε να ξεπεράσει τις δυσκολίες.

Με τη βοήθεια του Θεού, των συνεργατών και του πιστού λαού έχει δημιουργηθεί στην Αρχιεπισκοπή ένα μεγάλο δίκτυο που θα ήθελε να αγκαλιάσει όλα αυτά τα καθημερινά προβλήματα που επισημάνατε.

Σε όλες τις ενορίες υπάρχει κόσμος ο οποίος έρχεται και προσφέρει εθελοντικά την εργασία του σε μία εποχή που έχει πολύ εγωισμό και εγωπάθεια. Σε μία εξέταση του θέματος από τα 900 πρόσωπα τα οποία προσφέρονταν να ετοιμάζουν δυνατότητες εξυπηρετήσεως των συνανθρώπων μας στις ενορίες στις γειτονιές, μόνο εννέα μισθοδοτούνταν, οι υπόλοιποι ήταν εθελοντές.

Όταν κάναμε τη συνάντηση στο ΣΕΦ εξεπλάγην όταν ήρθαν περίπου 4.000 εθελοντές που ήταν αφιερωμένοι στο έργο τους. Η Αρχιεπισκοπή έχει μία υποδομή η οποία μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερη όταν βρει κάποια βοήθεια και συνεργαστεί με άλλους φορείς και στην συγκεκριμένη περίπτωση με την Πολιτεία μας.

Θα ήθελα να πω ότι είναι σκοπός μας και θέλησή μας να εργαστούμε όσο το δυνατόν περισσότερο για την ανακούφιση των συνανθρώπων μας. Δεν είναι τίποτε πιο φυσικό από αυτό που κάνουμε αυτή την ώρα, δηλαδή η Εκκλησία και η Πολιτεία που θέλουμε να φροντίσουμε τον άνθρωπο.

Δεν έχουμε χρήματα πολλά, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περιστάσεις βοηθήματα, προγράμματα, προσφορές ανθρώπων που έρχονται στην Εκκλησία και λένε στη διάθεσή σας, μπορούμε όλα αυτά να τα χρησιμοποιήσουμε για να ανακουφίσουμε τον ανθρώπινο πόνο.

Δεν έχουμε την ψευδαίσθηση ότι θα κάνουμε τη ζωή μας παράδεισο όμως έχουμε τη βεβαιότητα ότι μπορούμε να εμποδίσουμε τη ζωή μας να είναι κόλαση”.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

image

Το ως άνω βιβλίο χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες:

Στο πρώτο κεφάλαιο, που ξεκινά με τη λήξη των βαλκανικών πολέμων, εξετάζονται οι νέες σχέσεις μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους, όπως επαναπροσδιορίστηκαν μετά την αύξηση των εδαφών της Ελλάδας.

Το δεύτερο κεφάλαιο εξετάζει τα νέα προβλήματα που δημιουργήθηκαν την περίοδο του Εθνικού διχασμού και του περίφημου αναθέματος του Βενιζέλου, με την κομματική πολυδιάσπαση της εκκλησίας να αποκτά κεντρικό ρόλο έως το 1922, ενώ όπως επισημαίνει ο συγγραφέας είναι εντυπωσιακή η απουσία της από τη Μικρασία.

Στο τρίτο κεφάλαιο μελετάται η νέα πορεία της εκκλησίας με την έλευση του Χρυσόστομου στην Αρχιεπισκοπή, την εποχή που το πολιτικό σύστημα προσπαθεί ακόμη να ισορροπήσει από τα πάθη του εθνικού διχασμού. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζονται οι σχέσεις της εκκλησίας τόσο με τη νεοσύστατη δημοκρατία του 1924 όσο και με τη σύντομη δικτατορία του Παγκάλου, καθεστώτα τα οποία θα αναζητήσουν θεσμικές και ουσιαστικές αλλαγές στην εκκλησία.

Τέλος, το ζήτημα της διαδοχής του αρχιεπισκόπου το 1938 και οι πολιτικές και θρησκευτικές προεκτάσεις του μελετώνται στο τέταρτο κεφάλαιο ως το καλοκαίρι του 1941 όταν το ζήτημα επιλύεται πια από τις κατοχικές δυνάμεις.

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ Η ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΚΑΪ

ΕΠ 1821

Ή Ιστορία μας διδάσκει κύριοι του ΣΚΑΪ ότι η 25η Μαρτίου του 1821 είναι συνέχεια τής 29ης Μαΐου του 1453. Άπό τό απαίσιο εκείνο πρωϊνό τής Τρίτης τής 29ης Μαΐου, άπό τήν ώρα εκείνη πού έπεφτε ή ένδοξη Πόλη στά χέρια τών βαρβάρων καί ό Εθνομάρτυρας αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος θυσιαζόταν υπέρ τής πίστεως καί του Έθνους στήν πύλη του Ρωμανού, ό αγώνας μετατίθεται πιά στίς συνειδήσεις καί τις ψυχές τών Ελλήνων. Συνεχίσθηκε ό αγώνας έπί τέσσαρες ολόκληρους αιώνες στήν ψυχή τών ελευθέρων υποδούλων, χωρίς παράταξη, χωρίς πομπή, δίχως έλεος καί δίχως οίκτο, με σκληρότητα καί αποφασιστικότητα.

Κατά τά μακρά καί ατέλειωτα χρόνια τής δουλείας ή Όρθοδοξία καί τά Ελληνικά Γράμματα, ακόμη καί τά κολλυβογράμματα, όπως λεγόταν τής Όκτωήχου καί του Ψαλτηρίου, υπήρξαν ή κιβωτός πού περιέσωσε τήν ψυχή τών δούλων καί έδωσε τή δύναμη νά αντιδράσουν στόν κατακτητή καί παθητικά, άλλά καί ενεργά, με μακρά σειρά κινημάτων μέχρι τής εθνεγερσίας του '21. Οί Πατριάρχες καθ' όλη τή δουλεία είναι καί εθνάρχες. Αυτοκράτορα τών Ελλήνων, αιχμάλωτο στά χέρια του Σουλτάνου, χαρακτηρίζει ό Μέντελσον Βαρθόλδης τόν Πατριάρχη τής Πόλης. Καί αυτός ό αιχμάλωτος αυτοκράτορας μαζί με τό επιτελείο του, τό ανώτερο ιερατείο καί τούς παπάδες τών πόλεων και τών χωριών πού αποτελούσαν όλοι μαζί ένα απέραντο στράτευμα, δούλευαν γιά τήν απολύτρωση του Γένους.

Δέν περιορίστηκαν νά γίνουν μόνο οί ψυχροί καί συντηρητικοί θεματοφύλακες τής αθάνατης ελληνικής παιδείας, άλλά δούλεψαν, όσο μποροΰσαν, γιά νά τήν ξαπλώσουν σ' ολόκληρο τό Έθνος, προσδοκώντας άπ' αυτή τήν Ανάσταση. Γι' αυτό πολύ συχνά ό Ιερωμένος καί ό δάσκαλος, ό εθνικός παιδαγωγός, ήσαν ένα καί τό αυτό πρόσωπο. Καί ό ρασοφόρος αυτός παιδαγωγός, κάτω άπό τό τρεμάμενο φώς του καντηλιού του κρυφού σχολείου, δίδασκε στά σκλαβόπουλα τή μεγάλη «Ιδέα» του Γένους καί πώς «πάλι με χρόνια μέ καιρούς, πάλι δικά μας θάναι». Ό ελληνικός λαός ποτέ δέ λησμόνησε ότι είναι λαός του Λόγου καί τής Παιδείας, ή οποία ήταν τό ασφάλιστρο καί κύριο περιεχόμενο τής «Μεγάλης Ιδέας», ή οποία κρατούσε αμείωτη τήν ελπίδα τής ανακτήσεως τών απολεσθέντων.

Άπό τή φοβερή ήμερα τής Αλώσεως οί Έλληνες δέν έπαυσαν νά έχουν έδώ καί εκεί εστίες γραμμάτων, άπό δέ του δεκάτου εβδόμου καί κυρίως άπό του δεκάτου ογδόου αιώνος ιδρύονται πολυάριθμα σχολεία. Σχολεία στήν Πελοπόννησο, σχολεία στή Στερεά, σχολεία στήν "Ηπειρο, στή Μακεδονία, στή Θράκη, στά νησιά καί Μικρά Ασία, στή μεγαλόνησο Κρήτη καί στήν άλλη μεγαλόνησο, τήν ταλαιπωρημένη Κύπρο μας. "Ακόμη ιδρύθηκαν σχολεία στό στόμα του κατακτητή, στήν Κωνσταντινούπολη. Ελληνικά σχολεία ιδρύθηκαν καί στή νέα «Μεγάλη Ελλάδα», στίς Παραδουνάβιες Ηγεμονίες, τή Μολδαβία καί τή Βλαχία. Καί όλα αυτά τά σχολεία εξέπεμπαν τις ήμερες ακτίνες του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού στους σκλάβους λαούς τής χερσονήσου του Αίμου.

Ή κατεύθυνση στά σχολεία αυτά είναι πάντοτε πρός τήν αρχαιότητα καί τά ένδοξα ονόματα της πρός τήν αφετηρία του ελληνικού μεγαλείου. Επίσης στρέφεται έν μέρει πρός τό Βυζάντιο, «πρός τούς αείμνηστους ημών αυτοκράτορας», όπως έξεφράσθη μετά σεβασμού ή πρώτη Εθνική Συνέλευση τών Ελλήνων περί τών μεσαιωνικών ημών αυτοκρατόρων. Τά πλοία τών νησιωτών έχουν όλα αρχαία ονόματα καί οί άνθρωποι του λαού δίνουν στά παιδιά τους ονόματα επιφανών αρχαίων Ελλήνων. Οί Δάσκαλοι καί οί μαθητές τής ένδοξου σχολής τών Κυδωνιών μεταβάλλουν σέ αρχαία ελληνικά τά ονόματά τους. Τόσο κυριαρχεί στους Έλληνες ή εθνική ιστορική τους παράδοση, ώστε μερικοί, όπως ό Νικηταράς, τούς τυράννους Τούρκους ονομάζουν Περσιάνους. θυμούνται διαρκώς οί Έλληνες τόν πρώτο επιδρομέα καί τήν κοινή κοιτίδα τής επιδρομής. Άλλ' έχουμε καί τούς Έλληνες του εξωτερικού.

Πολυπληθείς νέοι, άπό τούς οποίους πολλοί κληρικοί, σπουδάζουν κατά τά τέλη του δέκατου όγδοου καί τίς αρχές του δέκατου ένατου αιώνα στήν Ευρώπη. Σπουδάζουν φιλολογία, θεολογία, φιλοσοφία, νομικά, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, ιατρική, ιδίως αυτή, γιατί κατ' ανάγκη ό κατακτητής τή σεβόταν. Καί οί δούλοι παίρνουν άπό τή Δύση, όσα έδωσαν σ' αυτήν οί προγονοί τους, οί πρό τής Αλώσεως καί μετ' αυτήν φυγάδες, οί μεγάλοι εκείνοι φωτιστές τής Ευρώπης καί τής Ρωσίας. Ναί καί τή Ρωσία έξεπολίτισαν οί Έλληνες. Δέν ήσαν μόνο οί νεαροί Έλληνες σπουδαστές πού εκπροσωπούσαν στό εξωτερικό τή δούλη Ελλάδα. Στό Παρίσι δραστηριοποιείται ό Αδαμάντιος Κοραής, ό μέγιστος ίσως Ευρωπαίος φιλόλογος του δέκατου ένατου αιώνα. Χαλκέντερος εθνικός εργάτης, αλληλογραφεί περί τών ελληνικών ζητημάτων καί μέ τούς Προέδρους ακόμη τής Βορείου Αμερικής.

Στή Βιέννη τυπώνονται ελληνικές εφημερίδες καί περιοδικά. Εκεί είχε τό κέντρο του ό Άνθιμος Γαζής, ό όποίος πλήν τής άλλης φιλολογικής καί δημοσιογραφικής του δράσεως εισάγει τόν Καποδίστρια εις τήν Φιλόμουσον «Έταιρείαν», ή οποία ιδρύθηκε τό 1812 μέ σκοπό τή λειτουργία σχολείων στήν Ελλάδα καί τήν αποστολή νέων στήν Ευρώπη γιά σπουδές. Ό Γαζής αργότερα μεταδίδει τήν επαναστατική φλόγα στήν ιδιαίτερη του πατρίδα, τή Θεσσαλία καί ακόμη στά νησιά. Επίσης ό κορυφαίος λόγιος Ηπειρώτης, μέγας διδάσκαλος του Γένους, ό Γεώργιος Γεννάδιος, στρατολογεί καί διδάσκει τούς Ιερολοχίτες στή Μολδοβλαχία. Στή Βιέννη, λίγα χρόνια αργότερα, βρίσκουμε τό Ρήγα, τόν πρωτομάρτυρα τής Ελευθερίας, νά τυπώνει κρυφά τή νύκτα τίς επαναστατικές του προκηρύξεις στό Τυπογραφείο τών Μακεδόνων αδελφών Μαρκιδών Πουλίου.

Τυπογραφεία επίσης μεγάλης εθνικής καί επιστημονικής αποδόσεως, ανήκοντα στους Έλληνες, βρίσκουμε στή Βενετία, στό Λονδίνο καί άλλου. Στήν πνευματική αυτή ανάπλαση του Έθνους πού θυμίζει τήν αναγέννηση τών Κομνηνών καί τών Παλαιολόγων, συντέλεσε τά μέγιστα ή τεράστια ανάπτυξη του ελληνικού εμπορίου, τό όποιο ως μορφή πνευματικής δράσεως ασκούσαν οί Έλληνες. Οί κατακτητές δέν ασχολούνταν μέ τό εμπόριο. Oi Τούρκοι ήσαν βαρείς, φιλήδονοι καί τό πολύ έγίνοντο πειρατές. Οί Έλληνες άπό τά μέσα του δέκατου έβδομου αιώνα κυριεύουν έμπορικώς τόν Κατακτητή καί ξαπλώνονται πέραν τής Χερσονήσου του Αίμου καί τής Μεσογείου σέ πολλά ευρωπαϊκά κέντρα.

Ή Βιέννη, ή Πέστη, ή Βενετία, ή Τεργέστη, τό Λιβόρνο, ή Μασσαλία, τό Λονδίνο καί άλλες πόλεις τής Δύσεως καί ακόμη πόλεις τής Ρωσίας, όπως ή Μόσχα, ή Όδησσός, ή Νίζνη, τό Λβώφ καί άλλες γνωρίζουν τήν τόλμη καί τή δράση τών ελλήνων έμπορων καί πάγκοινος είναι τών ελλήνων ναυτίλων ή φήμη. Καί οί έμποροι αυτοί γινόμενοι συχνά βαθύπλουτοι, συνήθως ολιγογράμματοι, πλην αναπνέοντας τόν αέρα τής ελληνικής παιδείας, εξελίσσονται στόν τύπο, είδος καθαρώς ελληνικό, του Εθνικού ευεργέτου. Έτσι αναδεικνύονται καί αναδεικνύουν συγχρόνως τήν πατρίδα τους μέ τίς ευεργεσίες οί Ζωσιμάδες, οί Ριζάρηδες, οί Σινάδες, ό Αβέρωφ, ό Βαρβάκης καί άλλοι.

Όλοι αυτοί οί παράγοντες καί ή προετοιμασία πού έδωσαν, ώθησαν τό Έθνος νά αναλάβει ένα τιτάνιο αγώνα, γιά νά αποτινάξει τίς βαριές αλυσίδες του τουρκικού ζυγού, πού βάραιναν έπί 400 χρόνια. Μιά χούφτα Έλληνες, γυμνοί καί κατατρεγμένοι, ήσαν εκείνοι πού τόλμησαν νά υψώσουν τό ανάστημα τους μπροστά σέ μιά πανίσχυρη αυτοκρατορία. Δέν υπολόγισαν, ούτε σκέφτηκαν, κινδύνους, θυσίες, αίματα, θάνατο. Τό όραμα μιάς ελεύθερης Ελλάδος τούς συνάρπασε καί ό πόθος ενός θριάμβου του Σταυρού τούς ξεσήκωσε.

Τετρακόσια χρόνια δουλείας μέσα σ' ένα σκληρό σκοταδισμό, μέσα στήν παγερή αδιαφορία τής Ευρώπης μέ τά ανθελληνικά συνθήματα τών ποικιλώνυμων Μέτερνιχ καί τής πρωτόγονης ιδέας γιά τίς μειονότητες. Μέσα σέ μιά φρικτή αντιδραστική Ευρώπη, δούλεψε, πάλαιψε, μαρτύρησε, μά έζησε ή ελληνική ψυχή καί βρήκε τή δύναμη νά κατακτήσει τή λευτεριά της. Κράτος ελληνικό καί ελεύθερο δέν έγινε σάν αποτέλεσμα τής συμπάθειας τών μεγάλων Δυνάμεων, ούτε άπό άλλους μοιραίους ή καί σταθμισμένους ιστορικούς λόγους, άλλά πραγματοποιήθηκε σάν καρπός του προσωπικού αγώνα τής Φυλής, τής Φυλής πού πίστεψε απόλυτα, πώς πρέπει νά λευτερωθεί μέ κάθε τρόπο καί κάθε θυσία.

Βέβαια «άργε νάρθει εκείνη ή μέρα», γιατί τό δέντρο έπρεπε νά μεγαλώσει, αφού προηγουμένως ποτισθούν οί ρίζες μέ ποταμούς αιμάτων καί ωκεανούς δακρύων. Όποιος όμως ξεκινά γιά μεγάλους σκοπούς, πρέπει νά έχει όπλισθεί γιά τίς μεγάλες θυσίες. Καμμιά μεγάλη κατάκτηση στή ζωή δέν στερεώθηκε καί δέν έμεινε στή διάρκεια του χρόνου, παρά μόνο, όταν θεμελιώθηκε πάνω στή θυσία. Τό κίνημα ενός μικρού λαού, χωρικών, ποιμένων, τεχνιτών καί πραγματευτάδων, ήλθε νά μετρήσει τή δική του απόφαση καί θέληση καί νά τήν αντιτάξει αντίκρυ στήν πάνοπλη εχθρότητα ενός ολόκληρου κόσμου. Ίσως θά έπρεπε νά κριθεί καί νά χαρακτηρισθεί ώς κίνημα εσχάτης αφροσύνης. Βέβαια δέν θά αναλύσουμε, τό πώς έγινε καί πώς επεβλήθη ή εκλογή τής στιγμής, τόσο φανερά αντίθετη πρός όλες τίς εντυπώσεις τής συνέσεως καί του ορθολογισμού.

Ή αλήθεια είναι πώς ή σύνεση της εναντιώθηκε μέ πείσμα, ακόμα καί μέσα στά ίδια τά ελληνικά πλαίσια. Όμως ήταν τόσο απέραντη ή όρμή της, ώστε νά συνεπάρει αμέσως άπό τήν πρώτη ώρα τούς δισταγμούς τών φρονίμων καί τίς άντιλογίες τών σοφών. Καί σπανίως στή ζωή του κόσμου τόσο τέλεια καί τόσο περίλαμπρα βεβαιώθηκε ή ύπέρλογη αλήθεια τής Γραφής: «Αναιρώ τήν σοφίαν τών σοφών καί τήν σύνεσιν τών συνετών αθετήσω». Τά γεγονότα πού έπήγασαν άπό τήν ασύνετη εκείνη καί άσοφη όρμή είναι πλέον ή ιστορία. Κτήμα καί δίδαγμα γιά όσους γνωρίζουν νά κατέχουν καί νά διδάσκονται. Κτήμα καί κάλλος καί λύτρωση καί χαρά γιά τόν κόσμο καί γιά τήν αιωνιότητα.

Έάν κάθε τι πού ξεπερνά καί νικά τή σύνεση καί τόν στενό καί πεπερασμένο ορθολογισμό, ανάγεται μόνο του σέ άλλη τάξη πραγμάτων, γίνεται ύπέρλογο καί υπερφυσικό, γίνεται θαύμα, θαύμα είναι ό αγώνας του '21 πού άρχισε άπό τόν Προύθο, τίς Καλάμες καί τή Βοστίτσα. Τό ύπερφυέστερο θαύμα τής νέας περιόδου τής ελληνικής ιστορίας, πού ακτινοβολεί καί υποβάλλει ίσο θάμβος μέ τά άλλα θαύματα τής τρισχιλιετούς Ιστορίας μας. Ή μεγάλη όμως ελληνική επανάσταση τοϋ 1821, τής οποίας τήν ανάμνηση γιορτάζει πάλι τό έθνος μας, σάν γεγονός ρυθμιστικό τής ιστορικής του πορείας, έχει εντελώς ξεχωριστή σημασία γιά τή σημερινή περίοδο πού διανύουμε.

Γιατί τό κρύφιο πού «φτέρωσε τ' άφτέρωτα» κι' έδωσε ζωή εκεί πού μόνο ό θάνατος φώλευε καί ή σκληρή τυραννία διαφέντευε, δέν ήταν τίποτ' άλλο άπό εκείνο πού σάν αίτημα σιδερένιας πίστεως, μέ τήν έννοια του Χρέους, προβάλλει καί σήμερα στό "Έθνος μας. Ζούμε σέ μιά εποχή ταραγμένη, γεμάτη αντιφάσεις καί ένανχιότητες καί οδύνες. Σέ μιά εποχή πού ενώ ανατιμά καί μεταθέτει τίς άξιες της καί αναθεωρεί καί μεταβάλλει τόν κώδικα τών παραδεδομένων άξιών, μεταθέτει συγχρόνως τίς βάσεις τής ιστορικής ζωής καί τά κέντρα τών πολιτισμών.

Ή καμπή τής ιστορίας πού διανύουμε, όπως κάθε νέα καμπή, υποβάλλει ανησυχίες καί φόβους. Ή Ελλάς πάντοτε πίστευσε καί πιστεύει στή Δικαιοσύνη, τήν Ελευθερία, τήν Αλήθεια καί στό θείο έπί γής προορισμό της. Όσο κι' άν κλονίσθηκαν οί αξίες μέσα στή σημερινή δίνη, υπάρχει ακόμη πίστη.

Ας μή πτοούμεθα λοιπόν αγαπητοί επισκέπται του blog άπό τήν αδικία, τή μοχθηρία, και  τήν καταπάτηση τής ανθρώπινης άξιας. Ό πλούτος του πολιτισμού μας άς μάς εμπνέει καί πιστοί στίς παραδόσεις μας κλείνοντας τα αυτιά μας σε κάθε ανθελληνικό σύνθημα και σε κάθε είδους αναλύσεις κάποιων μοιραίων για την Επανάσταση και άς πορευθούμε μέ απόλυτη εμπιστοσύνη στό Θεό και στην Ιστορία του Γένους μας!

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

image_thumb1_thumb1_thumb1_thumb14_t[1]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Λέων πάπας της Ρώμης. Ο άγιος Λέων χειροτονήθηκε επίσκο­πος της Παλαιάς Ρώμης το 440 επί βασιλέως Θεοδοσίου Β' του μικρού. Εργά­σθηκε δια την εξαφάνισι των αιρετικών Μανιχαίων και Πελαγινών και έλαβε μέρος στην Δ' οικουμενική σύνοδο Χαλκηδόνος το 451. Εξεδήμησεν εις Κύριον το 471 σε βαθιά γεράματα.

2) Ο άγιος Αγαπητός. Καταγόταν από την Καππαδοκίαν και ήταν γιος χρι­στιανών. Έζησε κατά τους χρόνους του Λικινίου. Νέος ακόμη πήγε σε ένα μο-ναστήριο με 1.000 μοναχούς. Εκεί απέκτησε πολλές αρετές και έζησε με νη­στεία, αγρυπνία και εγκράτεια. Κατώρθωσε δια της προσευχής του να λάβη χάριν του Θεού και να κάμη θαύματα. Ο Λικίνιος τον επήρε μαζί του και έγινε στρατιώτης, και εξηκολούθησε τα θαυματουργά έργα του. Κατόπιν έγινε ιε­ρέας και επίσκοπος Συναού και μέχρι του θανάτου του έκανε θαύματα. Εξεδή-μησε εις Κύριον ειρηνικά.

3) Οι άγιοι μάρτυρες Λέων και Παρηγόριος. Επειδή ωμολόγουν με παρρη-σίαν τον Χριστόν, συνελήφθησαν από τους ειδωλολάτρας και μετά πολλά βα­σανιστήρια εξεδήμησαν εις Κύριον.

4) Ο άγιος Πιούλιος. Εμαρτύρησε δια την πίστι εις το Χριστό.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1913 οι ελληνικές δυνάμεις της Ηπείρου συ­νεχίζουν το σφυροκόπημα με πυροβολικό εναντίον των εχθρικών θέσεων του Μπιζανίου. Οι προσκοπικές δυνάμεις μάχονται εναντίον των Τούρκων στην θέσιν Λυκόστανη.

Το 1920 οι ελληνικές δυνάμεις της στρατιάς Μ. Ασίας μάχονται εναντίον των Τούρκων εις τον τομέα Τμώλου και καταλαμβάνουν την περιοχήν.

Το 1921 σ' ολόκληρον το μέτωπον στην Μ. Ασία μεταξύ των εμπολέμων γίνεται δράσις περιπόλων.

Το 1922 η ελληνική στρατιά Μ. Ασίας συμπληρώνει την διάταξί της και κά­νει εγχειρήματα αναγνώρισης των θέσεων των Τούρκων.

Το 1941 στο μέτωπο της Αλβανίας οι ελληνικές δυνάμεις δια τρίτην κατά σειράν ημέραν επιτίθενται σφοδρά εναντίον των Ιταλών δια την κατάληψιν του Γκόλικο.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΤΟΥ BLOG

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΑΣ ΤΟΥ

_thumb21133

Αγαπητοί Επισκέπται του blog

Αισθάνομαι σήμερα βαθείαν την υποχρέωσιν όπως από το παρόν Ιστολόγιό μου να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου σε εσάς όλους που από το 2008 ξεκινήσατε μαζί μου, αυτό το ταξίδι και με παρακολουθείτε ενδυναμώνοντάς με, με την παρουσία σας και τις επισημάνσεις σας.

Ευχαριστίες πολλές οφείλω δε και στον συνεργάτη μου κύριον Α.Τ. για την αγάπη και τον χρόνο που διαθέτει στο διαδύκτιο για την βοήθειά του λόγω πολλών δικών μου υποχρεώσεων.

Τώρα λοιπόν που συμπληρώσαμε τα 20.000 κλικ υποσχόμεθα να συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο τον αγώνα για την ενημέρωσή σας.

Ευχαριστώ θερμά

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ