04 Φεβρουαρίου, 2011

Αντισυνταγματική η ιθαγένεια στους αλλοδαπούς με απόφαση του ΣτΕ. 3/2/2011

image

Στον αέρα βρίσκονται οι διατάξεις του νόμου 3838/2010 που προβλέπει την χορήγηση ιθαγένειας σε αλλοδαπούς που διαμένουν στη Ελλάδα αλλά και την απόκτηση δικαιώματος εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές.

Και αυτό γιατί, το Δ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε τον επίμαχο νόμο αντισυνταγματικό ενώ παράλληλα αποφάνθηκε ότι το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές έχουν μόνο οι Έλληνες πολίτες.

Όπως σημειώνει μάλιστα χαρακτηριστικά στην απόφασή του «το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι επιφυλάσσεται μόνο στους Έλληνες πολίτες και δεν μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή, χωρίς αναθεώρηση της σχετικής διατάξεως του Συντάγματος». Η όλη υπόθεση, πάντως, παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του ΣτΕ.

Στη δικαστική απόφαση γίνεται αναφορά γενικότερα στο Ν. 3838/2010 ο οποίος εισάγει ένα νέο τρόπο κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας. Αναφέρει η απόφαση: «Η πολιτογράφηση (που εισάγει ο νέος νόμος) γίνεται με βάση αμιγώς τυπικές προϋποθέσεις (χρόνος «νόμιμης» διαμονής του αιτούντος αλλοδαπού ή της οικογένειας του, φοίτηση σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, ανυπαρξία καταδίκης για ορισμένα σοβαρά ποινικά αδικήματα), χωρίς εξατομικευμένη κρίση περί της συνδρομής της ουσιαστικής προϋποθέσεως του δεσμού προς το ελληνικό έθνος του αιτούντος την πολιτογράφηση αλλοδαπού, δηλαδή την εκ μέρους εθελούσια αποδοχή των αξιών που συνάπτονται προς τον ελληνισμό και την εντεύθεν απόκτηση ελληνικής συνειδήσεως».

Μετά την προσφυγή Έλληνα πολίτη

Ο Ν. 3838/2010 απασχόλησε το ΣτΕ κατόπιν προσφυγή Έλληνα πολίτη, ο οποίος ζητούσε να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική:

α) Η από 30.4. 2010 απόφαση του υπουργού Εξωτερικών που καθορίζει τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίζονται κατά την αίτηση εγγραφής στο δημοτολόγιο και η

β) από 7.5.2010 εγκύκλιος του ίδιου υπουργού που δίνει το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στους ομογενείς και στους νομίμως διαμένοντες στην Ελλάδα υπηκόους τρίτων χωρών για την ανάδειξη τους στην πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση.

Αντίθετα, παρέμβαση στην δίκη στο ΣτΕ υπέρ των υπουργικών αποφάσεων έχει ασκήσει η Ελληνική Ένωση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και η αλβανικής ιθαγενείας Έντα Γκέμι. Η τελευταία είχε υποβάλει αίτηση για να μετάσχει στις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2010.

Η υπόθεση θα κριθεί οριστικά από την Ολομέλεια του ΣτΕ.

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟ πρ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ.

image Σύμφωνα με τους κανόνες της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, ένας Πατριάρχης εκπίπτει του αξιώματός του α. Όταν υποπέσει σε αίρεση, από εκείνες που αναγνωρίζει η Εκκλησία μας, και β. Όταν η σωματική ή η πνευματική του κατάσταση διαταραχθεί σε βαθμό, που να μην επιτρέπει την άσκηση των καθηκόντων του.

Παραλλήλως, ως προς το καθεστώς των νόμων που περιβάλλουν το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, ο μεν Οθωμανικός του 1873, που αποτελεί εσωτερικό δίκαιο του Ισραήλ, δεν προβλέπει καν έκπτωση Πατριάρχου παρά μόνο στην περίπτωση θανάτου, ο δε Ιορδανικός του 1958 απαιτεί αφενός να συντρέχει ένας από τους ως άνω αναφερόμενους λόγους, αφετέρου δια την ενεργητική νομιμοποίηση εκείνων που αποτολμούν την αποκήρυξη του Πατριάρχου, να προτείνεται από τα 2/3 + 1, όχι μόνο των μελών της Συνόδου, αλλά και των εγγάμων Ιερέων των Κοινοτήτων του Πατριαρχείου, που ψήφισαν στην εκλογή του Πατριάρχου (Ν. 27/1958 αρθρ. 27), πράγμα το οποίο δεν έγινε στην προκείμενη περίπτωση.

Ούτε ο Κανονισμός του Πατριαρχείου προβλέπει κάτι διαφορετικό, θεωρώντας, ως μόνη αιτία παύσης του Πατριάρχου, μόνον τις προβλεπόμενες από το Εκκλησιαστικό Δίκαιο, καθώς και την συστηματική αθέτηση εκ μέρους του Πατριάρχη των διατάξεων του Κανονισμού του Πατριαρχείου, πράγμα που και αυτό δεν υφίσταται (Χειρ. 21/1.7.1904, αρθρ. 24).

Ως προς τις επιχειρηθείσες, έν αγνοία του Πατριάρχου Ειρηναίου, επίμαχες συναλλακτικές συμφωνίες, ο Πατριάρχης κατέθεσε από 31/08/2005 στο Πρωτοβάθμιο Δικαστήριο των Ιεροσολύμων την υπ’ αριθμ. 7338/05 αγωγή αναγνωρίσεως της ακυρότητός τους, συμφώνως και με το Πόρισμα της Νομικής Επιτροπής της Παλαιστινιακής Αρχής περί καταφάσεως της αθωότητός του, το οποίο και εγένετο αποδεκτό στο σύνολό του από την Παλαιστινιακή Αρχή δια του Γραμματέως της κ. Σαμίρ Χλέλι, ασχέτως της πολιτικής αποφάσεως επί του θέματος.

Εις την Πανορθόδοξο Συνδιάσκεψη, συμφώνως με το Ανακοινωθέν Αυτής της 24ης Μαΐου 2005, επτά Εκκλησίαι, έναντι τριών επεχουσών, και τεσσάρων με αντίθετον γνώμην, απεδέχθησαν κείμενον αποκηρύξεως του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου Α΄ υπό ομάδος της Αγιοταφιτικής Αδελφότητος και ουχί Αποκήρυξιν υπό της Ιεράς Συνόδου, ως κελεύουν οι Θείοι και Ιεροί Κανόνες ΑΔ΄ Αποστολικός και ΙΕ΄ της Πρωτοδευτέρας Οικουμενικής Συνόδου – διότι ποτέ δεν συνήλθε η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων προς αποκήρυξή Του – συνεπαγομένης, ως αναγράφεται εις το ανακοινωθέν, την διαγραφήν του ονόματος του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου εκ των Διπτύχων της Εκκλησίας, άνευ δίκης, στηριζόμεναι εις αναποδείκτους άχρι σήμερον κατηγορίας, χωρίς να έχουν συγκροτηθεί ως δικαστικό σώμα, ως επίσης αναφέρεται εις το ανακοινωθέν, άρα χωρίς την δυνατότητα να επιβάλλουν σε καμία περίπτωση ποινή και δη την υστάτη, της εκπτώσεως του Πατριάρχου.

Ως εκ τούτου εκ της Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως δεν επήλθε έκπτωσις του Πατριάρχου κ. Ειρηναίου εκ του Πατριαρχικού Του Αξιώματος. Ακολούθως, όλες οι πράξεις τις οποίες η ομάς των αντιφρονούντων μετήλθε, ήτοι εκλογή «Τοποτηρητού» του Θρόνου, σύσταση δωδεκαμελούς δικαστηρίου και «καθαίρεση» του Πατριάρχου, εκλογές, κ.ά., είναι ανυπόστατες, προερχόμενες από αναρμόδια όργανα εκλύοντα τους Εκκλησιαστικούς Κανόνες και παραβιάζοντα συντεταγμένους νόμους της Πολιτείας, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Κυβέρνηση του Ισραήλ στο Ανώτατο Δικαστήριο του Κράτους, χαρακτηρίζοντας τον κ. Θεόφιλο από «έλλειψη ακαιρεότητος» με την «λήψη του νόμου στα χέρια του» και του οποίου οι πράξεις «δεν παράγουν νομική δέσμευση» (Bagatz 9970/05 – 27.11.2005 Enad Hellman, Πληρεξουσίου Δικηγόρου της Κυβέρνησης επί θεμάτων του Ανωτάτου Δικαστηρίου).

Ουδέποτε προετάθη εις τον Έγκλειστον Πατριάρχην Ιεροσολύμων η χορήγησις τροφής υπό του Πατριαρχείου. Παραμένει Έγκλειστος, διότι οι αυλόπορτες είναι έξωθεν κλειδωμένες με εντολή του κ. Θεοφίλου, οι ενέργειες του οποίου οδηγούν εις την φυσικήν εξόντωσιν του Εγκλείστου Πατριάρχου.

Ο Πατριάρχης κ. Ειρηναίος με το Διάγγελμα της β΄/15.09.2010 καταγγέλλει τον κ. Θεόφιλο εις την ανά την Οικουμένη Ορθοδοξία και εις την Διεθνή Κοινότητα, καλώντας όλες τις Εκκλησίες να παύσουν να τον αναγνωρίζουν ως Πατριάρχη, λόγω του ότι είναι Μοιχεπιβάτης του Θρόνου.

Μάχη για το μέλλον της Αλβανίας

clip_image002

Ο πρωθυπουργός Σ. Μπερίσα παραμένει αγκιστρωμένος στην εξουσία, με τη στήριξη και των δυνάμεων ασφαλείας, παρά τη μαζική αμφισβήτηση από την αντιπολίτευση του Έντι Ράμα

Σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι που θα καθορίσει το μέλλον της πορείας της προς τον εκσυγχρονισμό του πολιτικού της συστήματος και τον εξευρωπαϊσμό των δομών της βρίσκεται η Αλβανία, την ώρα που συνεχίζεται η φορτισμένη αντιπαράθεση της κυβέρνησης Μπερίσα με την αξιωματική αντιπολίτευση του Σοσιαλιστή Έντι Ράμα. Το κλίμα εξακολουθεί να είναι τεταμένο μετά το θάνατο από πυρά των δυνάμεων ασφαλείας τριών ανθρώπων που συμμετείχαν στις ογκώδεις αντικυβερνητικές διαδηλώσεις που διοργάνωσε την προπερασμένη εβδομάδα το αντιπολιτευόμενο κόμμα SPA με αφορμή την αποκάλυψη υπουργικών σκανδάλων διαφθοράς. Παρά τις απειλές του Σαλί Μπερίσα και τις εκκλήσεις διεθνών φορέων, η αντιπολίτευση διεξήγαγε πορεία διαμαρτυρίας την Παρασκευή, ενώ δηλώνει ότι δεν πρόκειται να σταματήσει τις «ειρηνικές διαδηλώσεις» της. Ο κ. Ράμα επιρρίπτει στην αστυνομία όλη την ευθύνη για τα αιματηρά επεισόδια.

Διχασμένο εμφανίζεται και το ίδιο το κράτος. Ο Αλβανός πρωθυπουργός φαίνεται να έχει προσεταιριστεί τα μέλη της Εθνικής Φρουράς και των σωμάτων ασφαλείας, γι’ αυτό και τους επισκέφθηκε για να τους συγχαρεί για την αποφασιστικότητα με την οποία «υπερασπίστηκαν» τους κρατικούς θεσμούς, αλλά και για να βρουν τρόπους αντιμετώπισης των διαδηλώσεων. Σχολιάζοντας, ο Έντι Ράμα κατηγόρησε τον κ. Μπερίσα για εμπλοκή των ενόπλων δυνάμεων στα πολιτικά του σχέδια. Αντίστοιχα, τις τελευταίες μέρες ο κ. Μπερίσα και στελέχη του κόμματός του έχουν εκτοξεύσει κατηγορίες κατά της γενικής εισαγγελέως Ίνα Ράμα (καμία συγγένεια με τον ηγέτη της αντιπολίτευσης), την οποία χαρακτηρίζουν «συνδιοργανώτρια του πραξικοπήματος» εξαιτίας των ενταλμάτων σύλληψης που εξέδωσε για 6 μέλη των σωμάτων ασφαλείας, κατηγορώντας τους ως υπεύθυνους για το θάνατο των 3 διαδηλωτών την 21η Ιανουαρίου. Κατηγορίες εξαπέλυσε η κυβέρνηση και κατά του αρχηγού των μυστικών υπηρεσιών Μπάχρι Σακίρι, ο οποίος σύμφωνα με τον κ. Μπερίσα δεν ενημέρωσε τις αστυνομικές αρχές για το «σχέδιο πραξικοπήματος» της αντιπολίτευσης. Η ίδια η Ίνα Ράμα, πάντως, θεωρεί ότι οι διαδηλωτές δεν είχαν σκοπό το πραξικόπημα και ότι έκαναν μόνο υλικές ζημιές.

Με στόχο την εκτόνωση της κατάστασης επισκέφθηκε τη χώρα την Τετάρτη και είχε επαφές με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και τον αρχηγό της αντιπολίτευσης ο νεοδιορισθείς μεσολαβητής της Ε.Ε. για την πολιτική κρίση στην Αλβανία Μίροσλαβ Λάιτσακ, πρώην υπουργός Εξωτερικών της Σλοβακίας και πρώην ύπατος εκπρόσωπος της διεθνούς κοινότητας στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Στην ίδια κατεύθυνση, ο Αμερικανός πρέσβης στα Τίρανα Αλεξάντερ Αρβίζου δήλωσε από την πλευρά του ότι η βία δεν γνωρίζει νικητές και ηττημένους και κάλεσε αμφότερες τις πλευρές να αποφύγουν τις διαδηλώσεις.

Αναζητείται ο δρόμος προς την αλλαγή

Η πολιτική κρίση κρατά από την επαύριο των βουλευτικών εκλογών του Ιουνίου 2009, όταν το κυβερνών Δημοκρατικό Κόμμα (DPA) ανανέωσε την κυβερνητική του θητεία παρ’ ότι έλαβε λιγότερες ψήφους από το SPA και αφού πρώτα εξασφάλισε τη στήριξη του Σοσιαλιστικού Κινήματος του Ιλίρ Μέτα. Ο κ. Μπερίσα είχε απορρίψει το αίτημα του Έντι Ράμα για επανακαταμέτρηση ψήφων και ακολούθησαν μήνες πολιτικής αναστάτωσης, με τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης να απέχουν από τις συνεδριάσεις του Κοινοβουλίου σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Ως αποτέλεσμα της πολιτικής αστάθειας, στα τέλη του περασμένου χρόνου η Ε.Ε. αρνήθηκε στην Αλβανία το status του υποψήφιου προς ένταξη κράτους.

Έτσι, στην παρούσα φάση οι Αλβανοί γνωρίζουν ότι με δεδομένο το μικρό ενδιαφέρον της Ουάσινγκτον για την περιοχή μετά τον γιουγκοσλαβικό εμφύλιο, καθώς και την αγωνιώδη ενασχόληση των Βρυξελλών με τη βαθιά κρίση στην Ευρωζώνη, το μέλλον της πορείας της χώρας βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια των γηγενών πολιτικών ελίτ. Αυτό είναι που καθιστά κρίσιμο και το αποτέλεσμα της διαμάχης ανάμεσα στις δύο παρατάξεις.

Ο 66χρονος Αλβανός πρωθυπουργός είναι εκφραστής μιας παρωχημένης πολιτικής κουλτούρας που εξακολουθεί να κρατά τη χώρα του στους ουραγούς της Ευρώπης. Γιατρός στο επάγγελμα, ο ίδιος υπήρξε κλασικό παράδειγμα μεταμόρφωσης ενός κορυφαίου στελέχους του προηγούμενου κομμουνιστικού καθεστώτος σε διαπρύσιο οπαδό της πολυκομματικής δημοκρατίας μετά το 1989, χωρίς πάντως να αλλάξει τον φατριαστικό τρόπο με τον οποίο ασκεί την εξουσία, την οποία δεν είναι έτοιμος να αφήσει έτσι εύκολα.

Διατέλεσε πρώτος πρόεδρος του νέου καθεστώτος από το 1992 ως το 1997, καταρρέοντας μαζί με τις διαβόητες «πυραμίδες» που είχαν χτιστεί υπό την ανοχή του εις βάρος χιλιάδων Αλβανών μικροεπενδυτών. Εν συνεχεία έμεινε για 8 χρόνια στην αντιπολίτευση, προτού επιστρέψει το 2005 ως πρωθυπουργός. Ο κατά 20 χρόνια νεότερος Έντι Ράμα, ζωγράφος στα νιάτα του, είναι (πολύ επιτυχημένος) δήμαρχος Τιράνων εδώ και μία δεκαετία και παρουσιάζεται ως μια νέα ελπίδα για τη γείτονα, φέρνοντας μαζί του μια υπόσχεση πραγματικής αλλαγής. Η δυναμική των πραγμάτων είναι μαζί του, παρ’ ότι για την ώρα καλείται να ξεπεράσει το εμπόδιο των παραδοσιακών δομών που δεν σταμάτησαν ποτέ να κυβερνούν τη χωρά, ούτε και στο κομμουνιστικό καθεστώς του Χότζα.

Με δεδομένο το μικρό ενδιαφέρον της Ουάσινγκτον για την περιοχή μετά τον γιουγκοσλαβικό εμφύλιο, καθώς και την αγωνιώδη ενασχόληση των Βρυξελλών με την κρίση στην Ευρωζώνη, το μέλλον της πορείας της χώρας βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια των γηγενών πολιτικών ελίτ. Αυτό είναι που καθιστά κρίσιμο και το αποτέλεσμα της διαμάχης ανάμεσα στις δύο παρατάξεις.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

image_thumb1_thumb1_thumb1_thumb14_t[2]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης. Καταγόταν από την Αίγυπτο από γο­νείς ευγενείς και θεοφιλείς και ήταν συγγενής του Θεοφίλου και Κυρίλλου αρ­χιεπισκόπων. Έζησε δε, το 412. Ήταν πολύ μορφωμένος στην φιλολογία και έγραψε πολλά συγγράμματα. Κατόπιν άφησε τον κόσμον και πήγε στο Πηλού-σιον όρος και έγινε Μοναχός και αφοσιώθη εις τον Θεόν. Σε όλη του τη ζωή παρεκίνει με τα λόγια του όλους τους Χριστιανούς να είναι ενάρετοι και εξη­γούσε και ηρμήνευε τις Αγίες γραφές. Έστειλε πολλές επιστολές, οι οποίες αριθμούνται εις 10.000 και εξεδήμησεν εις Κύριον σε βαθύ γήρας.

2) Ο άγιος Ιάσιμος.

3) Ο άγιος Νικόλαος ο Στουδίτης. Καταγόταν από την Κρήτη, καταδιώχτη­κε από τους Εικονομάχους και ετελείωσεν ειρηνικά.

4) Ο άγιος Αβράμιος. Ήτο Επίσκοπος μιας πόλεως της Περσίας και επειδή ωμολόγησε την πίστιν του εις τον Χριστόν απεκεφαλίσθη.

5) Ο άγιος νεομάρτυρας Ιωσήφ. Καταγόταν από το Χαλέπιο της Συρίας και εφονεύθη με ξίφος το έτος 1686.

6) Ο άγιος Ιωάννης, ο οποίος ήταν ένας από τους 318 Πατέρες της Α' Οι­κουμενικής Συνόδου και απεδήμησεν ειρηνικά εις Κύριον.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1825 οι Έλληνες υπό τον Δημοτσέλιον έξω της Ναυπάκτου, τρέπουν κατόπιν μάχης τους Τούρκους σε φυγή.

Το 1843 απεβίωσε ο ήρως της ελληνικής Επαναστάσεως, ο θρυλικός γέρος του Μοριά Θεοδ. Κολοκοτρώνης.

Το 1913 οι ελληνικές δυνάμεις παρά το Μέτσοβον Ηπείρου ανασυνταχθεί-σαι επιτίθενται εναντίον των Τούρκων και αποκαθιστούν την γραμμήν Καψί-Χρυσοβίτσα.

Το 1920 στην Μ. Ασίαν οι Τούρκοι προβαίνουν σε τοπικά εγχειρήματα κα­τά του ελληνικού στρατού.

Το 1921 ο ελληνικός στρατός αναδιοργανώνεται για νέες μάχες.

Το 1922 σε ολόκληρον το μέτωπο των εμπολέμων Ελλήνων και Τούρκων επικρατεί ηρεμία.

Το 1941 στο Αλβανικόν μέτωπο οι Ιταλοί επιτίθενται σφοδρά εναντίον των Ελλήνων στην περιοχή Μερετζάνης αλλ' ουδέν επιτυγχάνουν.