04 Απριλίου, 2011

Ο ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

image

Τα πάνω κάτω ήρθαν, μέσα σε λίγες μέρες, στη διοίκηση των οικονομικών της Εκκλησίας. Μετά την αποχώρηση του Αντώνη Ζαμπέλη από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Εκκλησιαστικής Υπηρεσίας Οικονομικών (ΕΚΥΟ), ακολούθησε η προς αρχιεπίσκοπον επιστολή του προέδρου της, μητροπολίτη Ιωαννίνων Θεόκλητου, που υπέβαλε την παραίτησή του θεωρώντας πως η άρνηση των μητροπολιτών και του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου να κρατήσουν τον Ζαμπέλη στρεφόταν ευθέως εναντίον του. Δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία.

Στους διαδρόμους της Ιεράς Συνόδου όλοι μιλούσαν από καιρό για μια κρίση στις σχέσεις των δύο ιεραρχών που σοβούσε εδώ και καιρό. Οι κακές γλώσσες λένε ότι ο Θεόκλητος έλυνε κι έδενε στα οικονομικά χωρίς να δίνει λογαριασμό στον αρχιεπίσκοπο. Ο Αρχιεπίσκοπος όμως έκανε υπομονή, ως καλός αρβανίτης, συμφώνησε στην κάλυψη του Θεόκλητου και την ανανέωση της εμπιστοσύνης της Ιεράς Συνόδου όταν ετέθη το θέμα με τα οικόπεδα της Βουλιαγμένης, και ανανέωσε τη θητεία του στην προεδρία της ΕΚΥΟ… Ηρθε όμως η υπόθεση Ζαμπέλη και αποτέλεσε τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Ένας από τους στενότερους συνεργάτες του Μακαριωτάτου από την πρώτη στιγμή που εκλέχθηκε στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, ο Ζαμπέλης, χειρίστηκε επί τρία χρόνια τα οικονομικά της Εκκλησίας με μια τεχνοκρατική αντίληψη, που πολλές φορές προκάλεσε μουρμούρες από μητροπολίτες. Το θέμα Ζαμπέλη συζητήθηκε τελικά στα τέλη του προηγούμενου μηνός στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, καθώς έληξε η απόσπασή του από την εταιρεία Real Estate της Εμπορικής και η Εκκλησία εκλήθη είτε να τον απαλλάξει από τα καθήκοντά του είτε να τον κρατήσει, αναλαμβάνοντας βεβαίως και τα έξοδα της μισθοδοσίας του τα οποία, με τα εκκλησιαστικά μέτρα, είναι υψηλά.

Και φυσικά οι μητροπολίτες δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν σε μια τέτοια επιβάρυνση, πολύ περισσότερο δε όταν ο Ζαμπέλης με τη συμπεριφορά του είχε προκαλέσει την οργή πολλών.

Ο κοσμικώτατος λοιπόν Μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος, ο οποίος στην τηλεόραση έχει εμφανιστεί καπνίζοντας το τσιγάρο του, και στο Εξωτερικό έχει θεαθεί χωρίς ράσο μεταξύ άλλων γράφει στην Επιστολή που απέστειλε στην Ιερά Σύνοδο «…Η επικράτηση του κοσμικού πνεύματος πέραν πάσης εκκλησιολογικής οικονομίας και η συμπεριφορά αδελφών αρχιερέων στην άσκηση των συνοδικών τους καθηκόντων με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η επισκοπική αυθεντία χρησιμοποιείται ευκαίρως-ακαίρως και όλως αντιεκκλησιολογικώς, για την εξυπηρέτηση κοσμικών και προσωπικών σκοπιμοτήτων».

Επίσης είχε κάνει γνωστό στον αρχιεπίσκοπο και σε άλλους ιεράρχες, ότι τυχόν απομάκρυνση του διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών Αντ. Ζαμπέλη θα είχε ως αποτέλεσμα και τη δική του αποχώρηση, δεδομένου ότι είχαν κοινή γραμμή πλεύσης. Ο κ. Θεόκλητος όμως έπρεπε να είχε καταλάβει, ότι είναι Μητροπολίτης και όχι Πασάς των Ιωαννίνων. Εξάλλου ήταν ο πρώτος που δεν ήθελε να ακούσει για Ζαμπέλη, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του, τώρα τι άλλαξε άραγε; και απείλησε πως αν φύγει ο Ζαμπέλης θα παραιτηθεί και αυτός. Ακούγεται δε ότι απειλεί και ο Ζαμπέλης να ανοίξει το στόμα του, αυτό τι σημαίνει; Τόσο καιρό ήταν μουγκός;

Ο κ. Θεόκλητος καλά θα κάνει να απαντήσει σε δυο πρόσφατες επιστολές του Οικονομολόγου κ. Παναγιώτη Αποστόλου με ημερομηνία 20/2/2011 και 8/3/2011.

Τέλος κ. Θεόκλητε, μιας και περάσατε τα 80 θα έπρεπε από την πείρα σας μέσα στην Εκκλησία, να γνωρίζετε ότι: Για να θεραπεύσει η Εκκλησία τα τραύματα, που υπέστη στο διάστημα των δέκα ετών περίπου, πρέπει πρώτα απ΄ όλα να απολυμάνει και να καθαρίσει τις πληγές της. Και αυτό γιατί μόνο με την απολύμανση και την κάθαρση των πληγών της θα γίνει και η απολύμανση και η κάθαρση και η θεραπεία των τραυμάτων της.

Αλλ’ επειδή την κάθαρση των πληγών της Εκκλησίας, πρέπει να την κάνει αυτός που τις προκάλεσε και δεν υπάρχει σήμερα για να τις καθαρίσει, εκ των πραγμάτων είναι αναγκασμένος ο σημερινός Προκαθήμενος να τις καθαρίσει, καλά θα κάνετε κ. Θεόκλητε, να τον αφήσετε να τις καθαρίσει όσο καλύτερα μπορεί για το καλό της Εκκλησίας, αν όντως και εσείς την αγαπάτε!

Δεν υπάρχουν σχόλια: