30 Δεκεμβρίου, 2010

Κοριτσάκι 4 ετών χειρουργήθηκε με δαπάνες της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

image

Σε χειρουργική επέμβαση για την τοποθέτηση κοχλυακού εμφυτεύματος υπεβλήθη στις 29 Δεκεμβρίου ένα κοριτσάκι 4 ετών. Τη δαπάνη για το εμφύτευμα, ύψους τριάντα χιλιάδων ευρώ, κατέβαλε το Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών μετά από δισκοφορία που έγινε για το σκοπό αυτό στους Ναούς της Ι. Αρχιεπισκοπής τον περασμένο Νοέμβριο.

Την επέμβαση πραγματοποίησε αφιλοκερδώς ο καθηγητής κ. Νικ. Μαραγκός, ενώ τα λοιπά χειρουργικά και νοσηλευτικά έξοδα ήταν χορηγία του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, όπου και πραγματοποιήθηκε η επέμβαση.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΣΤΗ REALNEWS 24/12/2010 ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ κ. ΣΩΤΗΡΗ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ

anastasios

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος

«Η χειρότερη μορφή βίας είναι η ανέχεια»

ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΗ ανησυχία του για την επίδραση που μπορεί να έχει η διεθνής οικονομική κρίση απέναντι σε κοινωνικές ομάδες σε ολόκληρο τον κόσμο εκφράζει ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας. Σε συνέντευξή του στη Realnews, ο κ. Αναστάσιος χρησιμοποιεί μια φράση του Μαχάτμα Γκάντι για να περιγράψει τους φόβους και την αγωνία του για τις οικονομικές εξελίξεις «η ανέχεια είναι η χειρότερη μορφή βίας». Καλεί, μάλιστα, τους Έλληνες να κάνουν την ελπίδα τους ακόμη πιο ισχυρή αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά η χώρα μας.

Μακαριότατε, θα ήθελα την άποψη σας για τη διεθνή οικονομική κρίση...

Θεωρώ ότι είναι το αποτέλεσμα μιας στρεβλής οικονομικής δραστηριότητος, μιας νοοτροπίας που λατρεύει το κέρδος, θυσιάζοντας στον βωμό του την αξία του ανθρωπίνου προσώπου. Δραστηριοποιείται με βάση εγωιστικά κριτήρια και, τελικά, δεν εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες της ανθρωπότητος. Για την ουσιαστική αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσεως, αλλά και της φτώχειας του κόσμου, απαιτείται υπέρβαση της αδικίας, ισόρροπη ανάπτυξη και καλλιέργεια της αλληλεγγύης σε όλα τα επίπεδα.

Ποιοι είναι οι κοινωνικοί κίνδυνοι που μπορεί να υπάρξουν;

Με την καλπάζουσα ανεργία, την οποία προξενεί η οικονομική κρίση, η προτεραιότητα που δίνεται συνεχώς στα ατομικά συμφέροντα συμπνίγει μέχρι ασφυξίας την ευσπλαχνία και την κοινωνική ευαισθησία. Το χάσμα μεταξύ πλουσίων και πτωχών διευρύνεται δραματικά. Η αγανάκτηση δυναμώνει και η οργή ξεχύνεται απειλητική. Στον προηγούμενο αιώνα, πολλές από τις καταπιεζόμενες κοινωνικές ομάδες προσανατολίστηκαν σε ένα σύστημα το οποίο είναι γνωστό και είχε ταυτιστεί με τον ιστορικό υλισμό.

Σήμερα, εμφανίζεται ένας άλλος πόλος έλξεως για εκείνους που κινούνται στα πλαίσια της εξαθλιώσεως ιδίως στην Αφρική και στην Ασία. Ενα κοινωνικό, ένα δυναμικό Ισλάμ, που χρησιμοποιεί τη θρησκευτική πίστη χωρίς να διστάζει για τις πιο ακραίες μεθόδους. Οι οικονομικά ανεπτυγμένες κοινωνίες, που ξεκίνησαν από τη χριστιανική παράδοση, χωρίς όμως να μείνουν συνεπείς στην πληρότητα και στις αρχές της, ιδιαίτερα στις αρχές της δικαιοσύνης και της αγάπης - πρέπει να φροντίσουν να γίνουν ουσιαστικά δίκαιες και μέσα στον δικό τους τον χώρο αλλά και στον παγκόσμιο.

Γιατί πιστεύετε πως φθάσαμε σε αυτό το σημείο; Πού οφείλεται η κρίση;

Οφείλεται στη στρεβλή οικονομική δραστηριότητα που έχει περιφρονήσει το ανθρώπινο πρόσωπο και, την κοινωνική αλληλεγγύη. Αν τα πλούσια έθνη συνεχίσουν να αδιαφορούν για την εξαθλίωση εκατομμυρίων συνανθρώπων μας, μπορεί να δούμε πολλές εκπλήξεις και πολλές αναστατώσεις σε διάφορα σημεία όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά γενικότερα του πλανήτη.

Φοβάστε, δηλαδή, κοινωνικές εκρήξεις;

Οσο η αδικία συνεχίζει, όσο η αλληλεγγύη είναι ναρκωμένη, όλα είναι πιθανά. Οπως τόνιζε ο Μαχάτμα Γκάντι, «η ανέχεια είναι η χειρότερη μορφή βίας». Οι λαοί αναζητούν πάντοτε τρόπους για να αντισταθούν στη βία και σε ό,τι σχετίζεται με αυτή: την υποκρισία, τη διαφθορά, την αδικία με τα αναρίθμητα προσωπεία της.

Εκτος από τον κίνδυνο της ενδυνάμωσης του Ισλάμ, βλέπετε να δημιουργείται και ένα νέο ευρωπαϊκό μέτωπο κατά της φτώχειας;

Οτιδήποτε σχετίζεται με την αδικία και την υποκρισία - με το ψέμα ουσιαστικά - δημιουργεί αναστατώσεις. Θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα να επιτρέψουμε και στον αιώνα μας οι χριστιανοί να συμμαχούμε κυρίως με τα στρώματα των κραταιών, αδιαφορώντας για τα εκατομμύρια συνανθρώπων μας στην Ευρώπη και γενικότερα στον κόσμο, που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας. Η παρουσία της Εκκλησίας οφείλει να είναι αδιάκοπα προφητική και κριτική στα διάφορα φαινόμενα αναλγησίας απέναντι στην εξαθλίωση. Με θυσιαστική άσκηση της διακονίας της, δίνοντας το παράδειγμα με ζωή λιτότητος και εγκράτειας.

Τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους Έλληνες, που περνούν και αυτοί δύσκολες ώρες;

Να μην αφήσουμε τη συννεφιά, την κατήφεια, τη μελαγχολία και την απαισιοδοξία να βαραίνουν την καρδιά. Πάνω από όλα τα σύννεφα δεσπόζει ο ήλιος, ο ήλιος της δικαιοσύνης - όπως ψάλλουμε αυτές τις ημέρες για τον ερχομό του Σωτήρος Χριστού στη ζωή της ανθρωπότητος.

Ας ενεργοποιήσουμε το Ορθόδοξο DNA που χαρακτηρίζει τον λαό μας στους αιώνες και μας έχει δώσει τη δυνατότητα να αντέξουμε στις πιο σκληρές φάσεις της ιστορίας μας: την πίστη, την αγάπη, την ελπίδα. Ας φροντίσουμε να εκφράζονται στην καθημερινότητα με συγκεκριμένο τρόπο. Ας προχωρήσουμε στον νέο χρόνο με τον ήλιο της δικαιοσύνης να φωτίζει τον νου, να θερμαίνει την καρδιά, να δυναμώνει την ελπίδα μας.

Τον αποκαλούν «κατάσκοπο της Ελλάδας»

ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ που δέχεται ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας και η έντονη ανθελληνική προπαγάνδα συνεχίζονται από εφημερίδα ιταλικής ιδιοκτησίας και συμφερόντων. Τον θεωρούν «κατάσκοπο της Ελλάδας» και τονίζουν πως η χώρα μας έχει δύο «πρεσβείες» στα Τίρανα. Στα σχολεία, ακόμη και σήμερα τα παιδιά μαθαίνουν ότι οι Ελληνες έχουν καταπατήσει αλβανικά εδάφη όπως είναι η Πρέβεζα, η Φλώρινα, η Καστοριά και η Αρτα και πάνω σε αυτά τα κεφάλαια δίνουν εξετάσεις.

Ο κ. Αναστάσιος για τρίτη φορά αναγκάστηκε να στείλει απαντητική επιστολή στη συγκεκριμένη αλβανική εφημερίδα. «Όσα εκθέτω δεν σημαίνουν "απολογία". Απλώς σπεύδω να απενεργοποιήσω τον "εκρηκτικό μηχανισμό" των συλλογισμών και κατηγοριών (του συκοφάντη)», τονίζει στην επιστολή του. Και καταλήγει:

«Η Ορθόδοξος Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας έχει ήδη, δόξα τω Θεώ, ανασυγκροτηθεί πλήρως από τα ερείπια στα οποία την είχε οδηγήσει ο αθεϊστικός διωγμός. Αναπτύσσεται δημιουργικά, με συνεχή αγώνα, παρηγορώντας τον λαό και ανακουφίζοντας τον ανθρώπινο πόνο».

Σε αυτό το έργο, ο Αρχιεπίσκοπος έχει αφιερώσει όλες του τις δυνάμεις και αγωνίζεται επί 19 ολόκληρα χρόνια, συμμετέχοντας στις κακουχίες τις στερήσεις και τις δοκιμασίες του λαού.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_[1]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Η αγία Ανυσία. Καταγόταν από την Θεσ/νίκην από γονείς ευσεβείς και πλουσίους. Μετά τον θάνατον των γονέων της ζούσε μόνη της προσευχομένη και διάγουσα ζωήν θεάρεστον. Μίαν ημέραν, ενώ η αγία πήγαινε στην εκκλη-σίαν την συνήντησε ένας ειιδωλολάτρης στρατιώτης, ο οποίος αφού την συνέ­λαβε την ωδήγησε στους βωμούς των ειδώλων και την ηνάγκασε να θυσιάση εις αυτά. Η αγία όμως ηρνήθη, ωμολόγησε τον Χριστόν και έπτυσε κατά πρό­σωπον τον στρατιώτην. Αυτός οργισθείς διεπέρασε την πλευράν της αγίας δια του ξίφους του και ούτω η αγία έλαβε τον αμάραντον στέφανον του Μαρτυ­ρίου.

2) Ο άγιος μάρτυρας Φιλεταίρος. Έζησεν επί Διοκλητιανού. Τούτον επρό-δωσαν στον βασιλέα, τον υπέβαλαν σε διάφορα βασανιστήρια και ωμολόγησε τον Χριστόν. Επειδή έκαμε πολλά θαύματα κατά την διάρκειαν του μαρτυρίου του αφέθη ελεύθερος από τον Βασιλέα. Αργότερον επί βασιλέως Μαξιμιανού συνελήφθη πάλι και εβασανίσθη, αλλά επειδή έμεινε αβλαβής αφέθη ελεύθε­ρος και περιώδευσε πολλά μέρη διδάσκων τον αληθινόν Θεόν, και εκτελών διάφορα θαύματα. Τέλος παρέδωσε την ψυχήν του εις χείρας του Θεού.

3) Οι άγιοι Κόμης και οι έξι στρατιώτες οι πιστεύσαντες εις τον Χριστόν δια του αγίου Φιλεραίτου.

Εθνικά γεγονότα. Σαν σήμερα το 1912 οι ελληνικές δυνάμεις, οι οποίες πολιορ­κούσαν το Μπιζάνι δρουν δια πυροβολικού και περιπόλων.

Το 1919 στο μέτωπο στην Μ. Ασία επικρατεί ηρεμία.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία εδραιώνει τις θέσεις τους.

Το 1921 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία μάχεται μάχες προφυλακών.

Το 1940 οι ελληνικές δυνάμεις στο μέτωπον της Αλβανίας επιτίθενται ενα­ντίον των Ιταλών και εκτοπίζουν αυτούς εκ των θέσεων των της γραμμής Γαρι-νί-Ποδγκαράνι. Η ιταλική αεροπορία εβομβάρδισε την Θεσ/νίκην, την Πρέβε-ζαν και το ελληνικόν στρατηγείον. Το ελληνικόν υποβρύχιον Λάμπρος Κα­τσώνης εβύθισε ιταλικόν πλοίον.

Το 1947 οι εθνικές δυνάμεις συνεχίζουν τον σκληρόν αγώνα των εναντίον των κομμουνιστικών δυνάμεων εις κόνιταν.