01 Νοεμβρίου, 2010

Τα πολιτικά τροπάρια του μητροπολίτη Ανθιμου

image

Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος δεν διστάζει να παρεμβαίνει στις πάσης φύσεως πολιτικές εξελίξεις. Αλλωστε συχνά απολαμβάνει μια ιδιότυπη ασυλία που ουδείς άλλος από τους ιεράρχες έχει. Το πολιτικό ρεπερτόριό του περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, από τα εθνικά θέματα, το ρόλο των μεταναστών, μέχρι βεβαίως ποιος θα εκλεγεί δήμαρχος στην πόλη που διακονεί.

Πρόσφατα, τη μέρα που γιόρταζε ο πολιούχος Δημήτριος, μέσα στο ναό απαίτησε από τον Μπουτάρη να ανασκευάσει την κριτική που του έκανε αλλιώς... «δεν θα εκλεγεί δήμαρχος» και λίγο αργότερα ζήτησε απ' τον πρωθυπουργό να τον... «συμμαζέψει»! Ο βίος και η πολιτεία του Ανθιμου έχει πολλά επεισόδια στη Θεσσαλονίκη από τις 18 Ιουνίου του 2004 που οριστικοποιήθηκε η μετάθεσή του από τη μητρόπολη Αλεξανδρούπολης:

1 «Μολών Λαβέ. Δεν θα δεχθούμε ποτέ το όνομα Μακεδονία να πάει στη γειτονική χώρα, που το έχει κλέψει και το έχει σφετερισθεί», ήταν μία από τις πολλές τοποθετήσεις του για τις σχέσεις Ελλάδας - Σκοπίων, αναγορεύοντας τον εαυτό του αυθεντικό εκφραστή της ελληνικότητας της Μακεδονίας.

2 «Η πατρίδα μας είναι κυκλωμένη από τον μόνιμο εχθρό μας, από την Τουρκία. Θα περιμένουμε δηλαδή να εκδηλωθεί πόλεμος για να μιλήσουμε για την πατρίδα;» ήταν η παρέμβασή του για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

3 «Μαύρισε το μάτι μου...» είπε αναφερόμενος στην παρουσία μεταναστών στον Αγιο Παντελεήμονα Αττικής. Οσο για την παρουσία των μεταναστών στην Ελλάδα, έχει αναφέρει: «Η αντίδρασή μας πρέπει να συνοδεύεται από την απαίτηση: φυλάξτε την πατρίδα μας, την Ελλάδα μας, την ιστορία μας, το γένος μας. Εμείς μία χώρα 11 εκατ. ορθόδοξων χριστιανών αν εισάγουμε 2,5 εκατ. μουσουλμάνους δεν υπηρετούμε τα σχέδια της Τουρκίας για μελλοντικό εκτουρκισμό και δεν θα φτάσουμε να έχουμε παράρτημα της Αλ Κάιντα στη χώρα μας;».

4 «Ηρθαν με χίλια παρακάλια ζητώντας μισθό και ασφάλεια και τώρα προβάλλουν και αιτήματα», ήταν η τοποθέτησή του σε μετανάστες εποχικούς εργάτες που ζητούσαν καλύτερη αντιμετώπιση. Αυτά τα... δειγματοληπτικά κηρύγματα του μητροπολίτη που συνιστούν καταφανή παραβίαση των διακριτών ρόλων Εκκλησίας - κράτους, δόθηκαν ζωντανά από την κρατική ΕΤ3.

Και είναι αυτός μόνος από όλους τους ιεράρχες της Βόρειας Ελλάδας να απολαμβάνει αυτού του προνομίου, με το κόστος παραγωγής να βαρύνει τους δημότες της Θεσσαλονίκης, καθώς την κάλυψή του έχει αναλάβει με τα συνεργεία της η Δημοτική Τηλεόραση.

Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία του Θεσσαλονίκης Ανθίμου είναι:

- Η καθυστέρηση 10 μηνών που επέφερε στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης με ανάλογη επιβάρυνση του κόστους κατασκευής του έργου, εξαιτίας της επιμονής του να διεκδικεί οικονομικά ανταλλάγματα από μία έκταση που έχει από πολλών χρόνων περιέλθει στο υπουργείο Υγείας και αφορά το Παπάφειο.

- Η επιμονή του να «βαφτίζει» νοσοκομείο ίδρυμα μ' έναν μόνον γιατρό και να το χαρακτηρίζει φιλανθρωπικό ίδρυμα ενώ πρόκειται για εκκλησιαστική επιχείρηση. Με τα «βαφτίσια» πέτυχε την παραχώρηση δασικής έκτασης 30 στρ., αξίας 30 εκατ. ευρώ, στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης για να κατασκευάσει το ίδρυμά του. Το θέμα εκκρεμεί στο ΣτΕ και στην ποινική δικαιοσύνη.

Στα 76 του χρόνια ο Ανθιμος πορεύεται το δρόμο που προκαλεί, προβληματίζει, αλλά έχει και την ανοχή μερίδας συγκεκριμένου πολιτικού χώρου.

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΣΚΑΡΕΛΙΑΣ

† ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΣ

1η Νοεμβρίου

image

Οι Άγιοι Ανάργυροι Κοσμάς και Δαμιανός, οι οποίοι έζησαν την εποχή πού αυτοκράτορας των Ρωμαίων ήταν ο Κάρυνος, ήταν γιατροί στο επάγγελμα και παρείχαν ιάσεις σε όλους όσους είχαν ανάγκη, και για αντάλλαγμα δεν έπαιρναν χρήματα, αλλά το μόνο πού ζητούσαν ήταν να πιστέψουν στον Χριστό. Κάποιοι όμως καλοθελητές διέβαλαν τούς αγίους στον αυτοκράτορα και του είπαν ότι οι θεραπείες και τα θαύματα πού επιτελούσαν τα έκαναν με μαγικές τέχνες.

Τότε οι Άγιοι Ανάργυροι επειδή δεν ήθελαν να πάνε άλλους αντί αυτών στον αυτοκράτορα, προσήλθαν μόνοι τους ενώπιον του και ο Καρίνος προσπάθησε να τούς μεταπείσει να αρνηθούν τον Χριστό. Εκείνοι όμως όχι μόνο δεν αρνήθηκαν την πίστη τους, αλλά κατάφεραν να μεταπείσουν και να αλλάξουν και τον ίδιο τον αυτοκράτορα, αφού και ο ίδιος δέχτηκε τις θεραπευτικές τους ιάσεις.

Συγκεκριμένα, όταν ο Καρίνος ανέκρινε τούς Αγίους, μετατοπίστηκε η θέση του προσώπου του και στράφηκε προς την ράχη του. Αμέσως τότε οι Άγιοι την θεράπευσαν με την προσευχή τους στον Χριστό. Εξαιτίας αυτού του θαύματος, πίστεψαν στον Χριστό όσοι βρίσκονταν εκείνη την στιγμή μπροστά σ' αυτό πού συνέβη και ο ίδιος ο Αυτοκράτορας τούς έστειλε πίσω στους συγγενείς τους με μεγάλες τιμές.

Αργότερα όμως, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα, οι Άγιοι φθονήθηκαν από τον ίδιο τον δάσκαλο πού τούς είχε μάθει την ιατρική επιστήμη, γιατί είχαν αποκτήσει μεγάλη δόξα και φήμη. Γι' αυτό τον λόγο τούς ανέβασε σε κάποιο όρος για να μαζέψουν δήθεν κάποια βότανα και εκεί τούς επιτέθηκε με πέτρες και τούς θανάτωσε.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_[1]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Οι άγιοι ανάργυροι Κοσμάς και Δαμιανός. Καταγόταν από τα μέρη της Ασίας και ήσαν γιοι γυναικός ευσεβούς (της Θεοδότης). Εκτός αυτών υπάρ­χουν και έτεροι δύο συζυγίαι Αναργύρων φερόντων το όνομα Κοσμάς και Δα­μιανός, οι οποίοι εορτάζονται ιδιαιτέρως. Ο πατέρας των ήταν πολύ πλούσιος και κατ' αρχάς ήτο ειδωλολάτρης (κατόπιν ησπάσθη τον Χριστιανισμόν). Μετά τον θάνατον του ανέλαβε τους γιους του η σύζυγος του Θεοδότη, η οποία ενέ-θρεψεν αυτούς με ευσέβειαν. Αυτοί εσπούδασαν την ιατρικήν τέχνην και άρχι­σαν αμέσως το Αποστολικόν έργον γιατρεύοντες δωρεάν τους ασθενείς όχι με βότανα, αλλά με την χάριν του Παναγίου Πνεύματος. Πολλές φορές εθαυμα-τούργησαν. Εξεδήμησαν και οι δύο ειρηνικά και ετάφησαν ο είς πλησίον του άλλου.

2) Αι άγιαι Κυρίαινα και Ιουλιανή.

3) Οι άγιοι Καισάριος, Δάσιος και πέντε άλλοι.

4) Οι άγοι Ιωάννης ο επίσκοπος και Ιακώβ ο πρεσβύτερος.

5) Οι άγιοι Ερμινίγγελος, Κυπριανός και Ιουλιανή.

6) Ο άγιος νεομάρτυς Ιάκωβος και οι δύο μαθηταί τον Ιάκωβος και Διονύ­σιος, οι οποίοι ετελείωσαν μαρτυρικά.

7) Ο άγιος Δαβίδ ο ασκητής Ευβοίας.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1822 συνήφθη σφοδρά μάχη μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων εις τα Καλύβια Λοκρίδος. Εις την μάχην ενίκησαν οι Τούρκοι και εφονεύθη ο Έλλην οπλαρχηγός Κατσικογιάννης.

Το 1824 έξω του μεγάλου Κάστρου Κρήτης έγινε μεγάλη ναυμαχία μεταξύ Τουρκικού και ελληνικού στόλου άνευ αποτελέσματος.

Το 1912 οι ελληνικές δυνάμεις μάχονται εναντίον των Τούρκων εις Ήπει-ρον. Προσκοπικές δυνάμεις στο χωρίο Μπουράτσα Ηπείρου τρέπουν τους Τούρκους σε φυγή.

Το 1919 στο μέτωπο στη Μ. Ασία γίνεται δράση περιπόλων.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δρα με περιπόλους.

Το 1921 στη Μ. Ασία στο ελληνοτουρκικό μέτωπο γίνεται δράσις πυροβολι­κού και περιπόλων.

Το 1940 οι Ιταλοί χρησιμοποιούντες μηχανοκινήτους φάλαγγες κατορθώ­νουν εις το αλβανικόν μέτωπον και αποσπούν το όρος Βούζιον.