23 Οκτωβρίου, 2010

Πέντε πρώην υπουργοί παραπέμπονται στο Δικαστικό Συμβούλιο για το Σκάνδαλο της Μονής Βατοπαιδίου

image

Να παραπεμφθούν στο Δικαστικό Συμβούλιο και οι 5 πρώην υπουργοί και υφυπουργοί της κυβέρνησης Καραμανλή που εμπλέκονται στο σκάνδαλο του Βατοπεδίου, εισηγούνται, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που μετέχουν στην Προανακριτική Επιτροπή για την υπόθεση. Οι εργασίες της Επιτροπής ολοκληρώνονται σήμερα με την κατάθεση των διαφορετικών πορισμάτων εκ μέρους των κοινοβουλευτικών κομμάτων που μετέχουν σε αυτή. Το ΠΑΣΟΚ παραπέμπει στο Δικαστικό Συμβούλιο τους Πέτρο Δούκα (υφυπουργός Οικονομικών), Απόστολο Κοντό και Ευάγγελο Μπασιάκο (υπουργοί Γεωργίας), Θόδωρο Ρουσόπουλο (υπουργός Επικρατείας) και Γιώργο Βουλγαράκη (υπουργός Πολιτισμού). Για την παραπομπή των 2 τελευταίων προηγήθηκαν προβληματισμοί εκ μέρους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.

Ειδικότερα, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ παραπέμπουν τον κ. Θοδωρή Ρουσόπουλο για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας στην προσπόριση αθέμιτου περιουσιακού οφέλους εκ μέρους της Μονής Βατοπεδίου και τρίτων εταιρειών, μέσω κακουργηματικής απιστίας και απάτης, καθώς και για το αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου. Επίσης παραπέμπεται και για ηθική αυτουργία στο αδίκημα της απάτης από κοινού και κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου, για την δήθεν κυριότητα της Μονής Βατοπεδίου επί της λίμνης Βισθωνίδας.

Οι κ. κ. Κοντός, Δούκας και Μπασιάκος παραπέμπονται για ηθική αυτουργία στο αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από τις εγκληματικές δραστηριότητες της κακουργηματικής απιστίας και απάτης, που προσπόρισαν αθέμιτο περιουσιακό όφελος στην Μονή και στις εμπλεκόμενες εταιρείες αφανών και εμφανών μετόχων, που αγόρασαν τα ακίνητα που της παραχωρήθηκαν - ενώ παραπέμπονται ως συναυτουργοί του κου Ρουσόπουλου στα υπόλοιπα αδικήματα.

Ο κ. Γιώργος Βουλγαράκης παραπέμπεται με «σοβαρές ενδείξεις» για την διάπραξη του αδικήματος της «παράβασης καθήκοντος, που είχε ως αποτέλεσμα ζημία εις βάρος του Δημοσίου», κακουργηματικού πάντα, χαρακτήρα.

Δούκα, Μπασιάκο και Κοντό

παραπέμπουν ΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ

Από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει την ποινική δίωξη των πρώην υπουργών της κυβέρνησης Καραμανλή, Πέτρου Δούκα, Ευάγγελου Μπασιάκου και Αλέξανδρου Κοντού. Ο βουλευτής και μέλος της αρμόδιας επιτροπής, Θοδωρής Δρίτσας δεν πρότεινε την άσκηση ποινικής δίωξης για τους Ρουσόπουλο και Βουλγαράκη, ωστόσο επιφυλάσσεται να αναθεωρήσει τη στάση του, κατά τη διάρκεια της συζήτησης που θα διεξαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής. Όπως υπογράμμισε ο κ. Δρίτσας, το έργο της επιτροπής παραμένει συνολικά ανολοκλήρωτο καθώς η διερεύνηση των οικονομικών συναλλαγών της Μονής Βατοπεδίου παραμένει ιδιαίτερα πλημμελής. «Ως εκ τούτου η πιθανή ροή πολιτικού χρήματος παραμένει αδιερεύνητη» τονίζει χαρακτηριστικά. Αντίστοιχο με εκείνο του ΣΥΡΙΖΑ είναι και το πόρισμα του ΚΚΕ, στο οποίο προτείνεται η παραπομπή των κυρίων Μπασιάκου, Δούκα και Κοντού για απιστία, ενώ για τους κυρίους Ρουσόπουλο και Βουλγαράκη επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Αντώνης Σκυλλάκος, επιρρίπτει ευθύνες σε Ν.Δ. και σε ΠΑΣΟΚ, απορρίπτωντας, παράλληλα, τις θεωρίες περί μη ζημίωσης του Δημοσίου από τις ανταλλαγές ακινήτων. «Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι η ανταλλαγή της λίμνης και των ακινήτων έγινε στην αξία τους, χωρίς υπερτιμολογήσεις και υποτιμολογήσεις εκατέρωθεν, πάλι παραμένει στο ακέραιο η βλάβη του δημοσίου», υπογραμμίζει και ζητά να δοθεί πολιτική λύση στο θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Βιστωνίδας. Τέλος, προτείνει αλλαγές στο νόμο περί ευθύνης υπουργών, ώστε να μπει τέλος στο καθεστώς παραγραφής και να καταστεί ευκολότερη η σύσταση προκαταρκτικών επιτροπών.

Μη παραπομπή προτείνει ο ΛΑΟΣ

Ο ΛΑΟΣ προτείνει μη παραπομπή, καθώς «τα αδικήματα έχουν παραγραφεί». Σύμφωνα με το πόρισμά του, αν δεν υπήρχε παραγραφή θα πρότεινε την άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος των κ.κ. Κοντού, Μπασιάκου και Δούκα. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ΝΔ πριν την έκδοση του πορίσματος, έκαναν λόγο για υπόθεση «πασοκικό Βατο-γκεϊτ» και για «σκευωρία με κεντρική κατεύθυνση, που αποδίδεται στον πανικό της κυβέρνησης για το επερχόμενο αποτέλεσμα των εκλογών της 7ης Νοεμβρίου».

Ο γραμματέας Προγράμματος Ευρ. Στυλιανίδης, υποστήριξε πως στην περίπτωση της Μονής Βατοπεδίου και της λίμνης Βισθωνίδας, «δεν βρισκόμασταν απέναντι σε ένα μεγάλο σκάνδαλο, αλλά σε μια πολιτική σκευωρία για να φέρει το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση - και που συνεχίζεται σήμερα για να πληγεί ο Αντώνης Σαμαράς». Από την πλευρά του ο τομεάρχης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του κόμματος Νίκος Δένδιας υποστήριξε πως με το πόρισμα, «πάει να συντελεστεί πολιτική αθλιότητα, για να εξασφαλιστεί το αποτέλεσμα των εκλογών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση». Σύμφωνα με τη ΝΔ, το πόρισμα εκδίδεται χωρίς στοιχεία που να αποδεικνύουν ζημία του Δημοσίου και χωρίς εκπλήρωση των στόχων που τέθηκαν για την Επιτροπή (έλεγχο της ροής μαύρου πολιτικού χρήματος και υπολογισμό του ύψους της ζημίας για το Δημόσιο).

Ο Θεόδωρος Ρουσόπουλος με αφορμή την έκδοση του πορίσματος δηλώνει. «Με τη σημερινή του απόφαση ο κ. Παπανδρέου επιβεβαίωσε αυτό που έχω πει από τις 22 Οκτωβρίου του 2008 μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής. Δεν τον ενδιαφέρει η αλήθεια αλλά η σπίλωση των πολιτικών του αντιπάλων», Ο κ. Ρουσόπουλος κατηγορεί τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ μέλη της ειδικής επιτροπής της Βουλής πως «από τις 6 Οκτωβρίου 2010 έως πρόσφατα άλλα έλεγαν σε δημοσιογράφους – όπως μετέδωσαν τα μέσα ενημέρωσης – και άλλα προτείνουν στο πόρισμά τους». Όπως υποστηρίζει με την πρότασή τους «καταπατούν θεμελιώδεις αρχές του νομικού μας πολιτισμού, υποτάσσοντας την απονομή του δικαίου σε μικροκομματικές επιδιώξεις ευθέως σχετιζόμενες και με τις επερχόμενες Δημοτικές και Περιφερειακές Εκλογές».

Ο Γιώργος Βουλγαράκης, αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση των πορισμάτων της Προανακριτικής Επιτροπής δήλωσε πως «Το ΠΑΣΟΚ διέπραξε σήμερα -και μόνον αυτό, μια τεράστια πολιτική αθλιότητα. Η παραπομπή μου στο Δικαστικό Συμβούλιο είναι και παράνομη και ανήθικη αφού είναι σε όλους γνωστό ότι το Υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε καμία απολύτως εμπλοκή η σχέση με την όλη υπόθεση. Δεν έχουν καταλάβει φαίνεται στο ΠΑΣΟΚ ότι την απόφασή τους αυτή – δηλαδή την παραπομπή ενός πρώην υπουργού χωρίς στοιχεία για πολιτικούς και μόνο λόγους – οι σημερινοί υπουργοί θα την βρουν πολλές φορές μπροστά τους στο άμεσο μέλλον. Δημιουργούν δηλαδή με την συμπεριφορά τους ένα άθλιο θεσμικό προηγούμενο». «Δηλώνω προς πάσα κατεύθυνση ότι εάν η βουλή προσυπογράψει αυτή την απόφαση του ΠΑΣΟΚ δεν θα δεχθώ καμία παραγραφή. Είναι προφανές ότι τα μέλη της Προανακριτικής Επιτροπής που ζήτησαν την παραπομπή μου προσβάλλουν τη Δημοκρατία, παραβιάζουν βάναυσα το Σύνταγμα και τους Νόμους και διαπράττουν το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας για το οποίο και θα λογοδοτήσουν στις αρμόδιες Ελληνικές αλλά και Ευρωπαϊκές αρχές», πρόσθεσε ο κ. Βουλγαράκης.

Έντονη ήταν η αντίδραση του πρώην υφυπουργού Πέτρου Δούκα, ο οποίος μίλησε για «άθλια πολιτική δίωξη, λέγοντας ότι δεν υπάρχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκό δημοκρατικό κράτος. Είναι τύπου Ουγκάντας και Ιντι Αμιν».

Από την πλευρά του ο ανεξάρτητος βουλευτής και πρώην υφυπουργός επί ΝΔ Κ. Κιλτίδης κινήθηκε και αυτός στη γραμμή της παραγραφής τονίζοντας. «Ακόμη και να υπάρχουν ποινικές ευθύνες, αυτές έχουν παραγραφεί», υποστήριξε μιλώντας στον 9,84. «Εδώ υπάρχει η απαξίωση της πολιτικής και των πολιτικών. Είναι ουτοπία, αυτός ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Εφόσον υπάρχει, θα πρέπει οι πολιτικοί στη ζωή αυτή να είναι ειλικρινείς, αν θέλουν να επαναφέρουν την πολιτική στην πολιτική».

Ο πρόεδρος της Προανακριτικής Επιτροπής, Δ. Τσιρώνης, σε συνομιλία που είχε με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, εξέφρασε τον δισταγμό των βουλευτών για παραπομπή υπουργών στο ακροατήριο «χωρίς δεμένη υπόθεση», υποσχέθηκε πως «θα είμαστε ακριβοδίκαιοι προς κάθε πλευρά και δεν θα στείλουμε κανέναν τζάμπα, χωρίς στοιχεία», αλλά από την άλλη, ανέφερε και πως «δεν θα επιτρέψουμε να γίνει η Βουλή, πλυντήριο ποινικών ευθυνών».

+ Ο Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος (23 Οκτωβρίου)

image

Ο άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος είναι ο πρώτος Ιεράρχης των Ιεροσολύμων. Ήταν γιός του Ιωσήφ, του μνήστορος της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την πρώτη του γυναίκα και ενομίζετο από τους Ιουδαίους ως αδελφός του Κυρίου. Αλλά εκτός αυτού ονομάζεται Αδελφόθεος για τους εξής λόγους:

“Πρώτον, για την θαυμαστή πολιτεία του και τις πολλές αρετές του, εξ αιτίας των οποίων ονομαζόταν από όλους δίκαιος.

Δεύτερον, επειδή δεν ήταν συγκαταριθμημένος στον χορό των δώδεκα Αποστόλων και δεν είχε το προνόμιο να ονομάζεται Απόστολος, του δόθηκε το προνόμιο να ονομάζεται Αδελφόθεος και τρίτον, επειδή έκανε τον Χριστό συγκληρονόμο στο μερίδιο της πατρικής περιουσίας, ενώ οι άλλοι τρεις αδελφοί του αρνήθηκαν να πράξουν το ίδιο”. (Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Επτά Καθολικαί Επιστολαί, σελ. 2).

Ετιμάτο περισσότερο από όλα τα αδέλφια του και αυτό φαίνεται και από τα όσα λέγει ο ιερός Χρυσόστομος για τους συγγενείς του Χριστού κατά σάρκα. Ότι, δηλαδή, ονομάζονταν από όλους τους πιστούς Δεσπόσυνοι, αλλά ο άγιος Ιάκωβος “εθεωρείτο ο πρώτος των Δεσποσύνων απάντων”. (ένθ’ ανωτ., σελ. 2). Ετιμάτο, επίσης, από όλους τους Αποστόλους και η γνώμη του ελαμβάνετο σοβαρά υπ’όψιν, όπως μαρτυρούν και οι “Πράξεις των Αποστόλων”.

Την μοναδική Επιστολή που συνέγραψε, την απευθύνει όχι προς τους πιστούς μίας συγκεκριμένης τοπικής Εκκλησίας, αλλά προς όλους καθολικώς τους πιστούς, προς όλους τους Ιουδαίους, που πίστευσαν στον Χριστό και ήσαν διεσπαρμένοι σε όλα τα μέρη του κόσμου, και γι’ αυτό ονομάζεται καθολική Επιστολή. “Στην επιστολή αυτή διδάσκει, πρώτον, την διαφορά που έχουν οι πειρασμοί.

Ποιός πειρασμός γίνεται στον άνθρωπο κατά παραχώρηση του Θεού και ποιός προξενείται από την επιθυμία του ανθρώπου. Δεύτερον, ότι οι Χριστιανοί πρέπει να δείχνουν την πίστη τους όχι μόνον με λόγια αλλά κυρίως με έργα. Τρίτον, παραγγέλλει να μη προτιμώνται στην Εκκλησία οι πλούσιοι περισσότερον από τους πτωχούς, αλλά μάλλον να επιπλήττονται οι πλούσιοι ως υπερήφανοι. Τέταρτον δε και τελευταίο, αφού παρηγορεί ο Άγιος εκείνους που αδικούνται και τους παρακινεί να μακροθυμούν και να υπομένουν μέχρι την Δευτέρα παρουσία του Χριστού, δείχνοντάς τους με το παράδειγμα του Ιώβ το πόσον χρήσιμη είναι η υπομονή, παραγγέλλει στους ασθενείς να προσκαλούν τους ιερείς να τους χρίουν με έλαιο. Και όλοι οι πιστοί να προσπαθούν να επαναφέρουν στο δρόμο της αλήθειας αυτούς που έχουν πλανηθεί από αυτή, επειδή σε αυτούς δίδεται μισθός από τον Κύριο, η άφεση των αμαρτιών τους”. (Αγίου Νικοδήμου, ένθ’ ανωτ., σελ. 2).

Ο άγιος Ιάκωβος συνέγραψε την πρώτη θεία Λειτουργία, η οποία είναι κατανυκτική και διασώζει τον τρόπο λατρείας των Χριστιανών των Αποστολικών χρόνων. Τελείται και σήμερα, την ημέρα της εορτής του, αλλά και την δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων.

Ο Αδελφόθεος Ιάκωβος, σύμφωνα με τον άγιο Θεοφύλακτο, ονομαζόταν μικρός σε αντιδιαστολή με τον Απόστολο Ιάκωβο, τον αδελφό του αγίου Ιωάννου του Ευαγγελιστού, ο οποίος εκαλείτο μέγας, επειδή ανήκε στον χορό των δώδεκα Αποστόλων. “Ήσαν δε και γυναίκες από μακρόθεν θεωρούσαι, εν αίς και Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία Ιακώβου του μικρού και Ιωσή μήτηρ” (Μάρκ. ιε΄, 40). Η δεύτερη Μαρία είναι η Θεοτόκος, η οποία ενομίζετο μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή. Το τέλος της ζωής του ήταν μαρτυρικό. Επειδή με τον ένθεο ζήλο του οδήγησε πολλούς στην θεογνωσία, τον γκρέμισαν οι Ιουδαίοι από το πτερύγιο του Ναού και όταν είδαν ότι εξακολουθούσε να ζη τον λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου.

Η επιστολή του αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου είναι ένα καταπληκτικό κείμενο, το οποίο προξενεί στην ψυχή αληθινή παρηγοριά, ανεκλάλητη χαρά και αποδιώχνει κάθε είδους απελπισία. Ρυθμίζει κατά τον καλύτερο τρόπο τις διαπροσωπικές σχέσεις.Τονίζει, ότι δεν πρέπει να χωρίζονται οι άνθρωποι σε ομάδες, ανάλογα με τα χρήματα και τα αξιώματα που διαθέτουν, αλλά θα πρέπη να επιδεικνύεται προς όλους ο ίδιος σεβασμός, επειδή είναι εικόνες του Χριστού.

Υποδεικνύει την οδό της καθάρσεως, της θεραπείας της ψυχής από τα πάθη, για να φωτισθή ο νούς και να αποκτήση ο άνθρωπος προσωπική γνώση του Θεού. Αλλά δεν παραλείπει να τονίση και την αξία της παρουσίας του Ιερέως – Θεραπευτού – καθώς και την χρησιμοποίηση υλικών στοιχείων, όπως το λάδι, το οποίο αγιάζεται και δι’ αυτού ενεργεί η άκτιστη Χάρη του Θεού.

Επίσης, κάνει λόγο για την ανθρώπινη σοφία και την αντιπαραβάλλει με την σοφία την “άνωθεν κατερχομένην”, την οποία ονομάζει αγνή, ειρηνική, επιεική, ευπειθή, γεμάτη ευσπλαχνία και αγαθούς καρπούς, αμερόληπτη και ειλικρινή, επειδή είναι απαλλαγμένη από τα πάθη, τα οποία προκαλούν έριδες, μαλώματα, ακαταστασία “καί πάν φαύλον πράγμα”. Υπάρχουν σοφοί κατά Θεόν και σοφοί κατά κόσμον, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που κατέχουν και τις δύο σοφίες.

Άλλωστε, η ανθρώπινη σοφία πλουτίζει την διάνοια, ενώ η σοφία του Θεού η ενυπόστατος, που είναι ο ίδιος ο Χριστός, πλουτίζει την καρδιά με την άκτιστη θεία Χάρη και της χαρίζει όλα εκείνα τα αγαθά που αποζητά ο άνθρωπος και τα απαριθμεί ο Απόστολος Παύλος, δηλαδή αγάπη, χαρά, ειρήνη κ.λ.π.

Με την λογική κατανοεί ο άνθρωπος το γράμμα των όσων ακούει ή αναγινώσκει, ενώ με τον φωτισμένο νού έχει την δυνατότητα να εισδύη στο βάθος των λεγομένων και αναγινωσκομένων και έτσι μπορεί να κατανοή το πνεύμα και το βαθύτερο νόημά τους και να τα ερμηνεύη σωστά.

Η μελέτη του βίου και της επιστολής του αγίου Ιακώβου βοηθά τον πιστό να ενταχθή στην προοπτική της θεραπείας, δια της οποίας αποκτά αληθινή γνώση του εαυτού του, εμπειρική γνώση του Θεού και πραγματική κοινωνία με τους συνανθρώπους του.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_[2]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Ιάκωβος ο αδελφόθεος. Ήταν απόστολος του Κυρίου και πρώ­τος επίσκοπος των Ιεροσολύμων. Καταγόταν από την Ιουδαίαν, γιος του μνή-στορος Ιωσήφ. Ήταν ενάρετος, ελεήμων, η τροφή του ήτο άρτος μόνον και νε­ρό. Μετά την ενανθρώπισιν του Δεσπότου εγένετο επίσκοπος των Ιεροσολύ­μων. Όλοι οι απόστολοι είχον μεγάλην ευλάβειαν προς τον Ιάκωβον και τον ωνόμαζαν δίκαιον. Απέθανε με λιθοβολ'ισμόν, όπως ο πρωτομάρτυς Στέφανος προσευχόμενος δια τους φονείς και αγνώμονας.

2) Ο άγιος Ιγνάτιος επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως.

3) Ο άγιος Νικηφόρος.

4) Ο άγιος Μακάριος ο Ρωμαίος. Ήταν γιος συγκλητικού και ενηλικιωθείς μετέβη εις την έρημον και ασκήτευσε πολλά χρόνια, ετελείωσε την ζωήν του ειρηνικά.

5) Ο άγιος Πετρώνιος.

6) Οι άγιοι δύο παίδες.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σ'ερα το 1912 οι ελληνικές δυνάμεις αγωνίζονται σφο-δρώς εναντίον των Τούρκων εις τα Ανώγεια Ηπείρου και επιφέρουν σημαντι­κός καταστροφάς στο τουρκικόν στρά τευμα. Εις το Σόροβιτς αμύνονται στα­θερώς.

Το 1919 στο μέτωπο στη Μ. Ασία οι ελληνικές δυνάμεις μάχονται εναντίον των Τούρκων στις περιοχές που είχαν εντολή από τους συμμάχους.

Το 1920 στην περιοχή του Τζεντίς στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός καθα­ρίζει την περιοχή από εχθρικά στοιχεία.

Το 1921 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία δέχεται επιθέσεις τουρκικών απο­σπασμάτων.