20 Οκτωβρίου, 2010

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.

IERONIMOS

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έφερε το θέμα στη συνεδρίαση της Ιεραρχίας, όπου επικράτησαν οι ηπιότερες φωνές και ανέθεσαν τη μελέτη του θέματος στην Επιτροπή Νομοκανονικών, που, με τη συνδρομή ειδικών επιστημόνων, συνταγματολόγων, καθηγητών πληροφορικής και νομικών, θα διερευνήσει την υπόθεση, θα υποβάλει εισήγηση και στη συνέχεια οι αρχιερείς θα καθορίσουν τη στάση τους.

Μητροπολίτης Αιτωλοακαρνανίας κ. Κοσμάς

image"Οι χριστιανοί μας συνεχώς μας ερωτούν πως πρέπει να αντιμετωπίσουν την «κάρτα του πολίτου». Ζητούν και περιμένουν την υπεύθυνον γνώμην και τοποθέτησιν της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας."

Μητροπολίτης Ιωαννίνων κ. Θεόκλητος

image «Το όλο ζήτημα είναι κατά τη γνώμη μου πολιτικό και ουδεμία σχέση έχει με την Εκκλησία».

Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ

imageΔιατυπώνει φόβους μήπως η κάρτα είναι το πρώτο βήμα για την τοποθέτηση ειδικού «τσιπ» στα δάχτυλα των πολιτών. Συγκεκριμένα θεωρεί αναγκαίο «να διερευνηθεί και να διακριβωθεί αν θα θιγούν προσωπικά δεδομένα, όπως και ο πρόεδρος της αρμόδιας αρχής έχει επισημάνει. Αν θα θιγούν συνταγματικά δικαιώματα ή αν χρησιμοποιηθεί η όλη διαδικασία ως προπομπός για τη θρυλούμενη εμφύτευση μικροεπεξεργαστού, που αποτελεί πλήρη καταδολίευση της ανθρώπινης ελευθερίας. Αυτό για μας αποτελεί casus belli».

Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος

image «Υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης, το οποίο αντιμετώπισε όμως η Ιεραρχία, παραπέμποντας το θέμα στην Επιτροπή Νομοκανονικών. Δυστυχώς όμως γίνεται εκμετάλλευση αυτής της έλλειψης ενημέρωσης από ανθρώπους οι οποίοι δημιουργούν φοβικά σύνδρομα και δίδουν ανεπίτρεπτη θρησκευτική διάσταση στο ζήτημα. Αλλωστε η εποχή μας δεν επιτρέπει καταστάσεις πόλωσης και διχασμού».

Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος

image «Γιατί τόσο βιαστικά εμείς θα πειθαρχήσουμε στην επιβολή ενός μέτρου για το οποίο λέγεται -και δεν διαψεύδεται- ότι κάπου, φανερά ή συγκεκαλυμμένα, θα έχει το «666»;

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος

image «Η έλλειψη ενημέρωσης για το σύνολο του περιεχομένου της κάρτας και τους επιδιωκόμενους σκοπούς θεωρώ ότι δημιουργεί δικαιολογημένες επιφυλάξεις στους πολίτες και στους θεσμικούς φορείς όπως η Ιερά Σύνοδος. Είναι όμως πολυτέλεια, σε καιρούς κρίσης, για την ικανοποίηση αλλότριων σκοπών και ερμηνείας δεισιδαιμονιών να οδηγούμεθα σε ρήξεις που μπορεί να καταλήξουν σε διχασμό».

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος μεγαλομάρτυς Αρτέμιος. Έζησεν επί βασιλέως Μεγάλου Κων­σταντίνου και κατεστάθη Αύγουστος (ηγεμών) της Αλεξανδρείας και πάσης Αιγύπτου το 330 και ετιμάτο από τους διαδόχους του Μ. Κωνσταντίνου. Αυτός όμως απηρνήθη πάσαν απόλαυσιν και έλαβε δια τον Χριστό διάφορα κολαστήρια από τον βασιλέα Ιουλιανόν τον Παραβάτην και τέλος εξεδήμησεν προς Κύ­ριον. Το λείψανόν του ετέθει εντός θήκης και ετάφη εις Κων/λιν όπου εκτίσθη ναός του προφήτου Προδρόμου και βαπτιστού Ιωάννου. Ο άγιος Αρτέμιος ό­ταν ζούσε και μετά θάνατον θαυματουργούσε.

2) Ο άγιος Γεράσιμος. Καταγόταν από την Πελοπόννησον και ήταν ασκη­τής. Γεννήθηκε το 1509 από την οικογένειαν Νοταράδων και έγινεν ασκητής εις την Κεφαλληνίαν εις ένα μοναστήρι. Εκεί εθαυματουργούσε και εξεδήμησε προς Κύριον.

3) Η αγία Ματρώνα. Καταγόταν από την Βολισσόν Χίου από γονείς ευσε­βείς και χριστιανούς. Έγινε μοναχή, έκτισε ναούς και θαυματουργούσε.

4) Οι άγιοι μάρτυρες Ζεβίνας, Γερμανός, Νικηφόρος και Αντώνιος. Ετελείωσαν την ζωή των με ξίφος.

5) Η αγία Μαναθώ η παρθένος. Ετελείωσε την ζωήν της με μαρτύρια.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1912 οι ελληνικές δυνάμεις μάχονται σκληρώς εναντίον των Τούρκων εις τους κάτω τομείς.

α) Εις τον τομέα Ηπείρου νικούν τους Τούρκους και καταλαμβάνουν την Νικόπολιν.

β) Εις τον τομέα των Γιαννιτσών, κατόπιν θυελλώδους επιθέσεως, εκδιώ­κουν τους Τούρκους από τις ισχυρές τους θέσεις και καταλαμβάνουν την πόλιν των Γιαννιτσών.

(Στην μάχη των Γιαννιτσών εφονεύθησαν αξιωματικοί Έλληνες 6, οπολίται 157 και ετραυματίσθησαν αξιωματικοί 33, οπλίται 737).

Η πόλις της Σιατίστης απελευθερώνεται από τον τουρκικόν ζυγόν.

Το 1919 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δέχεται μικροεπιθέσεις άτακτων Τούρκων (τζεντίς).

Το 1920 στο μέτωπο στη Μ. Ασία γίνεται κατάληψη από τον ελληνικό οτρατό.

Το 1921 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία δέχεται επιθέσεις ληστών και Τούρκων άτακτων.