11 Σεπτεμβρίου, 2010

Ο ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΡΗΧΘΗΚΕ ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΗΜΟΤΗΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ 10/9/2010

image Επίτιμος δημότης Ορχομενού ο Αρχιεπίσκοπος

Επίτιμος Δημότης του Δήμου Ορχομενού ανακηρύχθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδας κκ. Ιερώνυμος, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου. Σε μία λιτή τελετή παρουσία πολιτικών, πολιτειακών, αυτοδιοικητικών εκπροσώπων και απλών πολιτών ο Δήμαρχος Ορχομενού Λουκάς Υπερήφανος απένειμε το χρυσό μετάλλιο της Πόλης και την απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου.

Νωρίτερα ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας χοροστάτησε στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία στην Παναγία της Σκριπούς με αφορμή την επέτειο από το Θαύμα της Μεγαλόχαρης την περίοδο της κατοχής που έσωσε το χωριό από το μένος του Γερμανού κατακτητή. Χιλιάδες κόσμου ακολούθησαν με κατάνυξη την λιτάνευση της εικόνας μέχρι το σημείο που η Παναγία σταμάτησε τους Γερμανούς.

Απίστευτες και απαράδεκτες δημοσιεύσεις του Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιου κατά του συνεπισκόπου του που ο ίδιος είχε επιλέξει για βοηθό του!

image

Ο κ. Προκόπιος –λέγει ο Αιγιαλείας– έγινε Επίσκοπος για το «κύρος και τα χρήματα»!!!Γνώριμος σε μας από παλιά, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, καθώς ακόμα περιμένουμε να μας απαντήσει σε ερώτηση που του κάναμε για τις κανιβαλλικές μεταμοσχεύσεις (καθαρές δολοφονίες) που συνεχίζονται να γίνονται καθημερινά εκατοντάδες και χιλιάδες και με τις ευλογίες της «ιεράς συνόδου» μέσα στην πατρίδα μας.

Μας υποσχέθηκε ότι θα το έφερνε το θέμα στην «ιερά σύνοδο», ή θα έκαμνε ερώτηση στην Ι. Σύνοδο(;). Όμως εμείς εναγωνίως ακόμα περιμένουμε να τηρήση την υπόσχεσή του, αλλά μάλλον όπως συνήθως, την έκανε …γαργάρα ο σεβασμιώτατος, και συνεχίζει να κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, αφού αισθάνεται ανένοχος !

Έτσι, αν και δεν γνωρίζουμε τον Επίσκοπο Προκόπιο, πρώην βοηθό του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, ούτε έχουμε οποιαδήποτε επαφή μαζί του, αγανακτήσαμε με τον ταπεινωτικό, δυσφημιστικό και υβριστικό τρόπο που ένας Επίσκοπος αντιμετωπίζει τον άλλο για να σώσει την δική του αξιοπρέπεια.

Ίσως, γιατί ο κ. Προκόπιος (Επίσκοπος νυν Χριστιανουπόλεως) λόγω χαρακτήρος ή ταπεινότητος (κατά τον πρότερο χαρακτηρισμό του Καλαβρύτων) δεν θέλει να μιλήσει. Κι αυτό μας έκανε να τον συμπαθήσουμε ακόμα περισσότερο. Όλοι ενθυμούνται ότι ο Καλαβρύτων «φαγώθηκε» κυριολεκτικά να πάρει στο Αίγιο τον συγκεκριμένο άνθρωπο, παρόλο που η Ι. Σύνοδος δεν συμφωνούσε και απέρριψε σε πρώτη φάση το αίτημά του. Γράφει ο Κ. Σπηλιώπουλος στις 14/10/2009 στη simerini.gr/?section=32&category=1&newspage35=6&newsid35=16545:

«Υπενθυμίζεται ότι το αίτημα αυτό είχε εισαχθεί προς ψήφιση και κατά την περυσινή Σύνοδο της Ιεραρχίας, αλλά τότε δεν προχώρησε, δεδομένου ότι υπήρξε σωρεία αντιδράσεων από άλλους Μητροπολίτες». Όταν τελικά και μετά από μαραθώνιο πέτυχε να εκλεγεί τον πήγε πανηγυρικά στο Αίγιο, τον επαίνεσε και του έπλεξε εγκώμια, και τέλος όταν δεν άντεξε την κατάσταση που βρήκε και σηκώθηκε ο κ. Προκόπιος κι έφυγε, άρχισε να τον περιλούει με υπονοούμενα και χαρακτηρισμούς, χωρίς ο ίδιος ο κ. Προκόπιος να έχει δημοσιεύσει κάτι εναντίον του.

Είναι πράγματι πρωτοφανές για Επίσκοπο, χωρίς να προκαλείται από συνεπίσκοπό του, μόνο και μόνο επειδή κάποιοι στη Μητρόπολή του απορούν με το γεγονός της παραιτήσεώς του και το σχολιάζουν, δυσμενώς βέβαια, ή ο ίδιος αισθάνεται ένοχος, να βγαίνει ο ίδιος και να γράφει αυτά τα απίθανα, άκουσον, άκουσον: συγκρίνει δηλ. ο ίδιος, ως αλάθητος, τον εαυτό του με τον κ. Προκόπιο, πλέκει για τον εαυτό του εγκώμια περί πτωχείας και αφιλοχρηματίας, ενώ για τον συνεπίσκοπό του αφήνει αιχμές και συκοφαντικές φράσεις περί φιλοχρηματίας και φιλοδοξίας! Βέβαια νομίζουμε, ότι αυτή είναι η δεύτερη μη έντιμη μομφή εναντίον του κ. Προκοπίου.

Λίγο νωρίτερα τον κατηγόρησε ο και ψυχολόγος κ. Αμβρόσιος, πως είχε «σύνδρομο “ξενοφοβίας”»!!! Πως η «ζεστή αγκαλιά του» δεν κατόρθωσε να τον συγκινήσει; Μα για να του δώσει τη ζεστή του αγκαλιά τον πήρε στο Αίγιο, ή για να υπηρετήσει το λαό του Θεού; Καλά έκανε και αρνήθηκε τη «ζεστή του αγκαλιά» του κ. Αμβρόσιου!

Γράφει: Σε ομιλία του ο κ. Προκόπιος «ετόνισε την ιδέα "ξένος"! Ξένος ήμουνα εδώ, ξένος ήμουνα εκεί, ως ξένος μεταβαίνω τώρα και στο Αίγιο, είπε τότε ενώπιον της Ιεραρχίας. Τελικά δεν κατώρθωσε να ξεπεράσει το σύνδρομο της "ξενοφοβίας"! Η ζεστή αγκαλιά μας δεν κατώρθωσε να τον συγκινήσει! Ώστε όχι μόνο δέν προλάβαμε να "διαφωνήσουμε" ή να "μαλώσουμε", αλλ΄ούτε κάν να συνεργασθούμε!». http://skeftomasteellhnika.blogspot.com/2010/06/blog-post_4415.html. Αλλά ας δούμε τι έλεγε ο Καλαβρύτων προσφωνώντας τον κ. Προκόπιο:

«Η επιλογή του τιμίου προσώπου Σας…, ήλθεν ως αποτέλεσμα πολλής, συνεχούς και αδιαλείπτου, μετά δακρύων δε θερμής προσευχής. Ευγνωμονώ τον εν Τριάδι Θεόν δια το δώρον Του…». Αλλά και νωρίτερα έγραφε ο Καλαβρύτων: «Η επιλογή του π. Προκοπίου στη θέση του Βοηθού μου ήταν δι εμέ προσωπικώς πολυ-υπεύθυνη …έναντι της συνειδήσεώς μου αλλά και έναντι της Εκκλησίας μας με ώθησε να επιλέξω ό,τι καλύτερο μπορούσα από τον εκκλησιαστικό χώρο σήμερα… (αν και) βρέθηκα στην ανάγκη να παρακάμψω έντιμους και φιλότιμους …συνεργάτες μου.

Ο π. Προκόπιος λοιπόν στολίζεται από πολλά πνευματικά χαρίσματα. Θα αναφέρω μερικά. Είναι σεμνός και ταπεινός κληρικός. Εργάζεται σεμνά και αθόρυβα, …είναι εξαιρετικά εργατικός, ασκητικός, παραδοσιακός, ευχάριστος, ιεροπρεπής, καλλίφωνος, συνεργάσιμος, ηθικά καθαρός, αψεγάδιαστος, και συνετός! …Μέσα στα σωθικά του καίει η φλόγα της ιεραποστολής. Δεν επιζητεί τις διακρίσεις και τα αξιώματα. Ουδέποτε εζήτησε ή επεδίωξε την προαγωγή του. …Εγώ τον επέλεξα και τον εξεχώρησα».

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ,

Αθήναι, Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2009.

Και αλλού: «Οι πρώτες εντυπώσεις Κλήρου και Λαού της Αιγιαλείας είναι πολύ ικανοποιητικές…! Προσωπικώς είμαι ευγνώμων πρός τον Πανοικτίρμονα Θεόν γιά την άκρα πρός με συγκατάβασή Του…!».

+Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ,

21 Νοεμβρίου 2009.

Και σε δημοσίευμα του filodimos: «Πάντως αν είναι κάτι για το οποίο ξεχωρίζει ο Επίσκοπος Προκόπιος είναι η γαλήνια και χαρισματική φυσιογνωμία του και η πραότητα που διακρίνεται εύκολα στο χαρακτήρα του, στοιχεία που προφανώς αξιολόγησε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αμβρόσιος, δηλώνοντας στον “Φ” πως αισθάνεται δικαιωμένος για την επιλογή αυτή».

 http://www.filodimos.gr/id/index.php?option=com_content&view=article&id=2069:2009-12-04-11-20-41&catid=517:november2009&Itemid=497.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα λόγια του ίδιου του κ. Αμβρόσιου, που διατυπώθηκαν, όχι μετά επιπόλαια, αλλά μετά από έρευνα, ο κ. Προκόπιος ήταν «ταπεινός, έντιμος, φιλότιμος, ασκητικός, ηθικά καθαρός, συνεργάσιμος, ό,τι καλύτερο (υπήρχε) στον εκκλησιαστικό χώρο» και «οι πρώτες εντυπώσεις ήταν ικανοποιητικές». Ερώτημα: Ένας τέτοιου χαρακτήρα άνθρωπος πώς είναι δυνατόν να ήθελε το «κύρος και τα χρήματα» ή τη «ζεστή του αγκαλιά»; Διατύπωσε μια τέτοια επιθυμία δημόσια ή είναι διαπίστωση του Καλαβρύτων; Μα άλλα μας έλεγε πρώτα. Αν λοιπόν, και αυτή η διαπίστωσή του είναι λανθασμένη; Αν την επικαλείται για να δικαιολογήσει την αδυναμία του να συνεργασθεί με τον κ. Προκόπιο;

Οι διαπιστώσεις του κ. Αμβρόσιου για τον κ. Προκόπιο είναι άραγε πραγματικές ή υποκριτικές; Αλλού ο ίδιος γράφει: «Σας επέλεξα μετά λόγου γνώσεως. Έχετε θεολογικήν παιδείαν. Διακρίνεσθε δια την άψογον βιωτήν Σας. Είσθε φιλεύσπλαχνος και φιλάνθρωπος. Κατέχετε ικανήν διοικητικήν πειραν. Έχετε αγάπην εις την καρδίαν Σας». Επέλεξε, λοιπόν, τον κ. Προκόπιο «μετά λόγου γνώσεως». Ωραία.

Ερώτημα: Μετά του ίδιου λόγου γνώσεως ενεργεί και στα άλλα θέματα της Μητροπόλεως; Π.χ.: Η επιλογή του να ιδρύσει το «Μετόχι» που όταν αποκαλύφθηκαν οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες το ονόμασε «Σήμανδρο» ήταν μετά λόγου γνώσεως; Η επιλογή του να φτιάξει Εκκλησιαστικό Μουσείο, να πάρει από διάφορες Εκκλησίες κειμήλια και εικόνες, και μετά από κάποιες δεκαετίες και παρά τις υποσχέσεις και τον ορισμό ημερομηνίας λειτουργίας του Μουσείου, ακόμα δεν έχει λειτουργήσει ήταν μετά λόγου γνώσεως;

Η επιλογή του να φτιάξει αυθαίρετο σπίτι, ήταν μετά λόγου γνώσεως; (Δες, http://forum.olympic-village.gr/forums/t/188.aspx?PageIndex=2, Βασίλη Γούλα:

«Σάλο στην κοινωνία του Αιγίου έχει προκαλέσει η ανέγερση αυθαίρετης τριώροφης οικοδομής από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο, χωρίς την απαιτούμενη πολεοδομική άδεια».

Ερώτημα: Κάποια σχόλια στο manitaritoubounou πριν έρθει η ρήξη και η φυγή του κ. Προκόπιου, μήπως ήσαν προφητικά: (14/10/2009): «Δεν τον ξέρω τον π. Προκόπιο. Ξέρω όμως τον Καλαβρύτων, και ερωτώ. Ισχύει το όμοιος τω ομοίω αεί πελάζει; ή το πού πας ξυπόλυτος στα αγκάθια; Εμ, δεν ήξερες, εμ, δε ρώταγες;... Με πολύ επιφύλαξη οψόμεθα».

Και άλλο σχόλιο: «Ασφαλώς και δεν υπονοώ το Λαό του Θεού της επαρχίας Καλαβρύτων, αλλά την εκτός Εκκλησίας δραστηριότητα του Καλαβρύτων (ξενοδοχεία (Μετόχι) εστιατόρια κ.λ.π.), τις νομικές παραβάσεις με τα πρόστιμα (πολεοδομία) και άλλα. Κατά τη γνώμη μου μόλις δει και μάθει (αν μάθει ποτέ τα τεκταινόμενα) ο π. Προκόπιος θα πρέπει να κόψει δρόμο και να μη προσφέρει κάλυψη και άλλοθι… Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, μακάρι να είναι εσφαλμένη».

 http://manitaritoubounou.wordpress.com/2009/10/13/pprokopios-petridis-metanastwn-episkopos/#comment-6097.

Ερώτημα: Γι’ αυτό δεν διάλεξε ο κ. Αμβρόσιος ως βοηθό του κάποιον από τους συνεργάτες του; Στο ερώτημα αυτό και η παρακάτω σημαντική επισήμανση από το skaipatras.gr/patra/modules.php?name=News&file=article&sid=1489: «Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων έχει επιλέξει ως βοηθό του τον “σεμνόν και λόγιον κληρικόν αρχιμανδρίτη π. Προκόπιο Πετρίδην, γραμματέα της Σ.Ε. Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πατήρ Προκόπιος δεν ανήκει στη μητροπολιτική επαρχία του Αμβροσίου και τίθεται το εξής ερώτημα από ιεράρχη που έλαβε την “αυστηρώς προσωπική” επιστολή: “Δεν διαθέτει σεμνόν και λόγιον κληρικόν στην επαρχία του ο Αμβρόσιος; Αν όχι, τότε θα πρέπει να κάνει την αυτοκριτική του για τα 33 ‘στείρα’ έτη”».

Μετά και από τα παραπάνω, έρχεται και άλλο ερώτημα: μήπως κάτι είχε στο μυαλό του ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων, όταν προσφωνούσε τον κ. Προκόπιο με επαίνους και ταυτόχρονα υπαινιγμούς; Δεν δικαιολογούνται τέτοιες επιφυλάξεις και τέτοιοι υπαινιγμοί, προς ένα πρόσωπο που επιμόνως ο ίδιος ζητούσε ως διάδοχό του, που ο ίδιος είχε αντιληφθεί (φωτισμένος, ως Επίσκοπος, από το Θεό;) και είχε διακηρύξει ότι έρχεται ως απεσταλμένος του Θεού!!!

Έλεγε: «Εις τον Θεοφιλέστατον Επίσκοπον Κερνίτσης κ. Προκόπιον θα απονέμετε σεβασμόν, τιμήν και αγάπην υπερτέραν και πολύ περισσοτέραν της εις εμέ προσφερομένης! Έρχεται εν μέσω ημών ως απεσταλμένος παρά Κυρίου!».
Και: «Έρχεσθε σήμερα εδώ όχι ως Βοηθός μου, αλλ’ ως ο εν δυνάμει Διάδοχός μου, υπό τον αυτονόητον όρον, ότι θα αναδειχθήτε αντάξιος της τιμής και της αγάπης, την οποίαν θα Σας προσφέρω… Σημειώσατε: η διαδοχή θα Σας προσφερθή ως δώρον της αγάπης μου! Ας σημειωθή όμως ότι η αγάπη μου είναι η δύναμίς μου και όχι η αδυναμία μου… Ας παραμένουν μακράν αφ’ ημών έριδες και μάχαι, ίνα το όνομα του Κυρίου μας δοξάζεται».

Επίλογος: «Η Ιεραρχία ασχολήθηκε με την ταυτοποίηση της αταξίας αυτής. Επανεξέλεξε τον επίσκοπο Προκόπιο σε επίσκοπο Χριστιανουπόλεως… Η Ιεραρχία θεώρησε ότι με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται μια αδικία και τον μεν επίσκοπο Προκόπιο Πετρίδη τον τοποθετεί σε μια νέα θέση, ενώ τον μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο τον «τιμωρεί» με τη στέρηση του βοηθού επισκόπου».

www.press-time.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=91:2010-06-28-15-07-24&catid=16:reportage&Itemid=72

Να, τι γράψανε και άλλα ιστολόγια: «Ο Μητροπολίτης κατηγορεί τον πρώην Βοηθό του Επίσκοπο ότι επιζητούσε τον τίτλο και το χρήμα» (02/09/2010). «Μέσω του προσωπικού του ιστολογίου ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ.κ. Αμβρόσιος, «εξαπολύει» δριμύ κατηγορώ κατά του πρώην Βοηθού Επισκόπου Κερνίτσης κ. Προκόπιου, ότι επιζητούσε μόνο τον τίτλο και το χρήμα, γράφοντας μάλιστα ειρωνικά ότι το χρήμα θα το εξασφαλίσει στη νέα του θέση, ενώ παράλληλα τονίζει ότι μοναδικό του έσοδο είναι ο μισθός που παίρνει από το Δημόσιο» (Δημήτρης Ζωϊτσούδης http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/28356).

«Από την μιά η «ευαισθησία» για τις ψυχές των ανθρώπων από την άλλη το θάψιμο του συν-επισκόπου του! Διαβάσαμε και μας γύρισαν τα μέσα μας έξω!
Και η απορία μας: Μα καλά δεν υπάρχει μια ψυχή να του πει, να μην δημοσιοποιούνται τουλάχιστον, τέτοιες ηλιθιότητες, που περνιούνται για πνευματικό ήθος και μάλιστα Επισκόπου;». http://trelogiannis.blogspot.com/2010/09/blogpost_4092.html

Yποσημείωσι:

Λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω πολύ παράξενο σχόλιο.

«Τάγμα θανάτου του Δεσπότη» Αμβρόσιου;

Είδα τα σχετικά με το Δεσπότη Αμβρόσιο και σας στέλνω το παρακάτω «Ευχαριστήριο» δημοσίευμα από τοπική εφημερίδα. Το δημοσίευσε ο «υπασπιστής» του Μητροπολίτη Καλαβρύτων στο Αίγιο, κ. Βασίλειος Φλώρος, ο οποίος είναι δίπλα του σε όλες τις τελετές. Υπογράφει το κείμενο και τέλος βάζει μια παράξενη φράση: «Τάγμα θανάτου του Δεσπότη και Χριστιανός 30τοις εκατό».

Ο κ. Αμβρόσιος, αν και πέρασε μια βδομάδα περίπου, όπως έχει κάνει και με άλλα παράξενα δημοσιεύματα του παραπάνω «υπασπιστή» του, δεν αντέδρασε. Μήπως το αποδέχεται; Θέλει κάποιους να εκφοβίσει; Βρε, πού φτάσαμε! Τα περί Λ.Α.Ο.Σ. τα αφήνω να τα σχολιάσουν άλλοι.

Η δημοσίευση λέει:

«ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Θέλω δημόσια να ευχαριστήσω τους αγαπητούς κύριο Γιώργο Καρατζαφέρη, πρόεδρο του ΛΑ.Ο.Σ. και κύριο Κωνσταντίνο Μίχαλο, πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και γιο του - επί πενήντα χρόνια - αδελφικού μου φίλου κυρίου Χρήστου Μίχαλου. Λόγω γνωριμίας, παράκλησής μας και της αγάπης τους προς το Δεσπότη, έστειλαν ο κύριος Καρατζαφέρης πέντε χιλιάδες ευρώ για το βρεφονηπιακό σταθμό της Μητροπόλεως και ο κύριος Μίχαλος πέντε χιλιάδες ευρώ για τα έργα στην Παναγία Τρυπητή.

Εύχομαι ο θεός να τους χαρίζει υγεία και κάθε επιθυμία και όνειρο τους να γίνει πραγματικότητα. Μακάρι να βρεθούν κι άλλοι να τους μιμηθούν, βοηθώντας τον ακούραστο εργάτη της Εκκλησίας Σεβασμιότατο Μητροπολίτη - με κεφάλαια γράμματα - ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ και Καλαβρύτων κύριο Αμβρόσιο.

Με Σεβασμό και Αγάπη

Βασίλειος Φλώρος

Τάγμα θανάτου του Δεσπότη και Χριστιανός 30τριάντα%». Πάντως, αν θα ήθελε ο μητροπολίτης κ. Αμβρόσιος να είχαμε κάποια απάντησί του, θα την δημοσιεύαμε ευχαρίστως.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Η αγία Θεοδώρα. Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρειαν και έζησε κατά το έτος 474. Οι γονείς της οι οποίοι ήσαν σώφρονες την υπάνδρευσαν με ένα νέον ευ­γενή και ενάρετον. Παρασυρθείσα όμως η Θεοδώρα από τον σατανάν περιέ-πεσεν σε μεγάλην αμαρτίαν και εγκατέλειψε την οικίαν της. Συντόμως όμως συνησθάνθη το σφάλμα της, μετενόησε και πήγε σε ένα μοναστήρι εξομολογή-θη στην ηγουμένην του μοναστηρίου την πλάνην της και έγινε μοναχή. Αργότε-ρον ενεδύθη ανδρικήν στολήν και πήγε σε ένα κοινόβιο ανδρών, όπου επεδόθη στον ασκητικον βίον και έφθασε σε τέτοιο σημείον ώστε να κάμνη θαύματα. Εξεδήμησε ειρηνικά στο κελί της. Στο ίδιο μοναστήρι προσήλθε και έγινε μο­ναχός και ο σύζυγος της και εκεί εξεδήμησεν εις Κύριον.

2) Οι άγιοι μάρτυρες Διόδωρος, Διομήδης και Δίδυμος κατάγονταν από την Λαοδίκειαν της Συρίας. Συλληφθέντες δε από τον άρχοντα του τόπου και ομο-λογήσαντες τον Χριστόν εδάρησαν τόσον ασπλάχνως ώστε παρέδωσαν τις ψυ­χές των εις τον Κύριον.

3) Η αγία μάρτυς Ία ήταν γραία και ηχμαλωτίσθη από τους Πέρσες με άλ­λους 9.000 χριστιανούς. Αφού εβασανίσθη με τους άλλους χριστιανούς τέλος απεκεφαλίσθη.

4) Οι άγιοι μάρτυρες Δημήτριος, η σύζυγος του Ευανθία και ο γιός των Δημητριανός.

5) Ο άγιος Ευφρόσυνος, ο μάγειρος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1827 οι Ναύαρχοι Κόρδιγκτων και Δεριγνύ έδωσαν ιδιοχείρως στον Ιμβραήμ τα της συνθήκης του Λονδίνου. Στα Ύδατα των Σαλώνων οι φιλέλληνες Αστυγξ, Γ. Θωμάς, Βαβρίκος και Βέντσελ επετέ-θησαν δια του στόλου των εναντίον των τουρκικών πλοίων.

Το 1912 οι Σάμιοι υπό τον Θεμ. Σοφούλην επαναστατούν και συνάπτουν μάχην εναντίον των Τούρκων.

Το 1919 στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός δρα με δράση περιπόλων.

Το 1920 στο μέτωπο της Μ. Ασίας οι Τούρκοι επιτίθενται εναντίον των Ελ­λήνων στο Ντόσεντζικ.

Το 1921 οι ελληνικές δυνάμεις της στρατιάς Μικράς Ασίας συνεχίζουν την σύμπτυξίν των προς την Γραμμήν Δοριλαίου-Αφιόν άνευ ουδεμιάς ενοχλήσεως . υπό των τουρκικών δυνάμεων.