23 Ιουνίου, 2010

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (23/6/2010)

clip_image002_thumb1

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010, στην τέταρτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατόπιν προσκλήσεως του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου, κατά το διάλειμμα της σημερινής Συνεδριάσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, συνήλθε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος σε Συνεδρία, απουσιαζόντων των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Λήμνου κ. Ιεροθέου και Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημητρίου.

Ο Μακαριώτατος Πρόεδρος ενημέρωσε τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, για την απόφαση της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών να αποχωρήσει ως εταίρος από την Μ.Κ.Ο. «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ». Κατόπιν αυτού αποφασίσθηκε να εισέλθει η Εκκλησία της Ελλάδος στην θέση της απερχομένης Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ως εταίρος. Παράλληλα αποφασίσθηκε η αλλαγή της επωνυμίας του Μη Κυβερνητικού Οργανισμού σε Μ.Κ.Ο. «ΑΓΑΠΗ».

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος όρισε Πρόεδρο του Μ.Κ.Ο. «ΑΓΑΠΗ» τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ελασσώνος κ. Βασίλειο, Αντιπρόεδρο τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σιδηροκάστρου κ. Μακάριο και Μέλος τον Αξιότιμο κ. Κωνσταντίνο Δήμτσα. Εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Γενική Συνέλευση του Οργανισμού ορίζεται ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός και του Διορθοδόξου Κέντρου το Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού κ. Αντώνιος Ζαμπέλης.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

_____________________________

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010, στη δεύτερη Έκτακτη Συνεδρία της η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Μετά την προσευχή ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Δαμασκηνού, Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου κ. Τίτου, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Διονυσίου, Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου, Αργολίδος κ. Ιακώβου, Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθονίκου, Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου κ. Ιακώβου, Λήμνου κ. Ιεροθέου, Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημητρίου, Σάμου και Ικαρίας κ. Ευσεβίου, Σιδηροκάστρου κ. Μακαρίου, Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ, Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίου και Τριφυλίας και Ολυμπίας κ. Χρυσοστόμου.

Συνεχίσθηκε σήμερα η συζήτηση για τον Κανονισμό «Κωδικοποίησις και συμπλήρωσις διατάξεων περί λειτουργίας της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο.)­», ο οποίος ψηφίσθηκε χτες κατ’ αρχήν και άρχισε η κατ’ άρθρον ψήφισή του. Κατά τη σημερινή Συνεδρία διεξήχθη ευρύτατη συζήτηση, στην οποία τοποθετήθηκαν πολλοί Αρχιερείς και τέλος ψηφίσθηκε ο υπόλοιπος Κανονισμός κατ’ άρθρον και στο σύνολό του, με τις αναγκαίες διορθώσεις και προσθήκες. Μετά την ψήφιση του ανωτέρω Κανονισμού ψηφίσθηκε η κατ’ αρχήν εξέταση του Κανονισμού : «Περί συμπληρώσεως του υπ' αριθμ. 165/2005 Κανονισμού προς σύστασιν οργανικών θέσεων παρά τη Διευθύνσει Ναοδομίας της Ε.Κ.Υ.Ο.», και εν συνεχεία ψηφίσθηκε ο Κανονισμός κατ’ άρθρον και στο σύνολό του, με τις τις αναγκαίες διορθώσεις και προσθήκες.

Έπειτα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός ανέγνωσε την Εισήγησή του σχετικά με την ψήφιση του Κανονισμού : «Περί αναθέσεως και εκτελέσεως Εκκλησιαστικών Έργων». Κατόπιν η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος συζήτησε και ενέκρινε Κανονισμούς των Ιερών Μητροπόλεων.

Στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος επικύρωσε την από 18 Ιουνίου 2010 Απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την αποδοχή της υποβληθείσης, δια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου, παραιτήσεως του Θεοφιλεστάτου Επικόπου Κερνίτσης κ. Προκοπίου από της θέσεως βοηθού Επισκόπου παρά τη Ιερά Μητροπόλει Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.

Στην διεξοδική συζήτηση που ακολούθησε, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικαίας κ. Αλέξιος υπέβαλε αίτημα στο Σώμα της Ιεραρχίας, ζητώντας θέση Βοηθού Επισκόπου, σύμφωνα με τον Νόμο 1951/1991. Διεξήχθη ψηφοφορία, και με ψήφους 41 υπέρ, εδόθη η θέση του Βοηθού Επισκόπου στην Ιερά Μητρόπολη Νικαίας. Ακολούθησε η ψηφοφορία για την πλήρωση της θέσεως Βοηθού Επισκόπου της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας, με τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Χριστιανουπόλεως.

Επί συνόλου 51 ψηφισάντων έλαβαν :

1. Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Προκόπιος ψήφους 38,

2.Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Χρυσόστομος Παναγόπουλος ψήφον 1,

3.Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Πολύκαρπος Δημητριάδης ψήφον 0. Εὑρέθησαν και 8 λευκές και 4 άκυρες ψήφοι. Βοηθός Επίσκοπος της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας, με τον τίτλο της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Χριστιανουπόλεως, εκλέγεται ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Προκόπιος.

Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας

Μήνυμα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ για την παγκόσμια ημέρα κατά των ναρκωτικών 23/6/2010

EYT6_DISTOMO_IERONYMOS_EPITHMOS.jpg

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα η παγκόσμια κοινότητα νιώθει επιτακτική την ανάγκη να αναφερθεί στην τρομερή μάστιγα, που κατατρώγει τη νεολαία μας και απειλεί τη φυσική και ψυχική ακεραιότητα πολλών νέων ανθρώπων: τα ναρκωτικά. Είναι–ή μάλλον πρέπει να είναι–η σημερινή ημέρα μια τολμηρή αφορμή για ειλικρινή αυτοκριτική όλων μας, για συνειδητοποίηση της ανεπάρκειάς μας και της επιτακτικής ανάγκης για συνεργασία, για τον (επανα)καθορισμό των πνευματικών συντεταγμένων της κοινωνίας μας και της παιδείας μας, για να προτρέπουμε τους νέους ανθρώπους σε αισιοδοξία και αγωνιστικότητα, για να μη διστάζουν στην ανάληψη ευθυνών, για να μπορούν να πουν θαρραλέα το «όχι» σ΄ εκείνον που θα τους προτείνει την πρώτη επαφή με κάποια ουσία που κρύβει τον θάνατο.

Είχα την εξαιρετική ευκαιρία να επισκεφθώ μία θεραπευτική κοινότητα, ενώ έτυχα και της εξαιρετικής τιμής να με συναντήσουν νέοι άνθρωποι που βρίσκονται στο στάδιο της θεραπείας και της επανένταξης. Είδα βαθιά μέσα στα μάτια των νέων αυτών ανθρώπων τη δίψα να ξαναβρούν τη ζωή και το χαμόγελο, να συναντηθούν και πάλι με την καθημερινότητα που τους προσπέρασε, είδα τον υπέροχο αγώνα τους που τους κάνει να βγαίνουν νικητές, την τεράστια προσπάθεια τους να υπερβούν την εξάρτηση και να ξεπεράσουν τον ίδιο τον εαυτό τους! Έχω κρύψει βαθιά στην καρδιά μου τα λόγια της Κωνσταντίνας: «Τώρα πια νιώθω περήφανη, δυνατή, χαρούμενη. Έχω προσπαθήσει πολύ και ξέρω πως αν θέλω κάτι πολύ, μπορώ να τα καταφέρω.

Είμαι γεμάτη ελπίδα για τη ζωή, που με περιμένει μετά την κοινότητα». Θα θυμάμαι πάντα την ειλικρίνεια του Σωτήρη: «Όσες φορές κι αν ορκίστηκα, υποσχέθηκα, ποτέ δεν σταμάτησα. Ήρθε όμως η στιγμή που έπρεπε να διαλέξω: να ζήσω ή να πεθάνω! Η επιλογή μου ήταν να ζήσω καθαρός. Τώρα ανακαλύπτω έναν ολόκληρο, υπέροχο κόσμο μέσα μου, πραγματικό, όχι στη φαντασίωση μου. Στόχος μου είναι να τον γνωρίσω ξανά από την αρχή και να ζήσω σ΄ αυτόν». Και θα διδάσκομαι πολλά από τα δακρυσμένα μάτια του Γιώργου που μου είπε: «Νιώθω απογοήτευση όχι μόνο για τον εαυτό μου, αλλά και για την κοινωνία που με έσπρωξε στη δόση.

Παίρνω δύναμη από μια μυστική πηγή στα βάθη του είναι μου για να συνεχίσω την προσπάθεια μου να μείνω καθαρός. Δεν θέλω να ξαναζήσω το παραμύθι. Θέλω τη ζωή που μου στέρησαν». Συνοδοιπορώ με τα παιδιά αυτά, αντιλαμβάνομαι τον αγώνα τους και αναλογίζομαι τις ευθύνες μας. Μπορεί άραγε μια εξαρτημένη κοινωνία να διδάξει στους νέους την ελευθερία;

Η εξάρτηση, όπως έχει λεχθεί, μπορεί ενδεχομένως και να είναι «μια επανάσταση, μια αποτυχημένη επανάσταση, μια διαμαρτυρία που δεν βρήκε αποδέκτες, μια προσπάθεια διαφυγής από πολλά αδιέξοδα στα οποία εμείς πολλές φορές οδηγούμε τους νέους ανθρώπους». Αδιέξοδα που έχουν να κάνουν με ένα κακό οικογενειακό κλίμα, με ένα αποτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα που συνθλίβει την προσωπικότητα και τα όνειρα των νέων, με την υποκρισία της κοινωνίας μας και περισσότερο εκείνων που έχουν την ευθύνη διαμόρφωσης των κοινωνικών δομών, με την ανεπάρκεια και της εκκλησιαστικής διακονίας μας κάποιες φορές.

Θέλω να πω σ΄ αυτά τα παιδιά – αλλά και σε όλους – πως η ζωή της Εκκλησίας είναι γεμάτη από ασώτους και καταταλαιπωρημένους νέους, που όχι μόνο ξαναβρήκαν το δρόμο τους, αλλά έφτασαν ακόμη και στην αγιότητα. Η επιστροφή, η μεταμόρφωση, η μετάνοια: είναι τα συστατικά της ορθόδοξης πνευματικότητας. Γι’ αυτό και σήμερα νιώθω την ανάγκη να ρωτήσω και να αναρωτηθώ: Γιατί ακόμη τόση προκατάληψη απέναντι στον Χριστό και στην Εκκλησία; Αυτός ο τόπος μοιάζει να φοβάται να μιλήσει στα παιδιά για τον Χριστό και την Εκκλησία, γιατί θέλει να είναι «αξιοπρεπής» και μοντέρνος!

Και οι νέοι μας τρυπιούνται και παραδίδονται στα ναρκωτικά και στις λογής – λογής εξαρτήσεις, στις γειτονιές των μεγαλουπόλεων αλλά και στις ήρεμες πόλεις της επαρχίας μας, χωρίς στόχους, αναζητώντας την αλήθεια και την αγάπη, νιώθοντας ότι κανείς ποτέ δεν τούς πλησίασε, ότι κανείς ποτέ δεν νοιάστηκε αληθινά γι΄ αυτούς. Παρά τα λάθη και τις αστοχίες μας, στην Εκκλησία είμαστε διαρκώς έτοιμοι για να υποδεχθούμε μακρόθυμα και με έκδηλη χαρά τους νέους που επιστρέφουν, αναζητώντας νόημα ζωής, αναζητώντας τελικά αυτά που τους στερήσαμε.

Ελάτε, οι μεγάλοι, να συνεργαστούμε. Ελάτε, οι νέοι, να μας συγχωρήσετε. Κι όλοι μαζί να πορευτούμε σ΄ έναν κόσμο χωρίς εξαρτήσεις.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ

Ο Αθηνών Ιερώνυμος

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

IERONIMOS

«Ντροπή η απαίτηση για τυχερά»

Από την πρώτη συνάντηση που έκανε με τους κληρικούς της αρχιερατικής του περιφέρειας, τον Μάρτιο του 2008, λίγες ημέρες μετά την εκλογή του, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τάχθηκε κατά των «τυχερών» των κληρικών. Ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας είχε αφήσει εννοηθεί ότι οι εκούσιες προσφορές των πιστών θα πρέπει να κατευθύνονται προς φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Μάλιστα, τους είχε πει τότε ότι ακόμη και αν ο ίδιος τελέσει κάποιο μυστήριο ως Αρχιεπίσκοπος και γίνει προσφορά, θα διατεθεί σε φιλανθρωπικές και κοινωφελείς δραστηριότητες. Ο,τι οι άνθρωποι δίνουν φιλότιμα, προαιρετικά θα γίνεται δεκτό. Ο,τι είναι εκτροπή από αυτό το πράγμα, είτε εκμετάλλευση είτε πίεση, θα απαγορεύεται αυστηρά», τους είχε πει τον Μάρτιο του 2008. Ο Αρχιεπίσκοπος είχε συστήσει και με άλλες αφορμές στους κληρικούς να μη χρησιμοποιούν την ιδιότητά τους για τον προσπορισμό κέρδους χαρακτηρίζοντας «ντροπή» την απαίτηση για «τυχερά».

Να σημειωθεί ότι και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε ταχθεί κατά των «τυχερών». Μάλιστα, στην πρώτη σχετική εγκύκλιο που είχε αποστείλει το 1999 στους κληρικούς των ναών της Αρχιεπισκοπής είχε γράψει ότι «τα ιερά μυστήρια δεν είναι παρεχόμενες υπηρεσίες».

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ 23/6/2010

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 ΙΟΥΝΙΟΥ

image_thumb8444444444444444444484444[1]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Η αγία Αγριππίνα. Καταγόταν από την Ρώμη και αϊτό τη νεότητα αφιε-ρώθη στον Θεόν. Επειδή επίστευεν στον Χριστόν υπέστη πολλά βάσανα και μαρτύρια και τέλος παρέδωκεν την ψυχήν της στας χείρας του Θεού. Αι ευλο­γημένοι γυναίκες Βάσσα, Παύλα και Αγαθονίκη έλαβον το σώμα της μάρτυρος και αφού διεπέρασαν πολλά πελάγη έφθασαν στην Σικελίαν, όπου το ενετα-φίασαν και εκτίσθη εκεί Ναός της Αγίας.

2) Οι άγιοι Αριστοκλής, Δημητριανός και Αθανάσιος. Από τους τρεις, ο ά­γιος Αριστοκλής καταγόταν α;;ό την Ταμασό Κύπρου και ήταν ιερέας. Φοβού­μενος τους διωγμούς των χριστιανών εκρύβη εντός σπηλαίου στο εκεί όρος, όπου προσευχόμενος είδε φως αστραποβόλον και άκουσε φωνήν εξ ουρανού, η οποία παρεκίνει να υπάγη στην Μητρόπολιν Σαλαμίνος Κύπρου και να υπο-μείνη το τέλος δια μαρτυρίου.

Πήγε εκεί εις τον Ναόν του Αποστόλου Βαρνά­βα και συνάντησε τον Διάκονον Δημητριανόν και τον Αναγνώστην Αθανάσιον. Σε αυτούς διηγήθηκε την οπτασίαν και απεφάσισαν και οι τρεις να πεθάνουν δια τον Χριστόν. Αυτούς είδε ο ηγεμόνας και έμαθε ότι είναι χριστιανοί, τους εβασάνισε και τέλος τους απεκεφάλισε.

3) Οι άγιοι μάρτυρες Ευτύχιος, Γάιος, Λολλία, Πρόβη και Ουρβανός.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 έγινεν μάχη μεταξύ Ελλήνων, Κρητών και Τούρκων έξω του χωρίου Μαλάξας Κρήτης. Στην μάχην ενίκησαν οι Έλλη­νες. Οι Τούρκοι έσφαξαν στο Μεγ. Κάστρο τον αρχιεπίσκοπον της νήσου Γε-ράσιμον Παρδούλην.

Το 1825 έγινε στα Τρίκορφα φονικωτάτη μάχη μεταξύ Ελλήνων και Τούρ­κων. Εκ των Ελλήνων εφονεύθησαν πολλοί ως οι Παπατσώνης, Αλωνιστιώτης, Ταμπακόπουλος κ.ά.

Το 1826 οι Έλληνες υπό τον Κ. Μαυρομιχάλη στο χωρίον Λιανοτσίναβα (Αρεόπολις) κατόπιν σκληρής μάχης έτρεψαν τους Τούρκους σε φυγή.

Το 1913 οι ελληνικές δυνάμεις στο Βουλγαρικόν μέτωπον μάχονται σκληρά εναντίον των πεισμόνως αμυνομένων Βουλγάρων εφ' όλου του μετώπου και εκ­διώκουν αυτούς από θέσεως εις θέσιν.

Το 1919 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία................ δέχεται επιθέσεις Τούρκων.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός προελαύνει προς Προύσαν.

Το 1921 ολόκληρος η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασίαν έτοιμη δια νέες νίκες.

Ίσ. Κλεόβουλος 177

Το 1922 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δρα με πυροβολικό και περιπό­λους.