07 Ιουνίου, 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 7/6/2010.


Σχετικά με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που αφορούν σε υπεξαίρεση χρηματικού ποσού και υπεξαγωγή εγγράφων από υπηρεσίες της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ανακοινώνονται τα ακόλουθα:

«Μετά την άμεση και υπεύθυνη ενημέρωση επί της ουσίας της υπόθεσης του Μακαριωτάτου Προέδρου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Ιερωνύμου από τον Αρχιγραμματεύοντα της Ιεράς Συνόδου Αρχιμανδρίτη π. Μάρκο Βασιλάκη, ο Μακαριώτατος έδωσε πάραυτα εντολή στον Αρχιγραμματεύοντα για την πλήρη διερεύνηση του θέματος. Ο Αρχιγραμματεύων κατέθεσε την από 20 Μαΐου ε.ε. μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπαιτίου, οι δε αρμόδιες αρχές έχουν ήδη επιληφθεί της υπόθεσης».

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου

ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΑΜΕΣΑ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΑΝΘΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΥΦΛΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΟΥ (7/6/2010).

image

 

imageΟ Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος ως λαλίστατος και επί παντός επιστητού που φαίνεται να είναι, θα έπρεπε απο χθες να είχε επισκεφθεί τον Νομάρχη και τον Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης και ως Παναγιώτατος που απαιτεί να τον προσφωνούν θα έπρεπε να είχε λύσει ήδη το θέμα της συνεχούς λειτουργίας της Σχολής Τυφλών που εκκρεμεί από το 2009 και να αποφευχθεί κλείσιμό της. 

Καλές είναι οι προσφυγές του, στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να μην κοπούν 13 δένδρα στο Παπάφειο, ένω έχει ξεχάσει πριν ενάμιση χρόνο που είχε βάλει τις μπουλντόζες να εκχερσώσουν την έκταση στο Πανόραμα, χωρίς την άδεια των αρμοδίων Αρχών.

Καλώς εμφανίζεται ως Οικολόγος, κακώς όμως ως πολιτικός όταν ομιλεί από το Άγιο Βήμα για διάφορα θέματα που αφορούν την Πολιτεία όπως το Σκοπιανό, το Μεταναστευτικό και άλλα. Σε ότι αφορά την στάση του Μετρό στο Παπάφειο, έχει ρυθμιστεί από τον κ. Γ. Σουφλιά. Τότε που ήταν να φωνάξει ο κ. Άνθιμος;

Όποιος είδε εχθές 6/6/2010 πάντως την εκπομπή του κ. Θεοδωράκη ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ  μόνο ντροπή του επροκάλεσε και αγανάκτηση για τους κοιμώμενους φορείς, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς της πόλεως της Θεσσαλονίκης.

Αυτά τα προβλήματα έχετε καθήκον να λύνετε κ. Άνθιμε ως Ιεράρχης και όχι να πολιτικολογείτε ως πολιτικός.

Voiotosp.blogspot.com

Μήνυμα Του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

Η περιβαλλοντική κρίση αποτελεί ένα από τα κορυφαία προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη ανθρωπότητα. Η μείωση της βιοποικιλότητας και η εξαφάνιση σημαντικού ποσοστού της χλωρίδας και της πανίδας, η αλόγιστη σπατάλη των φυσικών πόρων και όλα τα προβλήματα που αυτή συνεπάγεται, η αδυναμία ικανοποιητικής διαχείρισης των απορριμμάτων  και κυρίως οι ραγδαίες κλιματικές αλλαγές, καταδεικνύουν την κρισιμότητα της κατάστασης. «Πσα κτίσις συστενάζει καί συνωδίνει» (Ρωμ. 8, 22).

Ο σύγχρονος άνθρωπος, έχει αντιληφθεί το οικολογικό αδιέξοδο της εποχής μας, και έχει αρχίσει να κινητοποιείται για την αντιμετώπισή του. Τις τελευταίες δεκαετίες ευαισθητοποιήθηκε σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.  Παρόλα αυτά οι προσπάθειες τόσο των αρμόδιων φορέων, όσο και της Παγκόσμιας Κοινότητας, συναντούν ανυπέρβλητα εμπόδια, επειδή διακυβεύονται ισχυρά  συμφέροντα. Έτσι παρατηρείται αδυναμία συνεννόησης και ως εκ τούτου αποτυχία των διεθνών προσπαθειών που αφορούν το περιβάλλον.

Η οικολογική κρίση καθιστά επιτακτική την ανάγκη αλλαγής και αναθεώρησης της στάσης του κάθε ανθρώπου στη σχέση του με το περιβάλλον και την αναζήτηση των βαθύτερων αιτιών της. Η ευλογία που έλαβε ο άνθρωπος από τον Θεό, ως η κορωνίδα της Δημιουργίας,  «πληρώσατε τν γν κα κατακυριεύσατε ατς» (Γεν.1,28), παρερμηνεύθηκε, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί η σημερινή κρίσιμη κατάσταση. Η απληστία οδήγησε τον άνθρωπο σε μια αλόγιστη εκμετάλλευση του περιβάλλοντος. Η υπερκαταναλωτική του μανία τον οδήγησε να λησμονήσει το γεγονός ότι η ευημερία του εξαρτάται από τη λελογισμένη χρήση της Δημιουργίας.

Η κρίση είναι πρωτίστως πνευματική και ηθική και προκύπτει από τα πάθη του ανθρώπου, τον εγωισμό και τη φιλαυτία. Όμως ο άνθρωπος δεν ορίστηκε καταναλωτής και καταχραστής, αλλά οικονόμος, διαχειριστής  και ιερέας της Δημιουργίας. Προς αυτή την κατεύθυνση  πρέπει να αναζητηθεί και η αλλαγή της στάσης του προς την φύση και να συνδυαστεί με δράση. Η στροφή απλώς σε πιο «οικολογικές» πρακτικές χωρίς μια ουσιαστική «καρδιακή» αλλαγή, είναι ανώφελη. Στη γλώσσα της εκκλησίας, η αλλαγή αυτή ονομάζεται μετάνοια. Μετάνοια σημαίνει μία ολοκληρωτική αλλαγή της νοοτροπίας.

Είναι απαραίτητο να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τον Θεό, τη Δημιουργία και τους συνανθρώπους μας. Η Εκκλησία δεν αποτελεί ούτε ακτιβιστική οργάνωση, ούτε  περιβαλλοντικό σύλλογο, αλλά φορέα πνευματικής καθοδήγησης. Έτσι απέναντι στις άπληστες επιδιώξεις του σύγχρονου ανθρώπου για συνεχώς αυξανόμενο κέρδος και ευδαιμονία, προτείνει την «ευχαριστιακή», «λειτουργική» και «ασκητική» χρήση του κόσμου, καλλιεργώντας ένα περιβαλλοντικό ήθος, που βασίζεται στις αξίες της αγάπης και του σεβασμού προς το Θεό, τον άνθρωπο και όλη την κτίση.

Μέσα από ένα τέτοιο δρόμο μπορεί να επιτευχθεί η Αειφορία, η οποία αποτελεί ζητούμενο της εποχής μας. Έτσι ακόμα και η παρούσα οικονομική κρίση θα μπορούσε να αποτελέσει μια ευκαιρία για την υιοθέτηση περιβαλλοντικού ήθους. Ας θεωρήσει ο καθένας μας τον εαυτό του συνυπεύθυνο για τον κόσμο που μας εμπιστεύθηκε ο Θεός κάνοντας πράξη το «ργάζεσθαι καί φυλάσσειν» (Γεν. 2, 15).

Ο Αρχιεπίσκοπος

Ο Αθηνών Ιερώνυμος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 ΙΟΥΝΙΟΥ

image_thumb8444444444444444444484444

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Θεόδοτος. Διέμεινεν εις Άγκυραν της Γαλατίας. Αυτός έβγαλε από την λίμνην τα σώματα των αγίων Παρθένων, τα οποία ερρίφθησαν εντός αυτής και τα έθαψε. Τούτο ανεφέρθη στον ειδωλολάτρη ηγεμόνα, ο οποίος τον ετιμώρησε σκληρά και τέλος τον αποκεφάλισε.

2) Ο άγιος μάρτυς Λυκαρίων. Καταγόταν από την πόλη Έρμον της Αιγύ­πτου Δια την πίστιν του προς τον Χριστόν συνελήφθη και οδηγήθηκε προ του άρχοντος και διετάχθη να αρνηθή τον Χριστόν. Επειδή δεν τον ηρνήθη, ερρίφθη εις δυσώδη φυλακήν, όπου εβασανίσθη και απεκεφαλίσθη.

3) Η αγία Ζηναΐς η θαυματουργός.

4) Αι αγίαι Αϊσά και Σωσάνη.

5) Η αγία Ποταμιαίνη.

6) Οι άγιοι μάρτυρες Ταράσιος και Ιωάννης.

7) Οι άγιοι Στέφανος και Άνθιμος οι πρεσβύτεροι.

8) Η αγία Σεβαστιανή η θαυματουργός.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 έγινε η μάχη του Δραγατσανίου, Μολ­δοβλαχίας. Οι αρχηγοί Α. Υψηλάντης, και Βασ. Καραβιάς ωδήγουν τους Έλ­ληνες μεταξύ των οποίων ήταν και ο ιερός λόχος. Οι Έλληνες του ιερού λόχου μαχόμενοι προ των υπέρτερων Τουρκικών δυνάμεων έπεσαν ηρωικώς.

Το 1822 στην Χίο συνεχίζονται αι σφαγαί των χριστιανών ιδίως στα μαστιχοχώρια.

Το 1823 οι Τούρκοι επιτίθενται εναντίον των Ελλήνων στο μοναστήριον Ιερουσαλήμ Λεβαδείας.

Το 1825 οι Έλληνες υπό τον Θ. Κολοκοτρώνην έδωσαν μάχην εναντίον του Ιμβραήμ άνευ αποτελέσματος.

Το 1914 το ανεξάρτητον Ελληνικόν τάγμα του Καρασεβδά συνάπτει μάχην εναντίον των Αλβανών στο χωρίον Ταταζάτη Ηπείρου.

Το 1919 ο ελληνικός στρατός εκκαθαρίζει την περιοχήν του.

Το 1920 η ελληνική στρατιά δρα δια περιπόλων και αποσπασμάτων.

Το 1921 το 17ον σύνταγμα της XI μεραρχίας της Ελληνικής στρατιάς Μ. Ασίας εδέχθη επίθεσιν Τουρκικήν στην θέσιν Μπουγιούν Δερβέν Νικομήδειας. Παρά την σφοδρότητα της επιθέσεως οι Έλληνες κράτησαν τις θέσεις των.

Το 1922 η ελληνική στρατιά δρα δια πυροβόλων και με μονάδες αναγνωρί­σεως.