07 Μαΐου, 2010

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΠΙΤΙΜΙΟΥ – ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΓΚΑΤΖΙΡΟΥΛΗ (7/5/2010)

clip_image001[12]

clip_image001[14]image

Αγαπητέ επισκέπτη του blog,

Επειδή και οι κρίνοντες κρίνονται και επειδή πληροφορούμεθα από το ΒΗΜΑ 6/5/2010 εάν βέβαια είναι σωστή η πληροφορία, πως η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, θα προβεί εις την άρση της καθαιρέσεως – ακοινωνησία του κ. Νικόδημου Γκατζιρούλη, όπου ταλαιπωρεί την Εκκλησία από το 1990 και επειδή μέσω του ως άνω περιοδικού του Ελεύθερη Πληροφόρηση φέρεται ως μέγας κανονολόγος και υβριστής των πάντων, χωρίς στοιχεία και ιδίως των πρώην Αρχιεπισκόπων Σεραφείμ και Χριστοδούλου καθώς και σήμερα το ίδιο πράττει δια τον Αρχιεπίσκοπο κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ, θα πρέπει η Ι.Σ.τΙ που συνέρχεται στις 10/5/2010, να μην συζητηθεί το θέμα Νικοδήμου και να τον αφήσουν στα ίδια για το καλό της Εκκλησίας. Σου υπενθυμίζω αγαπητέ επισκέπτη, πως ο κ. Νικόδημος μόνος του έχει θέσει τον εαυτόν του, εκτός της Διοίκησης της Εκκλησίας, διότι τον Ιούλιο του 1993 ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ με το Υπ΄ Αριθμ. Πρωτ. 2261 Διεκπ 915/15-7-1993 τον τοποθετούσε στην πρωσοποπαγή Ιερά Μητρόπολη Αμαλιάδος και αυτός την αρνήθηκε. Επίσης το 1998 ο μακαριστός Χριστόδουλος, επανέφερε το θέμα του στην Ιεραρχία στις 7/10/1998 με Εισηγητή τον Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως Πογωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέα παρόλο που πολλοί Μητροπολίται εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους. Μετά το πέρας της Εισηγήσεως ακολούθησε ψηφοφορία και επί των 73 Αρχιερέων ψηφισάντων εψήφισαν: 46 Όχι, 23 Ναι, και ευρέθησαν 2 Λευκά και 2 Άκυρα. Ο κ. Νικόδημος λοιπόν, δεν δικαιούται να βυσοδομεί επί των πάντων και καιρός είναι τώρα στας δυσμάς του βίου του, να προσπαθήσει να καθαρίσει τον ρύπον της ψυχής του. Όσον αφορά για την λέξη καθαίρεση που αναφέρουμε, είναι όντως καθηρημένος και δεν έχει μόνο το Επιτιμίο της Ακοινωνησίας, όπως γράφεται και λέγεται και αποδεικνύεται από το κάτωθι Έγγραφο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πρός τούς Σεβ. Μητροπολίτας τής Έκκλησίας της Ελλάδος.

—2560 —

Αριθμ. Πρωτ. 2555

Διεκπ. 998                                                                           Άθήνησι τη 10η Αυγούστου 1993

Ή Διαρκής Ιερά Σύνοδος τής Εκκλησίας τής Ελλάδος, κατά τήν Συνεδρίαν Αυτής τής 10ης όδεύοντος μηνός Αυγούστου έ.ε., διαπιστώσασα δια μίαν εισέτι φοράν ότι οί Σεβ. Μητροπολίται κ.κ. Νικόδημος (Γκατζιρούλης), Θεολόγος (Πασχαλίδης) καί Κωνσταντίνος (Σακελλαρόπουλος) υπέπεσαν άμετανοήτως εις σωρείαν αντικανονικών παραπτωμάτων, δημιουργούντων έν τοις πράγμασι σχίσμα εντός τών κόλπων τής Εκκλησίας τής Ελλάδος, επιβάλλει εις αυτούς τό έπιτίμιον τής αποκοπής εκ τής εκκλησιαστικής κοινωνίας, ήτοι τό έπιτίμιον τής άκοινωνησίας. Κατά τήν περίοδον ταύτην οί διά τού έπιτιμίου τούτου τιμωρηθέντες δέν δύνανται νά τελώσι τήν θείαν Λειτουργίαν, πάς δέ μετ' αυτών λειτουργών υπόκειται εις τήν αυτήν ποινήν, κατά τήν θεμελιώδη κανονικήν αρχήν «ό άκοινωνήτω κοινωνών άκοινώνητος». Πρός δέ τούτοις, ή Δ.Ι.Σ. κρίνει τούς ώς άνω Αρχιερείς καθαιρετέους καί άπογυμνωτέους πάσης ιερατικής τιμής καί αξίας διά τά κατά συρροήν αντικανονικά των παραπτώματα καί τήν δογματικήν καί έκκλησιολογικήν των παρέκκλισιν έκ τής Όρθοδόξου πίστεως καί παραδόσεως, εις δέ τούς λαϊκούς, οί όποιοι προεπηλάκισαν Αρχιερείς καί έδημιούργησαν εις βάρος αυτών επεισόδια επιβάλλονται τά υπό του Γ' Κανόνος τής έν' Αγία Σοφία Συνόδου προβλεπόμενα έπιτίμια. Ωσαύτως, απεφασίσθη υπό τής Δ.Ι.Σ. ότι πάς κληρικός, οιουδήποτε βαθμού, προσφυγών καί προσφεύγων κατ' αποφάσεων τών εκκλησιαστικών αρχών εις τά πολιτικά δικαστήρια θά καθίσταται έκκλησιαστικώς υπόδικος επισύρων εις βάρος αυτού τά υπό του Λ' Αποστολικού Κανόνος προβλεπόμενα.

† Ό Αθηνών ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Πρόεδρος,

† Ό Μεγάρων καί Σαλαμίνος ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ,

† Ό Δημητριάδος καί Αλμυρού ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ,

† Ό Χαλκίδος ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ,

† Ό Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων ΚΛΕΟΠΑΣ,

† Ό Παροναξίας ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ,

† Ό Νέας Σμύρνης ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ,

† Ό Εδέσσης, Πέλλης καί Αλμωπίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ,

† Ό Καστοριάς ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ,

† Ό Κίτρους καί Κατερίνης ΑΓΑΘΟΝΙΚΟΣ,

† Ό Διδυμοτείχου καί Όρεστιάδος ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ,

† Ό Μυτιλήνης, Ερεσσού καί Πλωμαρίου ΙΑΚΩΒΟΣ,

† Ό Λήμνου ΙΕΡΟΘΕΟΣ.

                                                                 

                                                   Ό Αρχιγραμματεύς

                                                   Αρχιμ. Δαμασκηνός Καρπαθάκης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ:

- Ίεράν Άρχιεπισκοπήν Κρήτης

- Ιεράς Μητροπόλεις Κρήτης

- Ιεράς Μητροπόλεις Δωδεκανήσου

- Ίεράν Κοινότητα Αγίου Όρους

- Εξαρχίαν Πάτμου

- Ευλαβέστατους Εφημέριους Ιερών Μητροπόλεων,

Αττικής καί Λαρίσης.

† Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος και Ευαγγελιστής

8 ΜΑΪΟΥ

image

Ο Ιωάννης, ο αγαπημένος μαθητής του Ιησού, ήταν γιος του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης και νεώτερος αδελφός του αποστόλου Ιακώβου. Γεννήθηκε στη Γαλιλαία και δεν μορφώθηκε καθώς από μικρός βοηθούσε τον πατέρα του που ήταν ψαράς. Στην αρχή έγινε μαθητής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου και αμέσως μόλις γνώρισε τον Ιησού έγινε μαθητής του μαζί με τον αδερφό του τον Ιάκωβο. Η Εκκλησία μας του απένειμε την προσωνυμία του Θεολόγου.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος είναι ο Ευαγγελιστής της αγάπης. Όχι μόνο γιατί αναφέρεται συνεχώς στα κείμενα του στη αγάπη, αλλά κυρίως γιατί την βίωνε και την εξέφραζε. Αγαπούσε πολύ τον Διδάσκαλό του. Τον ακολούθησε και στις πιο δύσκολες ώρες της επίγειας ζωής Του. Όταν οι άλλοι μαθητές ήταν κρυμμένοι «διά τον φόβον των Ιουδαίων», αυτός ήταν παρών στην σύλληψή Του, στην δίκη και στον Γολγοθά, όπου κάτω από τον Σταυρό στις κρίσιμες εκείνες στιγμές του εμπιστεύθηκε ο Χριστός την μητέρα Του.

Και αυτός τίμησε την επιθυμία του Κυρίου και μέχρι την Κοίμησή της την φρόντιζε ως αληθινή του μητέρα. Μαζί με τον αδελφό του Ιάκωβο και τον Πέτρο αποτελούσαν την τριάδα τον μαθητών που είχε μαζί του ο Χριστός στην ανάσταση της κόρης του Ιαείρου, στο όρος Θαβώρ, όπου «μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών», καθώς και στην Γεσθημανή, όπου προσευχήθηκε πριν από το πάθος Του.

Ο Ιωάννης είναι ο συγγραφέας του 4ου κατά σειρά Ευαγγελίου στην Καινή Διαθήκη, το θεολογικότερο όλων και θεωρούμενο ως Ευαγγέλιο της αγάπης, καθώς επίσης τριών Καθολικών Επιστολών και της Αποκάλυψης.

Τη ζωή του κοντά στον Κύριο τη γνωρίζουμε μέσα από τα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης. Ο Ιωάννης συνέχισε έντονα την δράση του και μετά την Ανάληψη του Κυρίου. Αυτός και ο Πέτρος ήταν οι πρώτοι που κήρυξαν μετά την επιφοίτηση του Αγ. Πνεύματος σε όλο τον κόσμο το λόγο του Κυρίου.

Η παράδοση, επίσης, μας λέει ότι ο Ιωάννης κήρυξε το Ευαγγέλιο στη Μικρά Ασία, και ιδιαίτερα στην Έφεσο. Στα χρόνια του αυτοκράτορα Δομετιανού βασανίστηκε και εξορίστηκε στη Πάτμο, όπου έγραψε την Αποκάλυψη. Σε μεγάλη ηλικία ξαναγύρισε στην Έφεσσο όπου συνέγραψε το ευαγγέλιο του.

Ο Ιωάννης έζησε γύρω στα 100 χρόνια (κοιμήθηκε ειρηνικά γύρω στο 105 με 106 μ.Χ.). Εκείνο, όμως, που αξίζει να αναφέρουμε, είναι η φράση που συνεχώς έλεγε στους μαθητές του: «Τεκνια, αγαπατε αλληλους» (Ιωαν. ιγ΄ 34), που σημαίνει, παιδιά μου, να αγαπάτε ο ένας τον άλλο.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image

7 ΜΑΪΟΥ

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Η εμφάνισις του Τιμίου Σταυρού εις Μ. Κων/νον. Την 7ην Μαΐου την τρίτην ώραν της ημέρας εφάνη ο Τίμιος και ζωοποιός Σταυρός, ο οποίος είχε θείον φως. Εφαίνετο εξαπλωμένος επί του Αγίου Γολγοθά έως του όρους των Ελαίων, ήταν δε λαμπρός, ώστε με την φωτοβολίαν του εσκέπαζε τις ακτίνες του ηλίου. Δια αυτό όλοι οι άνθρωποι πάσης ηλικίας έτρεξαν εις την εκκλησίαν και με άμετρον χαρά και θερμή κατάνυξιν ευχαρίστησαν τον Θεόν και εδόξα-σαν αυτόν δια το παράδοξον αυτό θέαμα. Το γεγονός αυτό έγινε το 346 επί βασιλέως Κω/νου και Πατριάρχου Ιεροσολύμων Κυρίλλου.

2) Ο άγιος Κοδράτος. Όταν οι Χριστιανοί εδιώκοντο και εφυλακίζοντο εις την Νικομήδειαν, ο άγιος Κοδράτος ήταν ο παρήγορος άγγελος. Ήταν πλού­σιος, ευγενής, ωραίος, μορφωμένος και προικισμένος με αρετές. Καθημερινώς περιποιείτο τους φυλακισμένους, τους ενουθέτει να μη δειλιάζουν και να υπο­μένουν τις θλίψεις και τα βασανιστήρια. Δι' όλα αυτά εβασανίσθη και τέλος απεκεφαλίσθη.

3) Ο άγιος και θεοφόρος Νείλος ο νέος Μυροβλήτης. Γεννήθηκε εις Αγιον Πέτρον Κυνουρίας. Ασκήτευσε στο Αγιον Όρος όπου και εξεδήμησεν εις Κύριον ειρηνικά.

4) Ο άγιος Παχώμιος ο νέος. Βρήκε μαρτυρικό θάνατο δια ξίφους εις Ουσάκι της Φιλαδέλφειας.

5) Ο άγιος Ακάκιος.

6) Οι άγιοι Ρουφίνος και Σατορνίνος. Εφονεύθησαν με ξίφος.

7) Ο άγιος Ιωάννης ο Ψυχαΐτης. Έζησε ασκητικό βίο και ενίκησε την αμαρτία.

8) Ο άγιος Μάξιμος. Εμαρτύρησε δια λιθοβολισμού.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 ο οπλαρχηγός Κ. Μπασδέκης υψώνει την σημαίαν της επαναστάσεως στη Μαγνησία. Ο ελληνικός στρατός διευθυνό-μενος από τον Ν. Αποοτόλην μετέβη εις Χίον.

Το 1897 οι ελληνικές δυνάμεις παρά τον Δομοκόν μάχονται σθεναρώς ενα­ντίον των επιτιθέμενων τουρκικών δυνάμεων.

Το 1919 ο ελληνικός στρατός στη Σμύρνη επεκτείνει τις εκκαθαριστικές του επιχειρήσεις.

Το 1920 στο μέτωπο στη Μ. Ασία σημειώνεται δράση περιπόλων. Το 1921 σ' ολόκληρο το μέτωπο στη Μ. Ασία επικρατεί ηρεμία. Το 1922 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία δρα δια πυροβολικού.