30 Απριλίου, 2010

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΕΧΘΕΣ 29/4/2010 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΤΟΥ ΤΕΩΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΜΠΕΖΕΝΙΤΟΥ.

clip_image001

Αγαπητέ επισκέπτη του blog ,

Το Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου  της 29ης Απριλίου 2010 που αφορά την επιστροφή του φακέλου εκ νέου εις την Εκκλησία της Ελλάδος, για την υπόθεση Μπεζενίτη χαρακτηρίζεται παντελώς άσχετο.

Και αυτό διότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο προσπαθεί με τις  έωλες κινήσεις του, να καθυποτάξει την Ελλαδική Αυτοκέφαλη Εκκλησία για μια υπόθεση η οποία για την Εκκλησία της Ελλάδος έχει κλείσει οριστικά. Ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος φέρεται σήμερα ως Αττίλας κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τον εξουσιαστικό μηχανισμό που έχει λόγω της μεγάλης χορηγίας από το Κράτος.

Το Έκκλητο του κ. Μπεζενίτη, υπό του Πατριάρχου   κακώς έγινε δεκτό διότι ή καθαίρεσις έλαβε χώραν βάσει νόμου του Ελληνικού Κράτους, του όποιου τήν ίσχύν έχει αποδεχθεί ή Εκκλησία τής Ελλάδος, άλλά και τό Οικουμενικόν Πατριαρχείον, τό όποιον ενέκρινε το σχέδιον του ν. 590/77, βάσει του οποίου νόμου διετηρήθη εις ίσχύν ό ν. 5283/1932, μέ διάταξιν του οποίου (άρθρ. 160) εκαθαιρέθη ο Μπεζενίτης. Εάν παρελπίδα γίνει πράξη η επανεκδίκασις, που δεν προβλέπεται νομικά αυτό, ο κ. Μπεζενίτης μόνο επί τω ακούσματι των κασετών εις την Ιερά Σύνοδο, δεν θα ημπορεί ούτε Μοναχός να παραμείνει.

Σου παραθέτω κατωτέρω αγαπητέ επισκέπτη:

α) Το Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου της 29ης Απριλίου 2010.

β) Το ΦΕΚ της 8ης Φεβρουαρίου 2005.

γ) Το ΦΕΚ της 8ης Αυγούστου 2005.

δ) Το έγγραφο της χορηγίας από το Κράτος στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

ε) Το Ανακοινωθέν της 30ης Απριλίου της Ι.Μ. Πειραιώς.

στ) την Επιστολή του Επισκόπου Καλαβρύτων προς τον τέως Αττικής 7/4/2009.

Τέλος εάν διαβάσεις όλα αυτά τα έγγραφα αγαπητέ επισκέπτη και διαπιστώσεις, ότι ο νυν Μοναχός Μπεζενίτης, μπορεί να ανακτήσει και πάλι τον Θρόνο του, τότε θα πρέπει ο κ. Βαρθολομαίος, να πλαισιωθεί και με τέταρτο εγκόλπιο, εάν όχι  κρίνε μόνος σου εάν οι αποφάσεις του κ. Βαρθολομαίου είναι σωστές προς όφελος της Εκκλησίας.

Voiotosp.blogspot.com

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ

clip_image001[6]

Συνήλθε την Τετάρτην, 28ην, και την Πέμπτην, 29ην Απριλίου, η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η οποία, μεταξύ άλλων, επελήφθη και του θέματος της εκκλήτου προσφυγής του τέως Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος Μπεζενίτου και αποδεξαμένη την εισήγησιν της Κανονικής Επιτροπής, λαβούσα δε υπ’ όψιν το γεγονός ότι η επιβληθείσα εις αυτόν ποινή της από της αρχιερωσύνης καθαιρέσεως εστηρίχθη αποκλειστικώς επί νόμων της Πολιτείας, απεφάσισεν ομοφώνως όπως αναπέμψη την υπόθεσιν εις την Αγιωτάτην Εκκλησίαν της Ελλάδος προς εκδίκασιν αυτής επί της ουσίας και επί τη βάσει των ιερών κανόνων και επιστροφήν εν συνεχεία του φακέλλου προς τελικήν κρίσιν υπό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Εν τοις Πατριαρχείοις, τη 29η Απριλίου 2010

Εκ της Αρχιγραμματείας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου

image

clip_image002

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Αρ. Φύλλου 26 / 8-2-2005

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εν τη Συνεδρία Αυτής της 4ης Φεβρουαρίου ε.ε., ηκροάσατο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος, όστις είχε κληθή νομοτύπως όπως προσέλθη ενώπιον Αυτής και παράσχη εξηγήσεις προκειμένου να κριθή εάν και κατά πόσον συντρέχη περίπτωσις εφαρμογής της παραγράφου 8 της προστεθείσης δια του άρθρου 15 του Ν. 1351/1983 εις το άρθρον 34 του Ν. 590/1977, ως είχεν αποφασισθή ομοφώνως κατά την χθεσινήν Συνεδρίασιν Αυτής.

Περατωθεισών των εξηγήσεων τας οποίας προφορικώς παρέσχεν επί μίαν και ημίσειαν ώραν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αττικής Παντελεήμων και των απαντήσεων τας οποίας έδωκεν ούτος εις τας ερωτήσεις τας οποίας του απηύθυνον ο Πρόεδρος και τα μέλη της Δ.Ι.Σ. ούτος απεχώρησε της αιθούσης Συνεδριάσεων.

Εν συνεχεία ο Μακαριώτατος Πρόεδρος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου εισηγήθη τα εξής προς τα μέλη Αυτής: «Από τίνος χρόνου πληροφορίαι διοχετευθείσαι εις το ελληνικόν κοινόν αλλά και διεθνώς δια του Τύπου και της Τηλοψίας φέρουν τον Σεβασμιώτατον αδελφόν ημών Μητροπολίτην Αττικής Παντελεήμονα ως τελέσαντα πράξεις αίτινες, αληθείς υποτιθέμενοι, συνεπάγονται ως εκ της δημοσιοποιήσεώς των προσβολήν του κύρους ου μόνον αυτού του ιδίου αλλά και της Εκκλησίας εν τω συνόλω Αυτής, τοσούτον μάλλον καθ' όσον προεβλήθησαν δια των ως άνω Μ.Μ.Ε. και σχετικοί στιχομυθίαι, μεταξύ αυτού και ετέρου προσώπου, έχουσαι περιεχόμενον μη συμβατόν με την ιδιότητα του Αρχιερέως.

Και πάντα ταύτα περιελθόντα ως είρηται, εις γνώσιν, λόγω της δημοσιοποιήσεώς των, του ελληνικού και διεθνούς κοινού, έπληξαντο κύρος της Ιεράς Μητροπόλεως Αττικής και της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν τω συνόλω Αυτής προξενήσαντα άμα ισχυρόν σκανδαλισμόν του χριστεπωνύμου πληρώματος. Κατόπιν τούτου προτείνω προς υμάς Άγιοι αδελφοί όπως θέσωμεν τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Αττικής Παντελεήμονα, κατ' εφαρμογήν της προ μνημονευθείσης διατάξεως, εις την διάθεσιν της Εκκλησίας επί εξάμηνον ούτως ώστε η ενεργός παρουσία αυτού εις τον Μητροπολιτικόν Θρόνον να μη αποτελή πρόκλησιν, εν όψει των ως άνω κυκλοφορηθεισών πληροφοριών, άμα δε να δοθή και εις τον ίδιον τον αδελφόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Αττικής Παντελεήμονα, εφ' όσον θα παύση ασκών προσωρινώς τα εκ της θέσεως του καθήκοντα, άνεσις χρόνου προς αντιμετώπισιν της δημιουργηθείσης καταστάσεως».

Μετά ταύτα γενομένης συζητήσεως η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ομοφώνως απεφάσισεν όπως, κατ' εφαρμογήν της προμνησθείσης διατάξεως, θέση τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Αττικής Παντελεήμονα και θέτει τούτον εις την διάθεσιν της Εκκλησίας επί εξ (6) μήνας.

Η παρούσα Απόφασις αποτελούσα τμήμα του συνταχθέντος Πρακτικού Συνεδριάσεως επικυρούται σήμερον υπό της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου η οποία και εντέλλεται την δη-μοσίευσιν αυτής δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.

Ο Πρόεδρος

+ Ο Αθηνών ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

Ο Αρχιγραμματεύς

+ Αρχιμ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΚΛΗΦΑΣ

clip_image002[5]

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ

Αρ. Φύλλου 194 / 8-8-2005

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 148ης Συνοδικής Περιόδου, εν τη Συνεδρία Αυτής της 8ης Αυγούστου 2005, λαβούσα υπ' όψιν:

1.Την διάταξιν της παραγράφου 8 του άρθρου 34 του ν. 590/1977 (άρθρου 15του ν. 1351/1983 - Φ.Ε.Κ. 56Α).

2.Την από 4.2.2005 απόφασιν Αυτής (Συνεδρία ΙΖ' - Περίοδος 148η), δια της οποίας, εκδοθείσης κατ' εφαρμογήν της προμνημονευθείσης διατάξεως και δια τους εν αυτή εκτιθεμένους λόγους, ετέθη εις την διάθεσιν τής Εκκλησίας επί εξάμηνον ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αττικής Παντελεήμων.

3.Το γεγονός ότι την 8ην Αύγουστου 2005 συμπληρούται εξάμηνον από της δημοσιεύσεως δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. 26/8.2.2005τ. Ν.Π.Δ.Δ.) της ανωτέρω αποφάσεως και συνεπώς η Διαρκής Ιερά Σύνοδος πρέπει να αποφασίση περί της περαιτέρω θέσεως εν τη Εκκλησία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος.

4.Την άρνησιν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος να προσέλθη ενώπιον της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και να ακουσθή υπ' Αυτής καίτοι νομίμως κληθέντος, δια της υπ' αριθμ. 3040/1532/4.7.2005 προσκλήσεως.

5.Την από 5.8.2005 αίτησιν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος, όπως αναβληθή η συζήτησις επί του θέματος της περαιτέρω θέσεως αυτού εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος, μετά την συμπλήρωσιν εξαμήνου, αφ' ής ετέθη ούτος, δια της από 4.2.2005 αποφάσεως τής Ιεράς Συνόδου, εις την διάθεσιν της Εκκλησίας.

6. Την Εισήγησιν του Μακαριωτάτου Προέδρου Αυτής, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Χριοτοδούλου, έχουσαν ούτω: "Επειδή, ως προκύπτει εκ της Αιτιολογικής Εκθέσεως της συνοδευούσης το άρθρον 15 του ν. 1351/1983 μετά την συμπλήρωσιν του 6μήνου καθ' ο ετέθη ο Μητροπολίτης εις την διάθεσιντης Εκκλησίας ούτος "απομακρύνεται αυτοδικαίως και οριστικά από την Μητρόπολη".

Είναι όμως πρόδηλον ότι η ώς άνω διάταξις, εν όψει του σκοπού αυτής, έχει εφαρμογήν κατά το σημείον τούτο μόνον εάν ο εις διαθεσιμότητα τεθείς δεν κατόρθωσε κατά την διάρκειαν του κρισίμου εξαμήνου να απόδειξη ότι αι διατυπωθείσαι εις βάρος του καταγγελίαι ήσαν αναληθείς και ανυπόστατοι, πολλώ δε μάλλον, επιβάλλεται η απομάκρυνσίς του εάν επηκολούθησαν και άλλαι πράξεις ή παραλείψεις αυτού προκαλέσασαι περαιτέρω σκανδαλισμόν.

Εν προκειμένω ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αττικής Παντελεήμων ετέθη δια της προμνησθείσης αποφάσεως της Δ.Ι.Σ. εις την διάθεσιν της Εκκλησίας επί εξάμηνον δια βαρύτατον σκανδαλισμόν του ποιμνίου του (βλ. την ως άνω απόφασιν), δοθείσης ούτω εις αυτόν της ευκαιρίας όπως, απερίσπαστος εκ των καθηκόντων του, ως εν ενεργεία Αρχιερέως, απόδειξη ότι αι κατηγορίαι ων ένεκεν προεκλήθη ο σκανδαλισμός του ποιμνίου του ήσαν αναληθείς και ανυπόστατοι.

Ούτος όμως όχι μόνον δεν κατόρθωσε να αντίκρουση επιτυχώς τας ως άνω κατηγορίας, αλλά προεκάλεσε και περαιτέρω σκανδαλισμόν του ποιμνίου του εκ του γεγονότος ότι παρεπέμφθη δια του υπ' αριθμ. 564/2005 βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών δια να δικασθή δια κακούργημα υπό του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων (υπεξαίρεσις χρηματικού ποσού 94.500.000 ελληνικών δραχμών εις βάρος της περιουσίας της Ιεράς Μονής Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Οσίου Εφραίμ Αττικής). Εξ άλλου η άρνησις αυτού καίτοι νομίμως κληθέντος να προσέλθη ενώπιον της Ιεράς Συνόδου και να ακουσθή υπ' Αυτής επιρρωνύει τα ανωτέρω.

Ωσαύτως το γεγονός ότι η δια κακούργημα παραπομπή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος δεν έχει κριθή εισέτι υπό του εις ο η παραπομπή δικαστηρίου δεν κωλύει, αυτό και μόνον, την κατά τα εκτεθέντα κατ' εφαρμογήν του νόμου οριοτικήν απομάκρυνσιν αυτού έκτου θρόνου του επαρκώς θεμελιουμένην επί του λίαν σοβαρού σκανδαλισμού του χριστεπωνύμου πληρώματος του προκληθέντος εκ των λοιπών κατηγοριών.

Υπό τα ως άνω δεδομένα καθίσταται πλέον αδύνατος ή παραμονή του ρηθέντος Μητροπολίτου εις τον θρόνοντου και πρέπει να διαπιστωθή δι' αποφάσεως της Δ.Ι.Σ. ότι ούτος απεχώρησεν αυτοδικαίως και οριστικώς του θρόνου του, άλλως να απομακρυνθή εξ αυτού οριστικώς δι' Αποφάσεως της Δ.Ι.Σ. κατ' εφαρμογήν της προμνησθείσης διατάξεως καθιστάμενος "σχολάζων",ούσης απορριπτέας της αιτήσεως του περί αναβολής συζητήσεως της υποθέσεως του".

6) Την επακολουθήσασαν συζήτησιν μεταξύ των Μελών Αυτής, αποφασίζει ομοφώνωςΔια τους λόγους οι όποιοι εκτίθενται εις την εισήγησιν του Προέδρου Αυτής Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Χριοτοδούλου, τους οποίους και αποδέχεται, την απόρριψιν της από 5.8.2005 αιτήσεως περί αναβολής συζητήσεως της υποθέσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος και την κατ' εφαρμογήν της προμνησθείσης διατάξεως οριστικήν απομάκρυνσιν αυτού εκ του Θρόνου του καιτηνπεριαγωγήντου εις την κατάστασιντου σχολάζοντος, άλλως διαπιστώνει την εκ του νόμου αυτοδικαίαν απομάκρυνσιν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονος έκ του Θρόνου του.

Η παρούσα απόφασις αποτελούσα τμήμα του συνταχθέντος Πρακτικού Συνεδριάσεως επικυρούται σήμερον υπό της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου η οποία και εντέλλεται την δημοσίευσιν αυτής δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.

Ο Πρόεδρος

+Ο Αθηνών ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

 

EGGRAFO

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

Πειραιεύς 30 Απριλίου 2010

Το από 29 Απριλίου 2010 Ανακοινωθέν της Αρχιγραμματείας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου, αναφερόμενον εις την υπό της Αγίας και Ιεράς Συνόδου εκδίκασιν της εκκλήτου προσφυγής του μοναχού Παντελεήμονος Μπεζενίτου, επιτυχώς και μετά τηρήσεως των κανονικών προβλέψεων αλλά και του Πατριαρχικού και Συνοδικού Τόμου του 1850 περί της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν ησχολήθη με την παρατύπως και αντικανονικώς υποβληθείσαν υπό του εν θέματι έκκλητον προσφυγήν κατά της διοικητικής αποφάσεως της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος περί απομακρύνσεως αυτού εκ του Μητροπολιτικού Θρόνου της τότε ενιαίας Μητροπόλεως Αττικής και εκ της διοικήσεως του Νομικού Προσώπου Αυτής, διότι η τυχόν εκδίκασις της ειρημένης προσφυγής θα καθιστούσε κανονικώς υπόλογον την Αγίαν και Ιεράν Σύνοδον δι’ εισπήδησιν εις τα interna ετέρας Αυτοκεφάλου Εκκλησίας.

Κατά ταύτα η Αγιωτάτη ημών Εκκλησία της Ελλάδος δύναται αυθωρεί να χωρήση εις την πλήρωσιν των εκ της ενιαίας Μητροπόλεως Αττικής προκυψασών ήδη δύο νέων Ι. Μητροπόλεων Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού και Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως.

Ταπεινώς φρονούμεν όμως, ότι η δια του Ανακοινωθέντος του Σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου γνωστοποιηθείσα Απόφασις της Αγίας και Ι. Συνόδου της 29/4/2010, είναι προδήλως ατυχής, ανεφάρμοστος και αλυσιτελής και τούτο διότι εκλαμβάνει εσφαλμένως το εκ των διατάξεων του άρθρου 160 του Νόμου «Περί εκκλησιαστικών δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» ως τίθενται και ισχύουν κατά τα σαφώς οριζόμενα υπό της παραγρ. 1 του άρθρου 44, του Νόμου 590/1977 «Περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» έννομον αποτέλεσμα και δεσμίαν νομικήν ενέργειαν εκ της αμεκτακλήτου καταδίκης εις εγκληματικήν ποινήν καθείρξεως του μοναχού Παντελεήμονος Μπεζενίτου επιβληθείσαν καθαίρεσιν υπό του Πρωτοβαθμίου δι’ Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου, ως ποινήν προϋποθέτουσαν επιβολήν δια κανονικής διαδικασίας.

Επιπροσθέτως διότι διέλαθε της προσοχής της Αγίας και Ι. Συνόδου της 29ης Απριλίου 2010 ότι η Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Ελλάδος ενήργησεν νομίμως και κανονικώς κατόπιν της ανακοινώσεως εις Αυτήν υπό του αρμοδίου Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, λαβούσα υπ’ όψιν Αυτής ότι την σχετικήν νομικήν ρύθμισιν του ισχύοντος ειδικού περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων Νόμου την είχεν συναποδεχθεί και κυρώσει τόσον η ιδία Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Ελλάδος όσον και το Σεπτόν Οικουμενικόν Πατριαρχείον κατά την ψήφισιν του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ν. 590/1977).

Ωσαύτως διέλαθε της προσοχής της Αγίας και Ι. Συνόδου ότι δια της γνωστής ανεπερείστου Αποφάσεως του Πρωτοβαθμίου δι’ Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου της Εκκλησίας της Ελλάδος της ληφθείσης κατά πλειονοψηφίαν υπό την προεδρίαν του Σεβ. Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου, εκρίθη οριστικώς και τελεσιδίκως επί της κανονικής διαδικασίας εις βάρος του εν θέματι ότι δεν υφίσταται αφορμή προς κατηγορίαν και ανεστάλη πάσα περαιτέρω καταδίωξις.

Συνεπώς λαμβανομένης υπ’ όψιν της παγίας αρχής του δεδικασμένου που και κανονικώς προβλέπεται υπό του 25ου Κανόνος των Αγίων Αποστόλων δια της φράσεως: «Λέγει γαρ η Γραφή, ουκ εκδικήσεις δις επί το αυτό», επικυρωθέντος υπό της εν Τρούλλω Αγίας και Οικουμενικής Συνόδου είναι κανονικώς και νομικώς αδύνατος η δια τα αυτά πραγματικά περιστατικά της ποινικής και κανονικής διαδικασίας νέα τυχόν εκδίκασις.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ 7/4/2009

Σεβασμιώτατον
Μητροπολίτην πρ. Αττικής κ.κ.Παντελεήμονα
Γρηγορίου Λαμπράκη, 32
145 100 ΚΗΦΙΣΙΑΝ ΑΤΤ.

Σεβασμιώτατε εν Χριστώ Αδελφέ,
Η από 27ης Μαρτίου ε.ε. ομαδική απαντητική επιστολή σου με αναγκάζει να επικοινωνήσω και πάλιν μετά της Υμετέρας Σεβασμιότητος και να σου εκθέσω μετά παρρησίας την ταπεινήν μου άποψιν.

1. Πράττω τούτο μετά πολλής αθυμίας, καθ’ όσον δεν είμαι εις θέσιν να σε συγ-χαρώ δια το περιεχόμενόν της η να συμφωνήσω μαζί σου. Πρέπει όμως να λέγωμεν την αλήθειαν η έστω ο,τι ως αληθές έχομεν εις την καρδίαν μας. Ιδού λοιπόν η ταπεινή προς Σε απάντησίς μου.

2. Δεν ζητούμεν, αδελφέ, την κεφαλήν σου επί πίνακι! Ζητούμεν την αποκατά- στασιν της ειρήνης εις τας καρδίας των πιστών χριστιανών, οι οποίοι εσκανδαλίσθησαν εκ της υμετέρας συμπεριφοράς! Εάν είχες εφαρμόσει όσα εξ αγάπης έγραψα προς την Σεβασμιότητά σου δια της από 7ης Μαΐου 2006 επιστολής μου, τα πράγματα δεν θα είχον λάβει την οίαν έλαβον ήδη δυσάρεστον τροπήν. Το Σώμα της Εκκλησίας έχει πληγωθή εξ όσων έχουν ήδη γίνει γνωστά. Και εάν εισέτι ήθελεν αποδειχθή η αθωότης σου, και τότε θα έδει να παραμείνης εις το περιθώριον χάριν της Εκκλησίας, καθ’ όσον πολλοί δεν θα είχον την δύναμιν να πιστεύσουν εις την αθωότητά σου!

3. Αμφισβητείς, αδελφέ μου, την εγκυρότητα του Νόμου 5383/1932 «περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων». Ας αποδεχθώ την άποψίν σου δια την πρόοδον του συλλογισμού μου. Αλλά τώρα μόλις διεπίστωσες την ακυρότητα του Νόμου; Πεντήκοντα τόσα χρόνια εις την ιερωσύνην, εξ ων τριάκοντα δύο εις την αρχιερωσύνην, πότε έθεσες θέμα ακυρότητος η αντισυνταγματικότητος διατάξεων του Νόμου τούτου; Πότε κατά το διαρρεύσαν χρονικόν τούτο διάστημα διεμαρτυρήθης περί αυτού; Αλήθεια, ποτέ δεν έτυχε να εφαρμόσης τον νόμον αυτόν ως Δικαστής εκκλησιαστικού τινος Δικαστηρίου; Ηρνήθης πώποτε την εφαρμογήν του Νόμου; Τώρα πια είναι αργά δια να επικαλήσαι ένα τέτοιο επιχείρημα. Οι Νομικοί σου Σύμβουλοι σε εκθέτουν!

4. Εις τα περί συνθέσεως του Συνοδικού Δικαστηρίου, του προσδιορισμού της ημερομηνίας εκδικάσεως και της ληφθείσης Αποφάσεως δεν επιθυμώ να τοποθετηθώ, διότι δεν με εγγίζουν! Δεν υπήρξα μέλος του Δικαστηρίου. Σημειώνω όμως ότι στρέφεσαι εναντίον ενός Δικαστηρίου, το οποίον σε ηθώωσε! Σε ηθώωσε δε, χωρίς προηγουμένως οι Σεβασμιώτατοι εκκλησιαστικοί Δικασταί να αναγνώσουν τον φάκελλον!

5. Τέλος, όσα περιλαμβάνονται εις την 3ην σελίδα της επιστολής σου, μόνον ως λυρισμοί δύνανται να εκληφθούν. Αδελφέ, και εάν όλα όσα ηκούσθησαν ως κατηγορητήριον εναντίον σου είναι ψευδή, κακόβουλα και συκοφαντικά δεν είναι δυνατόν να αναλάβης και πάλιν ποιμαντικά και διδακτικά καθήκοντα εις την Εκκλησίαν! Η Ελλάδα όλη σε ήκουσεν να λέγης και να παραδέχεσαι, ότι συνεσώρευσες πλούτη δύο περίπου δισεκατομμυρίων δραχμών «για τα γηρατειά σου»!

Η ομολογία σου αυτή απετέλεσε τον βρόγχον πέριξ του τραχήλου σου! Πέραν δε τούτου η ελληνική Κοινωνία ήκουσε μαγνητοφωνημένες τηλεφωνικές συνομιλίες, προϊόν υποκλοπής βεβαίως, αλλ’ εν τούτοις υπαρκτές, καταγεγραμμένες,συνομιλίες, οίτινες συνιστούν μεγαλύτερον σκάνδαλον ουχί βεβαίως οικονομικόν! Αληθώς ντρέπομαι και ερυθριώ, όταν ακούω το περιεχόμενον των μαγνητοταινιών τούτων.

6. Υπάρχει και κάτι ακόμη. Είπες κάποτε οτι «εαν οδηγηθώ εις τον τάφον, θα πάρω πολλούς μαζί μου!» Αυτή η ρήσις μας υποχρεώνει να τηρούμεν αποστάσεις ασφαλείας. Άλλως μία προσέγγισις ημών θα ήτο δυνατόν να εκληφθή ως προσπάθεια εκτονώσεως της οργής σου προς αυτοπροστασίαν μας! Τι κρίμα, μόνος σου, Αδελφέ μου, κρεμάσθηκες!

Αγαπητέ μου Αδελφέ,

Μία και μόνη λέξις θα είχεν αξίαν κατά την παρούσαν ώραν, εκφερομένη δια και από των χειλέων σου: «ήμαρτον!». Ελθέ εις εαυτόν, σύνελθε και ειπέ ημίν: «Ήμαρτον, αδελφοί μου, εις τον ούρανόν και ενώπιόν σας! Συγχωρήστε με! Προσευχηθήτε διά την σωτηρίαν της ψυχής μου! Εσκανδάλισα την Εκκλησίαν! Ζητώ το έλεος του Κυρίου μας!» Τότε η αγκάλη μας θα ανοίξη διάπλατα και θα σε δεχθώμεν μετά περισσής στοργής!

Ταύτα μετά πολλής αγάπης και περισσής ειλικρινείας.

Επί δε τούτοις εύχομαί Σοι καλήν μετάνοιαν και Καλό Πάσχα.

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

********************************

Αγαπητέ επισκέπτη θα επανέλθουμε,

για την υπόθεση εάν χρειαστεί.

 

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image_thumb136444_thumb1_thumb1_thum[3]
 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Σήμερα γιορτάζονται:
1) Ο άγιος απόστολος Ιάκωβος αδελφός του Ιωάννου του Θεολόγου και γιος του Ζεβεδαίου. Εκλήθη μετά του αδελφού του υπό του Ιησού Χριστού, άφησαν τον πατέρα των και το πλοίον και όλα τα υπάρχοντα και ηκολούθησαν τον Χριστόν. Ο Κύριος αγάπησε πολύ αυτούς, εις δε τον Ιάκωβον έδωκε την τιμήν να πιη το ποτήριον του θανάτου, το οποίον ο ίδιος ο Κύριος ηπιε.
Ο Κύ­ριος έπαιρνε αυτούς πάντοτε μαζί του κατ' εξαίρεσιν εις τας προσευχάς. Είχε ως και τον κορυφαίον Πέτρον. Τον Ιάκωβον εθανάτωσεν ο Ηρώδης ο Αγρίππας ο οποίος εθανατωσε και τον Πρόδρομον, το 44 μ.Χ. δια μαχαίρας. Μετά τον πρωτομάρτυρα Στέφανον ήταν ο δεύτερος που εμαρτύρησε δια τον Χρι­στόν.
2) Ο άγιος Κλήμης. Είναι ο ποιητής των Κανόνων.
3) Ο άγιος Μάξιμος. Πληγείς δια ξίφους ετελειώθη.
4) Η εύρεσις των Λειψάνων του αγ. Βασιλέως εις Αμασείαν.
5) Ο άγιος Διονάτος. Ήταν επίσκοπος των Ιωαννίνων ο οποίος έκαμε πολ­λά θαύματα επί εποχής Θεοδοσίου του Μεγάλου και σε βαθιά γεράματα εξεδήμησεν εις Κύριον.
6) Η αγία Αργυρή. Ωμολόγησε τον Χριστόν και αφού βασανίσθηκε στη φυ­λακή εξεδήμησε εις Κύριον.
Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 εις το Γαλάζιον της Μολδοβλαχίας γίνε­ται μάχη μεταξύ των Ελλήνων υπό τον Αθ. Καρπενησιώτην και Τούρκων. Οι Τούρκοι έχοντες αριθμητικήν υπεροχήν διασκορπίζουν τους Έλληνες.
Το 1822 οι Κρήτες επαναστάται μάχονται εναντίον των Τούρκων έξω του φρουρίου των Κυδωνιών. Στην Υπάτη γίνεται μάχη και φονεύονται οι φιλέλλη­νες Κανελένος και Εϋνέμαστος.
Το 1825 ο ναύαρχος Μιαούλης στον λιμένα της Μεθώνης καταστρέφει τον Αιγυπτιακόν στόλον (μία φρεγάτα, δύο καταδρομικά, 4 φορτηγά). Το παλαιόν Ναυαρίνον της Πύλου παραδίδεται στον Iμβραήμ. Οι Τούρκοι συνεχίζουν τον τριήμερον κανονιοβολισμόν του Μεσολογγίου.
Το 1897 συνεχίζονται οι μάχες Ελλήνων και Τούρκων στη Θεσσαλία.
Το 1917 εις το Σκρα της Μακεδονίας οι Γερμανοβούλγαροι συνεχίζουν τις σφοδρές επιθέσεις εναντίον των συμμαχικών θέσεων και ιδίως των Ελληνικών. Οι ελληνικές δυνάμεις κρατούν σθεναρώς τις θέσεις τους.
Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δρα δια περιπόλων.
Το 1921 σ' ολόκληρο το μέτωπο της Μ. Ασίας γίνεται περιορισμένη δράση πυροβολικού και περιπόλων.
Το 1922 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία δέχεται μικροεπιθέσεις τουρκικών αποσπασμάτων.
Το 1941 οι Γερμανοί προελαύνουν προς Καλαμάτα.

Το 2004 – 30 Απριλίου η Μείζων Αγία και Ιερά Ενδημούσα Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου επέβαλε την ποινήν της Ακοινωνησίας στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο.