19 Απριλίου, 2010

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.Κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΕΠΙ ΤΗ ΕΛΕΥΣΕΙ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΥ.

ieronimos zakinthos

Την Ναύπακτο επισκέφθηκε, προσκεκλημένος του οικείου Μητροπολίτου κ. Ιεροθέου, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος για να συμμετάσχει στον εορτασμό επί τη ελεύσει του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Πολυκάρπου στην Ναύπακτο, 18 Απριλίου 2010.

Ο Μακαριώτατος προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου όπου και ετέλεσε την πανηγυρική δοξολογία για την απελευθέρωση της πόλεως. Στο Συλλείτουργο συμμετείχαν και οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίται Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ, Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος και ο οικείος Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος.

Ο Μακαριώτατος μετά το πέρας της θείας Λειτουργία δέχθηκε ερωτήσεις από Δημοσιογράφους των τοπικών μέσων ενημέρωσης. Δημοσιογράφος της Τηλεόρασης Lepanto, ρώτησε τον Μακαριώτατο το εξής: «Συνεδρίασε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος πριν από λίγες ημέρες και είναι αρκετά τα θέματα τα οποία την αφορούν. Ένα από αυτά ήταν και η μετάφραση, θα λέγαμε, της Λειτουργίας στην νεοελληνική γλώσσα. Βέβαια, υπήρξαν κάποια παραδείγματα από κάποιον Μητροπολίτη, αν δεν κάνω λάθος τον Σεβασμιώτατο Πρεβέζης, ο οποίος μετέφρασε κάποιο κείμενο. Ποιά είναι η άποψη η δική σας επάνω στο θέμα αυτό;»

Ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, τόνισε: «Κοιτάξτε, οπωσδήποτε είναι ένα θέμα μεγάλο και μας απασχολεί όλους. Αλλά αυτά τα θέματα τα μεγάλα, όπως είναι αυτό, όπως είπατε της ερμηνείας η της αποδόσεως της θείας Λειτουργίας με έναν τρόπο πιο κατανοητό, μετάφραση η παράφραση, όπως θέλετε πέστε το, είναι ένα πρόβλημα, είναι ένα θέμα που μας απασχολεί. Αλλά δεν είναι ένα θέμα που μπορεί να το αντιμετωπίση ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Διότι πάμε να λύσουμε, η μάλλον να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα, αλλά θα δημιουργήσουμε πολλά άλλα περισσότερα».

«Γι’ αυτό ασχολήθηκε πολύ σοβαρά η Ιερά Σύνοδος και κατέληξε ότι δεν μπορεί αυτήν την στιγμή να κάνουμε τίποτε, μένουν τα πράγματα όπως είναι, αλλά όμως δημιουργούνται, συγκροτούνται επιτροπές οι οποίες θα μελετήσουν το θέμα απ’ όλες τις πλευρές, να ακουσθούν απόψεις, προτάσεις, να ωριμάση το θέμα και στην συνέχεια να εξετασθή, και όχι μόνον από την Σύνοδο, αλλά και από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος»,

Τέλος, ο Μακαριώτατος τόνισε: «Επομένως, μένουμε όπως είμαστε, όπως υπάρχουν τα πράγματα. Και η Σύνοδος δεν θα ήθελε με κανέναν τρόπον ο κάθε ένας από μας να αποφασίζει και να κάνη αυτό που εκείνος νομίζει. Διότι σήμερα έχουμε το θέμα της γλώσσας, της ερμηνείας, αύριον έχουμε άλλα θέματα, δεν μπορεί κάθε ένας μέσα στον χώρο της Εκκλησίας Ιεράρχης να δίνη την δική του την λύση.

«Έτσι, λοιπόν, αυτή η προσπάθεια πρέπει αυτήν την στιγμή να ανασταλή, τουλάχιστον έως ότου ληφθή μια πιο καλή, ουσιαστική απόφαση», είπε κλείνοντας.

 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ Κ.Κ. Π. ΣΚΑΛΤΣΗ ΚΑΙ Χ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ holy_bible

Π. Σκαλτσής

Προέχει η ενότητα

«Το ζήτημα συζητείται πολλά χρόνια σε ακαδημαϊκό και εκκλησιαστικό επίπεδο. Δεν είναι ώριμες οι συνθήκες για γενίκευση τέτοιας πρωτοβουλίας. Πιστεύω ότι μόνο ως πιλοτική προσπάθεια μπορεί να εφαρμοστεί. Προέχει η ενότητα του ποιμνίου, το οποίο δεν πρέπει να διαιρείται και να σκανδαλίζεται».

Ο κ. Π. Σκαλτσής είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ

_______________________________

Χ. Παπαστάθης

Κίνδυνοι λαθών

«Είχα ταχθεί υπέρ της ανάγνωσης των ευαγγελικών περικοπών στη Δημοτική, αλλά αυτό το ζήτημα είναι τελείως διαφορετικό. Δεν μιλάμε για το Ευαγγέλιο αλλά για όλη τη λειτουργία που δεν είναι μόνο ιεροτελεστία, αλλά εκδήλωση δόγματος. Από λάθος της μετάφρασης μπορούμε να οδηγηθούμε σε αιρέσεις».

Ο κ. Χ. Παπαστάθης είναι καθηγητής Εκκλησιαστικού Δικαίου στο ΑΠΘ

ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΘΑ ΤΕΛΕΣΕΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

Αγαπητέ επισκέπτη του blog,

Τα επίσημα εγκαίνια του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης της Ι.Α.Α θα τελέσει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ αύριο ημέρα Δευτέρα 19 Απριλίου 2010.

Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως δημιουργήθηκε επί των ημερών του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου Β', το οποίο θα έχει ως σκοπό και στόχο να προσφέρει δυνατότητες συνεχούς επιμόρφωσης και κατάρτισης σε κληρικούς και λαϊκούς στην πορεία του δύσκολου δρόμου της ποιμαντικής.

Voiotosp.blogspot.com

__________________________________

makariotatos-ieronimos Ο Μακαριώτατος στην Υπ΄ αριθμ. 32/13-4-2010 Εγκύκλιό του για το έργο αυτό της Ι.Α.Α γράφει:

Είναι καθήκον τον Επισκόπου να μεριμνά για το ποίμνιο που ο θεός του εμπιστεύθηκε. Είναι όμως εξίσου βασική υποχρέωση να μεριμνά και για τους ποιμένες που εξ ονόματός του διακονούν αυτό το ποίμνιο. Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών δικαιούται να αισθάνεται υπερήφανη για την ποιότητα και τη μόρφωση των κληρικών και των λαϊκών στελεχών της. Τούτο δεν σημαίνει όμως ότι έχουμε δικαίωμα να εφησυχάσουμε, να μην αναγνωρίσουμε τις αυξημένες απαιτήσεις της διακονίας του σύγχρονου κόσμου και την ανάγκη ανταπόκρισης σε όλο και πιο σύνθετα και περιπλοκότερα αιτήματα του ανθρώπου που δοκιμάζεται καθημερινά από ποικίλους πειρασμούς, ηθικά διλήμματα και πρακτικές δυσκολίες.

Έχουμε χρέος λοιπόν να σταθούμε έμπρακτα στο πλευρό των ποιμένων και των συνεργατών μας. Να τους προσφέρουμε δυνατότητες συνεχούς κατάρτισης, ενίσχυσης και υποστήριξης στο δύσκολο έργο τους. Να φροντίσουμε ώστε όσα έμαθαν θεωρητικά στις σπουδές τους να τα εμπλουτίσουν εκμεταλλευόμενοι τη γνώση και την εμπειρία άλλων κληρικών ή λαϊκών που έχουν εξειδικευθεί σε συγκεκριμένους τομείς διακονίας. Και ακόμη, πρέπει να προσφέρουμε στήριξη στην ιερατική οικογένεια, στα λαϊκά στελέχη μας, στους υποψηφίους αλλά και στους "απόμαχους" κληρικούς μας.

Αυτές τις ανάγκες έρχεται να διακονήσει το νεοσύστατο «Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Κύριο έργο του Ιδρύματος η "ποιμαντική των ποιμένων" και εργάτες του ένα πλήθος κυρίως κληρικών αλλά και λαϊκών, που πρόθυμα θέλησαν να διακονήσουν τους αδελφούς τους εξ ονόματος του Επισκόπου τους με τρόπο οργανωμένο και ανταποκρινόμενο στις επιταγές της σύγχρονης πραγματικότητας. Μαζί λοιπόν με τις πατρικές ευχές για ευόδωση και καρποφόρα λειτουργία, απευθύνουμε πρόσκληση προς όλους να εκμεταλλευθούν κατά τον μέγιστο δυνατό τρόπο όσα αυτή η νέα υποστηρικτική και επιμορφωτική δομή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών μπορεί να προσφέρει.

Ο Αρχιεπίσκοπος

Αθηνών και Πάσης Ελλάδος

ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

_________________________________

ΣΚΟΠΟΣ  ΤΟΥ  ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ

ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΩΣ

ΤΗΣ  Ι. Α. Α.

 Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως(Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών είναι ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα «με σκοπό την επιμόρφωση, την κατάρτιση, διαμόρφωση, ποιμαντική εξειδίκευση και διά βίου εκπαίδευση των προς χειροτονία και των εν ενεργεία κληρικών. καθώς και των λαϊκών στελεχών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής ΣΗΜΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣΑθηνών» (ΦΕΚ Β 1011/28.05.2009).

Η νέα αυτή υπηρεσία, της οποίας κύριο έργο είναι η «ποιμαντική των ποιμένων», έρχεται να συμπληρώσει, κατά τρόπο οργανωμένο, μεθοδικό και συγκροτημένο, τα ελλείμματα στην ποιμαντική μέριμνα για τους κληρικούς και έχει σχεδιασθεί ως ίδρυμα ποιμαντικής επιμορφώσεως και ερευνών, αλλά και ως οργανισμός προώθησης, γενικότερα, των ποικίλων δραστηριοτήτων ποιμαντικού, κυρίως, χαρακτήρος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.Όπως αναγράφεται στον Κανονισμό Λειτουργίας του Ιδρύματος (άρθ. 2), μεταξύ των στόχων του Ιδρύματος είναι:

(α) Η ποιμαντική, θεολογική και πρακτική κατάρτιση των υποψηφίων προς χειροτονία και του ιερατικού ζεύγους....

(β) Η εν γένει επιμόρφωση των κληρικών της Ι.Α.Α. και η συνεχής ενημέρωσή τους για τις κοινωνικές, πολιτισμικές, πολιτικές, τεχνολογικές, θρησκευτικές και πνευματικές εξελίξεις....

(γ) Η μελέτη προώθηση και στήριξη της Ορθοδόξου παραδόσεως και του ελληνοχριστιανικού πολιτιστικού και πνευματικού πλούτου.

(δ) Η διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων: εργαστηρίων πρακτικής άσκησης, καθώς και ερευνητικών προγραμμάτων επί ποιμαντικών, θρησκευτικών, πολιτιστικών και κοινωνικό-πολιτικών θεμάτων.

(ε) Η προσφορά επιστημονικής εποπτείας και υποστήριξης των στελεχών της Ι.Α.Α....

(στ) Η εκπόνηση ή η εποπτεία και υποστήριξη ειδικών μελετών σχετικών με όλους τους προαναφερθέντες τομείς δραστηριοτήτων.

(ζ) Η εκπαίδευση κληρικών και λαϊκών στελεχών για τις σύγχρονες ανάγκες διακονίας σε ειδικούς ποιμαντικούς τομείς....

(η) Η δημιουργία κινήτρων για την κάλυψη θέσεων απασχολήσεως στο συνολικό ποιμαντικό έργο της Ι.Α.Α. ...».

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image_thumb136444_thumb1

19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Παφνούτιος. Καταγόταν από τα Ιεροσόλυμα και εμαρτύρησε διά την πίστιν του εις τον Χριστόν.

2) Ο άγιος Τρύφων Αρχιεπίσκοπος Κων/πόλεως. Έγινε μοναχός και ακο­λούθως Πατριάρχης με την συμφωνίαν όμως, ότι κατόπιν ωρισμένου χρόνου να παραιτηθή δια να γίνη Πφατριάρχης ο Θεοφύλακτος, (ο υιός του βασιλέως Ρωμανού). Επειδή δε, αντέστη και δεν παρητήθη, με δολιότητα και απάτην του Θεοφανούς Καισαρείας, εδιώχθη από τον θρόνον, αφού επατριάρχησε 2 έτη και ελάχιστους μήνες.

3) Ο άγιος Θεόδωρος. Καταγόταν από την Πέργη της Παμφυλίας. Εμαρτυ­ρησε επί της βασιλείας του αυτοκράτορος Αντωνίνου. Η αγία Φιλίππα ήτο μη­τέρα του μάρτυρος Θεοδώρου, οι δε Σωκράτης και Διόνυσος, στρατιώται οι οποίοι επίστευσαν εις τον Θεόν του Θεοδώρου και εμαρτύρησαν μ' αυτόν ριφθέντες εντός αναμμένης καμίνου και μη καέντες ετελειώθησαν δια ξίφους.

4) Ο άγιος Γεώργιος. Ένεκα της υπερβολικής του αρετής εχειροτονήθη επί­σκοπος Πισιδίας και ήτο υπέρμαχος των εικονολατρών δια τούτο και εξωρίσθη.

5) Ο άγιος Συμεών. Ασκησε την Μονή Φιλόθεου του Αθω. Είναι ο κτήτωρ της Μονής Αγίας Τριάδος εις το όρος Φλαμούριον του Πυλίου. Καταγόταν από τό Βαθύρεμμα Αγυιάς Βόλου.

6) Ο άγιος Αγαθάγγελος. Έζησε στη Σμύρνη προ της ελληνικής Επανάστα­σης. Καταγόταν από το Αίνον και άσκησε εις την Μονήν του Εσφιγμένου.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1825 εις την Μεθώνην αποβιβάζονται στρα­τεύματα υπό του Αιγυπτιακού στόλου, δια την ενίσχυσιν του Ιμβραήμ.

Το 1897 οι ελληνικές δυνάμεις μάχονται εναντίον των Τούρκων. Στον τομέα της Ηπείρου καταλαμβάνουν την περιοχήν Λούρου και αποκαθιστούν τις συ­γκοινωνίες.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός της Μ. Ασίας προβαίνει σε εκκαθάριση του τομέως του.

Το 1921 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία προβαίνει σε μάχες αναγνωρί­σεως.

Το 1922 ο ελληνικός στρατός της Μ. Ασίας δέχεται μικροεπιθέσεις από τουρκικά αποσπάσματα.

Το 1941 στο αλβανικό μέτωπο συνεχίζεται η βάση σχεδίου σύμπτυξι των ελληνικών δυνάμεων. Οι Βρεττανοελληνικές δυνάμεις μάχονται μάχες καθυ­στερήσεως με τις γερμανικές δυνάμεις. Η γερμανική αεροπορία καταστρέφει την Λαμία και Χαλκίδα.