14 Απριλίου, 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 14/4/2010

iera-synodos

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 14 Απριλίου 2010, στην πρώτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, ύστερα από διάφορα κείμενα που κατατέθηκαν στην Ιερά Σύνοδο για την μετάφραση των λειτουργικών κειμένων, άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέα, που του είχε ανατεθεί από προηγούμενη Συνεδρία, και εν συνεχεία δέχθηκε διευκρινήσεις του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου για το θέμα αυτό από την πρακτική που γίνεται στην Ιερά Μητρόπολή του.

Ακολούθως έγινε ευρύτατη συζήτηση, κατά την οποία, λόγω της σοβαρότητος του θέματος, τοποθετήθηκαν όλοι οι Αρχιερείς, οι οποίοι εξέφρασαν τις απόψεις τους μέσα από την θεολογική τους γνώση και την ποιμαντική τους αγωνία. Το θέμα αποδεσμεύθηκε από την πρακτική που τηρείται στην Ιερά Μητρόπολη Νικοπόλεως και Πρεβέζης και αντιμετωπίσθηκε γενικά, από πλευράς θεολογικής, λειτουργικής και ποιμαντικής.

Κοινό σημείο των συζητήσεων ήταν ότι η Ορθόδοξη Λατρεία και δη η θεία Λειτουργία είναι ένας μεγάλος λειτουργικός πλούτος, τον οποίο μας παρέδωσαν οι Άγιοι Πατέρες και όλη η διαχρονική παράδοση, όπως θαυμάζεται από τους ετεροδόξους, σε συνδυασμό με την ποιμαντική προσπάθεια μυήσεως των πιστών στα γινόμενα και τελούμενα της Θείας Λατρείας. Μετά την ολοκλήρωση των συζητήσεων η Διαρκής Ιερά Σύνοδος κατέληξε στα εξής :

1. Η Λατρεία της Εκκλησίας και μάλιστα η θεία Λειτουργία, αποτελούν το κέντρο της Εκκλησιαστικής ζωής, την καρδιά της Εκκλησίας, γι’ αυτό και κάθε προσέγγιση σε αυτήν πρέπει να γίνεται με βαθύτατο σεβασμό. Δεν πρόκειται μόνο για μία λογική κατανόηση, αλλά για μύηση στο «πνεύμα» της, για ένωση των Χριστιανών με τον Χριστό. Γι’ αυτό η Διαρκής Ιερά Σύνοδος εμμένει στην παράδοση του γλωσσικού ιδιώματος του παραδεδομένου τρόπου τελέσεως της θείας Λειτουργίας και των Ιερών Μυστηρίων. Οιαδήποτε μετάφραση λειτουργικών κειμένων μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ενότητα της Εκκλησίας.

2. Επειδή στην Εκκλησία όλα πρέπει να γίνονται «ευσχημόνως και κατά τάξιν» και τον αρμόδιο λόγο έχει η Ιερά Σύνοδος, γι’ αυτό ο Αρχιερεύς που ενδεχομένως έχει έναν ειδικό λόγο αναγνώσεως κάποιων κειμένων σε μετάφραση, θα πρέπει να λαμβάνει άδεια από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο.

3. Το θέμα όμως αυτό θα συνεχισθεί να συζητείται στις αρμόδιες Συνοδικές Επιτροπές, σε Συνέδρια που θα διοργανωθούν για τον σκοπό αυτόν, σε συνεργασία με τις Θεολογικές Σχολές και όταν ωριμάσει η συζήτηση, και κριθεί αναγκαίο, θα εισαχθεί στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία είναι το ανώτατο όργανο διοικήσεως της Εκκλησίας, προκειμένου να αντιμετωπισθεί Συνοδικώς.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image_thumb136

14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Οι άγιοι απόστολοι Αρίσταρχος, Πούδης και Τρόφιμος. Ήσαν εκ των 70 Αποστόλων, οι οποί ακολούθησαν τον μέγαν Απόστολον Παύλον κηρύττοντες το Ευαγγέλιον του Χριστού και υποφέροντες μαζί του σε όλους τους διωγμούς και πειρασμούς. Απεκεφαλίσθησαν μετά του Αποστόλου Παύλου.

2) Η αγία Θωμαίς. Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρειαν από γονείς θεοσεβείς και ανετράφη με όλες τις αρετές. Έπειτα παντρεύτηκε και έζησε με τον άνδρα της ζωή με κοσμιότητα και σωφροσύνη. Μαζί των έμενε και ο πενθερός της, ο οποίος της επετέθη με ανήθικους σκοπούς. Η Θωμαΐς τον συνεβούλευσε ν' α-ποβάλη τον διαβολικόν αυτόν λογισμόν και ματαίως κοποάζει. Τότε ο κακός γέρων την εφόνευσε με ξίφος και η μακαρία Θωμαΐς παρέδωσε την ψυχήν της εις τον Θεόν. Το λείψανον της ετοποθετήθη στην σκήτη των πατέρων από του Αββά Δανιήλ.

3) Ο άγιος μάρτυς Αρδαλίων.

4) Ο άγιος νεομάρτυς Δημήτριος από τη Λιγούδιστα Αρκαδίας.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 έγινε σφοδρή μάχη μεταξύ Ελλήνων ε­παναστατών υπό τους Πλαπούταν Χαραλάμπην, Θεοχαρόπουλον κατά των Τούρκων παρά το Λεβίδιον Μαντινείας. Κατ' αρχάς οι Τούρκοι επίεζον τους Έλληνες αλλά με τις ενισχύσεις που έλαβαν οι Έλληνες τρέπουν τους Τούρ­κους σε φυγή και άφησαν πάνω από 300 νεκρούς.

Το 1822 παρά το Καστέλι Κρήτης έγινε μάχη των Ελλήνων επαναστατών υπό τον Γάλλον συνταγματάρχην Βαλέστραν κατά των Τούρκων. Σ' αυτήν αι-χαμαλωτίζεται ο Βαλέστρας και θανατώνεται.

Το 1827 παρά τον Άγιον Σπυρίδωνα Πειραιώς γίνεται μάχη μεταξύ Ελλή­νων επαναστατών υπό τους Καραϊσκάκην και Γ. Κολοκοτρώνην και Τούρκων με αμφίρροπον αποτέλεσμα.

Το 1920 Οι μαχόμενοι στη Μ. Ασία Έλληνες και Τούρκοι μάχονται με πε­ριπόλους και πυροβολικό.

Το 1921 ο ελληνικός στρατός στην Μ. Ασία μάχεται με περιπόλους και πυ­ροβολικό.

Το 1922 Η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία ερευνά τις θέσεις των τούρκικων αποσπασμάτων.

Το 1941 οι Γερμανοί επιτίθενται σφοδρώς εναντίον των Βρεττανοελληνικών δυνάμεων εις το Λιτόχωρον Μακεδονίας. Η Γερμανική αεροπορία εβομβάρδισε τον Πειραιά.