13 Απριλίου, 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 13/4/2010

iera-synodos

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 13 Απριλίου 2010, στην πρώτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελασσώνος κ. Βασίλειος ενημέρωσε την Διαρκή Ιερά Σύνοδο σχετικά με την συνεδρίαση της αρμοδίας για το φορολογικό θέμα Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, την Μεγάλη Τρίτη 30 Μαρτίου 2010, στην οποία συμμετείχε και η Επιτροπή της Εκκλησίας.

Η Επιτροπή κατέθεσε το σχετικό υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή και απάντησε σε ερωτήσεις που δέχθηκε αναφορικά με την φορολόγηση της Εκκλησίας και για το επιτελούμενο κοινωνικό και φιλανθρωπικό της έργο.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από την Έκθεση πεπραγμένων που υπέβαλε η Συνοδική Επιτροπή επί της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως και Επιμορφώσεως του Εφημεριακού Κλήρου σχετικά με τις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά την Εβδομάδα των Ιερατικών Κλίσεων.

Επίσης η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε την πρόταση της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Λειτουργικής Αναγεννήσεως για την διοργάνωση του ΙΒ Πα­νελ­λη­νί­ου Λειτουργικού Συμποσίου με θέμα:

«Πρόσωπα και Σταθμοί, Ορόσημα στη διαμόρφωση της Θείας Λατρείας». Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αποσταλεί ενημερωτική Εγκύκλιος προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες για την πρωτοβουλία του Εξοχωτάτου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Προέδρου της Βουλής για την ενίσχυση του Ταμείου Αρωγής.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος όρισε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιο, ως εκπρόσωπο της Ιεράς Συνόδου, στις εορταστικές εκδηλώσεις των Παυλείων 2010 με γενικό θέμα «Εκκλησία : θεσμός και χάρισμα κατά τον Απόστολο Παύλο», που διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας και Ναούσης.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος όρισε την ημερομηνία Λήξεως των μαθημάτων των Κατηχητικών Σχολείων, για την Κυριακή 16 Μαΐου 2010.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

Ο ΑΠΑΓΧΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ Ε΄10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1821

image

10 Απριλίου 1821, ανήμερα το Πάσχα τότε, απαγχονίστηκε ο μαρτυρικός Πατριάρχης του Γένους Γρηγόριος ο Ε' στην κεντρική Πύλη του Πατριαρχείου στο Φανάρι. Έκτοτε η Πύλη αυτή έμεινε κλειστή εις ένδειξιν τιμής και μνήμης. Κάθε χρόνο την ημέρα αυτή ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης  ανάβει το κερί εις την μνήμη του μπροστά στην Πύλη του μαρτυρίου του Πατριάρχου Γρηγορίου.

Ο Πατριάρχης  Γρηγόριος δεν ήταν ο μόνος...

Δυστυχώς διάφοροι Τούρκοι ξεναγοί και όχι μόνο, διαδίδουν ψευδώς,  παραπληροφορώντας ότι η κλειστή πύλη ονομάζεται «Πύλη του μίσους» καθώς και ότι δήθεν θα ανοίξει όταν κρεμαστεί εκεί κάποιος Μουσουλμάνος. Πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα και παραμύθι, κάτι που ούτε διανοήθηκαν οι Ορθόδοξοι, ούτε φαντάσθηκαν και φυσικά αντίκειται στο Χριστιανικό πνεύμα. Έχει σκοπό μόνο την δημιουργεία τεχνητής έντασης. Δεν είναι, λοιπόν, ο Γρηγόριος Ε΄ ο μόνος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως που απαγχονίσθηκε. Μετά την Άλωση της Πόλης αρκετοί Οικουμενικοί Πατριάρχες που ανήλθαν στο θρόνο ήλθαν αντιμέτωποι με την Οθωμανική Διοίκηση, την «Υψηλή Πύλη».

Ορισμένοι απαγχονίσθηκαν, άλλους τους έπνιξαν στη θάλασσα, άλλους τους εξανάγκασαν σε παραίτηση, άλλους τους έστειλαν σε εξορία, άλλοι άφησαν την τελευταία τους πνοή στις φυλακές. Και όλα αυτά μετά από αποφάσεις της Οθωμανικής Διοίκησης. Αναφέρουμε συνοπτικά τις περιπτώσεις των Πατριαρχών που απαγχονίσθηκαν η θανατώθηκαν και δεν είναι και τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό, χωρις να γινεται λόγος για τη σημαντική πλειάδα των Ιεραρχών, των ιερέων και των μοναχών που απαγχονίσθηκαν η θανατώθηκαν.

Ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης μετά την Άλωση, Γεννάδιος Σχολάριος, είναι και ο πρώτος που παραιτείται λόγω διαφωνιών με την Οθωμανική Διοίκηση.

Ιωάσαφ Ι΄ (1465-1466): Αφού τον ξύρισαν, εκθρονίσθηκε με εντολή του Σουλτάνου.

Ραφαήλ Ι΄ (1475-1476): Μη δυνάμενος να πληρώσει το επιβαλλόμενο φόρο (πεσκέσι) εκθρονίσθηκε, φυλακίστηκε όπου και μετά ένα χρόνο απεβίωσε.

Ραφαήλ Β΄ (1603-1607): Με εντολή του Σουλτάνου Αχμέτ Ι΄ εκθρονίσθηκε και εξορίσθηκε και θανατώθηκε κατά φρικτό τρόπο.

Κύριλλος Ι΄ ο Λούκαρης: Αρκετές φορές ανήλθε και κατήλθε του θρόνου με πρώτη άνοδο το 1612. Στις 20 Ιουνίου 1638 με εντολή του Σαντραζάμη Μπαϊράμ Πασά συνελήφθη και φυλακίσθηκε σε πύργο του Βοσπόρου. Στις 27 Ιουνίου παραδίδεται σε Γενιτσάρους και εκείνοι με ένα πλοιάριο τον πνίγουν στη θάλασσα.

Κύριλλος Β΄ ο Κονταρής (1633-1639): Λόγω τών αντικανονικών του ενεργειών εκθρονίζεται και κατόπιν συλαμβάνεται απο τις Οθωμανικές Αρχές, φυλακίζεται και εξορίζεται στην Καρθαγένη. Ο εκει Οθωμανός πασάς της Τύνιδος του επέβαλε να ασπασθεί το Ισλάμισμό αλλὰ ο Κύριλλος  αντιστάθηκε και για τον λόγο αυτό απαγχονίζεται στις 24 Ιουνίου 1640.Και μία εντυπωσιακή λεπτομέρια  κατα τον απαγχονισμό το σχοινή κόβετε δυο φορές και για το λογο αυτο τον πνίγουν.

Παρθένιος Β΄ (1644-1646, 1648-1651): Με εντολή του Σουλτάνου Ιμπραχίμ εκθρονίσθηκε και παραδόθηκε στους Γενιτσάρους για να τον πνίξουν. Το σκήνος του βρέθηκε στη γύρω περιοχή της νήσου Πλάτης των Πριγκηπονήσων, από Χριστιανούς οι οποίοι και το ενταφίασαν στο νησί της Χάλκης.

Παρθένιος ο Γ΄ (1656-1657): Με εντολή του Σουλτάνου μετά από φρικτά βασανιστήρια απαγχωνίσθηκε στην περιοχή Παρμακκαπή της Πόλης το Σάββατο του Λαζάρου και μετά απο τρείς ημέρες ερίφθη στη θάλασσα.

Γαβριήλ Β΄ (23/4-5/5-1657): Στον Πατριαρχικό Θρόνο παρέμεινε μόνο δώδεκα μέρες. Εκθρονίσθηκε και τοποθετήθηκε στη Μητροπολίτη Προύσης. Μετά από καταγγελία-συκοφαντία Εβραίων της περιοχής ότι βάπτισε ένα μουσουλμάνο Χριστιανό, ένω στην πραγματικότητα αυτός που βαπτίσθηκε ήταν Εβραίος. Ως αποτέλεσμα, τον φυλάκισαν και στη συνέχεια τον απαγχόνισαν στις 3 Δεκεμβρίου 1659.

Μελέτιος Β΄ (1768-1769): Μετα την παραίτηση του συλλαμβάνεται μαζι με αλλους τριάντα  προκρίτους,κληρικούς και λαικούς και φυλακίζεται βασανιζόμενος φρικτά.Ενώ αθωώθηκε της κατηγορίας για συνεργασία κατα του Οθωμανικού κράτους εξορίσθηκε στη Μυτιλήνη.Εκει υπέφερε περισσότερα απο την Οθωμανική Διοίκηση εξαιτίας και του πυρπολισμού του Τσεσμέ απο τους Ρώσσους.Κατόπιν ζήτησε αδεια  απο τον Σουλτάνο να μεταβεί στην πατρίδα του την Τένεδο .Στη συνέχεια μετέβη και στην Κωνσταντινούπολη με αδεια μονο για 61 ημέρες.Απεβίωσε στην Τένεδο το 1777 σε μεγάλη φτώχεια.

Κύριλλος Στ΄ (1813-1818): Επειδή δεν κατέστη αρεστός στο Σουλτάνο Μαχμούτ εκθρονίσθηκε και εξορίσθηκε στο Άγιον Όρος. Αργότερα εγκαταστάθηκε στην Αδριανούπολη. Οκτώ μέρες μετά τον απογχονισμό του Γρηγορίου Ε΄, στις 18 Απριλίου 1821, ο Σουλτάνος δίνει εντολή να κρεμασθεί και εκείνος στην πύλη του Μητροπολιτικού Μεγάρου. Μετά από 3 μέρες ρίφθηκε στον παταμό Έβρο, τα νερά του οποίου τον έβγαλαν στις ακτές του Διδυμοτείχου.                

Ευγένιος Β΄ (1821-1822): Διάδοχος του απαγχονισθέντος Γρηγορίου Ε΄. Παραδόθηκε σε διαδηλωτές και σύρθηκε στους δρόμους από τα γέννια και τα μαλλιά και πέθανε αργότερα από τις κακουχίες που υπέστη.

Αιωνία τους η μνήμη.

 

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image_thumb[13]

13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Σήμερα γιορτάζονται

1) Ο άγιος Μαρτίνος. Έζησε κατά τους χρόνους του βασιλέως Κώνσταντος εγγονού του Ηρακλείου το έτος 644. Δια την ορθόδοξον πίστιν ωδηγήθη βιαίως μαζί με άλλους δυτικούς επισκόπους από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολι και υπέμεινε πολλάς θλίψεις και κοπάθειες. Ο βασιλεύς υπεράσπιζε την αίρεσιν των Μονοθελητών. Δια τούτο τον άγιον Μαρτίνον, τον πατριάρχην και τους επισκόπους τους έδεσαν σαν κακούργους ληστάς με αλυσσίδες και τους εφυλά-κισαν εις το Πραιτώριον επί 3 χρόνια. Κατόπιν τους έστειλαν εξόριστους εις την Χερσώνα, όπου έλαβαν πολλά δεινά και μαρτύρια. Ο άγιος εξεδήμησε προς Κύριον και εκεί έξω της πόλεως Χερσώνος ετάφη.

2) Οι άγιοι μάρτυρες Κυντιλιανός, Μάξιμος και Δάδας. Δια την πίστιν των εις τον Χριστόν εμαρτύρησαν.

3) Ο άγιος Ελευθέριος ο Πέρσης. Ετελειώθη με ξίφος.

4) Ο άγιος μάρτυς Θεοδόσιος. Ωμολόγησε ευθαρσώς την πίστιν του εις τους διώκτες του και τέλος ετελειώθη με ξίφος.

5) Ο άγιος Ζωίλος ο Ρωμαίος. Βασανίσθηκε δια την πίστιν του ετελειώθη με ξίφος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1204 οι σταυροφόροι κυριεύουν την Κων/πο-λιν και προβαίνουν σε λεηλασίες.

Το 1827 γίνεται μάχη μεταξύ Ελλήνων επαναστατών υπό τον Γεώργ. Κα­ραϊσκάκη και Τούρκων παρά το ακρωατήριο Πειραιώς. Αποτέλεσμα της μάχης υπήρξε η νίκη των Ελλήνων.

Το 1829 ο οπλαρχηγός Γεωρ. Βαρνακιώτης καταλαμβάνει το Μακρυνόρος και τον Κραβασαράν.

Το 1897 οι ελληνικές δυνάμεις πιεζόμενες από τα τουρκικά στρατεύματα εκκενώνουν την Λάρισσαν την οποίαν καταλαμβάνουν οι Τούρκοι.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία μάχεται με περιπόλους και πυ­ροβολικό.

Το 1921 σε ολόκληρο το μέτωπο της Μ. Ασίας επικρατεί ηρεμία. Το 1922η ελληνική στρατιά της Μ. Ασίας περιορίζεται στη δράση περιπό­λων.

Το 1941 οι Γερμανοί επιτίθενται κατά των Βρεττανοελληνικών δυνάμεων στο Γιδά Μακεδονίας και αναγκάζουν αυτές να συμπτυχθούν νοτιότερα.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ BLOG 13/4/2010

Αγαπητέ επισκέπτη του blog,

Από σήμερα και μέχρι τις 12 Απριλίου 2011 θα έχεις την δυνατότητα στο blog να ενημερώνεσαι καθημερινά και με ακρίβεια για το Εκκλησιαστικό και Εθνικό Ημερολόγιο. Και αρχίζουμε από σήμερα

Εκ του blog

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΥΡΟΥ

image

Κατόπιν δημοσιεύματος στην Εφημερίδα «Το Παρόν», της 11ης Απριλίου, σελ. 20, με το οποίο αβασάνιστα και αβίαστα εξάγονται συμπεράσματα ότι η Ιερά Μητρόπολη Σύρου συνήργησε στην παραγωγή ταινίας, που προσβάλλει το ήθος και το φρόνημα των Κληρικών, από την Ιερά Μητρόπολη ανακοινώνονται τα εξής:

1. Η Ιερά Μητρόπολη Σύρου σε καμία περίπτωση δεν θα έδινε άδεια,  εάν εγνώριζε τα συγκεκριμένα στοιχεία  του σεναρίου.

2.  Η Εταιρεία «Black Orange A.E.» ζήτησε με την από 27.04.2009 επιστολή της την άδεια της Ιεράς Μητροπόλεως προκειμένου να γυριστούν σκηνές «στο Νεκροταφείο της Σίφνου Άγιος Παύλος, στην τοποθεσία Άγιος Λουκάς, στις παρυφές των τάφων και να σκαφτεί ένας ρηχός τάφος και να κατασκευαστεί ένα ψεύτικο μνήμα από ελαφρύ ξύλο ή φελιζόλ, τηρώντας τους όρους ευγένειας και σεβασμού του χώρου» για τις ανάγκες της ταινίας «Η ΝΗΣΟΣ», η οποία και εδόθη μόνο για το σκοπό αυτό και ουδέν άλλο.

3. Στην αίτησή της απεκρύβη κάθε στοιχείο, που αφορούσε το σενάριο και αναφέρεται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα.

4. Κατόπιν των ανωτέρω, η Ιερά Μητρόπολη Σύρου σήμερα:

α) απέστειλε εξώδικο στην εφημερίδα  «Το Παρόν», με  το οποίο αποκαθιστά  την αλήθεια, και β) κατέθεσε αγωγή κατά της Εταιρείας «Black Orange A.E.» διότι απέκρυψε στην αίτησή της για τη χορήγηση αδείας τα όσα προσβλητικά για το φρόνημα και το ήθος του ιερό Κλήρο στοιχεία παρουσιάζονται από τον υποδυόμενο τον κληρικό ηθοποιό.

5. Η Ιερά Μητρόπολη κρίνει ότι πριν την τη δημοσίευση του συγκεκριμένου σχολίου, η Εφημερίδα θα έπρεπε  προηγουμένως και για λόγους στοιχειώδους δημοσιογραφικής  δεοντολογίας να ζητήσει διευκρινίσεις από την Ιερά Μητρόπολη.

6. Αναμένει από την  Εφημερίδα «Το  Παρόν» άμεση αποκατάσταση  της αλήθειας.

Voiotosp.blogspot.com