18 Μαρτίου, 2010

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.Κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 17/3/2010

bakogianni Ieronimos4

Ο Μακαριώτατος μεταξύ άλλων τόνισε για τη φορολόγηση της Εκκλησιαστικής περιουσίας:

Η φορολόγηση για τα μισθώματα να γίνεται επί του κέρδους και όχι επί των ακαθάριστων εσόδων. «η Εκκλησία ζητά για τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα ίση φορολογική μεταχείριση με τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με τον λογιστικό προσδιορισμό. Ούτε ευνοϊκότερη μεταχείριση ούτε όμως δυσμενέστερη».
Η Εκκλησία συνέχισε ο Αρχιεπίσκοπος λέγοντας ότι δεν έχει πρόβλημα να φορολογηθεί και να συνεισφέρει- και μάλιστα σε μία δύσκολη περίοδο για την Ελλάδα. Όμως θέλει αυτό να γίνει ισότιμα και δίκαια με τους υπόλοιπους. Σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση για τις δωρεές ακινήτων και μετρητών, η Εκκλησία δεν εκφράζει αντιρρήσεις.

Τέλος ο Μακαριώτατος κατέληξε λέγοντας πως η Εκκλησία μπορεί να αποδεχθεί να φορολογηθεί το 10% των δωρεών σε χρήματα και το 5% των δωρεών σε ακίνητα αλλά όσον αφορά το 20% από την εκμετάλλευση των ακινήτων της Εκκλησίας, ζητά η φορολογία να γίνεται επί του κέρδους. Δηλαδή να αφαιρούνται τα έξοδα από τα έσοδα.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΘΗΡΩΝ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΚΛΗΤΟ ΤΟΥ ΤΕΩΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ 17/3/2010.

image

Παναγιώτατε Δέσποτα,

Μεσούσης της ιεράς και κατανυκτικής περιόδου της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής εξαιτούμαι τας Πατριαρχικάς Υμών ευχάς δια την θεοφιλή περαίωσιν αυτής και την εν μεθέξει και συνάρσει ψυχής προσκύνησιν των Αγίων Παθών και της πανενδόξου Αναστάσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού.

Κατόπιν τούτου παρακαλώ να μου επιτραπή, εξ αφορμής της υποθέσεως του τέως Μητροπολίτου Αττικής κ. Παντελεήμονος, να αρθρώσω μετά βαθυτάτου σεβασμού προς την Υμετέραν Θ. Παναγιότητα λόγον εντόνως παρακλητικόν και ουχί διδακτικόν η ελεγκτικόν ως θα έσπευδέ τις να τον χαρακτηρίση.

Το θέμα του καθηρημένου τ. Μητροπολίτου Αττικής, Παναγιώτατε, έχει σκανδαλίσει ως γνωστόν, σοβαρώς το Χριστεπώνυμον Πλήρωμα, αλλά και τους εκτός αυτού. Μόνιμον σκάνδαλον τυγχάνει η μέσω του internet αναμετάδοσις των διαβοήτων κασσετών σεξουαλικού περιεχομένου, αι οποίαι κατ' εκτίμησιν ειδησεογραφικού Πρακτορείου Εκκλησιαστικών ειδήσεων ανέρχονται εις τον αριθμόν των τριακοσίων (300).

Δυστυχώς, η Εκκλησιαστική Δικαιοσύνη, τα αρμόδια Συνοδικά Δικαστήρια, δεν ενέκυψαν μετά πόνου, επιμονής και αληθούς ενδιαφέροντος εξιχνιάσεως της αληθείας εις την υπόθεσιν αυτήν, μη ερευνήσαντα ταύτην εις την ουσίαν και το βάθος αυτής, διο και δις παρέπεμψαν αυτήν αβασανίστως εις το Αρχείον.

Η δικαιοσύνη, όμως, της Πατρίδος μας έκαμε το χρέος της και εξετάσασα ταύτην δι' όλων των βαθμίδων αυτής εξέδωκε την γνωστήν αμετάκλητον συγκεκριμένην καταδικαστικήν απόφασιν, την οποίαν, δυνάμει της σχετικής διατάξεως του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ην προσεπεκύρωσε τότε προ της ψηφίσεώς του υπό της Ελληνικής Πολιτείας  το καθ' Υμάς Σεπτόν Οικουμενικόν Πατριαρχείον, έδει να επικυρώση και εφαρμόση επ' ακριβώς, άνευ ετέρου, το Πρωτοβάθμιον Συνοδικόν δι' Αρχιερείς Δικαστήριον δια της επιβολής της ποινής της καθαιρέσεως. Ο,τι δεν έπραξε η Εκκλησιαστική Δικαιοσύνη, το επέβαλε συννόμως η δικαιοσύνη της Πατρίδος μας.

Η κατόπιν τούτου παρέμβασις του Σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου, αξιούντος την συγκρότησιν και του Δευτεροβαθμίου Δικαστηρίου - τούθ' όπερ και έκνομον κατά τα ως άνω θα ήτο και δεν θα ηδύνατο να παράξη νομίμως και απροσβλήτως, ενώπιον του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (του Συμβουλίου της Επικρατείας), διάφορον της προμνησθείσης τελεσιδίκου αποφάσεως των Πολιτικών δικαστηρίων αποτέλεσμα-, έφερε τα άνω κάτω και επέφερε αναστάτωσιν ου μόνον εις τους κόλπους της Ιεραρχίας, η οποία υπέστη μεγάλην «ταπείνωσιν», αλλά και το πλήρωμα της Αγίας μας Εκκλησίας, το οποίον δεν απέφυγε τον σκανδαλισμόν εν μέση Μ. Τεσσαρακοστή.

Επιτρέψατέ μοι, Παναγιώτατε, να εκθέσω δι' όσης περισσοτέρας συντομίας, εν αδραίς γραμμαίς, τον σκανδαλισμόν αυτόν Κληρικών και λοιπών Χριστιανών, όστις και αποτελεί τον κύριον λόγον της αποστολής της παρούσης, δια τους ακολούθους λόγους :

Πρώτος λόγος. Δεδομένου του βαρυτάτου σκανδαλισμού Κλήρου και λαού εκ των ηθικών σκανδάλων, των προκαλουμένων εκ των περιφήμων κασσετών, και του σκανδάλου του αμυθήτου πλουτισμού του καθαιρεθέντος Μητροπολίτου, θέματα μεθ' ων δεν απησχολήθη υπευθύνως σοβαρώς και αποτελεσματικώς η Εκκλησιαστική Δικαιοσύνη, αλλ' η Πολιτική, προεκλήθη αλγεινή εντύπωσις εκ της εμμονής Υμών εις την δευτεροβάθμιον εκδίκασιν της υποθέσεως αυτής, καθ' υπέρβασιν του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος, όστις αποτελεί νόμον της Ελληνικής Πολιτείας. Το πάγκοινον ερώτημα, το οποίον προέκυψε ήτο: εάν επρόκειτο περί νόμου της Τουρκικής Πολιτείας, θα επεχειρείτο τοιαύτη υπέρβασις; Διατί η τοιαύτη σπουδή δια την τήρησιν της κανονικής διαδικασίας εις την περίπτωσιν ενός διαβεβοημένου Κληρικού και εις άλλας περιπτώσεις, όπως π.χ. εις την περίπτωσιν του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας κυρού Μεθοδίου (Φούγια), αγνοείται παντελώς η κανονική διαδικασία υπό του Σεπτού Οικουμενικού Πατριαρχείου (αντικατάστασις του ειρημένου Αρχιεπισκόπου δι' ενός τηλεγραφήματος); Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Δεύτερος λόγος. Εγένετο τοιούτος και τοσούτος σάλος δια την στήριξιν του ειρημένου τ.Μητροπολίτου (μετά του οποίου, προς Θεού, δεν έχω τι το προσωπικόν), του οποίου η μεν κανονικότης είναι ανύπαρκτος (εφ' όσον ευρίσκεται εν ζωή ο κανονικός και νόμιμος -έπειτα και από τας αλλεπαλλήλους δικαιώσεις του Σ.τ.Ε. - Μητροπολίτης Αττικής Νικόδημος), η δε νομιμότης ερείδεται επί σεσηπότων δεκανικίων, αφού το αναβιώσαν Β.Δ., κατόπιν επανειλημμένων αθωωτικών αποφάσεων του Σ.τ.Ε., ενθρονίσεως του Σεβ. κ.Νικοδήμου εις την Ι. Μ. Αττικής «ηκυρώθη», κατόπιν της αντικανονικής δι' Επισκόπους και παρανόμου επιβολής του ανυπάρκτου «επιτιμίου ακοινωνησίας», το οποίον, προς τοις άλλοις, και παράνομον - ανυπόστατον ήτο, αφού εν έτει 1993 δεν επεβλήθη υπό της Σεπτής Ιεραρχίας, και δη υπό των 2/3 των παρόντων μελών αυτής, ως προεβλέπετο υπό της νομοθεσίας, αλλ' υπό της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της περιόδου εκείνης, και όχι ένεκα τινος ετέρας κανονικής η νομίμου αιτίας, και

Τρίτος (και τελευταίος) λόγος. Ο λόγος αυτός - ο και πλέον ισχυρός λόγος σκανδαλισμού - είναι ότι, ενώ τόσον πολύ, υπέρ το δέον ίσως, απησχόλησε το Σεπτόν Οικουμενικόν Πατριαρχείον, Εκκλησίαν και Πολιτείαν, η υπόθεσις του τ. Μητροπολίτου, εν τούτοις το πρόσωπον του Κανονικού και νομίμου Μητροπολίτου Αττικής Νικοδήμου θεωρείται οιονεί ως ανύπαρκτον. Ως να μην υφίσταται κανονική εκλογή και χειροτονία (δεδομένου ότι αριστίνδην Ι. Σύνοδοι ήσαν ευάριθμοι μετά την απελευθέρωσιν του Ελληνικού Έθνους και εξέλεξαν - εχειροτόνησαν πλειάδα Αρχιερέων), ούτε κανονική και νόμιμος η ενθρόνισις αυτού, ακυρωθέντος του ΒΔ δια Συντακτικών Πράξεων της Δικτατορίας.

Μετά των ετέρων ομοιοπαθών αυτού Μητροπολιτών, 12 τον αριθμόν, εκθρονισθείς άνευ απαγγελίας κατηγορητηρίου και χωρίς δίκην και απολογίαν υπήρξεν αγνοούμενος παρά πάντων των αρμοδίων εκκλησιαστικών και πολιτειακών παραγόντων επί 16ετιαν περίπου. Και ότε πανηγυρικώς και αθρόως, δια πολλών αποφάσεων, εδικαιώθη (μεθ ὅλων των λοιπών Αρχιερέων) υπό του Σ.τ.Ε., αι αποφάσεις του  Ανωτάτου Ακυρτωτικού Δικαστηρίου (Σ.τ.Ε) έμειναν και παραμένουν ανεκτέλεστοι.

Το Σεπτόν Οικουμενικόν Πατριαρχείον τότε δεν παρενέβη, παρ' ότι οι πέντε (5) εκ της δωδεκαρίθμου χορείας ήσαν του κλίματος των καλουμένων «Νέων Χωρών» (Διδυμοτείχου Κων/νος, Κιλκισίου Χαρίτων Αλεξανδρουπόλεως Κωνστάντιος, Θεσσαλονίκης Λεωνίδας και Παραμυθίας Παύλος). Και όταν η έκκλητος αναφορά έφθασεν εις τα Πατριαρχικά Γραφεία, δεν εγένετο δεκτή, αλλ' ανεπέμφθη εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος... Και εδώ δύο μέτρα και δύο σταθμά δια τον απλούν παρατηρητήν.

Η πράξις αύτη υπενθυμίζει την περίπτωσιν καρκινοπαθούς ασθενούς, βαρυτάτης μορφής, μη αναστρεψίμου καταστάσεως, καθ' ην ο χειρουργός Ιατρός τον «ανοίγει» με το νυστέρι του και τον «κλείνει» πάραυτα, διότι είναι γεμάτος από καρκίνον.

Όμως, εδώ Παναγιώτατε δεν συνέβαινε τοιούτόν τι. Οι ως έκπτωτοι (Διδυμοτείχου Κων/νος και Κιλκισίου Χαρίτων) και ως αντικανονικοί (όλοι οι υπόλοιποι) καταδικασθέντες ήσαν άπαντες επίλεκτα μέλη-κοσμήματα της Ιεραρχίας. Ανεπίληπτοι, ιεραποστολικοί, ανιδιοτελείς, φιλόθεοι, αφιλάργυροι, με πλούσιο πνευματικό, ποιμαντορικό και φιλανθρωπο-κοινωνικό έργο.

Ο εν θέματι Ιεράρχης, Μητροπολίτης Αττικής Νικόδημος, πέρα των ως άνω κέκτηται και το επίζηλον τάλαντον του λόγου και της συγγραφής. Είναι ο μόνος επιζών (μετά του νυν Σεβ. Σταγών κ.Σεραφείμ) εκ των Δώδεκα, διαθέτων την κατ' άμφω υγιείαν, δύναμιν λόγου και γραφίδος, και ιερουργεί και κινείται δραστηρίως εις την Ι. Μονήν, «όπου τον περιώρισε η αγάπη των Αδελφών...».

Παναγιώτατε Δέσποτα,

Δεν φαντάζεσθε τας διαστάσεις του σκανδαλισμού του χριστεπωνύμου Πληρώματος, όταν τοσούτος θόρυβος γίνεται περί της υποθέσεως του φυλακισθέντος και καθαιρεθέντος Μητροπολίτου, ενώ δια τον ακατηγόρητον και καταλιπόντα σπουδαίαν εποχήν πνευματικής ζωής και δραστηριότητος κατά την 6ετη Ποιμαντορικήν Διακονίαν του εις την ενιαίαν τότε Ιεράν Μητρόπολιν Αττικής και Μεγαρίδος ουδείς λόγος, ουδεμία φροντίδα.

Βεβαίως, ενοχλεί ο λόγος του, ο οποίος δεν αφίσταται μεν της αληθείας, ούτε είναι ψευδής και συκοφαντικός, αλλ' είναι «ζων και ενεργής» και, ενίοτε, «τομώτερος υπέρ πάσαν δίστομον μάχαιραν». Εάν, όμως, όλα ήσαν πνευματικά και Αγιοπατερικά, θεοφιλή και θεάρεστα, θα είχε λόγους, να γράφη και να ελέγχη; Ο λόγος «έλεγξον, επιτίμησον, επίστηθι ευκαίρως - ακαίρως» δεν είναι Αποστολικός;

Με την παρέμβασίν Σας, Παναγιώτατε, ανεστάλησαν - κατά παραχώρησιν Κυρίου - αι Αρχιερατικαί εκλογαί δια την πλήρωσιν της εκ νέου διχοτομηθείσης (πέρα της τριχοτομήσεως αυτής κατά την άνοιξιν του έτους 1974) Ιεράς Μητροπόλεως Αττικής, δι' ην εγκαίρως προειδοποίησεν ο Σεβ. κ.Νικόδημος την Ιεράν Σύνοδον δια την αρνητικήν τοποθέτησίν του.

Το γεγονός αυτό είναι μία ευκαιρία ωριμοτέρας σκέψεως και τοποθετήσεως επί του θέματος αυτού, προκειμένου να δοθή η κανονική λύσις δια να μη ταλανίζεται διαρκώς η πολυπαθής αύτη Ι. Μητρόπολις και δια να εξαλειφθή αυτό το «άγος», κατά τον προσφυή χαρακτηρισμόν σεβασμίου Πανεπιστημιακού μου Διδασκάλου, από την εκκλησιαστικήν ιστορίαν των τελευταίων δεκαετιών. Δηλαδή εις το πρόσωπον του εναπομείναντος εμπεριστάτου τούτου Μητροπολίτου να αποκατασταθούν και οι υπόλοιποι αείμνηστοι συναθληταί του. «Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της γης», διακηρύσσει η Αγία μας Εκκλησία, κατ' αυτόν τον καιρόν των φωτοποιών Νηστειών, προς πάντας και, οπωσδήποτε, προς τους κατά τόπους Ποιμένας.

Προ τινων ημερών, όταν εκλήθημεν, ομού μετά πολλών άλλων Σεβ. Αδελφών, ως Αναπληρωματικά Μέλη δια την συγκρότησιν του Δευτεροβαθμίου Συνοδικού Δικαστηρίου δια τον τ.Αττικής, με συνεκίνησε πολύ η σκέψις και πρότασις ενός εκ των νεωτέρων Ιεραρχών. Συνεφώνησε μαζί μου δια την αποκατάστασιν του Σεβ. Μητροπολίτου Αττικής Νικοδήμου και προσέθεσε.

Πόσο θεάρεστον πράγμα θα ήτο, μετά την αποκατάστασιν του Σεβ. κ.Νικοδήμου, να συλλειτουργήσωμεν όλοι οι Αρχιερείς, να τελέσωμε από κοινού Ιερόν Μνημόσυνον, υπέρ αναπαύσεως των κοιμηθέντων 10 Μητροπολιτών και να διαβασθή η συγχωρητική ευχή δι' όλους, όσοι ενεπλάκησαν εις την δεινήν αυτήν περιπέτειαν της Εκκλησίας (κάτι ανάλογον που έπραξε το Πατριαρχείον Αλεξανδρείας την 15/1/1998, επί Πατριαρχείας Πέτρου του Ζ, δια την αποκατάστασιν της εις βάρος του Αγίου Νεκταρίου προσγενομένης αδικίας, γνωστού όντος ότι παρομοίαν αδικίαν υπέμεινε επί 30ετιαν όλην ο Άγιος και έφυγεν αδικαίωτος από τον παρόντα κόσμον!).

Εμήκυνα τον λόγον, Παναγιώτατε Δέσποτα. Επειδή, όμως, ανεφέρθην εις το σοβαρόν πρόβλημα του σκανδαλισμού χιλιάδων πιστών -και πιστεύω ότι εκφράζω εις το κείμενόν μου αυτό τας θέσεις και τους προβληματισμούς των, διότι συχνά τα αφουγκράζομαι- θα παρακαλέσω να μου δώσετε την ευκαιρίαν να αναφερθώ λίαν ακροθιγώς, επιγραμματικώς, και το εις θέμα της αναγκαίας περιχαρακώσεως ημών των Ορθοδόξων εντός των ορίων της αληθούς ορθοδόξου εκκλησιολογίας, της τηρήσεως των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας μας, της διαφυλάξεως ως κόρην οφθαλμού των δογματικών όρων και της δογματικής διδασκαλίας της Αγιωτάτης ημών Εκκλησίας, της περιφρουρήσεως της Ορθοδόξου ημών Παραδόσεως και της αποφυγής του συγχρωτισμού και της κοινωνίας μετά των αιρετικών, σχισματικών, ετεροδόξων και ετεροθρήσκων εν τη Θεία Λατρεία, και δη εν τη Θεία Λειτουργία.

Πολλοί Ορθόδοξοι πιστοί λυπούνται βαθύτατα, όταν εις την πράξιν εφαρμόζεται η θεωρία των κλάδων και των ισοτίμων Αδελφών Εκκλησιών (παρ' ότι πρόκειται περί ετεροδόξων κοινοτήτων με αιρετικάς η αιρετιζούσας - πεπλανημένας διδασκαλίας). Και η κοινωνία εν προσευχή εις τον διαθρησκειακόν χώρον ορθοδόξων μεθ' ετεροθρήσκων, η δια του καινοδιαθηκικού και εκκλησιολογικού όρου προσφώνησις αυτών «Αδελφέ -η», η παρατηρουμένη σύγχυσις εις βασικά και θεμελιώδη θέματα θεολογίας και σωτηριολογίας, αι επιβραβεύσεις ουνιτών, αι προσφωνήσεις γυναικών του προτεσταντικού χώρου, εχουσών δήθεν «ιερωσύνην» (!) ως «Αιδεσιμωτάτων», οσάκις και όπου γίνονται, τραυματίζουν το Σώμα της Εκκλησίας, απομακρύνουν πολλούς χριστιανούς από την πνευματικήν μάνδραν της Εκκλησίας, ψυχραινομένους περί την Ορθόδοξον πίστιν η ακολουθούντας τας ατραπούς των «εκκλησιαστικών» παρασυναγωγών, των σχισμάτων και των αιρέσεων.

Περαίνων την παρακλητικήν μου ταύτην επιστολήν και, επιτρέψατέ μοι να το επαναλάβω, όχι διδακτικήν η ελεγκτικήν, παρακαλώ και αύθις εκ βαθέων Υμάς, Παναγιώτατε, ως Πρωτόθρονον και Οικουμενικόν Πατριάρχην, όπως, προμαχούντες εις τας επάλξεις της Ορθοδόξου πίστεως, εκκλησιολογίας και παραδόσεως, «αληθεύωμεν εν αγάπη», ορθοτομούντες τον Λόγον της Αυτού Αληθείας και διακονούντες φιλοστόργως τον διερχόμενον, ομού μετά της οικονομικής, μεγάλην ηθικήν και πνευματικήν κρίσιν κόσμον.

Σύγγνωτέ μοι δια την καταπόνησίν Σας εκ της αναγνώσεως του μακροσκελούς αυτού κειμένου.

Επί δε τούτοις κατασπαζόμενος την Υμετέραν Πατριαρχικήν Δεξιάν μετά του φιλοχρίστου Ποιμνίου μου, διατελώ,

Ο Μητροπολίτης
† Ο Κυθήρων Σεραφείμ

________________________________________

Σχόλιο: Είμεθα σύμφωνοι με την Επιστολή του Σεβ. Κυθήρων για την υπόθεση Μπεζενίτη, δεν είμεθα όμως σύμφωνοι με την επάνοδο του πρώην Αττικής και νυν Έλους κ. Νικοδήμου Γκατζιρούλη. Το γιατί δεν είμαστε σύμφωνοι διαβάστε εδώ

Voiotosp.blogspot.com

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΤΑ 20% ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ 17/3/2010

image

ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ,
ΤΗΝ ΦΤΩΧΟΜΑΝΝΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!

ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ ΘΥΣΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΛΠΙΔΑ!

______Από τόν παρελθόντα Οκτώβριο, από τότε δηλ. που αναδείχθηκε η νέα Κυβέρνησις, το κεντρικό θέμα των ειδήσεων καθημερινώς είναι ένα και μόνο. Η κατάστασις της Οικονομίας! Συνεχώς εξαγγέλλονται νέα μέτρα και συνεχώς επιβάλλονται νέες φορολογίες! Το δε χειρότερο είναι ότι ο ελληνικός Λαός απειλείται με τον μπαμπούλα λήψεως ακόμη πιο σκληρών μέτρων! Χθές ανακοινώθηκε, ότι τα σκληρά μέτρα αρχίζουν από την Εκκλησία, στην οποία επιβάλλεται φορολόγησις που φθάνει το 20%.

______Δεν είμεθα οικονομολόγοι! Παρά ταύτα νομιμοποιούμεθα, ως άνθρωπος, που διαθέτει τον κοινόν νούν, να έχουμε και να διατυπώσουμε τη γνώμη μας. Και χωρίς περιστροφές το λέμε ευθέως: Η Κυβέρνηση υποβάλλει τον Ελληνικό Λαό σε θυσίες, ΧΩΡΙΣ ΕΛΠΙΔΑ! Η Χώρα εισέρχεται σε περίοδο μεγάλης δυστυχίας! Ο Έλλην θα πεινάσει! Η δυστυχία θα είναι το γνώρισμα των επομένων ετών. Διότι με τα μέτρα, τα οποία λαμβάνει η Κυβέρνησις το οικονομικό πρόβλημα ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ! Για τον απλούστατο λόγο: Είναι σαν κάποιος να έχει μια αγελάδα. Την αρμέγει, την ξανααρμέγει, και πάλιν την αρμέγει, χωρίς να την ταϊζει. Στο τέλος η αγελάδα θα ψοφίσει! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ άλλη λύσις!

_______Η Κυβέρνησις λοιπόν θεωρώντας τον Ελληνικό Λαό σαν μια αγελάδα την αρμέγει συνεχώς, επιβάλλοντας νέους φόρους! Αλλά δεν τροφοδοτεί την αγορά, ώστε να ανοίξουν οι εργασίες. Δεν ενισχύει την ανάπτυξη. Δεν παράγει αγαθά! Δεν σκύβει στον ’Ελληνα αγρότη. Δεν παίρνει μέτρα για να τον στηρίξει. Τα λεμόνια και τα πορτοκάλια μας εδώ στην Αιγιάλεια πέφτουν και σαπίζουν, αλλά στην αγορά κυκλοφορούν τα αντίστοιχα προϊόντα εισαγωγής από την Τουρκία. Ακόμη και ντομάτες -τις λιαστές δα- εισάγουμε από την Τουρκία, κι ας μας φέρνουν και την ηπατίτιδα!

_______ Από την άλλη πλευρά οι πολιτικοί όλων των παρατάξεων χαϊδεύουν το κεφάλαιο, χαρίζουν φόρους, απαλλάσσουν, αποφυλακίζουν εμπόρους ναρκωτικών! Η ειδησεογραφία μόλις της παρελθούσης Κυριακής (14 Μαρτόυ 2010) είναι αρκούντως εύγλωττη. «Χάρισαν τις ποινές στην κυρία Μπριγκίτα και στην κυρία της ΜΕΒΓΑΛ! Και σε μεγαλέμπορο ναρκωτικών με 20 χρόνια καταδίκη» γράφει « Το ΠΑΡΟΝ» στην 1η σελίδα! «Μετά το χάρισμα του προστίμου της ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ κι άλλη ….δωρεά της Εφορείας σε μεγαλοεπιχειρηματία! Μόνο 3.000 ευρώ το πρόστιμο στον ιδιοκτήτη του κέντρου της Μυκόνου που διοργάνωσε συναυλία του Ρέμου χωρίς να κόψει ούτε μια απόδειξη» (στην ίδια εφημερίδα σελ. 34). Στην ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ χάρισαν ένα πρόστιμο 5.500.000 €. Στη συναυλία του Ρέμου επήγαν 3.000 άτομα περίπου, επλήρωσαν δε το εισιτήριο 250 € έκαστος. Και όμως ο επιχειρηματίας υποχρεώθηκε να καταβάλει φόρο στο Ελληνικό Δημόσιο μόνο 3.000 €.

_______Επομένως με μαθηματική ακρίβεια η Ελληνική Κοινωνία οδηγείται σε αποσύνθεση. Οι «έχοντες και κατέχοντες» μένουν σχεδόν στο απυρόβλητο, ενώ οι οικονομικώς ασθενέστεροι οδηγούνται σε αιματηρές θυσίες. Τα μέτρα της Κυβερνήσεως θα φέρουν μεγάλη φτώχεια! Θα αυξηθή η ανεργία, διότι θα κλείσουν επιχειρήσεις. Αντί να αυξηθή η παραγωγή του εθνικού προϊόντος, θα μειωθή περαιτέρω η παραγωγή. Θα θυμηθούμε τα χρόνια της Κατοχής 1940-1944, τα οποία εμείς οι παλαιότεροι ζήσαμε τότε. Θα πούμε «το ψωμί, ψωμάκι»! Θα θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές-θύματα είτε της πείνας, είτε της εγκληματικότητος. Η Χώρα οδεύει πρός μίαν περίοδον υπερτάτης δυστυχίας.

_____Σε μια τέτοια περίοδο εθνικής δυστυχίας θα έπρεπε να ενισχυθή ο ρόλος της Εκκλησίας, διότι Αυτή είναι η φτωχομάννα τους Λαού μας. Αντιθέτως η Κυβέρνηση επιτίθεται με μανία εναντίον Της και επιβάλλει αιματηρούς φόρους, χωρίς να υπολογίζει ότι τελικά το τίμημα θα επιβαρύνει τον φτωχό Λαό, που σπεύδει καθημερινώς στην Εκκλησία για να λάβει οικονομική βοήθεια, ένα πιάτιο φαγητό ή μια ζεστή στέγη στα τόσα και τόσα ευαγή εκκλησιαστικά Ιδρύματα. Εμείς εδώ στο Αίγιο ή στα Καλάβρυτα συντηρούμε δύο Γηροκομεία, δύο Στέγες κατακοίτων, με συνολικό αριθμό ΕΚΑΤΟΝ ΕΙΚΟΣΙ (120) κλίνες περίπου, ένα Βρεφονηπιακό Σταθμό, ένα Εστιατόριο με τίτλο «το Στέκι της Αγάπης», ένα Κατάστημα δωρεάν διανομής τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης με τίτλο:

«Το Κελάρι της Αγάπης», το Κεντρικό «Ταμείο Φιλανθρωπίας και Ευποιΐας» με Παραρτήματα σε πολλές Ενορίες, το «Ταμείο Υποτροφιών», το «Ευαγές Ταμείον Μητροπολίτου», το «Ταμείον ‘Εκκλησιαστικής Δράσεως», το «Internet Caffe», το Κέντρον Νεότητος «Νέοι Ορίζοντες», το Κέντρον Νεότητος «το Όραμα», τη Σχολή Αγιογραφίας, τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής τόσο στο Αίγιο όσο και στα Καλάβρυτα και άλλες ακόμη δραστηριότητες! Τι άραγε νομίζουν οι Κυβερνώντες.

Με την φορολόγηση που επιβάλλουν ΔΕΝ θα πληγούν ούτε ο Μητροπολίτης, ούτε οι Ιερείς μας, οι οποίοι θα εξακολουθούν να επιτελούν την αποστολήν των από αγάπη στο Θεό και στον άνθρωπο! Θα πληγούν όμως όλοι εκείνοι, οι οποίοι δέχονται την ευεργετική δράση της Μητροπόλεως, και άρα της Εκκλησίας γενικώτερα, δηλ. αυτοί που –κάτω από τις νέες συνθήκες- θα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη! Θα πληγούν ενδεχομένως οι ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΠΕΝΤΕ (95) εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται στις παραπάνω δραστηριότητες και μισθοδοτούνται από την Ιεράν Μητρόπολιν.

______Η οικονομική πολιτική της Κυβερνήσεως είναι σχιζοφρενική! Διότι αντί να ανακουφίζει την οικονομία, με μαθηματική ακρίβεια την οδηγεί σε μαρασμό! Γράψτε το κάπου, για να το επαληθεύσετε. Με συντελεστή ΦΠΑ 19% το Υπουργείο Οικονομικών εισέπραττε περισσότερα όσων θα εισπράξει τώρα, που αυξάνει τον συνετελεστή ΦΠΑ σε 21%. Διότι απλούστατα αντί να διευκολύνη την προμήθεια αγαθών από το αγοραστικό κοινό, παρέχοντας φθηνότερα αγαθά, με την επιβαλλόμενη ακρίβεια, περιορίζει την αγοραστική ικανότητα!

_______Τις απόψεις μας είχαμε την ευκαιρία να διατυπώσουμε επισήμως δι’ επιστολής μας προς τον Εξοχώτατο Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κ. Φίλιππο Πετσάλνικο διά της από 4ης Μαρτίου 2010 επιστολής μας, ευθύς αμέσως ως ανακοινώθηκε η αξιέπαινη πρωτοβουλία του για την δημιουργία «Ταμείου Στήριξης της Ελλάδος». Εγράψαμε τότε τά εξής: «……Παρεπιμπτόντως επιτρέψατέ μας νά Σας διατυπώσωμεν τήν ταπεινήν προσωπικήν μας άποψιν επί του προβλήματος, παρά τό γεγονός, ότι δέν είμεθα οικονομολόγος. Πληροφορήσατε, λοιπόν, τήν Κυβέρνησιν, ότι κατά τήν κοινήν λογικήν κρινόμενα τά λαμβανόμενα μέτρα δέν ευρίσκονται πρός τήν ορθήν κατεύθυνσιν! Διά νά εισπράξετε χρήματα, χρειάζεται νά κυκλοφορή άφθονον χρήμα! Διαφορετικά «ουκ άν λάβης παρά του μή έχοντος»!

Η αγορά σήμερον όμως στενάζει! Τό χρήμα δέν κυκλοφορεί, διότι απλούστατα δέν υπάρχει! Τά καταστήματα καί οι μικρές επιχειρήσεις κλείνουν! Οι ἐπιταγές σφραγίζονται! Η ανεργία αυξάνεται αλματωδώς, θά αυξηθή δέ περαιτέρω κατά γεωμετρικήν πρόοδον! Πόθεν λοιπόν θά προέλθουν έσοδα εις τό Δημόσιον Ταμείον; Η αύξησις του Φ.Π.Α. θά προκαλέση υστέρησιν των εσόδων, διότι απλούστατα θά μειωθή η κατανάλωσις!

_____Νά δώσετε λοιπόν εργασίαν εις τον Έλληνα! Συγχρόνως νά συλλάβετε τούς μεγάλους καταχραστές του Δημοσίου χρήματος! Νά ανοίξετε τούς τραπεζικούς Λογαριασμούς όλων χωρίς διατυπώσεις! Νά παρακολουθήσετε τήν διαδρομήν του χρήματος. Νά φυλακίσετε αμέσως καί μέ συνοπτικές διαδικασίες τούς επωνύμους καί τούς ανωνύμους, όσοι κατεχράσθησαν τόν ιδρώτα του Ελληνικού Λαού! Νά εισπράξετε από τά συγκροτήματα των ΜΜΕ όσα οφείλουν, όπως π.χ. τό τέλος του αγγελιοσήμου! Νά μειώσετε τίς δαπάνες πολυτελείας των Ὑπουργείων καί των Δημοσίων Ὑπηρεσιών! Νά νομοθετήσετε, ότι ουδείς εκ των εργαζομένων εις τόν Δημόσιον Τομέα δύναται νά λαμβάνη αποδοχές, οι οποίες θά υπερβαίνουν εκείνες του Πρωθυπουργού της Χώρας. Δεν μπορούν κάποιοι τηλεπαρουσιαστές της ΕΡΤ νά έχουν ἀποδοχές, οι οποίες εγγίζουν τό ύψος των τετρακοσίων χιλιάδων (400.000) € ετησίως!

_____Παραλλήλως νά μειώσετε δραστικά τόν ἀριθμόν των Βουλευτών καί δι’ένα ωρισμένον χρονικόν διάστημα δύο ή τριών ετών τίς υπέρογκες αμοιβές των κ.κ. Βουλευτών, συμπεριλαμβανομένων των παροχών εις είδος, όπως π.χ. προσωπικόν Γραφείου, ειδικήν φρουράν, όχημα, ηλεκτρονικόν υπολογιστήν, κινητόν τηλέφωνον κλπ. Η Χώρα εισήλθεν ήδη εις περίοδον φτώχειας καί υπό τό καθεστώς αυτό, τό ὁποίον θά επιδεινωθή αύριον, θά διανύση ολόκληρον τήν δεκαετίαν 2010-2020! Νά προλάβετε, λοιπόν, τήν καταστροφήν!

____Τό ΠΑΣΟΚ κατά τήν πρώτην περίοδον της ζωής του εδημιούργησεν τούς «νεόπλουτους»! Τήν ιδίαν μέθοδον ηκολούθησεν, δυστυχώς, καί η Νέα Δημοκρατία ως Κυβέρνησις! Ο όρος «τά δικά μας παιδιά» εγένετο προσφιλής εις ολόκληρον τό φάσμα του πολιτικού βίου! Τώρα ο Πρωθυπουργός κ. Γεώργ. Παπανδρέου καλείται «νά βγάλει τά κάστανα απ’ τή φωτιά». Νά αντιμετωπίση τήν ανόρθωσιν της οικονομίας εν μέσῳ τόσων καί τόσων δυσχερειών καί αντιξοοτήτων. Οι έως χθές φίλοι μας καί Εταίροι μας εις τήν Ε.Ε., αντί νά μας συνδράμουν, μας καταπιέζουν!

_____Εξοχώτατε Κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων,

_____Η πρωτοβουλία Σας ηρέθισε τήν φιλοτιμίαν του Έλληνος! Είμεθα ικανοί νά θεραπεύσωμεν τήν οικονομίαν της Πατρίδος μας μέ τόν ιδρώτα μας καί μέ τήν στέρησιν αγαθών, εις τήν οποίαν εκουσίως θά υποβληθώμεν. Πρέπει ο Πρωθυπουργός μας κ. Γεώργιος Παπανδρέου νά αποδείξῃ εις τούς εκτός των συνόρων «φίλους» καί «εταίρους» μας, ότι ηγείται ενός Λαού υπερήφανου! Η εθνική μας υπερηφάνεια είναι τό Ταμείον εκ του οποίου θά αντλήση τά αναγκαία κεφάλαια. Μέχρι σήμερα ελέγετο, ότι οι Έλληνες ευημερούν καί η Ελλάδα στερείται.

Ήλθεν η ώρα νά διορθώσωμεν τήν κατάστασιν. Δώστε πειστήρια μιάς εντίμου διαχειρίσεως του Δημοσίου χρήματος καί τότε όλα θά διορθωθούν! Τό τίμιον πρόσωπον του Εξοχωτάτου Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Καρόλου Παπούλια αποτελεί εγγύησιν, αρκεί ο ρόλος Του νά είναι ουσιαστικός καί νά μή περιορισθή εις μίαν τιμητικήν επιστασίαν…..»

_______Αυτή λοιπόν είναι η δική μας απάντηση στα σκληρά οικονομικής φύσεως μέτρα της Κυβερνήσεως εναντίον της Εκκλησίας. Και δεν είναι μόνον αυτά. Τον τελευταίο καιρό βιώνουμε ένα ιδεολογικό πόλεμο, ο οποίος εκπορεύεται από τους Κυβερνώντες και στοχεύει στην απομάκρυνση του Λαού από την Ορθόδοξη πίστη και από την Ελληνική παράδοση. Είναι γνωστό άλλωστε, ότι πολλά από τά Μέλη της Κυβερνήσεως σήμερα δεν αποκρύπτουν την αποστροφή τους προς την Μητέρα Εκκλησία! Ας θυμηθούμε τα λόγια του τέως Πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη σε σύγγραμμά του:

«Η πολιτική μας είναι να ενισχύσουμε με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο την αδιαφορία απέναντι σε εξελίξεις με ιδεολογικό προσανατολισμό, μια χωρίς απήχηση ελληνική χριστιανική παράδοση. Να εμποδίσουμε και να αποτρέψουμε με κάθε κόστος την προσήλωση στην ιδέα του Έθνους και στη χριστιανική παράδοση, που αποδυναμώνει και εγκυμονεί κινδύνους σε μία σύγχρονη παρουσία, που πρέπει να έχει η Ελλάδα»!

Σημ. Το έτος 1992, ο κ. Σημίτης έγραψε και κυκλοφόρησε ένα βιβλίο με τίτλο"Εθνικιστικός Λαϊκισμός ή Ελληνική πολιτική". Στην πρώτη έκδοση και στησελίδα 75, διαβάζουμε τις παραπάνω θέσεις του κ. Σημίτη ως προς την ιδέα του Έθνους και ως προς την Ελληνική Χριστιανική παράδοση. Βεβαίως εμείς δεν έχουμε το ανωτέρω βιβλίο, για να επιβεβαιώσουμε την πληροφορία, η οποία εν τούτοις μας διαβιβάσθηκε από αξιόπιστη πηγή.

_________ Τα ανωτέρω, δυστυχώς, ευρίσκονται σε ευθεία γραμμή με όσα έχει διατυπώσει και ο άλλοτε αναπληρωτής Υπουργός των Εξωτερικών των Η.Π.Α. κ. Στρόουμπ Τάλμποτ. Δημοσιεύθηκαν στην «Βoston Globe» και αναδημοσίευσε η Ελευθεροτυπία στις 23 Απριλίου 2000. «Έννοιες όπως η εθνική κυριαρχία και η εθνική ταυτότητα εξακολουθούν να δεσπόζουν στο παγκόσμιο πολιτικό σκηνικό. Παρ' όλα αυτά, τα πιο επιτυχημένα μοντέλα κρατών θα είναι οι δημοκρατίες που εκμεταλλεύονται τις δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης αντί να τις απορρίπτουν.

Θα εμφανιστούν περισσότερα τέτοια κράτη σε εκείνες τις περιοχές της γής που έχουν αναπτύξει τους κατάλληλους μηχανισμούς για την δημιουργία πιο ανοικτών κοινωνιών και συνόρων, την προστασία των μειονοτήτων, την προώθηση των διμερών συνεργασιών και την εμπέδωση της αρχής που υπαγορεύει ότι οι γλωσσικές και οι πολιτισμικές διαφορές στους κόλπους του ιδίου του κράτους μπορούν να αποτελέσουν πηγή δύναμης και πλούτου. Οι ΗΠΑ έχουν ιδιαίτερη υποχρέωση να προωθήσουν αυτά τα ιδεώδη. Η χώρα μας είναι η κοιτίδα τους και συγχρόνως αυτή που εκμεταλλεύεται σε σημαντικό βαθμό το δυναμικό και τις ιδέες της παγκοσμιοποίησης.

Αυτό ακριβώς το δυναμικό, θα προσφέρει λύσεις κάθε φορά που οι δυνάμεις οι οποίες διεκδικούν την αυτοδιάθεση θα συγκρούονται με τις δυνάμεις που επικαλούνται την εθνική κυριαρχία. Οι ΗΠΑ διευκολύνοντας την καλύτερη ένταξη των μειονοτήτων στο πλαίσιο ενός ευρύτερου κράτους και την μεταξύ τους συνεργασία με βάση τις αρχές της δημοκρατίας, προωθούν ταυτόχρονα τις δικές τους αξίες και τα συμφέροντά τους».

_______Εξ άλλου από το 2006 η Επιτροπή Πολιτικών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. υιοθέτησε έκθεση που προβλέπει την διά νόμου χορήγηση ιθαγενείας στα παιδιά των μεταναστών και δικαίωμα ψήφου (Καθημερινή 4/6/2006, Ναυτεμπορική 13/6/2006). Αυτά λοιπόν από την πολιτική διάσταση του ζητήματος.

________Και τώρα ας έλθουμε στη στάση της Διοικούσης Εκκλησίας. Από την Ιερά Σύνοδο κυκλοφορήθηκε μιά Εγκύκλιος, που θα διαβασθή την προσεχή Κυριακή σ’ όλους τους Ναούς. Το περιεχόμενό της κατά βάσιν είναι καλό, αλλ΄όχι και αρκετό! Δεν είναι αρκετό, καθ’ όσον δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του! Δεν παρενοχλεί τους Κυβερνώντες! Δεν υπερασπίζεται τα δικαιώματα της φτωχολογιάς! Δεν αντιστέκεται στην καταλήστευση του Δημοσίου Χρήματος.

Δεν καταγγέλλει τους απατεώνες, όποιοι κι αν είναι! Δεν ζητεί κάθαρση! Δεν επικαλείται την κοινωνική Δικαιοσύνη ως αναγκαιότητα! Δεν υπερασπίζεται τα δίκαια της Εκκλησίας! Δεν ζητεί κάτι από την Κυβέρνηση! Το μόνο που λέγει πρός τον Λαό είναι: «Αφού δεν έχετε να φάτε…..νηστέψτε!», όπως χαρισματικά και χαρακτηριστικά έγραψε χθές η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ»!

_______Ας κλείσουμε το σημείωμά μας με την συμπεριφορά ενός Μέλους της Κυβερνήσεως:

Υπουργός της Κυβερνήσεως έχει ένα γιο,….. που πηγαίνει στη Δευτέρα Λυκείου. Ο γιός….,όμως πηγαίνει σε ιδιωτικό Σχολείο (στου Γείτονα, στη Βάρη) και μάλιστα ΔΕΝ παρακολουθεί το Ελληνικό πρόγραμμα αλλά το IB. Όλα αυτά σημαίνουν δύο πράγματα:

1. Δεν έχει εμπιστοσύνη στο... Δημόσιο Σχολείο. 2. Δεν έχει εμπιστοσύνη στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, αφού είναι γνωστό ότι όποιος παρακολουθεί το ΙΒ δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις και πρέπει να συνεχίσει τις σπουδές στο εξωτερικό.

________Και όμως το Κυβερνητικό αυτό Μέλος από του Βήματος της Βουλής υπεραμύνθηκε του Δημόσιου Σχολείου καί του Πανεπιστημίου!

______Έλληνες! Κάποιοι μας κοροϊδεύουν! Ή και μας εκμεταλλεύονται! Οι θυσίες στις οποίες μας υποβάλλουν, δεν έχουν αντίκρυσμα! Δεν έχουν ελπίδα! Θέλετε περαιτέρω αποδείξεις; Σήμερα; Οι εφημερίδες γράφουν: «Καταρρίπτεται ο μύθος, ότι το Πρόγραμμα Σταθερότητος επηρεάζει τα spreads»!!!! Η φράση αυτή, που αποδίδεται στη Λούκα Κατσέλη, …..άναψε νέες φωτιές στην Κυβέρνηση» (βλ. ΕΘΝΟΣ, 17 Μαρτίου 2010).

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ