23 Φεβρουαρίου, 2010

ΚΕΙΜΕΝΟ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΙΔΕΣΙΜΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΥ π. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΚΟΛΛΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ

APOKLEISTIKO

image

ΙΑΝΟΣ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΘΡΟΝΟΣ ;;

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αν και δεν ήταν απαραίτητο, συμφώνησε και μάλιστα απόλυτα με την Νομο/Κανονική θέση που έλαβε η Ιερά Σύνοδος της αδελφής Εκκλησίας της Ελλάδος, στην υποβληθείσα Έφεση, προς τον Οικουμενικό θρόνο, του ήδη αμετάκλητα καθαιρεθέντος τέως Αττικής κ. Παντελεήμονα.

Εξέδωσε δε και σχετική ΔΗΛΩΣΗ, σε Φαναριώτικη διάλεκτο, με την οποίαν αφ' ενός μεν για να υποστηρίξει και να προβάλλει το γόητρό του, και αφ' ετέρου να τρίξει, εμμέσως πλην σαφώς, τα δόντια του στην αδελφή Εκκλησία της Ελλάδος. Στη Δήλωσή του αυτή, της 13-2 2010, το Φανάρι δηλώνει: « ... Η διαφοροποίηση στο θέμα της δυνατότητας η μη δευτεροβάθμιας εκδικάσεως της υποθέσεως του τέως Αττικής, οφείλεται στο γεγονός ότι το μεν Πατριαρχείο μας, κρίνει τα πράγματα αυστηρά επί τη βάσει των ιερών κανόνων, ενώ η Εκκλησία της Ελλάδος υποχρεούται να κινείται στο πλαίσιο του καθεστώτος της Νόμω κρατούσης πολιτείας, υπό το οποίο διέπεται».

Όμως, ποιος θα το περίμενε!! Το Φανάρι, ως άλλος μυθικός Ιανός, και πριν ακόμη «αλέκτωρ φωνήσει», ανεκάλεσε την Δήλωσή του αυτή, (γιατί άραγε;), και με άλλη Ανακοίνωσή του, (17-2-2010), επεμβαίνει με ιταμότητα, όλως αντι/Κανονικά, και κατά βάρβαρο τρόπο, στα εσωτερικά της αδελφής Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και της Ελληνικής Πολιτείας, όπου, με ωμότητα και όλως αδίστακτα, αποτολμά άσκηση σκαιότατης «παραδιοίκησης».

Στη νέα του αυτή ανακοίνωση ο Οικ. Θρόνος, «μη ειδώς α λέγει» εντέλεται, (με ποίο άραγε Εκκλησιολογικό δικαίωμα;), ότι: 1,2…5. «…Κατόπιν τῶν ἀνωτέρω, τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καλεῖ τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος ὅπως μή χωρήσῃ εἰς τήν πλήρωσιν τῶν δημιουργηθεισῶν δύο νέων Μητροπόλεων πρίν ἤ ὁλοκληρωθῇ ἡ ἐκκρεμοῦσα διαδικασία τῆς ἐκδικάσεως τῆς περί ἧς πρόκειται ἐκκλήτου προσφυγῆς εἰς αὐτό.

Η διπρόσωπος αυτή συμπεριφορά του απρόσεκτου Φαναρίου, όπου ηθελημμένα και εν γνώσει της αναληθείας των λεγομένων του, βαρβαρίζει επί της ισχύουσας Ορθόδοξης Κανονικής Τάξης και Εκκλησιολογίας, προσβάλλει το ισχύον Σύστημα Διοίκησης της Νόμω Κρατούσης Πολιτείας - Συναλληλίας, ναρκωθετεί τις ομαλές σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας και οπλίζει τους καραδοκούντας εχθρούς της Εκκλησίας Εκείνου, «ην περιεποιήσατο δια του αίματος του ιδίου».

Καιρός να δοθεί τέλος σ' αυτές τις απαράδεκτες συμπεριφορές, με επικίνδυνες περαιτέρω υπόγειες διαδρομές. Η Εκκλησία της Ελλάδος και το ένδοξο Ελληνικό Κράτος, σέβονται, και εφαρμόζουν πιστά, και το Κανονικό Δίκαιο, και το Σύνταγμα, και τους νόμους του Κράτους, και δεν χρειάζονται «κολαούζα».

Ο εμφανιζόμενος εκ των έργων του, μάλλον, με ελλειμματικό Ορθόδο­ξο φρόνημα, εκπρόσωπος του ένδοξου και τιμημένου θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχικού Θρόνου έχει εκλάβει ως αδυναμία, τον απεριόρι­στο σεβασμό, και την αγάπη που τρέφουν προς αυτόν η Ελλαδική Εκ­κλησία, και η Πολιτεία, με αποτέλεσμα να εκτρέπεται, πολλάκις, σε κυνι­κές, εν πολλοίς, θρασύτητες σε βάρος τους.

Κρίνεται, λοιπόν, λίαν απαραίτητο, άμα δε και αναγκαίον, ενώπιον των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ένδοξη Χώρα μας, να μας απαλλάξει ο εκπρόσωπος αυτός του Πατριαρχικού Θρόνου από τις ενοχλητικές και επιζήμιες παρεμβάσεις του, όχι μόνον στα εσωτερικά της Εκκλησίας και της Πολιτείας, αλλά και γενικότερα με τα εξεζητημένα «πηγαινέλα του», όπως ακριβώς είχε γίνει τούτο δεκτό, και ετηρείτο με αυστηρότητα, μέχρι και το 1998, και με την αυστηρή πλέον τήρηση της Κανονικής και Εκκλησιολογικής Τάξεως, « ο κάθε…να καθίσει στον πάγκο του ».

Πύργος Ηλείας 22 Φεβρουαρίου 2010

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ

image

"Η καρδιά μας είναι πληγωμένη από τα "καμώματα" του Οικ. Πατριαρχείου"

Σε καιρούς χαλεπούς ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος, αντί να αναλίσκεται για να στηρίξει τον Έλληνα Ορθόδοξο πιστό στην πίστη του, εκδαπανάται για το πώς θα επεκτείνει τα λεγόμενα εκκλησιαστικά "κυριαρχικά του δικαιώματα" εις βάρος της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος.

Αντί δηλαδή να μας οικοδομεί και να μας στηρίζει με την αγία βιοτή Του, με την ταπείνωσή Του, με την πατρική Του αγάπη, σκανδαλίζει τον Ελληνικό Λαό και συγχρόνως προδίδει τον έως χθες πιστό Του φίλο Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και εκταράσσει την Εκκλησία της Ελλάδος.

Έρχεται κοντά μας όχι ως Πατέρας, αλλά ως κατακτητής! Η εκκλησιαστική εδαφική μας ακεραιότητα έχει περιορισθεί! Αγωνίζεται για να κρίνει ένα αδελφό μας Αρχιερέα, που καταδικάσθηκε και φυλακίσθηκε για υπεξαίρεση, και ξύνει πληγές μόνο και μόνο για να μη παραθεωρηθή το δικαίωμα του "εκκλήτου"!

Ας χαθούν μυριάδες ψυχές πιστών, που σκανδαλίζονται, αρκεί το Πατριαρχείο να μη απολέσει τα δικαιώματά του! Η παραφροσύνη έφθασε σε ακραία όρια!

Ένα μόνο θα μπορούσε να πράξει ο Πατριάρχης μας: Αντί να ξαναφέρνει στην επικαιρότητα το θέμα, όφειλε να ρίξει τον πατριαρχικό του μανδύα και να καλύψει το ζήτημα, ώστε να ξεχασθεί το ολίσθημα ενός Αρχιερέως, από το οποίο κατασκανδαλίσθηκε το Πανελλήνιο!

Αντ’ αυτού αναστατώνει το σύμπαν! "Γαία πυρί μειχθήτω"! Αρκεί το Πατριαρχείο να επικυρώσει τα δικαιώματά του, τα οποία, σημειωτέον, ουδείς αμφισβητεί.

Στο καταλυτικό αυτό έργο του, δυστυχώς, έχει εξασφαλίσει υποστήριξη εκ των έσω. Με τις κατά καιρούς θορυβώδεις εμφανίσεις του στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει πέμπτη φάλαγγα! Μία αθηναϊκή εφημερίδα χθες, Κυριακή 21 Φεβρουαρίου, παρουσίασε τις οβιδιακές μεταμορφώσεις Ελλήνων Ορθοδόξων Ιεραρχών, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει καριέρα μετακινούμενοι από το αντί στο υπέρ -πατριαρχικό στρατόπεδο…

Αίγιον 21/2/2010

Άρθρο της κ. Άννας Παναγιωταρέα -Το Αυτοκέφαλον και το… ξεροκέφαλον-

image

Οταν αποδήμησε εις Κύριον ο μακαριστός Χριστόδουλος και ανέβηκε στον θρόνο ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, εκκλησιαστικοί κύκλοι αποφάνθηκαν ότι οι διενέξεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανήκαν οριστικά στο παρελθόν. Αλλωστε ο κ. Ιερώνυμος ήταν του πατριαρχικού κλίματος και φρόντισε εξαρχής να το δηλώσει επισκεπτόμενος και υποβάλλων τα σέβη του προς τη «μητέρα Εκκλησία», στην Κωνσταντινούπολη. Θεώρησαν ότι το «κακό» κλίμα οφειλόταν σε προσωπικές αναφορές των προκαθημένων και όχι στην αγωνία του κυρού Χριστόδουλου να υπερασπιστεί το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Και να που έφτασε το σκανδαλώδες ζήτημα του πρώην Αττικής για να αποδειχθεί ότι εκείνο που λείπει από τη «μητέρα Εκκλησία» είναι διάκριση αλλά και η αγάπη. Γιατί τι άλλο αντίδωρο ανέμενε η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος από τη «μητέρα Εκκλησία»;

Το ερώτημα είναι: ΠΟΙΟΣ τολμάει μετά τον σκανδαλισμό των χριστιανών από τον πρώην Αττικής, μετά τη δημοσιοποίηση των τηλεφωνικών διαλόγων, κατάλληλων για ταινίες περιεχομένου πορνό, μετά τη δίκη, καταδίκη και φυλάκιση για την αρπαγή του «παγκαριού» της γυναικείας Μονής Εφραίμ, να σκέφτεται όχι το έκκλητον στο θρόνο –έκκλητον άραγε ή έκλυτον;– αλλά ακόμη και τη μνεία του ονόματός του στους κόλπους της Εκκλησίας;

Επρεπε ήδη να εγκαταβιούσε στη μονή της μετανοίας του εν σιωπή. Είναι τραγικό ότι ο Πατριάρχης για μια εισέτι φορά υποπίπτει στο ολίσθημα δεικνύοντας ότι δεν σέβεται το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος, είτε ο προκαθήμενος λεγόταν Χριστόδουλος, είτε τώρα Ιερώνυμος. Την προηγούμενη φορά, η Ελλάδα θα μοιραζόταν σε κάτω και άνω χώρες! Αυτή τη φορά επιβάλλει στην Εκκλησία το δόγμα: Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει!

Απορεί και εξανίσταται ο πιστός με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου να παραπέμψει την υπόθεση Μπεζενίτη –αμετακλήτως τον έκρινε η Δικαιοσύνη– σε δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο που αποτελούν ένιοι γηραιοί μητροπολίτες που στην πλειοψηφία τους εκφράστηκαν, στο παρελθόν, υπέρ του Μπεζενίτη!

Τους ψιθύρους που προσπαθούν να ερμηνεύσουν τι μεσολάβησε ώστε να αλλάξει η πρώτη και ορθή απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου τους θεωρούμε παντελώς αναξιόπιστους. Αντιπαρερχόμαστε ακόμη την οδύνη μας ότι ταπεινώθηκε ο Αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας μας, όταν θυμηθούμε ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος είχε τιμωρηθεί με ακοινωνησία και απάλειψη του ονόματος από τις δέλτους του Πατριαρχείου.

Αυτό που δεν μπορεί να αντιπαρέλθουμε είναι πώς το Οικουμενικό Πατριαρχείο εζήλωσε το «πρωτείον του Πάπα». Αλλά το αυτοκέφαλο της Ελλαδικής Εκκλησίας δεν εκχωρείται σε κανέναν!

Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ 22/2/2010