04 Φεβρουαρίου, 2010

ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Α.Θ.Π. ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ Κ.Κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ 4/2/2010.

dsc03100_thumb_medium380_0

Την Ιερά Αρχιεπίσκοπη Αθηνών επισκέφθηκε στις 13.00 μμ ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, μετά της τιμίας συνοδείας Του.

Τον Οικουμενικό Πατριάρχη υποδέχθηκε στην είσοδο του Αρχιεπισκοπικού Μεγάρου, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, ο Πρωτοσύγκελος της Ι.Α.Α. Αρχιμ. π. Γαβριήλ Παπανικολάου καθώς και Επίσκοποι της Ιεράς Αρχιεπισκοπής.

Αμέσως μετά, οι δύο Προκαθήμενοι κατευθύνθηκαν προς το Γραφείο του Μακαριωτάτου, όπου εκεί είχαν 45λεπτή συνομιλία. Εν συνεχεία κατευθύνθηκαν, στην αίθουσα του Θρόνου της Αρχιεπισκοπής.

Ο Μακαριώτατος  καλωσορίζοντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη μεταξύ άλλων τόνισε: «Σας καλωσορίζουμε σήμερα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή. Όλες αυτές τις ημέρες μας δόθηκε η ευκαιρία να σας έχουμε κοντά μας και να μας διδάξατε τόσα πολλά. Θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε, αυτό που σας έχουμε πει πάρα πολλές φορές: «Παναγιώτατε, να νιώθετε ότι εδώ είναι το σπίτι σας, όπως και εμείς νιώθουμε το ίδιο όταν ερχόμαστε στο Φανάρι".

"Πάντοτε ο λόγος σας είναι βαθύτατος, αλλά όλες αυτές τις ημέρες μας ωφελήσατε πνευματικά, όλες οι ομιλίες σας ήταν ενδιαφέρουσες. Περισσότερο η ομιλία σας, για το περιβάλλον, αλλά και η ερμηνεία και η βαθύτατη σκέψη σας. Θαύμασα όλες τις ομιλίες σας, ιδιαίτερα στο Τεχνικό σχολείο της Καλαμάτας, αλλά και χθες το βράδυ στην Ακαδημία Αθηνών», συνέχισε τονίζοντας ο Αρχιεπίσκοπος.

Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος είπε χαρακτηριστικά: «Απ΄ όλα Παναγιώτατε που είπατε, μου έμεινε αυτό που αναφέρατε, ότι «όποιος ρυπαίνει το περιβάλλον αμαρτάνει» και μέσα στις πολλές αμαρτίες που κάνουμε, πιστεύω θα είναι μια από τις μεγαλύτερες» κατέληξε.

Από την πλευρά  του ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος μεταξύ άλλων τόνισε:«Νιώθω ιδιαιτέρα ικανοποίηση και συγκίνηση, που ήκουσα τους λόγους σας καλωσορίσματος, τους οποίους απευθύνατε προς εμένα εδώ στην έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής σας».

«Είναι μια επίσκεψη όχι εθιμοτυπική η οποία προβλέπεται η επιβάλλεται από το εκκλησιαστικό πρωτόκολλο αλλά αδελφική, αδελφού προς αδελφό και η οποία δίνει εις τον ομιλούντα να μεταφέρει προς εσάς προσωπικώς και την Εκκλησία της Ελλάδος, την στοργήν και την αγάπην, τον ασπασμόν και την τιμήν της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας».

Κλείνοντας, ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας μεταξύ άλλων τόνισε: «Με την Μακαριότητά σας, μας συνδέουν παλαιοί αδελφικοί δεσμοί και όχι απλώς φιλικοί. Οι οποίοι συνεχίζονται κατά την κοινή πορεία μας, εν τη διακονία της Εκκλησίας μας και του λαού».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 4/2/2010

EVC2_IERA-SYNODOS_2009_2010.jpg

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνήλθε σήμερα Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2010, στην δεύτερη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ασχολήθηκε με το θέμα της Ελληνικής Ιθαγένειας σε αλλοδαπούς μετανάστες, το οποίο ετέθη σε διαβούλευση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και κατέληξε στα εξής :

1. Η εν ισχύι νομοθεσία δια της οποίας κυρώθηκε ο κώδικας της Ελληνικής Ιθαγένειας προβλέπει τα σχετικά με την κτήση της Ελληνικής Ιθαγένειας, την απώλεια της Ιθαγένειας και την αρμοδιότητα επί θεμάτων Ιθαγένειας καθώς και την απόδειξη της Ελληνικής Ιθαγένειας.

Ἡ θέσπιση και η κατά καιρούς τροποποίηση του Νόμου που αφορά την Ιθαγένεια, δεν προέβλεπε, ούτε και τώρα προβλέπει την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου. Είναι αρμοδιότητα της Ελληνικής Πολιτείας, δια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κατά τον λόγο του Χριστού «απόδοτε τα του Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» (Μαρκ. ιβ´ 17).

2. Η Εκκλησία είναι αρμοδία να καθορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους, με τους οποίους αποδέχεται αλλοδόξους και αλλοεθνείς στο δικό της εκκλησιαστικό πολίτευμα, δια του Βαπτίσματος, και να χορηγεί σε αυτούς την Χάρη του Θεού δια των Μυστηρίων και ιδιαιτέρως δια του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, ενέταξε στους κόλπους Της πολλούς αλλοδαπούς και αλλοεθνείς, κατόπιν αιτήσεώς τους και κατηχήσεως, τους οποίους έκτοτε θεωρεί ομότιμα και ισότιμα μέλη Της, δεδομένου ότι η Εκκλησία κινείται πέρα από γλώσσες και εθνότητες και είναι η ενότητα των πάντων.

Συγ­χρό­νως οι κατά τόπους Μητροπολίτες και Ιερείς, μετά ζήλου και αγάπης αντιμετωπίζουν το θέμα των μεταναστών, και ανταποκρίνονται στις υλικές ανάγκες τους, ακόμη και των αλλοδόξων, διότι εφαρμόζουν τον λόγον του Κυρίου : «επείνασα γαρ και εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα και εποτίσατέ με, ξένος ήμην και συνηγάγετέ με, γυμνός και περιεβάλετέ με, ησθένησα και επεσκέψασθέ με, εν φυλακή ήμην και ήλθετε προς με» (Ματθ. κε´ 35).

3. Ο Νόμος περί Ιθαγένειας δεν ταυτίζεται απόλυτα με το μεταναστευτικό πρόβλημα. Γι' αυτό η Ελληνική Πολιτεία πρέπει να μελετήσει επισταμένως τις προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα χορηγείται η Ελληνική Ιθαγένεια. Συγχρόνως όμως πρέπει να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το μεταναστευτικό πρόβλημα, βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, αλλά και της ευαισθησίας και της ιδιαιτερότητος ορισμένων περιοχών της Πατρίδος μας, και τις ενδεχόμενες κοινωνικές επιπτώσεις στο σύνολο του πληθυσμού.

4. Οι κατά τόπους Μητροπολίτες, καίτοι βεβαίως δεν αμφισβητούν την νομοθετική αρμοδιότητα του Ελληνικού Κοινοβουλίου σε τέτοια ζητήματα, ούτε και την ιδιοποιούνται, έχουν αίσθηση της αποστολής τους ως Ποιμενάρχες. Γι' αυτό αφενός μεν τηρούν τις εντολές του Χριστού για την αγάπη προς πάντας, αφετέρου δε γνωρίζουν και τις επί μέρους εθνικές και κοινωνικές ευαισθησίες, οπότε οι απόψεις τους πρέπει να συνυπολογίζονται για την αντιμετώπιση τέτοιων κρισίμων θεμάτων.

Επίσης η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε την δωρεάν παραχώρηση προς τον Δήμο Κυθήρων, εκτάσεως γης 14 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Λιβαδείων Κυθήρων, για την ανέγερση Σχολικού συγκροτήματος.

Τέλος η Δ.Ι.Σ. συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΒΑΖΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ

ieronimos_23

Ιερώνυμος: «Η ιθαγένεια δεν αφορά την Εκκλησία»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης

«ΤΟ ΘΕΜΑ της παραχώρησης ιθαγένειας στους μετανάστες δεν αφορά την Εκκλησία. Αφορά την Πολιτεία». Αυτή τη στάση κρατά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, σύμφωνα με πληροφορίες, για το θέμα της ιθαγένειας. Στόχος του είναι να βάλει με αυτόν τον τρόπο τέλος στην αντιπαράθεση μητροπολιτών που υπάρχει τις τελευταίες ημέρες, αλλά και να δείξει ότι παρόμοια στάση πρέπει να κρατήσει συνολικά η Εκκλησία.

Εκκλησιαστικές πηγές τονίζουν στα «ΝΕΑ» ότι η θέση του Αρχιεπισκόπου, όπως έμπρακτα έχει δείξει από την αρχή της θητείας του, είναι ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να εμπλακεί σε ένα ζήτημα που χειρίζεται αποκλειστικά η κυβέρνηση. Πιστεύει δηλαδή ότι «η Εκκλησία ούτε έφερε τους μετανάστες, αλλά ούτε και είναι ο ρόλος της να τους διώξει. Έχει όμως υποχρέωση όταν της χτυπούν την πόρτα να τους προσφέρει βοήθεια ή ένα πιάτο φαγητό». Φράση μάλιστα που διατύπωσε και δημοσίως το περασμένο Σάββατο σε εκδήλωση του Γραφείου Νεότητας της Αρχιεπισκοπής.

Σήμερα, μάλιστα, αναμένεται να συζητηθεί στη ΔΙΣ η επιστολή που είχε στείλει προ ημερών ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Αναγνώστηκε χθες και έγινε μία πρώτη συζήτηση. Με αυτήν ο κ. Αμβρόσιος- ένας από τους «σκληρούς» της Ιεραρχίας που έχουν ξεσηκωθεί για την παραχώρηση ιθαγένειας στους μετανάστες - ζητούσε από τον Αρχιεπίσκοπο και τη Σύνοδο να πάρουν θέση. Υποστήριζε επίσης ότι δεν θα πρέπει να δοθεί η ελληνική ιθαγένεια, τονίζοντας ότι ο Ελληνισμός θα μετατραπεί σε ένα συνονθύλευμα φυλών, σε ένα μωσαϊκό εθνών και εθνικών παραδόσεων.

Δύο απόψεις

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Σύνοδο υπάρχουν δύο απόψεις: των μητροπολιτών που υποστηρίζουν ότι το θέμα δεν αφορά την Εκκλησία και αυτών που πιστεύουν ότι θα πρέπει να πάρει θέση. Εκτιμάται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος θα επιχειρηματολογήσει υπέρ της πρώτης.

Μέχρι στιγμής, πάντως, με ανακοινώσεις αλλά και δηλώσεις από τηλεοράσεως έχουν εκφραστεί για το θέμα οι «συντηρητικοί» της Ιεραρχίας, που όχι μόνο ζητούν από την Εκκλησία να πάρει θέση αλλά και από την κυβέρνηση να μη δοθεί ιθαγένεια... Ανάμεσά τους είναι ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος, ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος και ο Πειραιώς Σεραφείμ, οι απόψεις των οποίων συγκλίνουν με αυτές του Γ. Καρατζαφέρη και του ΛΑΟΣ.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ 4/2/2010