αγιο ορος

αγιο ορος

28 Φεβρουαρίου, 2009

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΡΙΩΔΙΟΥ (ΤΕΛΟΣ)

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ


(Ανάμνησιν ποιούμεθα της από του Παραδείσου της τρυφής εξορίας του πρωτοπλάσου Αδάμ). Από τον εσπερινό αυτής της Κυριακής εισερχόμεθα στο στάδιο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Η ευαγγελική περικοπή της Κυριακής της Τυρινής μας ομιλεί για τη σημασία της νηστείας. Ακριβώς η έξωση του ανθρώπου από τον παράδεισο υπήρξε αποτέλεσμα της παραβάσεως της εντολής της νηστείας.


Ο Απ. Παύλος γράφει στην προς Ρωμαίους επιστολή του (ε΄ 12, 19) για τα αποτελέσματα αυτής της απειθείας. «Δι΄ ενός ανθρώπου η αμαρτία εισήλθεν εις τον κόσμον και δια της αμαρτίας ο θάνατος… Δια της παρακοής του ενός ανθρώπου αμαρτωλοί κατεστάθησαν πολλοί». Ο Χριστός αναγνώρισε τη σημασία της νηστείας.


Ο θεσμός υπάρχει όχι ως σκοπός αλλά ως μέσο πνευματικής ασκήσεως. Είναι ωφέλιμη η νηστεία στη ζωή των Χριστιανών. Ωφέλιμη και σωματικώς και ψυχικώς. Ο σκοπός της νηστείας είναι παιδαγωγικός. Είναι εκούσια θυσία και όχι μέσο επιδείξεως. Νηστεύουμε εκείνο που μας ευχαριστεί και παρέχεται η ευκαιρία να δείξουμε την αγάπη μας προς τους αδύνατους συνανθρώπους μας με τη φιλανθρωπία μας. «Νηστεύοντες, αδελφοί, σωματικώς, νηστεύσωμεν και πνευματικώς… Δώσωμεν πεινώσιν άρτον και πτωχούς αστέγους αστέγους εισαγάγωμεν εις οίκους».


Όλα τα καθήκοντα της χριστιανικής ζωής έχουν αφετηρία και κίνητρο την αγάπη. Αυτή η αγάπη βοηθάει να επιδεικνύουμε ανεξικακία προς εκείνους που μας έβλαψαν, μας αδίκησαν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο. Η αγάπη είναι η πεμπτουσία του χριστιανικού κηρύγματος. Αυτές τις υψηλές διδαχές παρέχουν οι εκλεκτές ευαγγελικές περικοπές του Τριωδίου και μας εισάγουν παιδαγωγικά στο πνευματικό στάδιο της Μ. Τεσσαρακοστής, όπου καλούμεθα να ασκηθούμε και να συναντηθούμε μαζί με το Χριστό σε μια νέα ζωή, σε μια αναστημένη ζωή. Η εν Χριστώ νέα ζωή είναι η ολοκλήρωση της υπάρξεώς μας.


ΚΑΛΗ Μ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ !

ΔΩΡΕΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΣΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ 27/2/2009


Οικόπεδο παραχωρήθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως με σχετική απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου από τις 18 Ιουλίου του 2008 και βρίσκεται στην περιοχή Κάμπος Παναγίας.

Το νεόκτιστο νοσοκομείο θα έχει δυναμικότητα 40 κλινών και θεωρείται ιδιαίτερα θετική η συγκεκριμένη εξέλιξη, από τη στιγμή που απομακρυσμένες και ακριτικές περιοχές όπως η Κάρπαθος αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα –είτε συγκοινωνίας, είτε ιατρικής κάλυψης- με συνέπεια να έχουν χάσει τη ζωή τους πολλοί άνθρωποι τα τελευταία χρόνια, λόγω ελλείψεων υποδομών Υγείας.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει προχωρήσει σε ανάλογες δωρεές και σε άλλα ακριτικά νησιά αλλά και σε περιοχές όπως η Ρόδος όπου παραχωρεί ακίνητα τα οποία, σημειωτέον, βρίσκονται στην κυριότητά του από την εποχή της Τουρκοκρατίας με ένα ιδιάζων νομικό καθεστώς για αξιοποίηση είτε σχολείων, είτε πολιτιστικών κέντρων, είτε άλλων δραστηριοτήτων.

Στην Ρόδο δε, το Οικουμενικό Πατριαρχείο που διαθέτει πλείστα όσα ακίνητα σε κεντρικότατες περιοχές και δήμους, με προσωπική παρέμβαση του ιδίου του Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, έχουν αποδοθεί σε δικαιούχους, οι οποίοι διεκδικούσαν τίτλους ιδιοκτησίας και λόγω της αλλαγής του νομικού καθεστώτος με την πάροδο των δεκαετιών από την Εκκλησία, προκειμένου να μην υπάρξουν περαιτέρω κοινωνικά προβλήματα.


27 Φεβρουαρίου, 2009

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΝΗΣΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗ – 26/2/2009


"Νιώθω σαν το σπίτι μου", είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης

Στο νησί της Λέσβου έφτασε σήμερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος εγκαινιάζοντας το απόγευμα την νέα αεροπορική εταιρία «Athens Airways», τάχθηκε ενάντια στα μονοπώλια και υπέρ του ανταγωνισμού για το όφελος της κοινωνίας.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος με την ευκαιρία των εγκαινίων, ευχήθηκε η πτήση Κωνσταντινούπολη – Μυτιλήνη στην οποία ο ίδιος επέβαινε, να λειτουργήσει συμβολικά ως γέφυρα ανάμεσα στους δύο λαούς.

Ο Παναγιώτατος δεν έκρυψε την χαρά του, για το ότι επισκέπτεται το Νησί της Λέσβου για Τετάρτη φορά ως Οικουμενικός Πατριάρχης τονίζοντας «Νιώθω σαν το σπίτι μου».

Τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, υποδέχθηκαν στο αεροδρόμιο, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄, ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου κ. Ιάκωβος, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, ο Γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Νομάρχης Λέσβου κ. Παύλος Βογιατζής, ο Δήμαρχος Μυτιλήνης κ. Νάσος Γιακαλής καθώς και πλήθος κόσμου.

Τέλος η επίσημη επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στην Λέσβο, ξεκινάει από αύριο το πρωί στις 10:00, όπου ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος θα προσκυνήσει στο Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αθανασίου στη Μυτιλήνη και στις 10.45 θα επισκεφθεί το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής όπου θα έχει ιδιαίτερη συνάντηση με τον Υπουργό Αναστάσιο Παπαληγούρα.


26 Φεβρουαρίου, 2009

ΕΚΤΑΚΤΟΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΩΜΩΔΗΣΕΩΣ ΙΕΡΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΩΝ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ 25-02-2009 (Γρηγοριανόν) 12-02-2009 (Ιουλιανόν)

Ιεροσολυμα

 

Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων κατεδίκασε διά τοῦ ἐν Ναζαρέτ ἐκπροσώπου αὐτοῦ τάς προσβλητικάς ἐκφράσεις καί τοποθετήσεις ἐναντίον τοῦ προσώπου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, ἅμα τῇ ἀναμεταδόσει αὐτῶν ἀπό τό τηλεοπτικόν δίκτυον 10 τοῦ Ἰσραήλ εἰς διακωμῳδικόν πρόγραμμα αὐτοῦ.

Ἐν συνεχείᾳ ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν Συνεδρίαν αὐτῆς ΜΔ'/11/24.2.2009, κατεδίκασε τάς ὁποιασδήποτε δυσφημιστικάς ἐκφράσεις ἤ ἐκδηλώσεις δι' ἱερά πρόσωπα ἤ σύμβολα ὅλων τῶν θρησκειῶν καί διεδήλωσε τήν ἐμμονήν αὐτῆς εἰς τήν συνέχισιν τοῦ διαθρησκειακοῦ διαλόγου, τόν ὁποῖον τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων καλλιεργεῖ διά τήν προώθησιν τῆς ἁρμονικῆς συμβιώσεως καί ἐποικοδομητικῆς συνεργασίας τῶν πιστῶν ὅλων τῶν θρησκευμάτων ἐν τῷ πλαισίῳ τοῦ ἀμοιβαίου σεβασμοῦ.

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας.

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος στην σύναξη των στρατιωτικών ιερέων - 24/2/2009


Στο Στρατόπεδο «Παπάγου» επραγματοποιήθη, η Ιερατική Σύναξη των Στρατιωτικών Ιερέων υπό την ευλογία του Μακαριώτατου Αρχιεπίσκοπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδας κ. Ιερώνυμου Β’.

Στην Ιερατική Σύναξη παρέστησαν ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός κ. Δημήτριος Γράψας.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Πλακιωτάκης μεταξύ άλλων μίλησε για την προσφορά των Ιερέων των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο για την μεγάλη τιμή να είναι παρών χαρακτηρίζοντας τον ως «πνευματικό ηγέτη, που διακρίνεται για τη λογική, την εγκράτεια και την ουσία χωρίς πολλά λόγια, ενισχύοντας έτσι την πνευματικότητα του ρόλου της Εκκλησίας μας, κάτι που οι Έλληνες πολίτες χρειάζονται και επιζητούν, και αποτελώντας παράδειγμα για όλους και φυσικά για εμάς τους πολιτικούς».

Από την άλλη πλευρά ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος προκάλεσε εντύπωση με την ομιλία του, δίνοντας με απλότητα το στίγμα για το που πρέπει να κινείται η Εκκλησία στις μέρες μας.

Μίλησε για την ανάγκη στήριξης των στρατιωτικών ιερέων, που αποτελούν τόσο μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και λειτουργούς της Εκκλησίας.

Τέλος τόνισε ότι πρέπει να είμαστε κοντά σε όσους μας έχουν ανάγκη, να είμαστε ενωμένοι μπροστά σε κάθε δυσκολία, όπως για παράδειγμα με την οικονομική κρίση ή την κρίση αξιών που χαρακτηρίζει την εποχή μας, αφήνοντας πίσω εγωιστικές συμπεριφορές.


25 Φεβρουαρίου, 2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΣΗΕΜ-Θ 24/2/2009


Θεσσαλονίκη, 24 Φεβρουαρίου 2009


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης εκφράζει την απογοήτευσή του για την ενέργεια του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου να απευθύνει από του άμβωνος στο εκκλησίασμα κρίσεις και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς εις βάρος δημοσιογράφων για ρεπορτάζ που θεώρησε ότι τον θίγει.


Η ΕΣΗΕΜ-Θ θα ανέμενε από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης να αναγνωρίζει ότι οι δημοσιογράφοι, υπηρετώντας την ελεύθερη ενημέρωση και τις αρχές της δεοντολογίας, έχουν υποχρέωση να υποστηρίζουν το δημόσιο συμφέρον, που πλήττεται όποτε αποχαρακτηρίζεται δασική και αναδασωτέα έκταση.


Και βέβαια να γνωρίζει ότι σε περιπτώσεις που αμφισβητεί κανείς δημοσιεύματα είναι πιο αποτελεσματικό να απευθύνεται στα έντυπα που τα φιλοξενούν ή στα αρμόδια δημοσιογραφικά όργανα, κομίζοντας στοιχεία που ανατρέπουν τα γραφόμενα, παρά να απειλεί με τιμωρίες «στην πέρα του τάφου ζωή».


Το Διοικητικό Συμβούλιο


24 Φεβρουαρίου, 2009

† Ὁ Ἅγιος ένδοξος Ιερομάρτυς Ρηγίνος Ἐπίσκοπος Σκοπέλου ο Λεβαδεύς (25 Φεβρουαρίου)


γιος Ρηγίνος γεννήθηκε στ Λεβάδεια τς Βοιωτίας στς ρχς το 4ου αἰῶνα μ.Χ. π εσεβες κα νάρετους γονες, ο ποοι τν βοήθησαν ν λάβει τ θύραθεν παιδεία λλ κα τν ρθόδοξη γωγή. γάπη του γι τν Κύριο κα πνευματική του πρόοδος τν μεταμόρφωσαν σ σκεος κλογς κα σ να τς γίας Τριάδος.


γιος ζησε τν ποχ πο βασίλευσαν ο δυ υο το Μεγάλου Κωνσταντίνου, μν Κωνστάντιος στν Κωνσταντινούπολη (νατολή), δ Κώνστας στ Ρώμη (Δύση). Κα ο δυ διάδοχοι το Μεγάλου Κωνσταντίνου εχαν νατραφε μ τς ρχς τς χριστιανικς πίστεως, λλ μν Κωνστάντιος εχε συνειδητ ποδεχθε τν ρειανισμό, δ Κώνστας παρέμεινε πιστς στς δογματικς ποφάσεις τς Α’ Οκουμενικς Συνόδου. Κα ο δυ εχαν ς κοιν χαρακτηριστικ τς θρησκευτικς τους πολιτικς, φ’ νς μν τν καταπολέμηση τς θνικς θρησκείας, φ’ τέρου δ τν περάσπιση τς νότητος τς κκλησίας.


κκλησιαστική τους πολιτικ εχε ς συνέπεια χι μόνο τ συντήρηση, λλ κα τν διεύρυνση τς κκλησιαστικς διασπάσεως μεταξ τν παδν κα τν ντιπάλων τς Α’ Οκουμενικς Συνόδου. Ο συνεχες παρεμβάσεις, αθαίρετες μή, στ κκλησιαστικ πράγματα πρξαν πηγ ντάσεως στς ρειανικς ριδες το 4ου αἰῶνος μ.Χ.


τσι γιος πεστάλη στ νσο Σκόπελο π τν θεο του χίλλειο (τιμται 15 Μαΐου, πολιοχος τς πόλεως Λάρισας), γι ν νισχύσει τος ξόριστους πο βρίσκονταν κε κα ν τος στερεώσει στν ρθόδοξη πίστη.


Σύμφωνα μ κάποιες πληροφορίες το Συναξαριστ το γίου χιλλείου, γιος Ρηγίνος παρακολούθησε τς ργασίες τς Α’ Οκουμενικς Συνόδου, τ τος 325 μ.Χ. μαζ μ τν γιο χίλλειο. μως, μολονότι καταδικάσθηκε μόφωνα π τος θεοφόρους Πατέρες αρεση το ρειανισμο, ο παδο το ρείου δν ξέλιπαν κα συνέχισαν ν διαδίδουν τς αρετικς δοξασίες τους. πικράτησε κ νέου μεγάλη ναταραχ στος κόλπους τς κκλησίας, κρίση κα κατ συνέπεια χωρισμς σ δυ παρατάξεις, κάτι πο νησύχησε διαίτερα τος δυ ατοκράτορες Κωνστάντιο κα Κώνστα.


Τελικ ο δυ ατοκράτορες συμφώνησαν ν συγκληθε στ Σαρδικ (Σόφια). Πράγματι, Σύνοδος συγκλήθηκε στ Σαρδική, τ τος 343 μ.Χ. Στ Σύνοδο λαβε μέρος κα γιος Ρηγίνος, ποος ξόντωσε λες τς αρέσεις μ τ λόγο του κα τν τόλμη τς γνώμης του.


Μετ τ λήξη τς Συνόδου γιος Ρηγίνος πέστρεψε στ Σκόπελο. λλ κα πάλι κκλησία το Χριστο κλυδωνίσθηκε κα ταράχθηκε π τν ατοκράτορα τς Κωνσταντινουπόλεως ουλιαν τν Παραβάτη (361-363 μ.Χ.), ποος θέλησε ν παναφέρει τ θρησκεία τν ρχαίων λλήνων.


Στ διάρκεια τν διωγμν πο διέταξε βασιλέας, φθασε στ Σκόπελο παρχος τς λλάδας κα τν Σποράδων. μέσως κάλεσε τν ποιμενάρχη τς Σκοπέλου κα το πέδειξε ν λλάξει πίστη κα ν σπασθε τν εδωλολατρία. μως γιος περιφρόνησε τν πόδειξή του κα νέμεινε μ πνευματικ νδρεία κα σταθερότητα στν πατρα εσέβεια. Στς 25 Φεβρουαρίου το 362 μ.Χ. δηγήθηκε γι τελευταα φορ νώπιον το πάρχου. Στς προτροπές του ν ρνηθε τν Χριστό, γιος δν δωσε καμία πάντηση. τσι δηγήθηκε στ στάδιο τς νήσου, που πέστη κα λλα φρικτ βασανιστήρια κα κολούθως στ θέση «Παλα Γεφύρι», που ποκόπηκε π τν δήμιο τίμια κεφαλή του. Τν νύχτα ο Χριστιανο παρέλαβαν τ τίμιο σκήνωμα το γίου κα τ νταφίασαν μέσα στ δάσος το περκείμενου λόφου, που βρίσκεται μέχρι σήμερα τάφος του.


Την 14η Ιανουαρίου 1999 η Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας υπέβαλε στην Εκκλησία της Κύπρου αίτημα περί της αποδόσεως τμήματος των ιερών λειψάνων του Αγίου Ρηγίνου από την μαρτυρική Μεγαλόνησο στη πόλη της Λιβαδειάς. Με έγγραφό του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Β΄ απήντησε θετικά στο αίτημα αυτό της Βοιωτικής Εκκλησίας, και απέδωσε ευγενώς δια του Θεοφιλεστάτου Χωρεπισκόπου κ. Βασιλείου στον τότε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κ.κ. Ιερώνυμον, τμήμα των ιερών λειψάνων του Αγίου ενδόξου Ιερομάρτυρος Ρηγίνου. Έτσι την 16ην του μηνός Οκτωβρίου του έτους 1999, 16 αιώνες μετά το μαρτυρικό θάνατο του Αγίου, τα ιερά λείψανά του, μετακομίσθηκαν με λαμπρότητα στην πόλη της Λιβαδειάς όπου και εναπετέθησαν με ευλάβεια στον αναγειρόμενο Ιερό Προσκυνηματικό Ναό του Αγίου Ρηγίνου Λεβαδείας προς δόξαν Θεού και αγιασμόν του λαού.